Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 047 дървета
English

Програма: Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект ще удовлетвори потребността на "Гопет" ООД от оптимизиране процеса на финансовото отчитане в логистиката.
Целта на проекта е с помощта на задълбочени изследвания и анализ да обединим всички предимства на модерните технологии, след което да ги надградим и настроим съобразно нашите специфични нужди. Приложението на иновацията е насочено към разрешаването на проблем след автоматичното оптично разпознаване на документи. Насочен е към обработка на големи обеми от различни формати документи, които се получават от много на брой доставчици с различни шаблони. Целевите групи, към които е насочен проектът са потребители на нашите услуги и други фирми в сектор товарен автотранспорт, както и други спедиторски и логистични компании, търговскки вериги и складове.
В резултат на настоящата иновация ще се минимизират грешките от ръчната обработка, ще се намали времето за верификация и ще се повиши продуктивността. 

Основните дейности, които ще бъдат осъществени при изпълнението на проекта са:
- Изследване и бизнес анализ на необходимите функционалности и процеси на иновацията;
- Създаване на прототип на системата и тестване в релевантна операционна среда.
Изпълнението на проекта ще ни даде възможност значително да оптимизираме дейността си и в резултат да подобрим своята конкурентоспособност, финансова и икономическа стабилност и иновативен потенциал.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по изследвания и анализи , свързани с разработването на продуктовата иновация и по създаване и тестване на прототип: 1. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на иновацията в бизнес процесите. Етап 1. Планиране и Анализ Проучват се възможностите за реструктуриране на процесите по обработка на документи. Извършва се задълбочен анализ на средата, в която се оперира. Взимат се под внимание процесът и източниците на документи, които могат да бъдат електронно предоставени като pdf, снимки или друг формат, както и на хартиен носител. Анализират се всички проверки (бизнес правила) на задължителните реквизити на получените документи, които съответните служители извършват. Това е основна дейност, която изисква висока степен на ръчен труд, комуникация с подизпълнители и въвеждане в основната транспортна система и счетоводeн софтуер. След анализа се пристъпва към Етап 2 - технически дизайн на оптимизиран процес, който е подходящ за автоматизиране. 3 месеца Етап 2. Технически дизайн Прави се анализ и дизайн на техническото решение, което ще бъде разработено и имплементирано. Определят се стъпково всички необходими процеси по веригата за обработка на документи и се подготвя и финализира техническото задание. В него се включват всички входни източници на документи и данни, междинни проверки и ескалации, както и изходи от системния процес. Описва се начинът на подаване на данни от бизнес системите на дружеството, както и входните формати на основната транспортна система и счетоводен софтуер. 2 месеца 2. Създаване и тестване на прототип на разработваната на иновация. Етап 3. Разработка Пристъпва се към разработка по рамката на техническото задание и всички процеси, функции и връзки. Разработват се връзките към услугата за оптично разпознаване, процес по изпращане на данни за оптично разпознаване, вътрешна среда за последващо съхранение на документи. Разработва се вътрешна база данни за съхранение на данните, предоставени от услугата за автоматично оптично разпознаване, и последваща обработка. Програмира се технологията за „Подобряване на данните от оптично разпознаване на документи чрез комуникация с бизнес системи" (Подобряване). Правят се необходимите връзки с основната транспортна и счетоводна системи. Коригираните и допълнени данни автоматично се презаписват с обратна връзка във вътрешната база данни. Разработват се бизнес правила, които ще бъдат прилагани автоматично върху реквизитите на документите. Създава се комплексна матрична логика за проверка на всеки реквизит с отделни условия и в отделни граници. Разработва се процедура по автоматично ескалиране и информиране на оператор при откриване на проблем с данните при процеса за Подобряване и прилагането на бизнес правилата. Последна стъпка в етапа на Разработка е трансформирането на валидираните данни в подходящи формати за импорт в транспортната система и счетоводния софтуер на компанията. Всеки вход на приемаща система изисква специален формат на данните. 6 месеца Етап 4. Тест Пристъпва се към извършване на екстензивни тестове на цялата система от получаването на документите до финалния им ипорт в бизнес системите на компанията. Цели се ниво на автономност и стабилност на всички процеси, като е необходимо в продължение на дълъг период да се премине през голям брой документи. Всяко отклонение от логиката на разработката е предпоставка за корекции в процеса. 2 месеца Етап 5. Имплементация и пускане в експлоатация След успешно преминали тестове, се прави имплементация на процеса в реална среда и се пуска в експлоатация. Определен период от време се проследява с повишено внимание дали няма отклонения. Правят се финни донастройки на процеса, за да се гарантира безпроблемната му работа. 3 месеца Етап 6. Финализиране и документация Финално се документира процеса и разработената технология. Довършват се административно всички документи, информират се заинтересованите лица по проекта и се предава за администриране и обслужване от отговорни лица. Защита на индустриална собственост. 2 месеца 654 000.00 0.00
Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ: След финализиране на иновацията ще наемем експерт за подготовка на документация и ащита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ 13 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.