Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 68 764 дървета
English

Програма: Програма "Околна среда" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта е насочен към надграждане на системите за разделно събиране на биоразградими отпадъци и модернизация на Регионална инсталация за компостиране за нуждите на Общините Свищов, Павликени, Белене и Никопол.
Модернизирането на компостиращата инсталация ще се осъществи, чрез изграждане на система за постоянно покриване на две клетки от Зона №2 и една клетка от Зона №3. Покриването на клетките от съответните зони ще се осъществи чрез изграждане на метална конструкция и полагането на подходящ за процесите винил или аналогичен материал.
Системите за разделно събиране във всяка една от общините партньори ще бъдат надградени със закупуване на съдове за разделно събиране на градински, зелени и дървесни отпадъци, както и на хранителни отпадъци, образувани от населението на общините. Предвижда се и закупуване на съоръжения за предварително третиране на място на разделно зелени и дървесни отпадъци. Надградените системи за разделно събиране ще осигурят възможност за събиране на цялото количество образувани биоразградими битови отпадъци от населението на общините партньори. 
Изпълнението на проекта ще осигури, не само модернизиране на процеса по компостиране за общините партньори, но и осигуряване на възможност за събиране на цялото количество биоразградими битови отпадъци, образувани от населението, с което ще се подпомогне изпълнението на задълженията на кметовете на общините партньори по чл. 19, ал. 3, т. 10 от Закона за управление на отпадъците.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ: В рамките на настоящата дейност е извършена подготовка и изготвяне на всички документи и анализи, необходими за подаване на проектното предложение. Изготвени са: Предварително (прединвестиционно) проучване Целта е да се извърши специално проучване с което да се установи и документира доколко реализацията на проекта е оправдана. Обхват - определяне на броя и вида на необходимото оборудване за инсталацията за компостиране, необходимата съпътстващата инфраструктура за експлоатация за инсталацията, съдовете, съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци и др. Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост Цел – Определяне на климатичната устойчивост на изградената в рамките на проекта инфраструктура. Обхват – Включва изготвянето на доклад в съответствие с Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г. Анализ на остойностяването Цел – Обосноваване остойностяването на всяка една от дейностите на проекта. Обхват - Обхвата и съдържанието са съгласно Приложение № 2 към условия за кандидатстване, като включват всички дейности от проекта. За дейностите по организация и управление, както и тези по визуализация, прозрачност и комуникация, и подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки в анализа е посочена стойността на непреките разходи. Документация с цел издаване на необходимите административни актове за съгласуване/разрешаване Цел – Подготовка на необходимите документи и информация за необходимостта от провеждане на процедура по ОВОС. Обхват – Включва изготвянето на подготовка на необходимите документи за провеждане на процедура по преценка необходимостта от ОВОС и др. Проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение. Цел – Подготовка на необходимите за целите на проекта проучвания, анализи, обосновки, информации. Обхват – Включва изготвянето на проучвания, относно личните съоръжения за третиране на биоразградими отпадъци в Региона, подготовка Анализ на настоящата ситуация и др. Изготвяне на проектна документация и осъществяване на авторски надзор. Цел – Разработване на проектна документация за надграждане на съществуващата инсталация за компостиране и осъществяване на авторски надзор. Обхват – Разработването на проектната документация ще е с обхват и съдържание, съгласно Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Авторският надзор представлява съблюдаване за съответствието на извършените строително-монтажни работи с одобрения проект. Осъществяването на услуги по чл. 166 от ЗУТ. Цел - Извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражнява строителен надзор. Обхват – Изготвянето на доклад за съответствие и упражняването на строителен надзор ще се извърши в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и приложимите нормативни документи. Всяка поддейност преминава през следните етапи – избор на изпълнител, подписване на договор, събиране на необходимата информация и данни, разработване и приемане на работата. 47 780.00 0.00
ИЗГРАЖДАНЕ И РАЗШИРЯВАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ И ТРАНСПОРТИРАНЕ НА БИТОВИТЕ БИОРАЗГРАДИМИ ОТПАДЪЦИ: В рамките на настоящата дейност ще се осигури практическото изграждане и разширяване на системите за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци на общините партньори. Предвидените съдове и техника за разделно събиране и транспортиране са определени съгласно Ръководството за определяне броя и вида на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на рециклируеми и зелени отпадъци. Броят на съдовете и необходимите специализирани транспортни средства е изчислен, с помощта на изчислителният модел, част от документите за кандидатстване по процедурата. Окончателните стойности са съобразени с наличните специализирани транспортни средства във всяка от общините партньори. Съобразявайки се с установените практики във всяка от общините са определени и необходимите съоръжения за третиране на място.В рамките на дейността се предвижда закупуването на техника за предварително третиране на отпадъците на място: 1 бр. дробилка, 2 бр. мини челни товарачи за прикачване на мулчер и 3 бр. мулчери за третиране на градински и дървесни отпадъци на място на образуване. Съдове и техника за разделно събиране: 9 бр. специализирани автомобили за разделно събиране и 2 895 бр. съдове за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци, с различен капацитет – 120 л., 240 л. и 5,5 куб. м. за всяка от общините партньори. Техника за предварително третиране на място: Мини челен товарач – Мощност - 70 к.с. или еквивалент; Номинална товароподемност 1235 кг.; Хоризонтално движение на работния инструмент; Функция за автоматично връщане в зададено положение; Отопляема и климатизирана кабина; Управление с многофункционален джойстик; Измервателните уреди да са по EU стандарти; Сигнализация за движение на заден ход и др. Мулчер - Мощност – 50-75 к.с. или еквивалент; Широчина на работа 2000 mm; Налягане 180 – 350 bar; 38 броя зъби и др. Дробилка - Мощност – 25 к.с. или еквивалент; 2 бр. двустранни режещи ножове; Водоустойчиви и удароустойчиви механични бутони и др. Предвидените за закупуване съдове, специализирани автомобили и съоръжения за третиране на място ще бъдат нови и неупотребявани. Техника за разделно събиране: Автомобил 4 куб. м. – мощност на двигателя 78 kW или еквивалент; Кормилно управление с хидроусилвател или еквивалент; Сметосъбиращата надстройка за биоразградими и зелени отпадъци с обем от 4м³; „U“-образен кош, със задно горно товарене; Устройство за повдигане и изпразване на контейнери с обем 120, 240 и 360 л.; Дистанционно управление с бутони за електрическо управление на системата за разтоварване на надстройката; Спирачни системи – ABS, ESC, EBD, ASR или еквивалент и др. Автомобил 16 куб. м. – мощност на двигателя 240 kW или еквивалент; Скоростна кутия 12 степенна; Спирачна система двукръгова пневматична с ESP, ABS, EBS или еквивалентни; Паркинг спирачка; Спирачен асистент при потегляне по наклон; Кормилно управление с хидроусилвател; Дневни светлини; Предни фарове за мъгла; Странично габаритно осветление; Светлоотразителни стикери и ленти; Жълта светлина; Тип надстройка вариопреса с обем 16 куб.м. и др. Автомобил тип вана 5,5 куб. м. – Мощност - 180 kW или еквивалент;. Кабината на автомобила следва да предлага минимум 2 места; Надстройка с кран за бързо и лесно обслужване на всички видове контейнери тип „вана“, както и на специални контейнери за зелени отпадъци, снабдени с куки; Дистанционно управление, което позволява на оператора да контролира надстройката от трите страни; Надстройките разполагат с оборудване, предназначено за товарене, разтоварване и транспорт на контейнери; Разтоварване на съдържанието на контейнерите чрез тяхното накланяне, посредством платформа, две телескопични рамена, стабилизаторни опори, хидравлична и пневматична система; Оси (колесна формула) – 4x2; Автоматична скоростна кутия; Кормилно управление с хидроусилвател; Дискови спирачки на предна и задна ос; ESP + ABS + EBS; Спирачен асистент при потегляне по наклон; Кабина – дневна – 1+1 места; Ръчно регулиране на температурата в кабината и др. 2 183 013.24 0.00
РЕЦИКЛИРАНЕ НА РАЗДЕЛНО СЪБРАНИ БИОРАЗГРАДИМИ БИТОВИ ОТПАДЪЦИ: В рамките на настоящата дейност ще се осигури модернизирането на компостиращата инсталация, СМР, закупуване, доставка и монтаж на метална конструкция и полагане на подходящ за процесите винил или аналогичен материал. По този начин ще е осъществи покриване на две от клетките за компостиране в Зона №2 (интензивно разграждане) и една от клетките в Зона №3 на компостиращата инсталация. Съществуващата компостираща инсталация за открито компостиране в клетки с капацитет 13 882 тона/година, съгласно КР №500-Н0/2014 г. от които 5 879 тона/година на зелени отпадъци и 8 003 тона/година на биоразградими отпадъци, получени от инсталацията за сепариране (подситова фракция) е част от изградената РСУО в регион Левски(Никопол), изградена в землището на село Санадиново, община Никопол, област Плевен, ул. „//Неизвестна; поземлен имот с идентификатор 65320.280.11 по Кадастралната карта и Кадастралните регистри на село Санадиново, одобрени със заповед №РД-18-257/22.04.2019 г. на изпълнителния директор на АГКК. Трайно предназначение на територията: „Урбанизирана”; начин на трайно ползване “Депо за битови отпадъци /сметище/”. Имотът е с площ от 173,998 дка. Имотът е собственост на Община Никопол, за което има издаден Акт № 5254/08.08.2023 г. за публична общинска собственост, вписан на 10.08.2023 г. в Агенция по вписванията – Никопол. Предложената модернизация може да се разглежда, като усъвършенстване на традиционния метод със статични купове, а усъвършенстването се изразява в съчетаване на предимствата на простата техника на аерираните статични купове и технологията за компостиране в затворени съдове, чрез прилагането им в покрити клетки за значително по-лесна оперативна работа и изолационни цел, която позволява тази техника да бъде класифицирана като система за компостиране в покрити зони. Модернизацията ще позволи процеса да се изпълнява без постоянно отвиване и завиване на куповете. Постоянното покритие ще осигури ограничаване на отделяните от процеса миризми, ще ограничи навлизането на дъждовна вода и същевременно ще позволява постоянното отделяне на въглеродния диоксид и на изпаренията на водата (образувани по време на процеса). Запълването/допълването на материала може да се извършва по всяко време, като различните технологии за покриване, предоставят различни функционалности за отваряне/разкриване, както ръчни, така и автоматични. Модернизирането на компостиращата инсталация ще се извърши, като се използват вече изградените на площадката на Регионалната система за третиране на отпадъци инженерни мрежи и инсталации – водопроводна и канализационна мрежа, пречиствателна станция, електропреносна мрежа с трафопост, противопожарна мрежа с пожарни хидранти и вкопан резервоар за противопожарни нужди и др. За обезпечаване работата на модернизираната инсталация ще се закупи и мобилно оборудване - Телескопичен товарач с прикачен инвентар за разбъркване на компоста – 1 бр., Сито за пресяване на материала – 1 бр., Шредер – 1 бр. Телескопичен товарач – мощност 90 к.с.; Височина на повдигане 10 м.; Пресягане напред 4,0 м.; Товароподемност 3 200 кг.; Товароподемност при максимална височина 2 000 кг.; Работно налягане от 240 бара; Задвижване 4х4 и др. Сито за пресяване на материала – мощност 40 к.с.; производителност 35 т/ч.; Ситови барабани 6 мм и 20-40 мм; система за централно гресиране и др. Шредер – мощност 250 к.с.; Производителност 40 тона/час; Конструкция на валовете 6 секции; Брой ножове на валовете 6 бр.; Синхронизирана ротация; Налягане на валовете 250 bar и др. С доставката и монтажа за покриване на клетките ще се осигури модернизирано съоръжение за компостиране с 5 879 тона/година, което ще позволи рециклирането на цялото количество образувани биоразградими битови отпадъци от населението на общините партньори, което по данни за 2023 г., възлиза на 5691 т/година. Нито една от общините няма изградена цялостна система за разделно събиране на отпадъци на етап на подаване на проектното предложение. 1 514 116.23 0.00
МЕРКИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ОСВЕДОМЕНОСТТА И ПОВЕДЕНИЕТО ЗА УСТОЙЧИВО УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ В ОБЩИНИТЕ СВИЩОВ, ПАВЛИКЕНИ, БЕЛЕНЕ И НИКОПОЛ: Популяризирането на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в общините партньори ще се извърши, чрез разработването и провеждането на мерки, различни от задължителните мерки за информация и комуникация по проекта. Предвижда се провеждане на комуникационни кампании на територията на всяка от общините партньори. Ефективността на децентрализираният комуникационен подход се очаква да подпомогне: осигуряваното на висока степента на информираност; въздействие при адресирането на посланията; стремеж към високо ниво на възприемане на тези послания; търсене на обратната връзка с аудиторията; създаване на положителна обществена нагласа; изграждане на условия за широка подкрепа на местно ниво; повишаване на информираност и запознаване на местното населението. Ще бъде използван комуникационен микс, съчетаващ рекламни, медийни и ПР инструменти с цел максималното популяризиране на информацията за резултатите от проекта, неговите цели, предимства и ефекта, който се постига, чрез разделното събиране и компостиране на биоразградими отпадъци. Добрата комуникация ще осигури възможност за запознаване на обществото с дейностите и резултатите от проекта, като същевременно ще повишава видимостта и ще информира обществеността за помощта, предоставена от фондовете на ЕС, както и за ефекта, който ще има региона и общността осъществяването на конкретния проект. Предвидени са няколко вида комуникационни канала: Повеждане на информационни срещи, изработване на рекламен видеоклип, публикации в социалните медии и на интернет страниците на всяко от общините партньори, Публикации в регионални