Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 047 дървета
English

Програма: Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

„Гравис България“ АД е лидер в Европа по управление на митническите бизнес процеси и изграждането на ИТ решения в митническата област. Компанията предоставя широка гама от високо качествени ИТ решения, отговарящи на различните нужди на публичния и частния сектор в страната и чужбина. С проектното предложение се цели да разработи иновативна софтуерна система, която да доведе до иновация в бизнес процесите на компанията. Иновацията ще улесни разработването на софтуери, като се разработи система за създаване и изпълнение на бизнес процеси, която има ефективна нотация за моделиране на бизнес процесите на ефективен програмен език за дефиниране и описание на изпълнимите бизнес процеси. Системата за създаване и изпълнение на бизнес процеси ще представлява платформа/среда (framework) за изпълнение на бизнес процеси BPDE (Business Process Definition Execution). BPDE ще преодолява слабостите в съществуващите алтернативни решения, като липсата на рутиране, както и ще намали сложността при моделиране и разработка на изпълними бизнес процеси. Системата за създаване и изпълнение на бизнес процеси ще изпълнява бизнес процеси, описани на езика DOT, като бизнес процесите ще се дефинират във вид на диаграма (graph), където всеки възел е задача, а всяка връзка е преход към следващия възел. Рутерът е основната входна точка на системата за създаване и изпълнение на бизнес процеси, като зарежда и обработва условията, дефинирани в конфигурацията на приложението, и насочва обработката към конкретна диаграма. Разработваната иновация се отнася към тематичната област на ИСИС: “Информатика и ИКТ”, приоритетно направление: големи/свързани данни, геопространствени данни, анализ на данни, обработка на данни (Data processing, Small data science), инструментариум за работа с данни, споделяне, обмен, използване и повторно използване на данни, облачни изчисления (Big Data, Grid and Cloud Technologies), модели за предвиждане, основани на данни; симулация, моделиране и цифрови близнаци.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на производствена иновация: Дейността ще се изпълни самостоятелно от кандидата, посредством наемането на квалифициран персонал. Разработването на иновативната Системата за създаване и изпълнение на бизнес процеси ще премине през следните етапи: 1. Планиране - общ поглед върху обхвата на дейността и нейните цели и възможности за изпълнение. Основни цели, които ще се постигнат в този етап са: • Определяне обхвата на дейността и какво ще се включва в готовия продукт - ще се формулират важните изискания и ограничения, ще се определят приемателните критерии за крайния продукт. • Определяне критичните потребителски случаи на системата, основните сценарии, които биха довели до проблеми при изпълнението на дейността; • Ще се създадат основи на архитектурата; • Оценяване на потенциалните рискове; • Подготовка на средата. 2. Детайлизиране - на този етап ще се постави основата на архитектурата на системата и ще се подготвят основите за разработване по време на етап "Изграждане". Архитектурата ще бъде съобразена с най - важните изисквания и оценката на риска. Стабилността ѝ ще се оценява с един или няколко архитектурни прототипа. Основни цели: • Да се удостовери, че архитектурата, изискванията и плановете са достатъчно стабилни и рисковете са оценени, така че разработка да може да приключи в срокове и бюджет - определяне, валидиране и поставяне основите на архитектурата; • Всички значими рискове за архитектурата ще са определени - ще се постигне изчистване на визията, основано на новата информация получена по време на тази фаза, определяне и разбиране на най - критичните потребителски случаи, които произлизат от архитектурните и планови решения. • Създаване на основите на архитектурата, отговарящи на всички значими сценарии; • Пълно изграждане на средата за разработка, настройка на средствата за разработка и подготовка на шаблони. Потенциалните компоненти са оценени спрямо най – важните сценарии. Водеща е ролята на екипа Бизнес аналитици (Бизнес архитект и Бизнес дизайнери). 3. Изграждане Основна цел на фаза Изграждане е доизясняване на останалите изисквания и завършване разработката на системата въз основа на архитектурата. Фазата Изграждане е производствен процес в известен смисъл. В тази фаза става преминаване от развитие на интелектуалната собственост по време на Планиране и Детайлизиране към разработка на готов прототип. Основни цели: • Постигане на дефинираните функционалности - разработка на компоненти и тестване по определени критерии • Постигане на използваеми версии - Извършване на алфа тестване в собствена тестова среда, на база дефинираните критерии за оценка • Завършване на анализа, проектирането, разработката и тестването на необходимите функционалности - Оценяване на версиите спрямо дефинираните приемателни критерии • Итеративно и инкрементално разработване на цялостния прототип. Актуализиране на архитектурата. Водеща е ролята на екипа Разработчици. 4. Тестване на прототипа Тази фаза ще включва няколко итерации, тестване на пртотипа, и извършване на малки настройки по забележки на тестващия екип. На този етап се отстраняват неточности по конфигурацията. Към края на фазата целите на проектния жизнен цикъл трябва да са постигнати и проекта трябва да е в позиция на приключване. Основни цели: • Тестване за валидиране прототипа на иновативната система спрямо първоначално заложените функционалности; • Тестване в операционна среда; • Донастройване на приложението според отзивите на тестващите; • Създаване на финализирана версия на прототипа. С този етап ще се достигне TRL 7. По време на всяка итерация ще се изпълняват дейности, отнасящи се до идентифициране и анализиране на изискванията, имплементация, тестване. 650 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.