Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 65 861 дървета
English

Програма: Програма "Околна среда" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ПУРН се разработва за всеки район за басейново управление и се актуализира на всеки 6 години. Съгласно Закона за водите директора на басейнова е компетентен за разработването и актуализацията на ПУРН. 
Актуализацията на ПУРН се извършва на 3 етапа. Всеки цикъл започва с актуализация на предварителната оценка на риска от наводнения (ПОРН), въз основа на която се определят/актуализират районите със значителен  потенциален риск от наводнения (РЗПРН). На следващия етап от актуализацията на ПУРН ще се извърши актуализация на картите на заплаха и на риска от наводнения, вкл. при необходимост се предвижда и актуализация на цифровия модел на релефа.
На база получените резултати от предходните два етапа на актуализация ще се изготви проект на ПУРН 2028-2033. Част от проекта на плана ще е и програмата от мерки. Програмата от мерки ще отчита климатичните изменения и ще съдържа мерки:
- за намаляване на неблагоприятните последици от наводнения за човешко здраве, околна среда, културно наследство, техническа инфраструктура и стопанска дейност и 
- за намаляване на вероятността от наводнения за всеки един от определените РЗПРН, - - на ниво РБУ.
На всеки етап от актуализацията на ПУРН ще се съобразяват и бележките и препоръките на ЕК от оценките на отделните етапи на  предходните ПУРН и ще се осигури участието на заинтересованите страни и обществеността. В ПУРН ще бъде направена и оценка на напредъка по изпълнението на поставените цели с първите ПУРН, остойностяване на ПоМ и оценка и приоритизация на мерките, вкл. анализ разходи-ползи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на проектното предложение: Подготовката на проектното предложение включва изпълнението на дейности по разработване на концепция за проектното предложение; подготовка на проектното предложение, съгласно сроковете определени от Управляващия орган на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.; изготвяне на анализи, проучвания, документи, заповеди и др., свързани с подготовката на проекта, подготовка на структурата за организация и управление на проекта; мерки за координация и комуникация. За изпълнението на дейностите по подготовка на проектното предложение е сформиран екип от експерти на бенефициента със Заповед №126/10.12.2024 г. Съгласно издадена заповед дейностите по подготовка на проектното предложение ще се извършват извън установеното работно време на основание чл. 50а от Закон за държавния служител, като за извършените дейности ще се заплаща допълнително възнаграждение съгласно разпоредбите на чл. 19, т. 6 и чл. 25а, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация. Неразделна част от Заповед №126/10.12.2024 г. е приложение №1, с което са описани дейностите, които следва да бъдат извършени: - Организация и координация на всички дейности по подготовка на проектното предложение; - Попълване на цялата необходима документация в ИСУН; - Осъществяване на комуникация с другите партньори; - Осъществяване на необходимата комуникация с МОСВ; - Планиране на дейностите, които ще се изпълняват от партньора; - Други дейности, свързани с разработването на проекта възложени от директора на БДДР; - Анализ от необходимостта от актуализация на климатичните изменения и бъдещи наводнения и планиране на дейности; - Определяне и планиране на дейности и анализ, необходими за актуализацията на КЗРН; - Анализ на необходимостта от актуализация на ЦМР; - Идентифициране и планиране на допълнителни проучвания за подготовка на проекта на ПУРН; - Планиране на бюджет; - Идентифициране и планиране на дейностите необходими за изпълнение на изискванията за комуникация и видимост по проекта; - Идентифициране и планиране на дейности за актуализация на ПОРН; - Идентифициране и планиране на дейности за разработване на Програмата от мерки; - Определяне и планиране на дейности за изпълнение и логистика на консултациите и остойностяване; - Остойностяване на дейностите, начин на изпълнение, необходимост от възлагане по реда на ЗОП, вида на процедурата след остойностяване и график за изпълнение; - Други дейности, свързани с разработването на проекта, възложени от директора на БДДР и ръководителя на проекта. В резултат на изпълнението на предвидените в Заповед №126/10.12.2024 г. дейности ще се прецизират дейностите и поддейностите, които следва да се осъществят при изпълнението на проекта. Изпълнението на тази дейност не е зависеща от резултатите от другите дейности в проектното предложение. Изпълнението на тази дейност завършва с одобряване на финансирането. 