Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 068 дървета
English

Програма: Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

МИРТАНИ ИНВЕСТМЪНТ ГРУП ЕООД е микро  семейно предприятие с основна дейност за 2023 -  18.12 - "Печатане на други изделия и печатни продукти",  определена за целите на процедурата като дейност от творческите индустрии. В дружеството на трудов договор до 19.11.2023 и към момента на подаване на проектното предложение работи съпругата на едноличния собственик и управител . Дейността на фирмата се развива на територията на гр. Пловдив. 
Собственика вижда възможности за развитие на печатницата в производството на малки до средни тиражи - книги, детски и рисувателни книжки, дизайнерски тетрадки , папки и др. За реализацията на тази идея следва да се инвестира в доп. и пo-нови машини, компютри, софтуер за управление на складовото ст-во и електронен магазин, който да представя производствената дейност на фирмата и произвежданите от нея рекламни материали, бланки, и др.,както и новите изделия - дизайнерски тетрадки, книжки за оцветяване и рисуване, и др. 
Чрез внедряването на новите машини ще се намали значително времето за изработване на поръчките, ще се намали себестойността, ще се дооборудва машинния парк на печатницата, което ще създаде възможност да се повиши качеството на продуктите, във фирмата да се извършват операции, които до момента са се изпълнявали от външни за Кандидата контрагенти, ще се намали брака. С покупката на  хидравличната гилотина, от отпадъка /изрезките от печатните издания ще се произвеждат канцеларски кубчета,  малки тефтери и др, което ще намали отпадъците от дейността и въведе кръгови модели в предприятието,, както и допълнително разшири произвеждания асортимент.
Благодарение на инвестициите по проекта дружеството ще конкурентоспособността си, ще подобри своето пазарно представяне и ще оптимизира производствените си процеси- гарант за устойчиво развитие.
За подготовка  на проектното предложение се използват консултантски услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Част 1 Подобряване на производствения капацитет на семейно предприятие и предприятие от творческите индустрии - обвързана с бюджетни редове : 1. 1, 1.2, 1.3, и 1.4 с тази дейност: Дейност 1 ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните дълготрайни активи: 1. Книговезки нож (Програмируема автоматична хидравлична гилотина,)- 1 бр. служи за първичното обрязване на медиите от хартия и за финалното обрязване на готовите хартиени изделия. 2. Телова шивачка за работа със стандартни телчета и скоби - 1 бр. - служи за подвързване и сглобяване на готовите изделия малки книжки, списания, тетрадки, кочани... Подходяща за по-малки изделия и тиражи 3. Универсална телова шивачка с тел/жицa– 1 бр. - за производство на по-големи изделия и по-дълги тиражи. 4. Автоматична програмируема универсална машина за пробиване, перфориране, щанцоване и биговане – 1 бр. - служи за изрязване на хартиените и PVC изделия в сложни неправилни форми, както и за пробиване на отвори, няколко вида перфорации, и сгъване чрез биговане 5. Книговезки ламинатор - 1 бр. 6. Машина за топъл печат - служи за полагане на специален вид фолио (златно, сребърно, холограмно) върху хартиено изделие 7. Широкоформатна печатна машина - за печат върху винил, канави, фолиа и др. материали за външна реклама. 8. Комппютър – професионална конфигурация – 2 броя 9. Монитор – професионален с висока резолюция и реалистично цветопредаване – 2 броя 10. Преносим компютър – професионална конфигурация – 1 бр. Като малка семейна печатница, Кандидата вижда своето развитие и бизнес възможности в печат на малки – до 100 -200 бр. тираж и средни до 500-600 бр. тираж - книги, детски книжки и др. периодични и единични печатни издания, различни бланки и кочани с формуляри, финансово не рентабилни за отпечатване на големитe автоматични машини от специализираните печатници , предлагащи ниска цена на крайния продукт, но изискващи големи тиражи. Именно това налага и инвестицията в ДМА по проекта. В комбинация с наличните си активи и новите описано под № 1 до 4, кандидата ще има възможност за печат не само на малки, но и средни тиражи. Наличието на Хидравличната гилотина в комбинация с двете шивачки и автоматичната машина за пробиване, перфориране, щанцоване и биговане ще увеличи капацитета на печатницата. Печатницата и сега предоставя услуги по отпечатване на малки тиражи до 200 бр книги, книжки за оцветяване, списание "Изворче" и др., но с наличната си техника, има капацитет да извърши само добър печат и в по-големи тиражи, но е ограничен от скоростта и капацитета на машините за останалите довършителните операции- обрязване, перфорация, биговане, ръчно сгъване и др., а за някои операции ( топъл печат, ламиниране, щанцоване ) се използват външни изпълнители. Това води до по-висока себестойност на изделието, по-дълги срокове на производство /предоставяне на услугата и по-малки количества произведена продукция. При изготвянето на бюджета на проектното предложение стойността на всички активи по оферти са завишена с 10% , съгласно допустимо увеличение с до 15%, по т. 14.2 Допустими разходи от Условията за кандидатстване и факта, че проекта ще се изпълнява най-рано през 2025г С инвестицията в описаните ДМА на практика ще се направи стъпка в посока на автоматизирането и цифровизирането на производствения процес в дружеството, т.