Дейност 1. Част 1 Подобряване на производствения капацитет на семейно предприятие и предприятие от творческите индустрии - обвързана с бюджетни редове : 1. 1, 1.2, 1.3, и 1.4 с тази дейност: Дейност 1 ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните дълготрайни активи:
1. Книговезки нож (Програмируема автоматична хидравлична гилотина,)- 1 бр. служи за първичното обрязване на медиите от хартия и за финалното обрязване на готовите хартиени изделия.
2. Телова шивачка за работа със стандартни телчета и скоби - 1 бр. - служи за подвързване и сглобяване на готовите изделия малки книжки, списания, тетрадки, кочани... Подходяща за по-малки изделия и тиражи
3. Универсална телова шивачка с тел/жицa– 1 бр. - за производство на по-големи изделия и по-дълги тиражи.
4. Автоматична програмируема универсална машина за пробиване, перфориране, щанцоване и биговане – 1 бр. - служи за изрязване на хартиените и PVC изделия в сложни неправилни форми, както и за пробиване на отвори, няколко вида перфорации, и сгъване чрез биговане
5. Книговезки ламинатор - 1 бр.
6. Машина за топъл печат - служи за полагане на специален вид фолио (златно, сребърно, холограмно) върху хартиено изделие
7. Широкоформатна печатна машина - за печат върху винил, канави, фолиа и др. материали за външна реклама.
8. Комппютър – професионална конфигурация – 2 броя
9. Монитор – професионален с висока резолюция и реалистично цветопредаване – 2 броя
10. Преносим компютър – професионална конфигурация – 1 бр.
Като малка семейна печатница, Кандидата вижда своето развитие и бизнес възможности в печат на малки – до 100 -200 бр. тираж и средни до 500-600 бр. тираж - книги, детски книжки и др. периодични и единични печатни издания, различни бланки и кочани с формуляри, финансово не рентабилни за отпечатване на големитe автоматични машини от специализираните печатници , предлагащи ниска цена на крайния продукт, но изискващи големи тиражи. Именно това налага и инвестицията в ДМА по проекта.
В комбинация с наличните си активи и новите описано под № 1 до 4, кандидата ще има възможност за печат не само на малки, но и средни тиражи. Наличието на Хидравличната гилотина в комбинация с двете шивачки и автоматичната машина за пробиване, перфориране, щанцоване и биговане ще увеличи капацитета на печатницата. Печатницата и сега предоставя услуги по отпечатване на малки тиражи до 200 бр книги, книжки за оцветяване, списание "Изворче" и др., но с наличната си техника, има капацитет да извърши само добър печат и в по-големи тиражи, но е ограничен от скоростта и капацитета на машините за останалите довършителните операции- обрязване, перфорация, биговане, ръчно сгъване и др., а за някои операции ( топъл печат, ламиниране, щанцоване ) се използват външни изпълнители. Това води до по-висока себестойност на изделието, по-дълги срокове на производство /предоставяне на услугата и по-малки количества произведена продукция.
При изготвянето на бюджета на проектното предложение стойността на всички активи по оферти са завишена с 10% , съгласно допустимо увеличение с до 15%, по т. 14.2 Допустими разходи от Условията за кандидатстване и факта, че проекта ще се изпълнява най-рано през 2025г
С инвестицията в описаните ДМА на практика ще се направи стъпка в посока на автоматизирането и цифровизирането на производствения процес в дружеството, т.к в момента и наличната гилотина ( EBA - книговезки нож) и машините за перфорация, дупчене и биговане са с ръчно подаване, Това прави процеса трудоемък, и времеемък и не на последно място води до по-голямо количество брак. Ще се елиминира тясно звено в производствения процес, ще се уплътни капацитета на съществуващата печатна преса, което ще повиши производителността на предприятието и неговата конкурентоспособност.
С въвеждането в експлоатация на описаното по-горе оборудване под № от 1 до 4 вкл. ще се увеличи производствения капацитет на едно малко семейно предприятие от творческата индустрия да приема не само малки тиражи ,но и средни тиражи поръчки , ще се съкрати времето за производство, ще се намали ръчния труд и възможностите за грешки, като същевременно ще се повиши качеството на произвежданите продукти.
|
59 048.00
|
0.00
|
Дейност 1. Част 2 Подобряване на производствения капацитет на семейно предприятие и предприятие от творческите индустрии - обвързана с бюджетни редове : 1. 5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9 и 1.10 с тази дейност: Част 2:
Друга бизнес възможност, която би се реализирала с инвестициите по проекта е за въвеждане в производство на дизайнерски тетрадки и папки, за които е необходима, освен инвестицията в Гилотината (№1) и Автоматична програмируема универсална машина за пробиване, перфориране, щанцоване и биговане ( № 4) , но и в Книговезки ламинатор ( №5 ) и Машина за топъл печат ( № 6). Към момента Кандидатът не разполага с такива машини и ползва външни услуги, когато клиентската поръчка включва операции като ламиниране, лакиране или специални златни/сребърни ефекти. Това удължава времето за издаване на поръчката и е свързано с допълнителни разходи, които увеличават себестойността и правят дейността на кандидата неконкурентоспособна.
Книговезки ламинатор ( №5) - удължава живота на хартиеното изделие и подобрява визията му. Прилага се при всички изделия от визитки и менюта до тефтери, тетрадки и книги.
Машината за топъл печат ( №6) служи за получаване на златния/сребърен ефект върху печатните изделия и рекламни материали, която намира приложение в производството и повишава качеството на печат и предлаганите от фирмата възможности за специални ефекти, не само на новите артикули ( дизайнерски тетрадки ,папки книги и др), но и на почти всички произвеждани от фирмата продукти. С инвестицията в ламинатора и машината за топъл печат, на практика ще се съкрати времето за производство на поръчките, ще се повиши тяхното качество, което повишава производствения капацитет и конкурентоспособността на Кандидата.
Широкоформатен Екосолвентен принтер ( №7), служи за печат върху винил, РР, канави, фолиа и др. материали за външна реклама. Фирмата и в момента разполага с принтер за печат на такива медии, но технологията с която работи е остаряла, качеството на изображението много по-ниско, а скоростта на печат 3 пъти по-бавна. С инвестицията си в новия широкоформатен принтер изделията за външна реклама до 1600мм. ширина , ще се печатат с 3 пъти по-висока скорост, т.к новата технология позволява мастилото да се нанася и при отиване и при връщане на главата, а не само в едната посока какъвто е принципа на работа на наличната машина на кандидата. А по-новото поколение печатаща глава ще дава и по-високо качество на отпечатаните материали.
Наред с инвестициите в машинния парк е наложително да се инвестира и в професионални компютърни системи (№8) и професионални монитори с висока резолюция и реалистично цветопредаване (№9) - 2 броя, които да заместят старите и вече по-бавни и напълно амортизирани компютри в дейността на Кандидата, и по-точно в дизайнерската и предпечатна подготовка на изделията. Както и в 1 бр – Преносим компютър - Професионална конфигурация ( №10), който е необходим при посещенията при клиенти и ще даде възможност за бързина, мобилност и адаптивност на Отговорника за печатницата, в чиито задължения влизат и договарянето на клиентските поръчки, което включва също и посещения на място при по-големите клиенти . Наличието на лаптоп ще даде възможнот корекции да се нанасят още при объждането им с клиентите, както и ще спести време, грешки и необходимост от допълнително обсъждане. От друга страна при отсъствието му от печатницата често се налага да спре и производствения процес, заради нужда от съгласуване или нанасяне на корекции. Наличието на преносим професионален компютър (лаптоп) ще даде възможност въпреки отсътвието му да има възможнот за бърза реакция , което ще допринесе за по-ефективната работа на печатницата.
