Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация (чрез наемане на квалифициран персонал и използване на собствено оборудване ДМА, необходими за разработването на иновацията).: Целта на настоящата дейност е да бъдат извършени изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация, защитена с полезен модел с рег.№ 3269 U1 "Система за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат". Полезния модел представлява система за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат (дрон), която ще намери приложение за извършване на отдалечени доставки на пратки с безпилотен летателен апарат. Създадената система за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат включва модул за дистанционно управление, който през интернет от една страна е свързан с безпилотен летателен апарат-дрон, а от друга страна със станция за зареждане. Модулът за дистанционно управление включва носител на специализиран софтуер и модул за комуникация за връзка с втори модул за комуникация и с трети модул за комуникация. Вторият модул за комуникация е интегриран към безпилотния летателен апарат, който включва и чип за управление с вграден модул с инсталиран софтуер, както и сензори, камера, контейнер за пратки и стойка за батерия. Третият модул за комуникация е интегриран към станция за зареждане, която включва и друг чип за управление с друг вграден модул с инсталиран софтуер, както и слотове със заредени батерии и слот за изтощена батерия. Сензорите са GPS, и/или жироскоп, и/или акселерометър, и/или магнитометър, и/или сензор за дистанция, и/или инфрачервен сензор. Дроновете представляват малки безпилотни самолети или хеликоптери, управлявани дистанционно от разстояние. Те се използват в много области и потреблението им нараства непрекъснато. Дроновете са изработени от леки композитни материали с цел увеличаване на тяхната маневреност и намаляване на теглото им. Дроновете могат да се оборудват с много допълнителна техника, включваща камери, GPS системи, навигационни системи, сензори и други.
За успешното разработване на този вид иновация, извършването на различни изследвания, изпитвания, измервания и валидация са от съществено значение. Техническите анализи за определяне на изискванията към системата ще включват - какъв обхват на товари може да пренася, колко далеч може да пътува, какви са енергийните изисквания и разрешителните нормативни уредби. Провеждането на тестове за функционалност и издръжливост на безпилотния летателен апарат ще бъдат проведени при различни метеорологични условия. Ще се направи измерване на прецизността и ефективността на системата за навигация и автоматично изпълнение на мисии. След това ще бъде направено валидиране на софтуерните алгоритми и системите за управление на полета, както и оценка на съответствието с регулаторните изисквания за безпилотните летателни апарати.
Едно от предизвикателствата в конструирането на дронове е да се постигне оптимално съотношение в обема на устройството и неговото тегло. Ключов елемент в това отношение е батерията на дрона, при която пропорционално с големината й се увеличава и заряда, който носи, но също така и нейното тегло, което автоматично увеличава теглото на летателния апарат. С увеличаването на теглото на апарата, се увеличава и необходимия заряд за пълноценен полет. В оптимално съотношение може да се постигне време за полет от 30 до 45 минути, след което се налага батерията да бъде презаредена или да бъде сменена. Капацитетът на батерията и краткото време за полет оказват влияние за пълноценното приложение на дроновете в редица сфери. Освен това, дистанцията или отдалечеността на полета е ограничена от обхвата на радиопредавателите и радио-приемниците, които стандартно се използват в потребителските дронове. Обхватът на радиопредавателите е до около 5 000м. Задачата на полезния модел е да се създаде система за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат, която да осигурява бързо и екологично доставяне на пратки на отдалечени дестинации, използвайки съществуващите мрежи на мобилните оператори. |
396 587.15
|
0.00
|
Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ: Защита на разработената по проекта продуктова иновация на национално равнище ще бъде изпълнена чрез подаване на заявка към Патентно ведомство на Република България за регистрация на промишлен дизайн. Промишления дизайн ще бъде издаден въз основа на готовия прототип на дрона - видимия външен вид на дрона като продукт или на част от него, определен от особеностите на формата, линиите, рисунъка, орнаментите, цветовото съчетание или комбинациите от тях. Критериите за регистриране на български дизайн, на които ще отговаря дрона са новост и оригиналност.
