Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 043 дървета
English

Програма: Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото предложение предвижда внедряване и пазарна реализация на продуктова иновация „Устройство за гласови комуникации за осигуряване на връзка земя-въздух между авиодиспечер и пилот“ с търговското наименование RADIS AIR. Устройството представлява съвкупност от софтуер и хардуер, осигуряващи сигурни и надеждни комуникации за предаване на глас и данни межумежду авиодиспечер и пилот. Базирайки се на съвременни технологии и функционалности, устройството постига най-високо ниво на гъвкавост, отказоустойчивост и ефективност спрямо използваните устройства и системи за управление на въздушното движение в национален мащаб и Европа.  Иновацията е собствена разработка на компанията – кандидат, за което има издадено валидно Свидетелство за полезен модел. За да бъде създаден потенциал за производство на конкретния продукт, е необходимо да се закупи специализирано оборудване – автоматизирана платформа за управление на тестове, което да осигури съвместимост на иновацията със съвременните стандарти EUROCAE ED137, да елиминира фактора „човешка грешка“ при етапите на тестване на хардуерните и софтуерните компоненти. Към момента тестването на оборудването се извършва ръчно – от тестери, което прави процеса бавен и създава предпоставки за грешки, недопустими в производството на компоненти от критичната инфраструктура. С помощта на новата платформа ще се осигури възможност за изпълнението на автоматизирани тестове по предварително подготвени сценарии. Тя ще елиминира напълно фактора „човешка грешка“, а процеса на производство ще бъде ускорен близо 4 пъти. Системата ще валидира сигурността и качеството на крайния продукт – важна предпоставка за бъдещата пазарна реализация. Проектът включва и внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, насочена към маркетинга на новия продукт –изработване на видео презентация на технологията за производство и предимствата на Radis Air.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Внедряване на продуктова иновация посредством придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА). Закупуване на Автоматизирана платформа за управление на тестове: Дейността включва придобиване на специализирано оборудване - Автоматизирана платформа за управление на тестове, с помощта на което ще бъдат елиминирани ръчните тестове при финалния етап на производство на системите за управление на елементи от критичната инфраструктура. Новото оборудване ще направи възможно производството на системата Radis Air. При производството на системите за теле- и радио- комуникации и управление на елементите от критичната инфраструктура се използват сложни хардуерни компоненти, които се асемблират в лабораториите на дружеството. Влага се софтуер, специално разработен от инженерите на Балкантел ООД и адаптиран за нуждите на крайния потребител и заданието на клиента. На финала след интеграцията на всички компоненти се извършват множество тестове за верифициране функционалностите и надеждността на готовия продукт. В момента тестването на функционалността и работоспособността на всеки софтуерен или хардуерен модул се прави от съответният специалист на ръка. Ръчното тестване има някои съществени недостатъци, спрямо използването на автоматизирани тестове. То води до затруднения в производството, свързани както с времето за изпълнение на единица задание, така и с качеството на крайното изделие. Недостатъци, констатирани при ръчно тестване: • Човешка грешка: При ръчното тестване е възможно допускане на човешка грешка. Тестът може да бъде изпълнен неправилно поради липса на внимание или умения от страна на тестера. Този риск би се елиминирал при осигуряване на автоматизирано тестване, където сценариите се изпълняват системно и без човешко въздействие. • Загуба на време и ресурси: Ръчното тестване изисква значително повече време и ресурси. За големи и сложни системи този процес е трудоемък и неефективен. Средното време за цялостно тестване на един модул е 20 работни дни. При откриване на проблем или несъответствие, след неговото коригиране, процеса на тестване се повтаря изцяло, за да се гарантира, че проблема е разрешен и не е засегната друга функционалност. При автоматизираното тестване използването на ресурситe би било по-ефективно, позволяващо бързо изпълнение на големи тестови сценарии и комплексно изследване на всички модули на системата. • Повторяемост и постоянство: При ръчното тестване не може да се гарантира единен стандарт на манипулацията и търсения резултат. Тестерите могат да изпълняват тестове по различен начин в различни сценарии. Автоматизираното тестване би гарантирало еднакви и повторяеми резултати при всяко изпълнение на тестовите сценарии. • Сложност на тестовите сценарии: Ръчното тестване e неефективно при сложни и обширни тестови сценарии. • Изисквания за наличие на специализиран персонал: Ръчното тестване изисква специално обучени тестери. Това води до нужда от постоянно обучение и постоянно присъствие на тестери, което е скъпо и неефективно в сравнение с автоматизирания процес. • Трудност при мащабиране: Ръчното тестване е трудно мащабируемо. • Трудности при тестване на сложни функционалности: Ръчното тестване е затруднено при сложни функционалности. Например, ако е необходимо да се тестват едновременно много вариации и комбинации, автоматизацията значително подобрява ефективността. За елиминиране на гореописаните проблеми и за стартиране производството на Radis AIR е необходимо закупуването на Платформа, която да автоматизира всички тестове на системата, да гарантира сигурност и надеждност на крайния продукт и да елиминира рисковете от ръчното тестване, описани горе. Системата ще рационализира финалния етап на производство и ще го направи по-ефективен. Тя ще осигури възможност за производство на до 8 броя Radis Air - устройства, на фона на 2 броя при процес, обезпечен от ръчно тестване. 1 753 490.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.