Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 65 861 дървета
English

Програма: Програма "Околна среда" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е да се намали количеството депонирани биоразградими битови отпадъци, генерирани на територията на община Димитровград чрез разделното им събиране и оползотворяване като ресурси за производството на компост. По проекта ще бъде изградена компостираща инсталация, която ще бъде разположена на територията на община Димитровград и ще преработва разделно събрани биоразградими битови отпадъци от населените места на общината. Ще бъдат осигурени съдове и техника за системата за разделно събиране при източника на образуване на отпадъците и транспортирането им до компостиращата инсталация.
За проекта бяха проведени приложимите процедури по реда на Глава шеста от ЗООС. Първо се проведе процедура за екологична оценка (ЕО) на ПУП, свързан с устройство на територията на проекта – компетентният орган РИОСВ Хасково се произнесе с решение да не се извършва ЕО, тъй като няма вероятност ПУП-ПРЗ да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда и човешкото здраве. Второ, община Димитровград внесе до РИОСВ Хасково „Уведомление за инвестиционно предложение“, към което се приложи „Искане за преценяване на необходимостта от ОВОС“, тъй като инвестиционното предложение подлежи задължително на преценка за необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно Приложение № 2 към чл. 93, ал. 1, т. 1 и 2, по конкретно – т.11 „1. Други инвестиционни предложения“, буква б) „депа за отпадъци и инсталации за обезвреждане и/или оползотворяване на отпадъци (невключени в приложение № 1) и/или площадки за извършване на дейности по оползотворяване с код R13 на отпадъци с код 19 12 04, 19 12 10 и 19 12 12“. В отговор компетентният орган РИОСВ Хасково се произнесе, че допуска прилагането на чл.91, ал.2 от ЗООС, т.е. да бъде извършена една от изискващите се оценки по реда на Глава шеста от ЗООС, като за конкретния случай това да бъде процедурата за ЕО, съвместена с оценка за съвместимостта по чл.31 от Закона за биологичното разнообразие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на проектно предложение и проучване нагласите на населението: Специфичната цел на Дейност 1 е да се достигне проектна готовност за кандидатстване от община Димитровград с проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16FFPR002-2.004 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/ регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“ по Приоритет 2 „Отпадъци“ на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г. (ПОС), отразяване на установени от Комисията за оценка в подаденото проектно предложение нередовности, непълноти и/или несъотвествия, одобрение на проектното предолжениеи сключване на Административен договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) за изпълнение на проекта.. Дейност 1 включва Поддейност 1 и Поддейност 2.Поддейност 1. Подготовка на анализи, проучвания и други документи. В рамките на поддейност 1 се изготвят необходимите, анализи, проучвания, обосновки и други документи, за да сеотговори на изискванията в Условията за кандидатстване по процедурата. Поддейност 1 включва изпълнение на следните основни задачи: Задача 1. Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване Задача 2. Изготвяне на документация за преценяване на необходимостта от ОВОС Задача 3. Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост Задача 4. Изготвяне на обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги по разделно събиране, транспортиране и по третиране на биоразградими битови отпадъци в региона за управление на отпадъците Задача 5. Изготвяне на анализ на остойностяване на дейностите по проекта Задача 6. Подготовка на проекти на решения на Общинския съвет, във връзка с кандидатстването по процедурата, заедно с изискваните придружаващи ги документи и анализи Задача 7. Извършване на проучване за нагласите на населението и други лица, чиито обекти се обслужват или се предвижда да се обслужват от общинските системи за разделно събиране на битови отпадъци Задача 8. Изготвяне на други анализи и документи, необходими за подготовка на проектното предложение. Някои от посочените по-горе задачи се изпълняваха успоредно, а други последователно в зависимост от необходимостта резултатите от изпълнението на дадена задача да са входящ ресурс за изпълнението на друга от посочените по-горе задачи. Поддейност 2. Отразяване на коментарите и бележките в хода на оценка на проектното предложение. В рамките на тази поддейност се изпълняват задачи по отразяване/отстраняване на установени нередовности, непълноти и/или несъотвествия в резултат на извършената оценка от оценителната Комисията за оценка на проектното предложение. За целта се прави задълбочен анализ на указанията на Комисията за оценка на проектното предложение и се изпълняват дадените указания. ЗА ЦЕЛИТЕ НА ПОПЪЛВАНЕ НА НЕОБХОДИМАТА ИНФОРМАЦИЯ В СЪОТВЕТНИТЕ РАЗДЕЛИ НА НАСТОЯЩИЯ ФОРМУЛЯР ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ СЕ ПРАВИ ДОПУСКАНЕТО ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА АДБФП НА 2 ЮНИ 2025 г. 49 635.00 0.00