Дейността ще допринесе за изпълнението на проекта, тъй като регистрирането на промишлен дизайн дава правна защита и права върху уникалния дизайн на дрона за въздушни доставки. Това може да предотврати други компании или конкуренти да използват или копират този дизайн без разрешение. Като резултат, това стимулира иновациите, като позволява на разработчиците да инвестират време и ресурси в нови идеи и технологии. Регистрираният промишлен дизайн може да увеличи стойността на проекта за разработване на система за въздушни доставки. Уникалният дизайн на дрона може да помогне за формирането на бранда на компанията, като го прави разпознаваем и привлекателен за клиенти. Освен това, добре дизайнираният дрон може да предложи пазарни предимства, като подобрена ергономика, ефективност или безопасност на системата за въздушни доставки.
В рамките на дейността и с цел ефективното й и икономическо обосновано изпълнение ще се използват консултантски и юридически услуги, свързани с предоставянето на лицензии и получаване на доходи от правата върху разработената по проекта иновация. |
20 000.00
|
0.00
|
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация (чрез наемане на квалифициран персонал и използване на собствено оборудване ДМА, необходими за разработването на иновацията). - Продължение: В рамките на проекта ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на съответните изследвания, измервания, необходими за разработването на иновацията по проекта. В рамките на изпълнението на дейността ще бъде използвано собствено оборудване ДМА, необходимо за разработването на иновацията. Наемането на квалифициран персонал с опит в разработката на иновации е от съществено значение за успешното изпълнение на проекта, тъй като дейността, в която ще е приложима продуктовата иновация е строго специфична. Основните стъпки, които ще бъдат предприети при осъществяване на избора и наемането на подходящи специалисти са:
1. Дефиниране на изискванията за работата - Определяне на конкретните умения и опит, които са необходими за успешното разработване на иновацията.
2. Търсене и привличане на квалифицирани специалисти:
- Обявяване на позицията на различни платформи за работа и специализирани сайтове за назначаване.
- Изследване на академични и професионални мрежи за потенциални кандидати.
3. Процес на селекция:
- Провеждане на интервюта и оценки, които са насочени към оценяване на знанията и опита на кандидатите.
- Оценяване на техническите умения, способности за решаване на проблеми и комуникационни умения.
4. Създаване на екип - Формиране на екип от специалисти с различни компетенции.
Наемането на правилните хора за разработката на безпилотна система ще помогне за ускоряване и оптимизиране на разработването на системата за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат и ще допринесе за ефективното и успешно изпълнение на проекта.
В рамките на дейността ще бъде използвано специализирано оборудване за моделиране, симулации, и изпитвания на безпилотни летателни апарати. Собственото оборудване ДМА, необходимо за разработването на иновацията, ще включва:
- комбинирана инфрачервена станция 3 в 1 - поялник, пистолет с горещ въздух и инфрачервена платформа - 1 брой
- станция с горещ въздух - 1 брой
- индукционен поялник - 1 брой
- поялник - 1 брой
- мултицет осцилоскоп - 1 брой
- мултицет - 1 брой
- генератор на сигнал с произволна форма - 1 брой
- трета ръка с LED лампа - 1 брой
- микроскоп цифров - 1 брой
- лабораторен захранващ блок - 1 брой
- цифров осцилоскоп - 1 брой
- логически анализатор на сигнали - 1 брой
- SLS 3D принтер - 1 брой
- лаптопи - 4 броя
- монитори - 4 броя
- работни маси - 4 броя
- работни столове - 4 броя
Всички активи са необходими за изпълнението на проекта и отговарят на принципите за добро финансово управление – икономичност, ефикасност и ефективност на вложените средства. Предвидените активи ще бъдат закупени със собствени средства след подаване на проектното предложение.
Част от работата на предвидените за назначаване експерти е и установяване на стандарти за проектиране, производство и изпитвания на компонентите и системата.
Проектното предложение попада изцяло в рамките и на двете категории изследвания:
• експериментално развитие и
• индустриални научни изследвания .
Изпълнението на проекта ще доведе до разработване на иновация, отговаряща на 6-то или по-високо ниво на технологична готовност (TRL scale): TRL 6 – Технология, демонстрирана в релевантна среда. Това ще бъде постигнато благодарение на предвидения за разработване софтуер за работа на дрона и ще спомогне за създаване на крайния продукт. |
0.00
|
0.00
|
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация (чрез наемане на квалифициран персонал и използване на собствено оборудване ДМА, необходими за разработването на иновацията). - Продължение второ: Софтуерът на дрона ще се дели на няколко части/модули:
1. Модул 1: Embedded софтуер, писан на ниско ниво, който се внедрява във чипа/платката на дрона. Този софтуер ще се грижи за управлението на захранването на роторите, батерията, 4G/5G модема, който ще се използва за отдалечена свързаност с дрона чрез Интернет, предаването на видео от вградената камера и подаване на информация от оборудването на самия дрон, както и за приемане и обработването на дистанционните команди и автопилот, системи за защита и сигурност.
Проектирането, изработката и програмирането на тази платка ще се извършва от наетите квалифицирани лица.
2. Модул 2: Софтуер за дистанционно управление през интернет - софтуер, който се грижи за приемането на командите от оператора/пилота предавани на компютър, чрез джойстици, кодирането на тези команди и предаването им към чипа на дрона през интернет връзка. Този софтуер ще приема видео и информация от датчици и сензори, монтирани на дрона (курс, височина, наклон, температура, волтаж на батерия и т.н), която информация ще помага на оператора/пилота при управлението на дрона в реални условия.
Софтуерът ще използва бърза и надеждна интернет връзка, която ще позволява реално проследяване и управление на дрона от дистанция. Връзката ще осигурява комуникация между дрона, системата за зареждане и управляващия център. Централния контролен пункт ще е отговорен за наблюдението и координацията на всички операции на дрона. Операторите ще могат да проследяват пътя на дрона, да коригират маршрута му и да реагират на ситуации в реално време. Дронът ще се зарежда на специално предназначена зарядна станция. Станцията за зареждане ще позволи на дрона да спре за смяна на батерията с резервна налична. Системата ще бъде проектирана с високи стандарти за безопасност, включително автоматично избягване на зони с ограничения и сигурни процедури при аварии. Данните ще бъдат криптирани, за да се гарантира сигурността на комуникацията между всички компоненти на системата. Този иновативен подход към въздушните доставки не само ще осигури ефективност и бързина, но и ще намали необходимостта от човешка интервенция, като по този начин ще оптимизира процеса и ще го направи по-устойчив.
Проектът ще е в съответствие с хоризонталните принципи, залегнали в чл. 9 на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, в т.ч. и с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. |
0.00
|
0.00
|
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация (чрез наемане на квалифициран персонал и използване на собствено оборудване ДМА).: Създаването и тестването на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация за система за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат изисква няколко важни стъпки.
1. Първоначално определяне на спецификациите на безпилотния летателен апарат, който ще се разработва (размер, товароподемност, дължина на полета и др.).
2. Разработване на софтуер за управление на полета, който да контролира безпилотния летателен апарат. Този софтуер ще включва автономни функции за вземане на решения и безопасно изпълнение на мисията.
3. Интеграция на системите - Интегриране на хардуерните и софтуерните компоненти в единна система.
4. Тестване на земя - първоначално тестване на системата на земята, за увереност, че всичко функционира както трябва. Провеждане на симулации на полети и проверки на характеристики.
5. Тестване на полети - изпълнение на първите полети на безпилотния летателен апарат в контролирана среда. Анализиране на резултатите и коригиране на системата, ако е необходимо.
6. Оценка на безопасността и регулаторни изисквания - уверяване, че системата отговаря на всички регулаторни изисквания за безпилотни летателни апарати. Извършване на оценка на риска и безопасността на системата.
7. Тестване на реални мисии - след успешните тестове ще бъдат изпълнени първите реални мисии за въздушна доставка. Наблюдаване и анализиране на резултатите, за да бъде подобрена системата при необходимост.
За изпълнение на необходимите дейности по разработване на иновацията ще бъде нает квалифициран персонал за целите на създаването и тестването на прототип. Наемането на квалифициран персонал е от съществено значение за успешното изпълнение на проекта, тъй като дейността, в която ще е приложима продуктовата иновация е строго специфична. Основните стъпки, които ще бъдат предприети при осъществяване на избора и наемането на подходящи специалисти са:
1. Дефиниране на изискванията за работата - Определяне на конкретните умения и опит, които са необходими за успешното разработване на иновацията.
2. Търсене и привличане на квалифицирани специалисти:
- Обявяване на позицията на различни платформи за работа и специализирани сайтове за назначаване.
- Изследване на академични и професионални мрежи за потенциални кандидати.
3. Процес на селекция:
- Провеждане на интервюта и оценки, които са насочени към оценяване на знанията и опита на кандидатите.
- Оценяване на техническите умения, способности за решаване на проблеми и комуникационни умения.
4. Създаване на екип - Формиране на екип от специалисти с различни компетенции.
Наемането на правилните хора с опит в разработката на иновации ще помогне за ускоряване и оптимизиране на разработването на системата за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат и ще допринесе за ефективното и успешно изпълнение на проекта.
В рамките на дейността ще бъде използвано специализирано оборудване за моделиране, симулации, и изпитвания на безпилотни летателни апарати. Собственото оборудване ДМА, необходимо за разработването на иновацията, ще включва:
- комбинирана инфрачервена станция 3 в 1 - поялник, пистолет с горещ въздух и инфрачервена платформа - 1 брой
- станция с горещ въздух - 1 брой
- индукционен поялник - 1 брой
- поялник - 1 брой
- мултицет осцилоскоп - 1 брой
- мултицет - 1 брой
- генератор на сигнал с произволна форма - 1 брой
- трета ръка с LED лампа - 1 брой
- микроскоп цифров - 1 брой
- лабораторен захранващ блок - 1 брой
- цифров осцилоскоп - 1 брой
- логически анализатор на сигнали - 1 брой
- SLS 3D принтер - 1 брой
- лаптопи - 4 броя
- монитори - 4 броя
- работни маси - 4 броя
- работни столове - 4 броя |
0.00
|
0.00
|
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация (чрез наемане на квалифициран персонал и използване на собствено оборудване ДМА). - Продължение: Всички активи са необходими за изпълнението на проекта и отговарят на принципите за добро финансово управление – икономичност, ефикасност и ефективност на вложените средства.
Част от работата на предвидените за назначаване експерти е и установяване на стандарти за проектиране, производство и изпитвания на компонентите и системата.
Проектното предложение попада изцяло в рамките и на двете категории изследвания:
• експериментално развитие и
• индустриални научни изследвания .
Изпълнението на проекта ще доведе до разработване на иновация, отговаряща на 6-то или по-високо ниво на технологична готовност (TRL scale): TRL 6 – Технология, демонстрирана в релевантна среда.
Конструирането на безпилотен летателен апарат (дрон) е сложен процес, който включва няколко основни стъпки. Най-първо, е важно да се дефинират изискванията и целите на проекта. Това включва определяне на предназначението на дрона (определен за доставки), оперативни параметри като възможности за полет, автономност, дължина на полета и други. Следващата стъпка е да се проектира концепцията и конструкцията на дрона. Това включва избор на подходящи материали, дизайн на корпуса и рамката, избор на мотори, витла и други електронни компоненти, които са необходими за изпълнение на целите на проекта. След като е проектирана конструкцията, следва да се изберат подходящи електронни компоненти като полетен контролер, GPS модул, сензори за стабилизация и навигация, радиоуправление и други, които ще осигурят функционалността и автономността на дрона. След като са закупени и получени необходимите активи, дронът се сглобява според проекта и дизайна. След това ще бъдат извършени редица тестове, за да се провери функционалността и надеждността на дрона, както и за да се оптимизират настройките на контролера и стабилизационните системи. След успешното тестване на дрона ще се извърши калибриране и настройка на всички системи и компоненти, за да се гарантира стабилен и надежден полет. Накрая, програмният софтуер за управление на дрона ще се интегрира, което включва избор на подходяща платформа за програмиране, разработка на алгоритми за автономност, управление и навигация и тестване на софтуера в различни условия. Конструирането на дронове се сблъсква с няколко предизвикателства, които могат да бъдат технически, правни, или свързани със социалното приемане на технологията. Дизайнът на дроновете трябва да бъде такъв, че да осигурява стабилност и маневреност, особено при различни метеорологични условия. Ограничената живот на батериите и необходимостта от ефективно управление на енергията са сериозни предизвикателства за продължителността на полета. Дроновете трябва да бъдат способни да комуникират и навигират безопасно в реално време, без да се сблъскват с други дронове или въздушни съдове. Предимство на създадената система за въздушни доставки с безпилотен летателен апарат е осигуреното безпрепятствено придвижване на дрона до далечни дестинации, като по този начин се осъществява безопасен, екологично чист и бърз транспорт на стоки по въздух. Чрез използване мрежите на мобилните оператори за дистанционен обмен на данни между модулът за дистанционно управление и летателния апарат, се премахва необходимостта от изграждане на собствена комуникационна мрежа чрез сателити или мобилни клетки. Създадената система е приложима и в сферата на медицината за транспорт на дължи разстояния на органи за животоспасяващи трансплантации и други. |
0.00
|
0.00
|