Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 068 дървета
English

Програма: Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ТЕЛЕСИС ООД произвежда малки едномоторни самолети в гр. Пловдив. С реализацията на настоящия проект ще се акцентира върху разработване на продуктова иновация "Безпилотен летателен апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване", която ще представлява новост на световно ниво. Чрез изпълнението на предвидените дейности в проектното предложение ще се създаде прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация, като по този начин ще се постигане общата цел на проекта, а именно предоставяне на фокусирана подкрепа на българските предприятия за повишаване на иновационната им дейност чрез разработване на иновации в тематичните области на ИСИС 2021-2027. Реализацията на проекта ще осигури на ТЕЛЕСИС ООД възможност за разработване на продуктова иновация (Безпилотен летателен апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване), попадаща в тематичната област на ИСИС 2021-2027 “Чисти технологии, кръгова и нисковъглеродна икономика”, подобласт "Технологии за ефективно използване на ресурсите, за намаляване съдържанието на опасни вещества, за използване на алтернативни суровини и материали, за удължаване живота на продуктите и използването им в други производства и услуги". Като резултат от изпълнения проект, ще се повиши иновативният капацитет и конкурентоспособността на утвърденото ни предприятие.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и тестване на прототип, свързани с разработването на продуктова иновация: Изпълнението на дейността включва създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация "Безпилотен летателен апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване". Изпълнението на дейността ще позволи чрез научни изследвания да се реализира процеса по разработване на иновацията и неговото разгръщане до ниво, което да бъде предпоставка за създаване и тестване на прототип. Дейността ще се възложи на външен изпълнител, тъй като кандидатът няма възможност сам да създаде прототипа и да го тества, тъй като не разполага с необходимите експертиза. Липсата на квалифициран персонал, подходящо оборудване и специализиран софтуер налагат избора на външен изпълнител. Подходът за използване на външни услуги е възприет и след обстоен вътрешнофирмен анализ и пазарно проучване, в резултат на които е установено следното: - наличие на изключително ограничен брой изследователи, притежаващи необходимата експертиза в областта на разработваната иновация; - висок праг на възнагражденията на посочените експерти, който не може да бъде покрит, имайки предвид ограничението за възнаграждение по процедурата; - необходимост от лабораторни уреди, апарати и инструментариум, необходими за създаването и тестването на прототипа, които са недопостими по процедурата. Използването на външни услуги за възлагане на научни изследвания ще позволи преодоляването на тези ограничения и ще гарантира успешното изпълнение на дейността и постигане целта на проекта. Избраният външен изпълнител ще създаде прототип и ще тества на разработената продуктова иновация "Безпилотен летателен апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване". По-конкретно, външният изпълнител ще извърши следното: 1. Създаване на прототип - Изследванията ще бъдат насочени към създаване на отделните етапи на продуктова иновация "Безпилотен летателен апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване". Първият етап ще бъде конструиране, рязане и заваряване на детайлите на летателният апарат, като по този начин ще се създаде скелета на прототипа. Вторият етап ще бъде изседване, разработване създаване на фиксирано крило с винтове за вертикално излитане и кацане, което ще позволи летателният апарат да се използва от неподготвени позиции и ще осигури голяма продължителност на полета /около 5 часа/. Третият етап от създаването на прототипа ще е разработване и създаване на предно хоризонтално оперение (canard), което ще облекчи интегрирането на подемните винтове за вертикално излитане и кацане в силовата структура на предното оперение. По този начин ще се намалят общите габарити и тегло на летателния апарат и ще се облекчи неговото оперативно транспортиране и използване. Следващият етап ще е разработване на системата за хибридно задвижване на летателният апарат, която ще включва литиеви батерии и четиритактов бензинов маршови двигател с електронно впръскване. Последният етап на прототипа на летателния апарат ще е монтиране на в задната част на летателния апарат маршови двигател с тласкащ въздушен винт, който ще осигури много добри условия за аеродинамичното обтичане на крилото и повишаване на неговата ефективност. Създаденият прототип на летателния апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване ще осигури бърз и безопасен превоз, наблюдения, контрол, заснемане. Комбинацията от всички основни еленти на разработваната иновация ще даде цялостен, завършен вид на прототипа на "Безпилотен летателен апарат с фиксирано крило и хибридно задвижване". 2. Тестване на прототипа - Външният изпълнител ще тества в лабораторна среда аеродинамичната форма, тежестта и здравината на скелета на създадения прототип на летателния апарат. Като следваща стъпка ще бъде извършване на тестове на влиянието на фиксираното крило с винтове за вертикално излитане и кацане върху начина му на излитане и продължителността на полета. Ще се изпитва и тества надеждността на системата за хибридно задвижване на летателния апарат, как влия на излитането и продължителността на полета. 450 000.00 0.00
Защита на индустриална собственост на национално равнище: В рамките на дейността, по Елемент Б лицензиран представител по индустриална собственост ще подготви заявка за регистрация на полезен модел съгласно изискванията на действащата нормативна уредба по закрила на правата върху обекти на индустриалната собственост. Заявката ще бъде подадена за разглеждане в Патентното ведомство. След установения срок по разглеждане и оценка на предлаганата иновация, Ведомството ще се произнесе с Решение за регистрация на полезния модел, последвано от Свидетелство за регистрация на полезния модел. 13 800.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.