8 700.00 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и за разработване на документация за възлагане на обществени поръчки: Дейността ще се изпълнява за срока на реализация на проекта, като включва цялостното оперативно ръководство, финансово и техническо управление на изпълнението и отчитането на проекта, законосъобразно избиране на изпълнители по проекта - организиране на обществени поръчки, спазване на изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация, администратирането на документооборота, публичността и комуникацията със заинтересованите страни и обществеността. За целите на оперативното управление се сформира екип за управление на проекта (ЕУП), който включва: 1. Ръководител на ЕУП 2. Финансист- счетоводител 3. Юрист 4. Експерт по ЗОП 5. Експерт комуникация, видимост и прозрачност 6. Експерт съхранение на документи Квалификацията и отговорностите на експертите са описани в Приложение № 2_EUP_opisanie_07052025 (в архивиран файл към анализа на остойностяването) 206 420.11 0.00
Извършване на проучвания, оценки, анализи, разработки, вкл. актуализация на предварителната оценка на риска от наводнения (ПОРН): Актуализацията на Предварителната оценка на риска от наводнения (ПОРН) се извършва в съответствие с разпоредбите на Закона за водите и Директивата за наводненията (ДН) и в съответствие с актуализираната Методика за ПОРН. В актуализиранатаПОРН, следва да бъдат включени и наводненията, предизвикани от интензивни валежи, както и всички наводнения в периода от 01.01.2020 до 31.12.2024 г. При преразглеждането на ПОРН е необходимо да се вземат предвид вероятните последици от промяната на климата върху заплахата от наводнения, съгласно изискванията на чл. 14 от ДН. Дейността включва: Поддейност 3.1: Извършване на проучвания, оценки и анализи, свързани с влиянието на климатичните изменения върху настъпването на наводнения в Дунавски район. За актуализацията на ПОРН е необходимо да се вземат предвид вероятните последици от промяната на климата върху заплахата от наводнения (чл. 14 от ДН). Тази поддейност е независеща от резултатите от другите поддейности и ще се изпълнява паралелено с поддейност 3.2. Поддейност 3.2: Актуализация на ПОРН, вкл. определяне на значимите минали наводнения и на районите със значителен потенциален риск от наводнения (РЗПРН). Дейността следва да се изпълнява съгласно актуализираната Методика за предварителна оценка на риска от наводнения както следва: - Определени значими минали наводнения въз основа на причинените неблагоприятни последици върху човешкото здраве, околната среда, културното наследство и стопанската дейност - Определяне на значими потенциални бъдещи наводнения въз основа на оценка на евентуалните неблагоприятни последици върху човешкото здраве, околната среда, културното наследство и стопанската дейност - Актуализирани РЗПРН, в т.ч. обобщени резултатите от прилагането на праговите стойности за оценка на риска за всяка от категориите и създадени карти с РЗПРН; - Изготвени и попълнени геобази данни и бази данни с информация и резултати, включително и база данни, съгласно критериите и изискванията на Ръководството за докладване пред ЕК. Поддейността ще бъде извършена след представяне на цялата събрана и обработена информация за наводненията по поддейност 3.3. Поддейност 3.3: Други дейности, свързани с актуализацията на ПОРН, извършвани от експерти на БДДР - Събиране, обработване и анализ на налични данни от институции за настъпили наводнения, чрез общо достъпни информационни системи и чрез попълнени анкети по образец. Тази поддейност не е зависима от изпълнението на други дейности. - Изготвяне на изисквания за изпълнението на дейностите, предвидени за външно възлагане, оказване на съдействие и приемане на изпълнението на договорите. Предвидено е експерти да на БДДР даоказват съдействие, чрез предоставяне на необходимата информация за изпълнение на възложените по договор задачи. Организиране и участие в комисии по приемане на изпълнението по договорите, съгласно разписаните етапи и резултатите, които се очаква да бъдат постигнати. - Координация на дейностите по разработване на ПОРН между 4 БД - Подготовка на данни за докладване и докладване Резултатите от финалния вариант на ПОРН с финални РЗПРН са необхоидими за стартиране на дейностите по актуализация на картите на заплахата и на риска от наводнения (КЗРН). КЗРН се изработват за определените разйони със значителен потенциален риск от наводнения. БДДР е сключила 2 броя договори на основания чл. 114 от ЗОП, за изпълнение на Поддейност 3.1 и Поддейност 3.2. Договорът по поддейност 3.1. ще започне веднага след осигуряване на финансирането. Изпълнението на поддейност 3.2. ще започне след осигуряване на финансиране и предоставяне от БДДР на информацията за миналите наводнения. За изпълнение на дейността по актуализация на ПОРН и РЗПРН, БДДР изпрати писма до компетентните институции с искане за информация за наводненията, настъпили в периода 2020-2024. Получените отговори се обработват от експертите на БДДР и след осигуряване на финансирането, ще бъдат предоставени на външнния изпълнител за определяне на значимите наводнения и РЗПРН. 142 800.00 0.00
Актуализация на картите на районите под заплаха от наводнения (КЗН) и картите на районите с риск от наводнения (КРН): Актуализацията на картите на заплахата и на риска от наводнения (КЗРН) се извършва в изпълнение на изискванията на ДН и ЗВ. Карти се изготвят за утвърдените РЗПРН въз основа на резултатите от ПОРН и в съответствие с изискванията на националната Методика за оценка на заплахата и риска от наводнения. КЗРН обхващат зони, които могат да бъдат наводнени при трите задължителни сценария съгласно ЗВ за наводнения с малка, средна и висока вероятност за настъпване с вероятен период на повторение съответно 1000, 100 и 20 г. Дейността включва: Поддейност 4.1. Анализ на тенденциите в изменение на отток на вътрешните реки и на необходимостта от актуализация на картите на заплаха за съществуващите РЗПРН- Целта на тази поддейсност е да се анализират изменението на оттока на вътрешните реки и да се оцени необхлдимостта от актуализацията на картите на заплахата (вкл. моделирането на заливането) за отделните РЗПРН. Тази поддейност е необходима за определяне на обхвата на поддейност 4.2 за актуализация на КЗРН, като чрез изпълнението ѝ се цели оптимизиране на обема работа (на разходите) за изготвяне на КЗН. Основната част от тази поддейност включва хидроложки анализи за вътрешните реки в Дунавски район (вкл. анализиране на определените в ПУРН 2 максимални водни количества за РЗПРН, анализ на изменението на оттока съгласно данни от ХМС и оценка на тенденциите и определяне на участъците, в които се очаква увеличение на макс. водни количества). Предвид специфичния характер, дейността е предвидена за възлагане на външен изпълнител. Поддейност 4.2 - Актуализация на картите на заплахата и на риска от наводнения - Оценка и картиране на заплахата и на риска от наводнения съгласно Методиката - Оценка на неопределеностите и определяне на несигурността при използване на картите. - Отразяване на резултатите от консултациите по проекта на картите. Изготвяне на финален вариант на карти след консултации и докладване пред ЕК Поддейност 4.3 - Събиране и систематизиране на актуална информация и данни за рецепторите на риска от четирите категории за нуждите на картирането на риска от наводнения на етапа на изготвяне на КЗРН. В рамките на поддейността се предвижда създаване на специализирана ГИС база данни за рецепторите за риска, вкл. схема на базата данни с тематични раздели; създаване на номенклатури за тематични слоеве и атрибутивни данни; създаване на топологични правила и правила за геометрична точност при тематичните слоеве; попълване на специализираната ГИС база данни с актуални данни за районите със значителен потенциален риск от наводнения; Създаване на протоколи за поддържане и обновяване на специализирана ГИС база данни за рецепторите за риска. Резултатите от дейността ще се използват в КРН за по-прецизна оценка на риска, а предвидената база данни е предназначена за самостоятелно поддържане и обновяване в процеса на прилагане на ПУРН, така че да се поддържа информация за следваща актуализация. Поради специфичния характер, необходимостта от специализирана експертиза , и невъзможността тези дейности да бъдат извършени от БДДР, дейността е предвидена за външно възлагане. С оглед на необходимостта Геобазата да се ползва като самостоятелен инструмент, тази поддейност е планирана самостоятелно, извън поддейност 4.2 Поддейност 4.4 - Външен експерт ГИС за подпомагане на БДДР при анализа, изпълнението и приемането на дейностите, свързани с картирането Поддейност 4.5 - Външен експерт за подпомагане на БДДР при планиране на изпълнението и приемането на дейностите, свързани с картиране на заплахата и на риска (хидроинженер) Поддейност 4.6 - Дейности за актуализация на КЗРН, изпълнявани от експерти на БДДР: в т.ч изготвяне на изисквания за изпълнението на дейностите, предвидени за външно възлагане, подготовка/обработка и предоставяне на данни на изпълнителите, оказване на съдействие, приемане на изпълнението на договорите , координация на дейностите по разработване на КЗРН между 4 БД, докладване пред ЕК. 1 489 061.20 0.00
План за управление на риска от наводнения (ПУРН) 2028-2033 в Дунавски район, включително Програма от мерки (ПоМ) за намаляване на риска от наводнения: Актуализацията на Плана за управление на риска от наводнения (ПУРН) се извършва в изпълнение на изискванията на Директива 2007/60/ЕС и чл.146о ал.1 от Закона за водите (ЗВ). Съгласно ЗВ, ПУРН се разработват на ниво район на басейново управление (РБУ), като компетентен орган за разработването и актуализацията им е Директорът на басейнова дирекция (БД). Целта на тази дейност е да се разработят актуализирани ПУРН за периода 2022-2027г. за 4те РБУ в България. Изпълнението на дейността включва: Поддейност 5.1. Изготвяне на проект на ПУРН 2028-2033 за Дунавски район включва: - Анализ на резултатите от ПОРН и на КЗРН за целите на ПУРН - Актуализация на приоритети и цели на управлението на риска от наводнения - Актуализация на Програмата от мерки - Остойностяване на мерките от Програмата от мерки - Оценка и приоритизация на мерките, вкл. анализ разходи-ползи Изпълнението на поддейност 5.1 зависи от изпълнението и резултатите на дейности 3 и 4 от проекта (ПОРН и КЗРН) Поддейност 5.2 Външен експерт/и за подпомагане на БДДР при финализиране на проект на ПУРН, в т.ч. осигуряване на координация с ПУРН на другите БД и при необходимост актуализация на Националния каталог от мерки. Предвидено е за подпомагане на екипа на БДДР да бъде ангажиран външен експерт - хидроинженер Поддейност 5.3 - Външен експерт/и за подпомагане на БДДР в дейностите по управление на риска от наводнения. Предвидено е наемане на външен експерт за подпомагане на експертите на БДДР при финализиране на дейностите по актуализация на ПУРН (вкл. при приемане на работата на външните изпълнители) и докладването му пред ЕК. Поддейност 5.4- Другу дейности, свързани с актуализацията на ПУРН в т.ч : - анализ на напредъка по изпълнението на мерки от ПУРН2 - описание на мерки, които не са изпълнени и анализ на постигане/изпълнение на целите от ПУРН 2 - изготвяне на изисквания за изпълнението на дейностите, предвидени за възлагане - подготовка/обработка и предоставяне на данни на изпълнителите, приемане на изпълнението - координация на дейностите между 4 БД - подготовка на финален ПУРН и на данните за докладване 374 775.56 0.00
Екологична оценка на проекта на ПУРН: Проектът на ПУРН попада в обхвата на чл. 85, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда и подлежи на процедура по задължителна екологична оценка. Дейността включва: Поддейност 6.1 - Изготвяне на екологична оценка (ЕО) и оценка на съвместимост (ОС) на проект на ПУРН в Дунавски район, които включват: - Анализиране на вероятността и степента на въздействие на Плана за управление на риска от наводнения на Дунавски район за басейново управление 2028-2033 върху отделните компоненти на околната среда, в т.ч. вторични, кумулативни, едновременни, краткосрочни, средносрочни и дългосрочни, постоянни и временни, положителни и отрицателни последствия от тяхното прилагане, в т.