Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFPR001-1.001-0238-C02
Наименование на проекта Разработване на иновации в "КОМИКОН" ООД
Бенефициент 131340703 КОМИКОН ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 28.02.2025
Дата на стартиране 28.02.2025
Дата на приключване 18.08.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Горските пожари са навсякъде в новините през последните години, независимо дали става дума за България, Европа или други територии. За 1 година горските пожари причиняват милиарди тонове емисии на CO2 и токсични газове, материални щети за стотици милиарди евро, милиони хектари опустошени територии, милиарди унищожени животни, човешки жертви. Климатичната криза предизвиква значително увеличение на честотата на горските пожари с тежки последици за планетата, дивата природа, хората и поминъка.

Целите на настоящия проект са да създадем многофункционален сензор за инсталиране в гората, който:
- ще осигури ултра-ранно откриване на пожар, в най-ранен етап, така че пожарникарите да имат време да потушат огъня, преди неговото неконтролируемо разпространение;
- ще дава информация за повишен риск от възникване на пожар в конкретен район.

Целевите групи, които за заинтересовани от внедряване на сензора са:
- собственици на частни гори;
- органите за управление на държавни, общински и църковни гори, природни паркове и ловни стопанства;
- органите за противопожарна дейност;
- застрахователите;
- национални и международни проекти за опазване на околната среда и борба с климатичните изменения;
- системни интегратори;
- научни организации и анализатори на big data.

Очакваните резултати след внедряването на сензора, предмет на разработка в настоящия проект са:
- спасяване живота на хора и животни;
- намаляване на емисиите на CO2 и токсични газове;
- намаляване разходите за гасене на пожари, финансови загуби, опустошени територии, инфраструктура и сгради, загуба на поминък;
- намаляване на риска и цената на застраховките;
- събиране на данни за научни изследвания и анализи;
- подобрено планиране на горите;
- ускорено ROI.

Основните дейности при изпълнението на проекта са проучвания, анализи, проектиране, прототипиране, тестване, валидиране и демонстриране на сензора в релевантна среда.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработване на продуктовата иновация и създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал, използване на собствено оборудване ДМА1–1бр., ДМА2–1бр., ДМА3-2 бр. и закупуване на материали и консумативи, необходими за разработването на иновацията): Дейността е разделена на две поддейности: - поддейност 1: извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация; - и поддейност 2: създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация. Описание на поддейност 1 За изпълнение на необходимите дейности по разработване на иновацията ще бъде нает квалифициран персонал. Наетият персонал ще изпълни следните дейности: - проучване и анализ на предлаганите на пазара актуални градивни компоненти за разработка на прототип: сензорни компоненти за измерване на параметри на газовете, отделяни при горски пожар, сензори за измерване параметри на въздуха, оптични компоненти за измерване на светлинните излъчвания на горски пожари, микроконтролери, комуникационни компоненти, фотоволтаични модули и компоненти за захранване; - разработка и изработка на постановка за измерване на параметри с избрани сензорни компоненти, изпитания и обучение на сензори и/или контролери чрез използване технология на изкуствен интелект; - провеждане и документиране на изследвания, изпитвания и измервания с постановката, избор на приложимите базови компоненти за разработка на прототип; - разработка на блокова схема на хардуера на прототипа. Описание на поддейност 2 За изпълнение на необходимите дейности по разработване на иновацията ще бъде използван персоналът, нает за поддейност 1, и ще бъде нает допълнителен квалифициран персонал. Наетият персонал ще изпълни следните дейности: - разработка и изработка на платка/и за прототипа; - избор на кутия и/или разработка корпус за прототипа; - разработка на програмно осигуряване за прототипа; - асемблиране, тестване и коригиране на хардуера и софтуера на прототипа; - валидиране на прототипа в лабораторни условия; - разработка и изработка на система за демонстриране на прототипа – хардуер и софтуер; - провеждане на демонстрация на технологията (разработения прототип) в релевантна среда. В рамките на двете поддейности ще бъдат закупени спомагателни материали и консумативи с предназначение: а) за изработка на постановка за извършване на измервания, изследвания и изпитания (поддейност1) / за създаване и тестване на прототип (поддейност2), в следните количества (брой, посочени съответно за поддейност 1/ поддейност 2): печатни платки и стенсили 6/16, компоненти за монтаж върху печатни платки 500/1200, консумативи за спояване, почистване и покриване на платки 5/5, електронни модули, китове и блокове 10/15, таблет 0/2, кутии и табла 4/15, елементи за монтаж на кутии и табла 20/60, етикети, фолиа, ленти 0/30, метални елементи 10/60, консумативи за обработка на метали дърво 20/30; крепежи 200/600, дървени елементи, плоскости 6/15, електротехнически материали 30/100, гейтуей, комутатор и други комуникационни устройства 3/3, кабели 10/10, соларни панели 6/15, акумулатори и батерии 2/12, UPS и захранване 2/2, антени 10/12, съдове за газ 10/0, електрическа помпа за въздух 1/0, фитинги 5/0; б) за провеждане, документиране и съхранение на резултатите от изследвания, изпитвания и измервания (поддейност1) /за провеждане, документиране и съхранение на резултатите по създаване и тестване на прототип (поддейност2): кашон хартия 2/2, консумативи за принтери 2/2, преносими памети и дискове 6/6, канцеларски материали 100/100, кутии и органайзери 10/10. В рамките на двете поддейности ще бъде използванособствено оборудване ДМА1 (лаптоп.) –1 бр., ДМА2 (принтер) -1 бр., ДМА3 (монитор 27“) –2бр. Това оборудване ще бъде използвано с начисляване на амортизации за времето на изпълнение на проекта - 18 месеца. , Договорена стойност: 382 500.00 , Отчетена стойност: 43 830.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подпомагани предприятия чрез безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Подпомагани предприятия (в т.ч. микро-, малки, средни, големи предприятия), Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Иновации на МСП, извършвани в МСП, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Частни инвестиции, допълващи публичното подпомагане (в т.ч. безвъзмездни средства, финансови инструменти), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 78 637.90 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 382 500.00 BGN
БФП 229 500.00 BGN
Собствено финансиране 153 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 26 298.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 80.16 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Процедура №1: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 180.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали - антени
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Процедура №10: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 100.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Процедура №11: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 250.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Процедура №2: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 150.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Процедура №3: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 5 200.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Процедура №4: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 1 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Процедура №5: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 650.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Процедура №6: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 160.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Процедура №7: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 120.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Процедура №8: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 1 300.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Процедура №9: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 300.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN