Основната дейност на Машпром-КМХ ЕООД е производство на метални части, детайли и компоненти за двигатели, машини и оборудване. Фирмата произвежда както стандартни машинни части, така и специални, по индивидуално задание и спецификация на клиента. Технологичният процес е сложен, комплексен и продължителен като основните му етапи включват проектиране, подготовка на заготовки, изработка на детайли и цялостни машини, сглобяване, боядисване, монтаж и експедиция. Нуждите на фирмата са свързани с необходимостта от търсене и навлизане на нови пазарни ниши, усъвършенстване на продукцията и оптимизация на производствените процеси. Като основно предизвикателство пред компанията можем да определим нарасналото търсене на висококачествени изделия, които да могат да отговарят на специфичните нужди на клиентите, да бъдат произведени за кратко време, при по-нисък разход на суровини. За да отговори на потребностите на пазара и за въвеждането на нови производствени процеси, Машпром-КМХ ЕООД съсредоточи своите усилия в разработката на собствено иновативно портфолио, с което да премине на едно по-високо технологично ниво и да разшири пазарните си перспективи. В последните години беше изобретен иновативен производствен процес за внедряване в производство на автоматизирана двуканална технологична линия за обработка на детайли. Дейностите по проекта са свързани основно с доставка на оборудване, с което да се реализира автоматизираната линия. Новата линия представлява иновативен производствен процес, който ще позволи на Машпром-КМХ ЕООД да затвърди и развие позициите си на българския и външните пазари. В резултат от изпълнението на дейностите по проекта ще бъде технически обезпечено внедряването на иновативния производствен процес и в резултат фирмата ще увеличи производителността си и ще оптимизира производствения процес като съкрати времето за обработка и ще може да произвежда нови и повече машини и детайли.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Закупуване на машини и съоръжения за въвеждане на основен иновативен производствен процес за внедряване в производство на автоматизирана двуканална технологична линия за обработка на машинни детайли (част 1): За да бъде въведен основния иновативен производствен процес за внедряване в производство на автоматизирана двуканална технологична линия за обработка на детайли е необходимо Машпром-КМХ ЕООД да разполага с необходимото за целта оборудване.
Към момента фирмата има разнообразен машинен парк, но производствените процеси са технологично остарели и неефективни. Основната обработка на продуктите се извършва чрез полуавтоматични машини или едноканални автоматични машини.
Автоматизираната двуканална технологична линия за обработка на машинни детайли, каквато е описана, представлява иновативно и по-ефективно решение, което позволява по-голяма производителност и точност. Тя използва два канала едновременно, което може да намали времето за производство и да повиши ефективността на процеса. За целта трябва да бъде закупено следното оборудване:
1. CNC вертикален машинен център 1 бр.
Със закупуване на вертикален машинен център се осигуряват техническите възможности за постигане на пълна автоматизация на всички операции. Центърът позволява програмиране, настройка и контрол и непрекъснат цикъл на работа на машината (24 часа) без човешка намеса. Центърът е с ЦПУ и оперирането с него включва основно изготвянето на цифрови програми за за отделните операции. Програмното управление, автоматичните системи на обработващия център, запаметяването на програми за различните детайли, автоматичния магазин за смяна на инструменти с манипулатор, допринасят за оптимизация на производствените вериги, в резултат на автоматизираните функции на машинния център и програмното задаване на спецификите над етайлите, което ще подобри техните качествени характеристики и ще намали производствения брак. Процесът на обработване е автоматизиран и се базира на изготвени NC кодове. Машината е снабдена с програмиране, базирано на цифрови технологии, което да се върже към линията и да позволи автоматизирано задаване на размер и вид на детайлите, с голяма прецизност. Машината е снабдена с автоматичен магазин за смяна на инструментите, който позволява всеки един от наличните инструменти да бъде сменяни автоматично, съгласно зададената програма за обработка, без да се изисква човешка намеса, и без да се прекъсва производствения процес.