ч. и по отношение на територията на други държави с цел съобразяване с необходимостта от провеждане и на процедура по ЕО в трансграничен контекст предвид задълженията на страната ни по международно, европейско и национално законодателствол - Анализиране на вероятните значителни въздействия на плановете върху предмета и целите на опазване на защитени зони, попадащи в техния териториален обхват. Отделните етапи на изпълнение на дейността са: - Изготвяне на схеми за провеждане на консултации; задания за обхват и съдържание на Докладите за Екологична оценка на проектите на ПУРН, Изготвяне на доклади за оценка за съвместимост, Доклади за екологичната оценка, в т.ч. и нетехническо резюме към тях за всеки един от проектите на ПУРН - Провеждане на консултации и обществено обсъждане по докладите за ЕО и ОС по реда и сроковете на чл. 20 и чл. 21 от Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми и отразяване на резултатите от обществените консултации в ЕО и ОС, вкл. и изготвяне на документация за резултатите от консултациите с обществеността и със заинтересованите и засегнати органи или лица - Подпомагане на Възложителя при осъществяване на последващи действия и изготвяне на SWOT анализ на проектите на ПУРН, вкл. окомплектоване и внасяне на документация по ЕО в МОСВ с искане за издаване на Становище по ЕО – съгласно чл. 23 от Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми за ПУРН; участие в заседание/заседания на Междуведомствена комисия (МК) - специализиран състав на ВЕЕС към МОСВ, на които се разглежда документацията по ЕО на ПУРН, допълване/преработване на всеки един от докладите за ЕО, в случай на такова решение от МК, изготвяне на обобщени справки по чл. 29 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми за ПУРН с обосновки на съответните мотиви за включване на мерки в ПУРН; изготвяне на SWOT анализ на Проектите на ПУРН на ДРБУ Поддейност 6.2 - Дейности по ЕО, които ще се изпълняват от експерти на БДДР: - Изготвяне на изисквания за изпълнението на дейностите, предвидени за външно възлагане, оказване на съдействие и приемане на изпълнението на договорите. Предвидено е експерти да на БДДР да подготвят цялата необходима документация по сключване и контрол на изпълнението на сключените договори с външни изпълнители, както и да оказват съдействие, чрез предоставяне на необходимата информация за изпълнение на възложените по договор задачи. Организиране и участие в комисии по приемане на изпълнението по договорите, съгласно разписаните етапи и резултатите, които се очаква да бъдат постигнати при изпълнение на договорите. - Провеждане на процедура по ЕО пред МОСВ - Подготовка на презентации и организация на обществено обсъждане Поддейност 6.3 - Държавна такса за провеждане на процедурата по реда на Наредбата за ЕО. 80 560.00 0.00
Трансгранична координация със съседни държави: Целта на изпълнението на тази дейност е да се постигне координация и съгласуваност при оценката и планирането на управлението на риска от наводнения в трансграничен аспект със съседните страни. Установяване на по-тясно двустранно сътрудничество със съседните страни, чрез което да се постигне координираност и съгласуваност на необходимите действия, като за всеки етап да се обменят съответните данни и информация. Съгласно Директивата за оценка и управление на риска от наводнения (ДН) 2007/60/ЕО, ефективното предотвратяване и ограничаване на последиците от наводненията изисква координиране и съгласуваност между държавите-членки, когато речният басейн попада в границите на Общността и сътрудничество със съседни страни, когато речният басейн не е изцяло в границите на Общността (чл. 5 и чл. 8. т. 2 и т.3 на ДН). Дунавският район за басейново управление (ДРБУ) е част от международния басейн на р. Дунав. Река Дунав е обща река между България и Румъния, формираща част от северната държавна граница, а Тимок е трансгранична река между Република България и Република Сърбия. Предвид факта, че Дунавски РБУ принадлежи към международния басейн на р. Дунав, трансграничната координация при управление на риска от наводнения се осъществява на две нива: Координация в международния басейн на р. Дунав и Двустранна координация със съседни страни – Румъния и Р Сърбия Между България и Румъния има подписано споразумение за сътрудничество при управление на водите в областта на водите. По силата на двустранно споразумение между България и Румъния, подписано през ноември 2004 г. е създадена Съвместна комисия за управление на водите. Основа за координацията със Сърбия при изпълнение на изискванията на Директивата за наводненията