печатни медии. Предоставянето на информация посредством видео е предпочитаният начин за достигане до максимално широк кръг от аудитория. Всяка от посочените мерки е взаимообвързана с останалите, като всяка следваща ще надгражда вече постигнатите резултати с предишната. Информационните срещи се проведат в началото и в края на проекта, като същите ще бъдат организирани във всяка от общините партньори. Аналогично ще бъде разпределението и на предвидените за публикуване съобщения в регионалните печатни медии. Сценарият за заснемането на видео клипа ще бъде изготвен своевременно след започване изпълнението на проекта, докато самият клип ще бъде финализиран с приключване на проектните дейности. По този начин ще се осигури възможност за онагледяване на целият процес по изпълнение на проекта и постигнатите с него резултати. Публикациите на страниците на общините партньори и в социалните медии ще се правят през цялата продължителност на изпълнението. 18 690.00 0.00
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА, ВИДИМОСТ, ПРОЗРАЧНОСТ И КОМУНИКАЦИЯ, ПОДГОТОВКА НА ДОКУМЕНТАЦИИ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ: Дейността включва осъществяване на организация и управление на проекта, законосъобразното провеждане на обществени поръчки и изпълнение на мерките за информация и комуникация. Организация и управление: Обхватът на проектното предложение съдържа дейности различни по своя характер, специфика и обем, което предполага използването на експертна помощ със специфични области на познания, експертиза, опит и квалификация, като инструмент за успешното изпълнение на проекта. За тази цел се предвижда използването на смесен екип за управление на проекта, съставен от служители на бенефициента и партньорите, и външни за тях експерти. Бенефициента ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП) през първият месец от изпълнение на проекта. Служителите на Бенефициента ще бъдат подпомогнати от външни експерти, притежаващи специфични знания и умения, свързани с предмета на проекта. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта. Организационна структура на екипа за управление на проекта се състои от: Ръководител екип (Управлява организацията на работата и изпълнението на задачите от членовете на екипа; Организира и ръководи цялостната дейност на екипа; Контролира подготовката на отчетните документи и др.), Координатор (Координира дейността на всички лица и институции, свързани с изпълнение на дейности по проекта; Координира изпълнението на дейностите между партньорите по проекта; Контролира проверките на място и др.), Финансист (Проверява подготвените от счетоводителя документи, необходим за верификация на разходите; Окомплектова документите, необходими за извършване на плащания; Отговаря за обобщаването на финансовите документи на ниво проект и др.), Счетоводител (Извършва наблюдение на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта; Регистрира своевременно счетоводните операции, в съответствие с приложимото законодателство; Осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и др.), Експерти мониторинг и докладване (Извършва проверки на място; Попълва контролни листа и изготвя доклади от проверки на място; Изготвя справки, доклади за напредък и окончателен доклад за изпълнение на проекта и др.), Експерт информация и комуникация (Отговаря за изпълнение на мерките за информация и комуникация в съответствие с Регламент (ЕС) 2021/1060; Участва във всички срещи, организирани във връзка с изпълнението на дейностите по проекта и др.), както и Технически сътрудник (Отговаря за поддържането на цялостен архив по изпълнение на проекта; Изготвя и поддържа регистри на документите в архива на проекта; Изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни и др.). Няма да се допусне припокриване на задълженията на експертите от ЕУП. Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите обхващат целия период на изпълнение на проекта и целят да популяризират приноса на ЕСИФ и на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г., като ще включват приложими за процедурата мерки и реквизити, отговарящи на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. Дейностите ще включват: Публични събития - 2 броя (пресконференции и/или информационни дни за представяне на проекта); Официални церемонии – (при стартирането на проекта и 1 при неговото приключване), изработване на банер, публикуване на информация за сключения АДБФП на интернет страницата на бенефициента и партньорите, изработване на билборд с минимални размери 50/70см, поставяне на постоянна обяснителна табела, закупуване на стикери за всяка от закупените техника и оборудване. Обществените поръчки ще се изготвят в съответствие с изискванията на ЗОП и ППЗОП, спазвайки принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. 150 543.98 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.