Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFPR001-1.001-0045-C01
Наименование на проекта Разработване на мотоциклет с първата в света иновативна „променлива” мотоциклетна рамa
Бенефициент 201477106 ПРОТОТИПИ И СПЕЦИАЛНИ МАШИНИ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 28.02.2025
Дата на стартиране 28.02.2025
Дата на приключване 28.08.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, с.Сандрово

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение има за цел да създаде прототип на мотоциклет с първата в света „променлива” мотоциклетна рамa, способна да се адаптира към различните позиции на тялото на пилота и в зависимост от профила на пътя. Иновацията се базира на защитени във Франция чрез патент на едноличния собственик на кандидата, два основни елемента: 

•Регулируем ъгъл на кормилното управление по време на шофиране  (Показател № 1 от сравнителния анализ)
Прилагайки патентованото решение, безопасността и удобството на мотоциклета ще се увеличат чувствително, тъй като  разпределянето на силата по рамката на мотоциклета ще даде по-добра стабилност на предното колело (почти фиксиран геометричен параметър).

•Динамика на позицията на тялото по време на шофиране (Показател № 2)
Осигуряването на променлива позиция на водача по време на управление ще намали болката в мускулите на водача (породена от статичната позиция при всички налични световни алтернативи). Ергономично променливата позиция на тялото ще осигури и допълнителна безопасност при управление.

Разработването на иновативния мотоциклет ще стартира от ниво TRL 2 - Формулирана концепция на технология, в случая продукт, и в края на проекта ще достигне до TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда. 

Процесът на разработка ще бъде извършен изцяло от екип на кандидата, воден от изобретателя и държател на горепосочения патент, без използването на външни услуги, като дейността по проекта попада в полето на Експериментално развитие.

Изпълнението на проекта води до разработването на иновация, новост на световно ниво, попадаща в тематичната област на ИСИС 2021-2027„Мехатроника и микроелектроника”, водеща подобласт: Проектиране и производство на високотехнологични и експортно ориентирани мехатронни продукти с висока добавена стойност, вкл. в аеро-космическата индустрия и участие в над-национални производствени вериги; Хибридно валидиране на мехатронни системи чрез виртуални и физически прототипи.
Дейности
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип на мотоциклет с променлива рама - разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане от кандидата на квалифициран персонал, използване на собствена сграда - обект на амортизация и закупуване на материали, необходими за разработване на иновацията) - ЧАСТ I: 1. Определяне на общите и детайлни геометрични параметри на мотоциклета. Тази стъпка ще даде геометричната база на мотоциклета, преди детайлното проектиране на всички компоненти 2. Работно проектиране - механични части/електронни части, CAD концепция на подвъзли. След окончателното определяне на геометрията на мотоциклета, вътрешен екип на фирмата ще проектира всеки един от необходимите детайли. 3. Окончателно валидиране на пълния технически проект. 4. Създаване на техническите спецификации и подробен чертеж на компонентите необходими за влагане в прототипа на мотоциклета /във втората част на дейността са посочени материалите/, възлагане доставката на компонентите, проследяване производството на възложените компоненти. По време на тази стъпка, екипът поддържа връзка с избрания доставчик на компоненти и възли за прототипа, за да осъществи пълен контрол върху качеството и сроковете на доставките. По време на тази стъпка, може да възникне необходимост да се направят промени на работните чертежи според доставените материали. 5. Създаване на частите на мотоциклетната рама от закупените компоненти и материали в предприятието, от наетия по проекта екип, чрез използване на част от собствената производствена сграда, чиито амортизации са заложени в бюджета, и собствени уреди и инструменти, чиито амортизации не са заложени в бюджета, тъй като представляват пренебрежим разход. По-конкретно: монтаж на подвъзлите, огъване на рама, преден и горен носач и др., и заваряване на мотоциклетната рамка и други специфични части. 6. Монтаж на всички подвъзли механични + електронни части – Първо "бяло сглобяване" на мотоциклета Всички подвъзли се монтират и валидират върху мотоциклет донор - стандартен мотоциклет - собственост на фирмата, марка и модел Сузуки, мощност 1000 куб. с цел да развива скорост от над 160 км/ч., за да бъде тестван прототипът и доказан за пърформънс, вкл. при мотоциклети с най-висока мощност. Тъй като мотоциклетът с интегрираната променлива рама ще бъде по-тежък (приблизително 310 – 330 кг), двигателят трябва да бъде достатъчно мощен, за да компенсира това тегло. Всички първоначални параметри ще бъдат проверени: Всички променливи стойности (ъгъл на завиване/предно окачване/задно окачване/седалка и степенки.) ще бъдат валидирани в статично положение и сравнени с проектните стойности. 7. Валидиране на функционалните възли/Валидиране на първоначално определените общи и детайлни геометрични параметри на прототипа. 8. Анализ на резултатите от валидацията, посредством първо "бяло сглобяване" и корекция или смяна /ако е необходима/ на подвъзли механични + електронни части. 9. Тестване на прототипа на мотоциклета в статично положение. 10. Тестване на мотоциклета на затворена писта в динамично положение. 11. Анализ на резултатите от тестването и корекция или смяна/ако е необходима/ на подвъзли механични + електронни части. След като мотоциклетът бъде валидиран в статично положение, екипът ще тества прототипа на мотоциклета в реална ситуация, при управлението му на затворена (кръгова) писта. По време на тестването ще бъдат направени някои корекции, най-вече по предния и задния амортисьор, реглаж на спирачките и синхронизация между електрическите цилиндри. 12. Демонтаж на мотоциклета/Общо боядисване/Финална сборка (монтаж) на мотоциклета След изтичане на периода на първия тест, мотоциклетът ще бъде демонтиран, боядисан и отново монтиран. 13. Окончателна валидация/демонстрация след повторното монтиране - финален тест в реална среда - на шосе. Цялата дейност ще бъде реализирана от персонал, нает от кандидата, без използване на външни услуги. При условие че някои от компонентите или електронните части се окажат с неправилно дефинирани от екипа технически параметри при валидиране, 1-во и 2-ро тестване, и бъде необходима тяхната смяна, последната ще се извърши за сметка на Прототипи и специални машини, като разходите за тях не са включени в проекта. , Договорена стойност: 314 704.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип на мотоциклет с променлива рама - разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане от кандидата на квалифициран персонал, използване на собствена сграда - обект на амортизация и закупуване на материали, необходими за разработване на иновацията) - ЧАСТ II: За реализирането на цялата дейност ще бъдат извършени следните разходи по време на изпълнението на проекта: I. Разходи за възнаграждения на персонала (назначен по проекта), нает от кандидата, участващ пряко в дейността за разработване на иновацията Разходите за възнаграждения на персонала, участващ пряко в дейностите за разработване на иновацията ще се предоставят под формата на единичен разход съгласно чл. 53, пар. 1, буква б) от Регламент (ЕС) № 2021/1060 и чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗУСЕФСУ. Цялата дейност ще бъде реализирана от персонал, нает от кандидата, без използване на външни услуги. II. Разходи за амортизация на собствена сграда на кандидата, вписана в активите на кандидата, необходима за разработването на иновацията - ще бъдат използвани 142.71 кв.м. от сградата за разработването на иновацията по проекта. III. Разходи за материали - Спомагателни материали, които не представляват ДМА, необходими за разработването на иновацията, като същите представляват част от иновацията/прототипа/конструкцията и счетоводно ще бъдат отнесени към разходите за материали за изработването на иновацията: - Колела – предно (1 брой) - Централна главина (1 брой) - Алуминиеви скоби (4 броя) - Опора на спирачен апарат (2 броя) - Направляваща ос c направляваща кутия (1 брой) - Предно рамо (1 брой) - Окачващото горно рамо (1 брой) - Долна разглобяема рама (1 брой) - Мотоциклет основна рама (1 брой) - Горни разглобяеми рами (2 броя) - Електрически цилиндри (само механични части) - 2 броя - Резервоар за мотоциклет (1 брой) - Електрическо управление (1 брой) - Консумативи за боядисване - Консумативи за фибер стъкло - Консумативи за заваряване на рамката на мотоциклета - Седалка за мотоциклет (1 брой)., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Иновации на МСП, извършвани в МСП, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Подпомагани предприятия (в т.ч. микро-, малки, средни, големи предприятия), Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Частни инвестиции, допълващи публичното подпомагане (в т.ч. безвъзмездни средства, финансови инструменти), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 64 363.23 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Подпомагани предприятия чрез безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 314 704.00 BGN
БФП 188 822.40 BGN
Собствено финансиране 125 881.60 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.45 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN