Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 111 дървета
English

Програма: Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

I. Потребност за удовлетворяване
В периода след кризата COVID-19, кандидатът продължава да изпитва трудности, породени от свиването на пазарите и повишаването на цените на основните суровини и услуги, което ограничава възможностите за инвестиции за увеличаване на производствения капацитет и подобряване на бизнес процесите в предприятието. С цел запазване на бизнеса на предприятието и засилване на неговата дългосрочна устойчивост на съвременните предизвикателства, както и за повишаване конкурентноспособността му са необходими инвестиции в нови технологии, оборудване, системи за управление и пазарно представяне.

II. Цели
 Инвестиции за подобряване на производствения капацитет;
 Инвестиции за оптимизиране на бизнес процесите и подобряване на пазарното присъствие.

III. Целева група - семейното предприятие на Лидор и сие ООД, което оперира в сектор С „Преработваща промишленост“, съгласно КИД-2008 (с КИД 22.23).

IV. Основни дейности
1. Подобряване на производствения капацитет на семейното предприятие.
2. Подобряване на пазарното представяне на семейното предприятие.
3. Подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в семейното предприятие.
4. Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата.

V. Резултати за постигане
1. Внедрени инвестиции за подобряване на производствения капацитет.
2. Внедрени системи за подобряване на пазарното присъствие - онлайн магазин.
3. Внедрени системи за оптимизиране на бизнес процесите - 1 бр. ИКТ системи.
4. Увеличаване на производствения капацитет с до 30%.
5. Съкращаване на времето за изработка с 20-50%.
6. Намаляване на вложения човешки труд с 20-40%.
7. Намаляване образуваните отпадъци с 10%.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване на производствения капацитет на семейното предприятие.: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез закупуване на ДМА и ДНА. При внедряване в предприятието на активите ще се подобри производствения капацитет и ще се оптимизират бизнес процесите по следните начини: 1. Залепваща двуглава машина - 1 бр: * Намалява се времето за залепване на детайл с 50%, а това ще доведе до намаляване на използваната ел.енергия с 20% и вложения човешки труд с 40%; * Подобрява се прецизността на залепване и оттам се подобрява качеството на предлаганите изделия; * С двуглавата залепваща машина се подобрява производствения капацитет с 30%. 2. Голям циркуляр за диск ф500 с долно подаване - 1 бр: * С това оборудване с диск 500 мм се създава възможност за работа и обработка на по-големи детайли с височина до 185 мм; * Създава се възможност за използването на материали с по-добри характеристики и предлагането на по-голяма гама продукти, които не могат да се изработят с машините, които се използват в момента. 3. Дигитален ролков път - 1 бр: * Подобряване точността на рязане на детайлите, както и времето за обработка; * Изключително голяма точност на процеса на рязане/обработка. По този начин ще се избягнат човешките грешки и ще се намалят брака и отпадъците от производствения процес с 10%. 4. Голяма челна фреза (2 фрезера) - 1 бр: * Позволява да се фрезоват по-високи детайли за новите системи и фрезоване под ъгъл; * Възможност да работят едновременно два фрезера за различни системи; * Намаляване времето за фрезоване с 20%, а оттам и на вложения човешки труд с 20% и използваната ел.енергия с 10%; * Възможност за предлагането на по-голяма гама продукти, които не могат да се изработят с машините, които се използват в момента; * Работата на 2 фрезера едновременно ще повиши производителността и оттам конкурентноспособността на Кандидата. 5. Специализиран софтуер за подготовка за производство на профилни системи - 1 бр: * Автоматизирана подготовка за производство на всички видове профилни системи от PVC, алуминий, дърво, обкови и допълнителни аксесоари; * Оптимизация на използването на профилите с възможност за избягване на оставащи парчета и следене на останалите парчета в склада; * Автоматизирано изпращане на информация за рязане към двуглавите циркуляри; * Автоматизирано програмиране на неправилни конструкци и добавяне към конструкции на различни аксесоари; * Минимум техническите грешки при производството на дограма; * Оптимизиране използването на профили и останали парчета и намалява брака под 2 %. В процеса на работа с предложените за закупуване активи (ДМА и ДНА) се дава възможност да се оптимизират бизнес процесите по производство, да се реализират нови функционалности и оттам предлагането на нова гама от продукти. Всичко това ще доведе до: - Увеличаване на производствения капацитет с до 30%; - Намаляване консумацията на ел.енерегия от 10 до 20%; - Намаляване времето за фрезоване и производство на детайли - от 20 до 50%; - Намаляване на вложения човешки труд - от 20 до 40%; - Намаляване на отпадъци и брак с 10%. Всички тези обстоятелства при използване на предложеното за закупуване оборудване (ДМА) и специализиран софтуер (ДНА) ще допринесат за оптимизиране на дейността, а оттам повишаване на конкурентоспособността на Кандидата и засилване на пазарното му присъствие. Дълготрайните активи, придобити със средства по предложението за изпълнение на инвестиция ще бъдат използвани единствено в стопанския обект, който получава помощта, ще бъдат амортизируеми и включени в активите на предприятието. Активите ще останат свързани с предложението за изпълнение на инвестиция, за което е предоставена помощта, за период от минимум три години от окончателното плащане. 76 910.00 0.00
Подобряване на пазарното представяне на семейното предприятие.: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез създаването на онлайн магазин за продуктите и услугите на предприятието, за които е заявена подкрепа. Към настоящия момент Кандидата не притежава онлайн магазин. Създаването на онлайн магазина ще осигури подобряване на пазарното присъствие на предприятието. След внедряване на оборудването, за което е заявена подкрепа, предприятието на Кандидата ще предлага нови продукти и услуги, които не са познати за клиентите: - Чрез онлайн магазина ще се предлагат нови продукти и услуги и така ще се достигне до нови групи потребители и клиенти, които имат по-високи изисквания за характеристики на изработваните детайли и предлагани услуги; - Чрез онлайн магазина ще се разширят каналите за продажба - до момента това се извършва само на място в офиса на предприятието и по телефон. След реализацията ще може да се правят заявки и поръчки и онлайн. По този начин ще се спечелят нови клиенти, които имат изисквания за бърза реакция и икономия на време за заявки и изработка; - Чрез онлайн магазина ще се повишат продажбите и сред настоящите клиенти, които вече познават нашата дейност и по-лесно и бързо ще правят заявки и за новите продукти и услуги; - Онлайн магазина ще създаде повече удобство и точност при работа с клиентите, като по този начин ще се съкрати времето за оформяне на новите поръчки; - Чрез онлай магазина ще се повишат продажбите сред настоящи и нови клиенти, които ще могат да получат по подробна и нагледна информация за предлаганите нови продукти и услуги, ще могат да се убедят в новите предимства, качество и характеристики. Дълготрайният нематериален актив, придобит със средства по предложението за изпълнение на инвестиция ще бъде използван от кандидата за продуктите и услугите си, за които получава помощта, ще бъде амортизируем и включен в активите на предприятието. Актива ще остане свързан с предложението за изпълнение на инвестиция, за което е предоставена помощта, за период от минимум три години от окончателното плащане. 10 000.00 0.00
Подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в семейното предприятие. : Настоящата дейност ще бъде изпълнена като бъдат въведени ИКТ системи/модули: Система за бизнес анализи (Business Intelligence система) - 1 бр. Към настоящия момент Кандидата не притежава въведенa система за анализи. Освен от умения един мениджър се нуждае и от правилните инструменти, за да управлява бизнеса. Колкото по-сложен е той, толкова по-сложни инструменти са необходими. Автоматизирането на тези инструменти посредством софтуер ги превръща в системи за управление на бизнеса, а основните ползи са повишена ефективност, рентабилност и конкурентоспособност на предприятието. Управленският екип ежедневно има нужда да получава в реално време информация за организацията, за да взима управленски решения и да ги свежда до изпълнение. Промяната на средата и развитието на бизнеса изискват и развитие на инструментите за управление. Така се получава еволюция на системите за управление: разширяване на функционалностите и областите на приложение от нисък до висок клас, разработване на специфики за отделните индустрии и т.н. Ако развитието на инструментите се забави, се получава разлика в това, „което трябва“, и това, „което може“, а тя води до негативни последствия – намалена конкурентоспособност, рентабилност и ефективност. Направеният анализ в предприятието извежда следните основни аспекти, които обусловят въвеждането на ИКТ системи - Софтуерни решения, насочени към анализ и оттам оптимизиране на управленските процеси. Решението ще позволява наливането на информация от външни източници – csv или excel файлове с начална първична информация. На база зададените от потребителя критерии и параметри, информацията ще се обработва и визуализира графично с цел постигането на следните функционалности: • Анализ на продажбите; • Анализ на поведението на клиенти, доставчици и партньори; • Анализ на финансовите резултати; • Функционалност за извършване на сравнителни анализи на данните; Системата ще позволява задаването на различни променливи и филтри с цел по – добър и оптимален анализ на входящите данни. За целта ще бъде възможна и връзка с ползваните системи за складово стопанство и CRM. Въвеждането на ИКТ система (Система за бизнес анализи) ще доведе до: - Автоматизация и по-голяма ефективност на бизнес процесите при кандидата; - Интеграция, консистентност и висока надеждност на данните за продажби, продукти, доставчици и клиенти; - Възможност за ефективно планиране и бизнес анализ на резултатите/ отклоненията; - Подобрен процес на вземане на управленски решения. Реализирането на тези процеси и дейности ще доведе до: - Намаляване на административната тежест с до 25%; - Редуциране на времето за обратна връзка с до 20%; - Намаляване на разходите за управление с до 15%; - Подобряване на използването на критичните за компанията активи; - По-добро управление и оптимизиране на индиректните разходи. Всички тези показатели осигуряват подобряване на управленските и логистични процеси в предприятието. Дълготрайният нематериален актив, придобит със средства по предложението за изпълнение на инвестиция ще бъде използван от кандидата в предприятието си, за което получава помощта, ще бъде амортизируем и включен в активите на предприятието. Актива ще остане свързан с предложението за изпълнение на инвестиция, за което е предоставена помощта, за период от минимум три години от окончателното плащане. 15 000.00 0.00
Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата.: Дейността включва ползването на консултантски услуги за подготовка на проектното предложение и е изпълнена преди неговото подаване. След обявяване на процедурата, кандидатът избра и използва изпълнител, който проведе консултантски услуги по целия процес на кандидатстване: - Събиране на необходимите документи; - Разработване и описване на цялата необходима за проектното предложение информация; - Въвеждане на информацията и документите в ИСУН. След успешно изпълнение на консултантските услуги за подготовка, Кандидатът подаде проектното предложение. 3 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.