Проектиране, оценка на съответствието, авторски и строителен надзор: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране, оценка на съответствието, авторски и строителен надзор, във връзка със строителството на компостиращата инсталация и в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и съответните подзаконови нормативни актове. Дейността ще включва две основни групи задачи: Задача 2.1. Изготвяне на технически проект и авторски надзор. Задача 2.2. Оценка на съответствието и строителен надзор. Задача 2.1. Изготвяне на технически проект и авторски надзор. В рамките на задачата ще се изготви технически проект, необходим за изграждането на компостиращата инсталация. Техническият проект ще се изготви съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите проектни части. Изготвянето на техническия проект ще се базира на изготвеното по време на Дейност 1 предварително (прединвестиционно) проучване. При изготвянето на техническия проект ще се вземат предвид одобреният ПУП-ПРЗ за имота, върху който ще се изгради компоситращата инсталация, както и решението на РИОСВ по приложимата процедура по оценка на въздействието върху околната среда, проведена за инвестиционното предложение за изграждане на компостиращата инсталация. В рамките на тази задача ще се осъществява и авторски надзор от проектанта, изготвил техническия проект, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и приложимата подзаконова нормативна уредба, по време на строителството. Задача 2.2.Оценка на съответствието и строителен надзор. В рамките на тази задача ще се изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от ЗУТ. Другата подзадача, която ще се изпълнява, е упражняване на независим строителен надзор по време на строителството на компостиращата инсталация в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ, подзаконовите нормативни актове към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. В рамките на задачата ще се изготви и състави техническият паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006г. След подписване на констативен протокол за приемане на инвестиционния обект, изпълнителят на договора ще изпълнява дейности, свързани с нормативните изисквания на ЗУТ и подзаконовите актове и във връзка с получаване на разрешение за ползване на обекта. 163 744.82 0.00
Изграждане на компостираща инсталация със съпътстваща инфраструктура, включително доставка на мобилно оборудване за технологичния процес на компостиране: Специфичната цел е да се изгради инсталацията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци (КИ). Капацитетът ѝ ще е 4288 т/год. и ще преработва разделно събрани при източника на образуване: градински отпадъци и хранителни отпадъци с растителен произход от домакинствата и растителни отпадъци от паркове и зелени площи на други лица от здравната и социалната общинска дейности. Дейността ще се осигури инфраструктура, която ще допринесе за постигане на общинските цели по ЗУО за намаляване на количествата депонирани битови отпадъци и увеличаване на количествата рециклирани битови отпадъци в общината и в РСУО Хасково. Дейността включва две задачи. Задача 3.1. – Получаване на разрешение за строеж – ще бъдат извършени всички нормативно изисквани съгласувателни процедури за получаване на разрешение за строеж. Задача 3.2. – Извършване на СМР за инсталацията и на съпътстващата инфраструктура. Избраната технология за компостиране е клетки с принудителна аерация, покрити с полупропусклива мембрана. Основните технически параметри са: - компостиране в бетонови редове с принудителна аерация и покрити с полупропусклива мембрана - дължина на 1 ред - 25 м, 10 бр. редове. - системата за аериране се състои от продупчени тръбопроводи, поставени успоредно по дължината на бетоновия ред - покриването с полу-пропусклива мембрана осигурява защита от дъжд и слънце/ контрол на влагата, висока степен на контрол на миризмите - хомогенизиране на сместа преди запълването на редовете в Биошредер – миксер за компост - обръщане с челен товарач на компостната смес в редовете за снабдяване с кислород -контролът на качеството на процеса се извършва със специализирани измервателни прибори -вентилацията се контролира автоматично от контролната система на инсталацията -системата за управление осигурява автоматично предаване на данните от измерванията, съхраняване на данните, документиране на хода на операцията, дистанционно наблюдение и контрол на процеса на компостиране. Системата за управление осигурява, автоматичен контрол на инверторите, който от своя страна управляват вентилаторите на системата за аериране на компостните редове. Водата за експлоатацията на КИ ще се доставя от съществуващата водопроводната мрежа на ВиК Хасково. Ел.захранването ще се осигури чрез присъединяване към съществуващата електрическа мрежа. Направени са необходимите съгласувания с операторите на ВиК мрежата и на електропреносната мрежа. Ще се извърши доставка на следното оборудване: Кантар -1бр.;Дизелагрегат-1бр.; Лабораторно оборудване, Контейнер 1 м3-1бр., Биошредер смесител-1бр., Челен товарач-1бр., Сито-1 бр. Ще се създаде електронен регистър на системата за разделно събираните биоразградими битови отпадъци в т.ч. обхванати лица, събирани количества, отчитане и анализиране на събираните количества. Ще се извърши обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията. Дейността ще приключи със завършване на СМР, съгласно ЗУТ и предаване на обекта на възложителя. Общината ще предприеме действия за възлагане на експлоатацията на изградената инсталация, като се предвижда да приключат най-късно три месеца преди предаването на строежа от изпълнителя на възложителя, с оглед на необходимостта операторът на компоститращата инсталацията да бъде избран достатъчно рано, така че персоналът му да бъде обучен и експлоатацията на инсталацията да започне след получаването на необходимите документи за въвеждане в експлоатация. Дванадесет месеца преди предаването на строежа от изпълнителя на възложителя, Общинският съвет – Димитровград ще вземе решение за начина на възлагане на експлоатацията на компостиращата инсталация. При вземането на решението ще се съобразят изискванията на законодателството и Условията за кандидатстване по процедурата. Община Димитровград ще предостави на УО информация за сключен договор за УОИИ и/или допълнително споразумение към сключен договор за УОИИ или друг акт за възлагане на УОИИ за експлоатация на съответната инсталация. 3 529 154.23 0.00
Доставка на съдове за разделно събиране и техника за биоразградимите битови отпадъци: Паралелно с изграждането на инсталацията за компостиране, община Димитровград ще развие система за разделно събиране и транспортиране на биоразградимите битови отпадъци при източника на образуване. Специфичната цел на Дейност 4 е да се осигурят необходимите съдове и техника за системата на разделно събиране и извозване на биоразградими битови отпадъци при източника на образуване, генерирани в населените места на територията на общината и да се обезпечи входяща суровина за функциониране на компостиращата инсталация след пускането ѝ в експлоатация. Основна задача в рамките на Дейност 4 ще бъде доставката на подходящи контейнери за разделното събиране на биоразградимите битови оотпадъци при мястото на образуването им и за извозването им. Ще бъдат уточнени графиците за извозване на биоразградимите битови отпадъци. Контейнерите за разделно събиране на тези отпадъци ще бъдат разположени в конкретните населени места, съгласно изготвената схема за местоположението им, към момента на въвеждането в ефективна експлоатация на компостиращата инсталация. Схемата за местоположението на контейнерите и графика на извозването ще се разработи от община Димитровград. Съгласно изготвения ПИП ще бъдат разположени общо 365 контейнера за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци, като в гр. Димитровград броят им ще бъде 229, а останалите 136 бр. ще се разположат в останалите населени места в общината според броя на населението в тях. Разпределението на съдовете по населени места е посочено в ПИП раздел III. Допълнително ще бъдат осигурени 15 бр. резервни контейнери, които ще се разполагат на местата, където има нужда от подмяна на амортизирани контейнери. 478 800.00 0.00
Повишаване на осведомеността и поведението на населението за устойчиво управление на отпадъците в региона: Целите на дейността са: - подобряване на общото разбиране и признаване сред населението и другите заинтересовани лица на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци - ефективно включване на населението и други лица в разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци с оглед осигуряване на необходимото качество на разделно събраните отпадъците и осигуряване на необходимото количество за запълване на капацитета на компостиращата инсталация с качествен материал. Дейността ще включва следните основни задачи: - Подготовка на съдържанието, предпечатна подготовка, отпечатване и разпространение на информационна дипляна за разделното събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци; - Подготовка и организиране на публикации (информационни карета или материали) в местни