Компютърната техника предвидена за закупуване по проекта, оборудвана с монитори с голям работен екран и висока резолюция ще осигурят възможност за увеличаване на бързината на работа със специализираните софтуери в предпечатната подготовка, ще повишат качеството и сигурността на обработката на данните и информацията, ще допринесат за повишаване на мобилността и реалистичността на цветовете и изображението на готовия продукт.
|
40 377.65
|
0.00
|
Дейност 2 Подобряване на пазарното представяне на семейните предприятия и предприятията от творческите индустрии и занаятите : С изпълнението на Дейност 2 ще бъде създаден онлайн магазин , който ще представя печатницата и произвежданите от нея продукти и предоставяни услуги. Идеята за създаване на електронен магазин за печатната дейност на Кандидата стои на дневен ред още от 2022г, когато е запазен за период от 5 години домейн vizitkata.com , но досега все още не е намерила реализация. Предлаганата по процедурата възможност за финансиране по Дейност 2 е добър начин за подобряване на пазарното представяне на фирмата и по-конкретно на печатната дейност.
За търговската си дейност с канцеларски материали, кандидата има създаден сайт и електронен магазин с домейн mirtani.com, но печатната дейност все още не е представена в интернет пространството.
С предвидената по дейността инвестиция в електронен магазин ще бъдат изпълнени всички минимални характеристики/функционалности включени в Минимален обхват на Дейност 2 Подобряване на пазарното представяне на семейните предприятия и предприятията от творческите индустрии и занаятите от Приложение 18.
|
10 000.00
|
0.00
|
Дейност 3. Подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в семейното предприятие и предприятие от творческите индустрии: С настоящата дейност 3 ще бъде въведена в предприятието система/модул за управление на складовото стопанство (WMS). С въвеждането на специализирания софтуер в предприятието се цели да се оптимизират процесите на доставка на материали, готова продукция и незавършено производство , да се подпомогне процеса по определяне на себестойността на отделните поръчки и да се поддържат справки, които да улеснят управлението на дейността и да направят по-лесен и прозрачен контрола й .
С инвестицията в система/модул за управление на складовото стопанство мениджмънта на кандидата търси начини чрез внедряване на съвременни цифрови технологии да оптимизира процесите по предоставяне на услуги и производство на продукти в печатницата, с цел да се оптимизират процесите от приемане на поръчката през процеса на изготвяне на визията на дадена поръчка, и предпечатната подготовка , да се улесни процеса по доставката на материали, тяхното завеждане и изписване при влагане в производството, както и да получи достъп до надеждна информация за целите на управлението на бизнеса.
Към момента в печатницата няма въведен такъв софтуер. Използва се само софтуер за фактуриране на поръчките към клиентите, който дава възможност да се направи справка за оборотите от дейността , за период от време или по даден клиент. В дейността няма възможност да се следят доставките, наличностите в склада, степента на готовност на поръчките, стойността на вложените материали в дадена поръчка. Всичко това затруднява управленския процес, процеса по ценообразуване и носи риск от грешки.
С въвеждането на система/модул за управление на складовото стопанство и обучението на персонала да работи с нея ще се постигне :
1. подобряване на логистичните процеси, чрез поддържане на информация за наличности на материали , наличност на готова продукция, срокове на годност , необходимост от зареждане на материали/консумативи, степен на готовност на поръчките в производство и др.
2. Наличие на адекватна информация за генериране на справки с цел изпълнение на контролни функции и вземане на управленски решения и ценообразуването
3.Намаляване на риска от грешки при определяне на цената на дадена поръчка
С въвеждането на система/модул за управление на складовото стопанство (WMS), се оптимизират сложните логистични и производствени процеси / процеси по предоставяне на услуги в печатницата и се използват възможностите на информационните технологии за улесняване на работата, с което се подобрява конкурентоспособността и се подсигурява устойчиво развитие на Микро семейно предприятие от творческите индустрии.
|
15 000.00
|
0.00
|
Дейност 4. Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата : Дейността включва ползването на Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата и е изпълнена преди подаване на проектното предложение. |
2 990.00
|
0.00
|