к в момента и наличната гилотина ( EBA - книговезки нож) и машините за перфорация, дупчене и биговане са с ръчно подаване, Това прави процеса трудоемък, и времеемък и не на последно място води до по-голямо количество брак. Ще се елиминира тясно звено в производствения процес, ще се уплътни капацитета на съществуващата печатна преса, което ще повиши производителността на предприятието и неговата конкурентоспособност. С въвеждането в експлоатация на описаното по-горе оборудване под № от 1 до 4 вкл. ще се увеличи производствения капацитет на едно малко семейно предприятие от творческата индустрия да приема не само малки тиражи ,но и средни тиражи поръчки , ще се съкрати времето за производство, ще се намали ръчния труд и възможностите за грешки, като същевременно ще се повиши качеството на произвежданите продукти. 59 048.00 0.00
Дейност 1. Част 2 Подобряване на производствения капацитет на семейно предприятие и предприятие от творческите индустрии - обвързана с бюджетни редове : 1. 5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9 и 1.10 с тази дейност: Част 2: Друга бизнес възможност, която би се реализирала с инвестициите по проекта е за въвеждане в производство на дизайнерски тетрадки и папки, за които е необходима, освен инвестицията в Гилотината (№1) и Автоматична програмируема универсална машина за пробиване, перфориране, щанцоване и биговане ( № 4) , но и в Книговезки ламинатор ( №5 ) и Машина за топъл печат ( № 6). Към момента Кандидатът не разполага с такива машини и ползва външни услуги, когато клиентската поръчка включва операции като ламиниране, лакиране или специални златни/сребърни ефекти. Това удължава времето за издаване на поръчката и е свързано с допълнителни разходи, които увеличават себестойността и правят дейността на кандидата неконкурентоспособна. Книговезки ламинатор ( №5) - удължава живота на хартиеното изделие и подобрява визията му. Прилага се при всички изделия от визитки и менюта до тефтери, тетрадки и книги. Машината за топъл печат ( №6) служи за получаване на златния/сребърен ефект върху печатните изделия и рекламни материали, която намира приложение в производството и повишава качеството на печат и предлаганите от фирмата възможности за специални ефекти, не само на новите артикули ( дизайнерски тетрадки ,папки книги и др), но и на почти всички произвеждани от фирмата продукти. С инвестицията в ламинатора и машината за топъл печат, на практика ще се съкрати времето за производство на поръчките, ще се повиши тяхното качество, което повишава производствения капацитет и конкурентоспособността на Кандидата. Широкоформатен Екосолвентен принтер ( №7), служи за печат върху винил, РР, канави, фолиа и др. материали за външна реклама. Фирмата и в момента разполага с принтер за печат на такива медии, но технологията с която работи е остаряла, качеството на изображението много по-ниско, а скоростта на печат 3 пъти по-бавна. С инвестицията си в новия широкоформатен принтер изделията за външна реклама до 1600мм. ширина , ще се печатат с 3 пъти по-висока скорост, т.к новата технология позволява мастилото да се нанася и при отиване и при връщане на главата, а не само в едната посока какъвто е принципа на работа на наличната машина на кандидата. А по-новото поколение печатаща глава ще дава и по-високо качество на отпечатаните материали. Наред с инвестициите в машинния парк е наложително да се инвестира и в професионални компютърни системи (№8) и професионални монитори с висока резолюция и реалистично цветопредаване (№9) - 2 броя, които да заместят старите и вече по-бавни и напълно амортизирани компютри в дейността на Кандидата, и по-точно в дизайнерската и предпечатна подготовка на изделията. Както и в 1 бр – Преносим компютър - Професионална конфигурация ( №10), който е необходим при посещенията при клиенти и ще даде възможност за бързина, мобилност и адаптивност на Отговорника за печатницата, в чиито задължения влизат и договарянето на клиентските поръчки, което включва също и посещения на място при по-големите клиенти . Наличието на лаптоп ще даде възможнот корекции да се нанасят още при объждането им с клиентите, както и ще спести време, грешки и необходимост от допълнително обсъждане. От друга страна при отсъствието му от печатницата често се налага да спре и производствения процес, заради нужда от съгласуване или нанасяне на корекции. Наличието на преносим професионален компютър (лаптоп) ще даде възможност въпреки отсътвието му да има възможнот за бърза реакция , което ще допринесе за по-ефективната работа на печатницата. Компютърната техника предвидена за закупуване по проекта, оборудвана с монитори с голям работен екран и висока резолюция ще осигурят възможност за увеличаване на бързината на работа със специализираните софтуери в предпечатната подготовка, ще повишат качеството и сигурността на обработката на данните и информацията, ще допринесат за повишаване на мобилността и реалистичността на цветовете и изображението на готовия продукт. 40 377.65 0.00