електронни и други медии. Публикациите ще обслужват целите на кампанията, ще дават информация за ползите от разделното събиране на биоразградимите отпадъци, начините и изискванията за разделното събиране на отпадъците и др.; - Производство и излъчване на 1 брой 40 сек. рекламен аудио спот; - Организация и провеждане на информационни срещи с гражданите в населени места на територията на община Димитровград с по-голям брой жители. Мястото на провеждане ще бъде в сградите на общината и кметства, читалища, клуб на пенсионера, на площад пред кметствата и др. подходящи за целта места. Ще се изготви и разпространи информация за съобщаване на темата, мястото, датата и часа на провеждането на всяка информационна среща. Съобразно графика за провеждане на срещите, листовките ще се разпространяват по квартали/ населени места минимум 7 дни преди съответната среща, а така също и на интернет страницата на общината и в социалните мрежи. Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки от информационната кампания за повишаване на осведомеността и поведението на населението за устойчиво управление на отпадъците в региона. 15 000.00 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Целите на дейността са: 1) да се създаде необходимата организация, така че проектът да се изпълни в неговата цялост, с необходимото качество и заложени срокове; 2) да се постигнат стойностите на индикаторите на проекта, заложени в раздел „Индикатори“ от настоящия Формуляр за кандидатстване в съответстие със законодателството и процедурата BG16FFPR002-2.004. Дейността включва изпълнението на три задачи. Задача 6.1 се отнася до организация и управление на проекта. Ще се изпълнява от Звено за управление на проекта (ЗУП) по време на цялата продължителност на проекта. ЗУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на екипа – ще отговаря за цялостната организация и управление на проекта, вкл. ще разпределя задачите между останалите членове на екипа, както и ръководи провеждането на работни срещи; ще осъществява контролни функции спрямо работата и изготвяните документи от членовете на ЗУП, на външните изпълнители; ще осъществява комуникация с УО на ПОС, общината и др. Ръководителят ще следи за цялостното изпълнение на АДБФП, съгласно „Условията за изпълнение“ по процедурата и др. указания на УО. Периодично ще докладва на ръководството на общината за хода на проекта и ще обсъжда възникнали проблеми и решения за преодоляването им. 2. Експерт „Отпадъци“ – ще осъществява експертни дейности, свързани с координацията и контрола на цялостния напредък на договорите с външните изпълнители на дейностите по проекта, ще събира необходимата информация за изготвянето на техническите отчети към исканията до УО на ПОС за междинно и окончателно плащане и др. 3. Експерт мониторинг и докладване – ще осъществява оперативната комуникация между всички страни - участници в процеса на изпълнение на проекта, ще следи за изпълнение на план графика за дейностите по проекта и подпомага ръководителя на проекта при отчитането в ИСУН, изготвя техническите отчети към исканията до УО на ПОС за междинно и окончателно плащане, ще следи за възникването на рискове за проекта, ще отговаря за поддържане и архивиране на проектното досие и др. Участва в проверки на място от УО на ПОС 2021-2027 г. или други компетентни органи. Експертът ще отговаря за наблюдение за спазването на задължителните мерки за видимост, прозрачност и комуникация. 4. Експерт по финанси – обезпечава управлението на финансовите потоци и на разходите по проекта; следи за финансовия напредък по изпълнението на договорите с външните изпълнители на дейностите по проекта и др. Изготвя финансовите отчети и искания за междинни и окончателно плащания пред УО на ПОС. Задача 6.2 се отнася до изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация в съответствие с изискванията на процедурата по ПОС 2021-2027 г. Мерките ще се изпълняват от външен изпълнител за периода от сключването на АДБФП до края на проекта. Задача 6.3 от дейността е подготовка на документации за обществени поръчки за избор на външни изпълнители на следните дейности и задачи по проекта: 1. "Изпълнение на дейности за подготовка на проектно предложение“; 2. "Строителство на компостираща инсталация за биоразградими битови отпадъци “; 3. "Доставка на техника и съдове за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци“; 4. "Изготвяне на технически проект за изграждане на компостиращата инсталация и осъществяване на авторски надзор"; 5. "Извършване на оценка на съотвествието и строителен надзор"; 6. "Повишаване на осведомеността и поведението на населението за устойчиво управление на отпадъците в региона“; 7. "Организация и управление на проекта“. 169 453.36 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.