е подписаният на 22 януари 2019 г. в гр. Димитровград Меморандум за разбирателство между Министерство на околната среда и водите на Република България и Министерство на защитата на околната среда на Република Сърбия за сътрудничество в областта на опазване на околната среда (Меморандум). Меморандумът е в сила от 4 април 2019 г. Дейността включва: - Осигуряване на обмен на актуална информация между съответните компетентни органи за целите на ПОРН. (чл.4, §3 от ДН) - Съгласуване между държавите-членки на райони със значителен потенциален риск от наводнения, определени въз основа на предварителната оценка на риска от наводнения. (чл.5, §2 от ДН) - Осъществяване на предварителен обмен на информация със съответните държави-членки за целите на съставянето на карти на заплахата и риска от наводнения за определените райони със значителен потенциален риск от наводнения. (чл.6, §1 от ДН) - Съгласуване на мерките за намаляване на риска от наводнения по протежението на съответния речен басейн. - Съгласуване на плановете за управление на риска от наводнения на ниво район на международен речен басейн. (чл.8, §2 от ДН). За изпълнение на Трансграничната координация са предвидени следните дейности: - Наемане на външни консултанти за подпомагане на дейностите на БДДР по трансгранична координация и обмен на информация и съгласуване със съседните държави във връзка с ПОРН и карти на заплаха за трансграничен РЗПРН - Организация и провеждане на 2 бр. срещи в България, вкл. консумативи, материали, зала, техника и кетъринг - Външен експерт за подпомагане на координацията на дейностите на БДДР за подготовка и участие в срещи извън страната - Подготовка/обработка и предоставяне на данни на изпълнителите и приемане на изпълнението, изготвяне на презентации и информация - Организация и провеждане на срещи в България и в съседните държави, вкл. командировъчни пътни и дневни на служителите на БДДР За изпълнението на гореописаните дейностите се предвижда организацията и провеждането на общо 4 бр. срещи в рамките на трансграничната координация. Срещите ще се провеждат на реципрочен принцип, както на територията на Република България, така и в съседните страни (Румъния и при при установена необходимост среща с Република Сърбия). 100 900.00 0.00
Обществени консултации: Дейността включва изпълнение на различни по характер и обхват мероприятия за провеждане на обществени консултации на всеки етап от актуализацията на ПУРН - ПОРН, КЗРН и проект на ПУРН. Съгласно изискванията на Глава пета от Директивата за наводненията и на Глава девета, Раздел 5 от Закона за водите, на всеки етап от актуализацията на ПУРН следва да се провеждат конуслтации със заинтересованите страни и широката общественост. Консултациите стартират след публикуването на проектите и са с продължителност 2 месеца за ПОРН с РЗПРН и за КЗРН и 6 месеца ПУРН. Дейността ще се изпълнява изцяло от експерти на Басейнова дирекция "Дунавски райион". Разходите за обществени консултации включват организацията и провеждането на общо 15 броя срещи за трите етапа (по 5 броя за всеки етап) в Дунавски район, както следва: - разработване на тематични информационни материали, в т.ч. информационни книжки, дипляни, въпросници и др.(предпечат, подготовка на текстове карти, диаграми) - подготовка на презентации за всяка среща - анализ на резултатите от обществените консултации - транспорт, настаняване и дневни на експертите на БДДР, които ще участват в срещите - наем на зали, вкл. техническо осигуряване на срещите, кетъринг - публикуване на обяви в 2 бр, ежедневника и електронните им издания за всеки етап от актуализацията (чл. 146р, ал. 4 от Закона за водите) На етап проект на ПОРН с РЗПРН се предвиджда разработване и отпечатване на материали за популяризиране на отделните етапи от актуализацията на ПУРН 2027-2033 в Дунавски район за басейново управление - 250 броя дипляни На етап проект на КЗРН се предвиджда разработване и отпечатване на книжка (формат А5) с финални резултати от доклада за ПОРН и определянето на РЗПРН - 250 бр. книжки На етап проект на ПУРН се предвижда разработване и отпечатване на книга (формат А4) за представяне на финалните резултати от актуаизацията на картите на районите на заплахата и на риска от наводнения. 96 760.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.