Дейност 2 Подобряване на пазарното представяне на семейните предприятия и предприятията от творческите индустрии и занаятите : С изпълнението на Дейност 2 ще бъде създаден онлайн магазин , който ще представя печатницата и произвежданите от нея продукти и предоставяни услуги. Идеята за създаване на електронен магазин за печатната дейност на Кандидата стои на дневен ред още от 2022г, когато е запазен за период от 5 години домейн vizitkata.com , но досега все още не е намерила реализация. Предлаганата по процедурата възможност за финансиране по Дейност 2 е добър начин за подобряване на пазарното представяне на фирмата и по-конкретно на печатната дейност. За търговската си дейност с канцеларски материали, кандидата има създаден сайт и електронен магазин с домейн mirtani.com, но печатната дейност все още не е представена в интернет пространството. С предвидената по дейността инвестиция в електронен магазин ще бъдат изпълнени всички минимални характеристики/функционалности включени в Минимален обхват на Дейност 2 Подобряване на пазарното представяне на семейните предприятия и предприятията от творческите индустрии и занаятите от Приложение 18. 10 000.00 0.00
Дейност 3. Подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в семейното предприятие и предприятие от творческите индустрии: С настоящата дейност 3 ще бъде въведена в предприятието система/модул за управление на складовото стопанство (WMS). С въвеждането на специализирания софтуер в предприятието се цели да се оптимизират процесите на доставка на материали, готова продукция и незавършено производство , да се подпомогне процеса по определяне на себестойността на отделните поръчки и да се поддържат справки, които да улеснят управлението на дейността и да направят по-лесен и прозрачен контрола й . С инвестицията в система/модул за управление на складовото стопанство мениджмънта на кандидата търси начини чрез внедряване на съвременни цифрови технологии да оптимизира процесите по предоставяне на услуги и производство на продукти в печатницата, с цел да се оптимизират процесите от приемане на поръчката през процеса на изготвяне на визията на дадена поръчка, и предпечатната подготовка , да се улесни процеса по доставката на материали, тяхното завеждане и изписване при влагане в производството, както и да получи достъп до надеждна информация за целите на управлението на бизнеса. Към момента в печатницата няма въведен такъв софтуер. Използва се само софтуер за фактуриране на поръчките към клиентите, който дава възможност да се направи справка за оборотите от дейността , за период от време или по даден клиент. В дейността няма възможност да се следят доставките, наличностите в склада, степента на готовност на поръчките, стойността на вложените материали в дадена поръчка. Всичко това затруднява управленския процес, процеса по ценообразуване и носи риск от грешки. С въвеждането на система/модул за управление на складовото стопанство и обучението на персонала да работи с нея ще се постигне : 1. подобряване на логистичните процеси, чрез поддържане на информация за наличности на материали , наличност на готова продукция, срокове на годност , необходимост от зареждане на материали/консумативи, степен на готовност на поръчките в производство и др. 2. Наличие на адекватна информация за генериране на справки с цел изпълнение на контролни функции и вземане на управленски решения и ценообразуването 3.Намаляване на риска от грешки при определяне на цената на дадена поръчка С въвеждането на система/модул за управление на складовото стопанство (WMS), се оптимизират сложните логистични и производствени процеси / процеси по предоставяне на услуги в печатницата и се използват възможностите на информационните технологии за улесняване на работата, с което се подобрява конкурентоспособността и се подсигурява устойчиво развитие на Микро семейно предприятие от творческите индустрии. 15 000.00 0.00
Дейност 4. Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата : Дейността включва ползването на Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата и е изпълнена преди подаване на проектното предложение. 2 990.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.