Чрез иновативната Автоматизирана технологична линия за производство на машинни детайли ще бъде въведен и допълващ бизнес процес, в областта на продажбите, логистиката и дистрибуцията:. Този процес е базиран на функциите на линията и включва:
- въвеждане на интелигентни системи за управление на инвентара и поръчките, за да се оптимизират доставките и наличността на продукта. Тези решения ще са инсталирани на работната станция, част от линията, за да могат да бъдат по-добре интегрирани към дейността на иновативния производствен процес. Самата линия има специализирана програма за задаване на необходимия брой, вид суровина, автоматичен контрол на подаване на суровината. Тази програма ще се интегрира към цялостното логистично решение, което ще минимизира брака и излишъците при производство, съответно въвежда се интелигентна система за управление на инвентара.
- Оптимизация на доставките - използване на базата данни от линията за анализ и прогнозиране за оптимизиране на логистичните процеси, за да се гарантира навременната доставка на продуктите до клиентите. Автоматичните функции на линията задават вид, брой, срок за изработка на всеки един детайли, което въвежда допълнителна иновация в логистиката и дистрибуцията.- Прогностичен Анализ - използване на анализ на данни от автоматичните функции на линията за вид, брой и необходимо количество суровина за всеки детайл за предвиждане на нуждите от инвентар, оптимизиране на нивата на запасите и намаляване на риска от презапасяване или липса на запаси. С иновативната двуканална автоматизирана система за обработка, ще се постигне обработка и контрол на изделията над средните, ще се поддържа по-висока точност от стандартните.
575 000.00
0.00
Закупуване на машини и съоръжения за въвеждане на основен иновативен производствен процес за внедряване в производство на автоматизирана двуканална технологична линия за обработка на машинни детайли. (част 2): Втората част от автоматизираната линия включва закупуването на:
2. CNC струг 1 бр.
Новият струг е с ЦПУ със въртящи се инструменти С и Y ос за детайли с различни размери и характеристики. Досегашен процес на изработка се състои от последователно и поотделно извършване на обработващи операции на няколко различни машини от няколко работника за достигане на размерите на продуктите по чертеж: последователно отрязване, струговане , фрезоване , зъбо-нарязване, пробиване отвори, нарязване на резби и др. Със закупуване на тази машина се обединяват на обработващите операции в един процес на една машина като човешкия фактор е сведен до минимум. Цикъла на работа на тази машина е непрекъснат 24 часа. На машината може да бъде поставен в бъдеще манипулатор, което за определени детайли я превръща в пълен автомат.
За да обедини машините в иновативна автоматизирана двуканална линия ще бъдат въведени локални компютърни станции и база данни, както и софтуер за управлението им, който е вграден в двете машини. Тези бази данни и компютърни, не са предмет на настоящата инвестиция, а ще бъдат закупени отделно.
С иновативната двуканална автоматизирана система за обработка, ще се постигне обработка и контрол на изделията над средните, ще се поддържа по-висока точност от стандартните.
В допълнение, изпълнението на проекта води до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, насочен към: разпространение и логистика и/или маркетинг и продажби, и/или информационни и комуникационни системи, и/или администрация и управление, и/или разработване на продукти и бизнес процеси: Разработването на иновативни бизнес процеси за маркетинг, продажби и логистика на продуктите, произведени чрез иновативния производствен процес, с което ще се увеличи ефективността
и конкурентоспособността на предприятието.
За целта планираме:
1. иновативни процеси в областта на маркетинга и рекламата:
- таргетиране на целевата аудитория (контент маркетинг) - идентифициране и насочване на маркетинговите усилия към целева аудитория, която се интересувана от висококачествени детайли и компоненти;
- създаване на силна стратегия за контент маркетинг, която се фокусира върху създаването на ценно, актуално и последователно съдържание, за да привлече и задържи ясно определена аудитория. (повече подробности в описанието на потенциалните клиенти);
- въвеждане на дигитален маркетинг интегриране със социални медии, онлайн реклама и уебсайт за привличане на потенциални клиенти и генериране на интерес.
- персонализиран маркетинг - използване на анализ на данни и AI за персонализиране на маркетингови съобщения и оферти за отделни клиенти, базиранина тяхното минало поведение и предпочитания
425 000.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN