Дейности за подготовка на проектното предложение: Цел на настоящата дейност е изпълнение на мерки, които да подпомогнат дефинирането на проектното предложение. Преди стартрирането на проекта се проведоха дейности, чиито резултати и анализи се използват за подготовката на настоящия проект.
Дейностите по подготовка на проектното предложение, включват изпълнението на следните под-дейности:
Под-дейност 1: Дейности, необходими за разработване на проектно предложение с цел подаването му за финансиране по процедурата, анализи и зибр на имоти, които да се включат в проекта.
В изпълнение на поддейност 1 е изготвен "Доклад за Избор на терени/обекти на инвестиции", който включва обосновка на избора на терени/обекти, в които ще се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване, чрез мерки за озеленяване в градска среда. В документа са определени местоположението и площта на идентифицираните за интервенции терени (обекти). Идентифицирането и приоритизирането на обектите е въз основа на анализ върху индикатори, отразяващи отличителните за урбанизираната среда на община Бургас местни условия, вкл. КАВ и “горещи точки” на висока концентрация на финни прахови частици (ФПЧ) (включително значително вторично разпрашаване), градска морфоструктура, локални микроклиматични условия, състояние на зелената инфраструктура, население и социални активности. Подбора на терени/обекти е в съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване по процедурата, както и влиянието на розата на ветровете и др. фактори, описани в пакета „Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. Растителните видове, които ще се изпозлват за залесяване са част от препоръчаните в Указанята за кандидатстване по процедурата. Няма да се изпозлват инвазивни видове, а таива които имат най-големи възможности за улавяне на ФПЧ във въздуха.
Под-дейност 2. Дейности по разработване на дендрологични планове за залесяване на територии - обществени пространства в град Бургас.
В изпълнение на дейността са разработени дендрологични планове, които включват идейни дендрологични планове и дендрологични ведомости за териториите на община Бургас, вкл. е дървесна, храстова, тревна растителност, както и проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане, окрупнени количествено-стойностни сметки (прогнозна стойност) и други дейности по прихващане на растителността (включително за поливни системи), преценка за устойчивостта на външни фактори, включително отчитане на климатичните рискове и безопасност. Ще се изградят поливни системи на част от терените, предвидени за озеленяване. Дендрологичните планове са направени на база геодезическа снимка със заснета дълготрайна декоративна растителност.
Под-дейност 3. Дейности за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост.
В изпълнение на поддейността е изготвена Документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с "Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ към Условията за кандидатстване. |
155 280.00
|
0.00
|
Изграждане и надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда на територията на община Бургас: Дейността включва мерки за озеленяване с дървесни, храстови видове и затревяване . Имотите, включени в проекта са 50 бр., които са публична общинска или частна общинска собственост в регулационните граници на населените места, в рамките на община Бургас. Общата площ, на която ще се извършват дейностите по озеленяване е 17.2332 хектара. В имот 07079.659.589–640кв.м. и 07079.620.203–400кв.м. ще се изгради поливна система с обща площ 1040 кв. м. или 0,104 ha. Всички терени, включени в проекта са с широк обществен достъп.
Основните мерки в рамките на дейността са следните:
Доставка на хумусна почва: Манипулацията се използва за подобряване на водно–въздушния режим на почвите. Така се подпомага развитието на кореновата система на вегетативните елементи на озеленените площи, повишава се еластичността на тревния чим, като същият става по-жизнен и устойчив на утъпкване. Използват се насипни материали (хумусна почва, едрозърнест пясък, и добре разложена не плевена компостна земя), самостоятелно или смесена с минерални торове и хербициди.
Разстилане на хумусна почва: включва натоварване, доставяне до конкретна озеленена площ, разстилане и уплътняване на количеството пръст, като не се допуска преминаване, нарушаване и замърсяване на съществуващите настилки, площадки, тревни площи и др.
Засаждане и отглеждане: включват изкопаване на дупки с минимални размери 90/90/90/см, почистване на пръста от строителни и друг вид отпадъци, както и подмяната на почвата с нова, ако е компрометирана, третиране на почвата с почвени подобрители и торове; доставка до терен на конкретния вид дърво; извършване на резитба на корона преди засаждане /в зависимост от хабитуса на растението/; полагане на дренаж под бала, засаждане в земя, нивелиране, зариване и уплътняване на почвените пластове, оформяне на гнезда за напояване. Следи се за вертикалност на стъблото и се засипва със свежа пръст, която се уплътнява умерено (без използване на механизация).
Полагане на мулч: полага се върху балата след засаждане между горният край на балата и околното пространство с дебелина 10 см. Осигурява задържане на влагата и задушаване на плевелите, използва се за подобряване растежа на растенията, запазва почвената влага и умереността на температурата в почвата, ограничава стреса на растенията през зимата и през циклите на замръзване и разтопяване на снежната покривка, пази от замръзване посети растения през зимния период. Мулчът предотвратява ерозията на почвата, в следствие на силни дъждове, намалява и прякото въздействие на силния дъжд върху най-горния слой на почвата. За задържане на почвената влага да се използва органичен мулч.
Растителните видове, които ще се използват за залесяване са от препоръчителните в Насоките. Минимални изисквания към предвидената растителност са следните: дървесната растителност да е по стандарт, изключително изправено стъбло с размер до ф14/16 (обиколката на дървото на 1м от основата). Височина до 400/450 см, с добре оформена и повдигната корона на височина 200-220 см; храстите трябва да са в 3л контейнер/бала.
Преди засаждането доставката на растителен материал се одобрява от инвеститорски контрол, като задължително условие е всички дървета да бъдат със здрава коренова бала или да са в контейнери. Засаждане на дървесна растителност на гол корен няма да се допуска. Засаждането ще се извършва в присъствието на ландшафтен архитект или техник озеленител на Изпълнителя. За всяко дърво при засаждането се изготвя паспорт и се отбелязва датата и вида на засаждане, нанася се на план карта и после се прехвърля на дигитален модел. Паспортът се подписва двустранно от експерт на общината и техническото лице на Изпълнителя. При оформянето на паспорта на дървото, също така се предоставя сертификат за идентификация /произход/, по образеца на Възложителя. Разходите за почистване на площите, предвидени за озеленяване, от битови и строителни отпадъци, както и извозването им до регламентираните за целта депа ще бъдат финансирани от Община Бургас. |
5 891 371.39
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ПОС 2021-2027. Дейността ще стартира след подписване на АДБФП (индикативен месец 04.2025 г.) и включва следните поддейности:
1. Управление на проекта
Целта e да се осигури човешки ресурс за цялостна реализацията на проекта, да създаде система за вътрешно проектна координация и документооборот в съответствие с принципите на доброто проектно управление. С предвидената структура на екипа се гарантира разделение на функциите с оглед покриване на основните елементи на контрол за постигане на поставените по проекта цели. Ще бъде сформиран екип от експерти, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности. Екипът ще включва служители от Община Бургас (под формата на чл. 55, ал. 1, т.4 от ЗУСЕФСУ), както следва:
Ръководител, координатор, счетоводител, експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" - отговарят за управлението и изпълнението на проекта законосъобразно и съгласно изискванията на ПОС, подготовка на искане за средства и отчитане пред УО. Всеки един от тях трябва да притежава опит в изпъление на проекти, финансирани от ЕС, проследяват и контролират работата на изпълнителя; ландшафтен архитект, експерт "Техник, озеленител"- 3 експерта - притежават съответното образование и образователна степен, изпълняват мерките за озеленване като контролират изпълнителя на терен, съвместно с Ръководител, следят за спазването на всички изисквания относо качество и стандарт на посадъчен материал и изпълението на мерките за озеленяване, съгласно изискваниета на Възложителя. Докалдват на Ръководител на проекта.
Всички предвидени възлагания по проекта са стартирани. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" е провел предвидените в проекта процедури по реда на ЗОП.
Контролът по изпълнение на задачата ще се осъществява от Ръководителя на проекта.
2. Изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация - Екипът за управление на проекта отговаря за прилагането на задължителните изисквания за мерките за
информация и комуникация на ЕС и тяхното изпълнение на ниво проект, съгласно изискванията заложени в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. Чрез тази поддейност ще се осигури публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. В тази поддейност ще се изпълнят мерки, насочени към максимално широк кръг заинтересовани лица при спазване на изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост,
прозрачност и комуникация 2021-2027 г. и спецификата на настоящата процедура, следва да включва:
- публикуване на информация за проекта на официалната интернет страница на Община Бургас и на сайтове в социалните медии;
- изработване и монтаж на временна и постоянна информационна табела;
- организиране и провеждане на събития - начална и заключителна пресконференция.
3.Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки
Всички предвидени възлагания по проекта са стартирани. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси", има задължението да проведе предвидените в проекта процедури по реда на ЗОП. Контролът се осъществява от Ръководителя, мониторинг извършват озеленителите и ландшафтен архитект и докладват на ръководителя. |
241 866.06
|
0.00
|