Подобряване на производствения капацитет в МИНЕРАЛ 2009 ЕООД, чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Багер- товарач- 1 бр.: Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиването на Багер- товарач- 1 бр.
Посочената машина е ключовa за основната дейност на дружеството 42.99 „Строителство на други съоръжения, некласифицирани другаде“, т.к. към момента МИНЕРАЛ 2009 разполага само с 20-годишен багер-товарач, който е силно амортизиран, с чести ремонти и високи разходи за поддръжка. Това обстоятелство води до непланирани прекъсвания в изпълнението на поетите ангажименти и въпреки принудителното наемане на багер-товарачи от външни фирми, неминуемо забавя процеса на изпълнение, повишава разходите и води до сериозно нарушаване на графиците. Предвиденият по проекта багер-товарач ще бъде ключов актив на територията на базата на предприятието, находяща се на ул. СТРОИТЕЛ 12 в гр. Костинброд. В основата на всички предоставяни услуги са товарене и транспорт на материали от базата до обектите и площадките на дружеството. Машината ще осигури до 4 пъти по-бързото преместване и товарене на големи количества материали, като фракции, земна маса, чакъл, пясък и други, необходими за строителните дейности. Подобряването на товаро-разтоварните дейности на територията на предприятието пряко ще допринесе за подобряването на производствения капацитет на дружеството, чрез по-добрата организация и намаляване на времето за товарене и доставка на материалите до строителните площадки.
Същевременно, предвид спецификата на дейността, а именно СМР услуги, свързани с подобряване на инфраструктурата, разширяване и подготовка на основи за нови пътища, улици и др., намиращи се на различни строителни обекти и площадки, багер-товарачът ще има ключова роля и там, т.к. е мултифункционална машина, осигуряваща висока ефективност и гъвкавост при изпълнението на строителни задачи. С хидростатично и товарочувствително управление, той бързо и лесно преминава от една задача към друга без необходимост от допълнителна техника, например първо за изкопаване на канавки и след това веднага за преместване на земни маси. Това значително намалява времето за изпълнение на земните работи, като екипа може да изпълни повече задачи за по-кратко време. Неговата гъвкавост и мобилност позволява да се използва на различни етапи от строителния процес. На строителната площадка, където се извършват паралелно подравняване на терен, изкопаване и транспорт на материали, багер-товарачът може да преминава между различните задачи, като оптимизира времето и вътрешно технологичния транспорт. Новият багер-товарач ще позволи на фирмата да поеме повече проекти едновременно, което е особено важно в контекста на нарастващото търсене на СМР услуги. Поради липсата на строителна машина с такава производителност в настоящия момент, нейното внедряване пряко ще резултира в подобряване на производствения капацитет с 15% чрез увеличаване на годишна база на изпълнените строителни обекти, чрез услугата строителство.
Видно от представената по-горе информация , придобиваният по проекта багер-товарач-1 бр ще се придвижва само на територията предприятието и ще се използва единствено за вътрешно технологичен транспорт в строителните площадки/обекти, на различни адреси (в рамките на региона-получател), които до изпълнение на планираните СМР дейности и предаване на строежа се считат за територия на предприятието където то осъществява стопанската си дейност. Съгласно определението в Прил. 8 към УК, багер-товарачът не представлява "транспортно средство", защото няма да се придвижва по пътищата и не подлежи на регистрация в КАТ. За експлоатирането му на различните строителни площадки и придвижването му до/от там, МИНЕРАЛ 2009 ЕООД разполага с товарен автомобил–платформа с рег.номер СО6588СР , марка Волво ФХ12 240, закупен със собствени средства, който ще обезпечи транспортирането му. След изпълнение на дейностите на строителните площадки и обекти, той ще се връща обратно на декларираното в раздел „1. Основни данни“ на ФК, място на изпълнение на проекта, т.е. местодомуването му винаги ще е на територията на предприятието, където е базата на фирмата. |
182 000.00
|
0.00
|
Подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в МИНЕРАЛ 2009 ЕООД, чрез закупуването и въвеждането на ERP система- 1 бр.: В рамките на тази дейност в предприятието ще бъде въведена ERP система- 1 бр.
Към настоящия момент, Минерал 2009 ЕООД не разполага с такава ИКТ система, като някои от предизвикателствата, пред които ежедневно е изправено Ръководството са неоптимално управление на финансовите и счетоводни опперации, разпокъсано управление на веригата за доставки, недобра координация между дейностите по различните строителни площадки, липса на централизирано управление на складовото стопанство, високи оперативни разходи и др.
Внедряваната по проекта ERP система ще съответства на минималните обхват и функционалности, посочени в Прил. 18 към УК, като в отговор на гореописаните предизвикателства, внедряването ѝ ще донесе значителни подобрения във всички аспекти на управлението и производствените процеси на компанията:
1.Автоматизация и интеграция на всички финансови и счетоводни операции. Ще се подобри управлението на финансово-счетоводните дейности в предприятието, чрез увеличаване на точността при счетоводните операции и финансовото планиране, като едновременно се намали риска от човешки грешки. Същевременно ще се оптимизира управлението на паричните потоци, чрез интегрирано проследяване на приходи и разходи, което ще подобри възможността за прогнозиране и финансов контрол. В резултат се очаква по-добра отчетност и по-ясна картина на финансовото състояние на компанията в реално време, с възможност за бързо изготвяне на финансови отчети.
2. Въведената ERP система ще автоматизира и централизира управлението на доставките, което ще доведе до цялостната оптимизация на веригата за доставки. Проследимостта в реално време, ще позволи на Ръководството да реагира бързо при проблеми с доставките или забавяния. Ще бъде постигнато намаляване на разходите чрез по-добро планиране и координация с доставчиците, минимизирайки времето за изчакване и разходите за складиране. Системата ще предоставя точна информация за наличностите и нуждата от нови доставки, намалявайки риска от недостиг или свръхзапас.
3. ERP системата ще интегрира всички елементи на строителните дейности на различните строителни площадки/строителни обекти на фирмата. Автоматизираното планиране на дейностите, базирано на текущи запаси, клиентски поръчки и налични ресурси ще доведе до подобряване ефективността на стопанската дейност и минимизиране на загубите. Системата ще може да следи и документира критични точки за контрол на качеството, осигурявайки по-добри резултати и спазване на стандартите.
4. Подобряване на управлението на продажбите чрез интеграцията на предоставяните услуги със складовото стопанство за по-добро прогнозиране и навременно изпълнение на клиентските поръчки. Централизираното управление на договорите и поръчките ще осигури по-добра комуникация между отделите и по-добра отчетност, както и разработването на по-добри стратегии за продажби и маркетинг.
5. Оптимизиране управлението на складовото стопанство чрез автоматизиране на процесите приемане, съхранение и доставка на суровини, материали и консумативи.Ще се постигне прецизен контрол върху наличностите, което ще подобри планирането на предоставяните СМР услуги и доставките, като същевремнно се намалят излишъците и загубите.
6. Оптимизация на логистичните процеси чрез интеграцията им с другите основни дейности на компанията, което ще намали времето и разходите за доставка на материали за различните обекти. Подобрената комуникация с партньорите, чрез автоматизирано управление на доставките и транспортиране на материалите ще осигури по-голяма ефективност и прозрачност.
7. Управлението на множество потребителски роли и персонализирани потребители ще осигури достъп до специфични функции в зависимост от позицията на служителите, което ще гарантира по-добра сигурност на данните и ще предотврати неоторизиран достъп до чувствителна информация. Персонализираните потребителски профили ще улеснят управлението на задачите и отговорностите на всеки служител, подобрявайки цялостната ефективност на работата им. |
15 000.00
|
0.00
|
Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение на МИНЕРАЛ 2009 ЕООД по процедура BG16RFPR001-1.004 „Подкрепа за семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите” : Дейността включва използването на консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедура BG16RFPR001-1.004 „Подкрепа за семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите”. Предвид липсата на достатъчен ресурс и капацитет в предприятието, изпълнението на дейността бе възложено на външен изпълнител.
Дейността е изпълнена след обявяването на настоящата процедура BG16RFPR001-1.004 „Подкрепа за семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите" и преди подаването на проектното предложение по нея.
МИНЕРАЛ 2009 ЕООД проведе процедура за избор на изпълнител между 2 съпоставими оферти с предмет "Предоставяне на консултантски услуги за подготовка на проектно предложение по процедура BG16RFPR001-1.004 „Подкрепа за семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите". Прогнозната стойност бе съобразена с посочената в т. 14.2. "Допустими разходи" на УК максимална стойност на общите допустими разходи от 3 000 лв., без ДДС за изпълнението на дейността. Изборът на изпълнител беше осъществен на база критерий "най-ниска цена". Тъй като стойността на процедурата с предмет услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на бенефициента/ кандидата за БФП, без данък върху добавената стойност, е по-ниска от посочените стойности в чл. 50 от ЗУСЕФСУ, в доказателство за целесъобразността на проведената процедура, към първичните платежни документи МИНЕРАЛ 2009 ЕООД прилага:
- 2 (две) съпоставими оферти, съдържащи цена, характеристика/функционалност/описание, които отговарят на всички поставени от възложителя условия, вкл. относно максимално допустимата стойност на договора;
- обосновка в свободен текст за направения избор по критерий "най-ниска цена", съпоставяйки две конкурентни оферти от различни консултантски компании, при спазване на всички останали изисквания относно избора на изпълнители от страна на бенефициентите на безвъзмездна финансова помощ, посочени в Условията за изпълнение на договорите по програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията” 2021-2027 г.
Документацията от проведения избор на изпълнител ще бъде съхранявана в досието на настоящия проект от МИНЕРАЛ 2009 ЕООД и след сключването на административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), документацията ще бъде приложена към финалния отчет за изпълнението на проекта, с който се предявяват за плащане разходите за ползваните консултантски услуги за подготовка на проекта. |
3 000.00
|
0.00
|