Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 68 764 дървета
English

Програма: Програма "Околна среда" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Община Плевен е директен бенефициент по процедура по процедура № BG16FFPR002-2.004 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“ по Приоритет  2 „Отпадъци” на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г. като собственик на компостиращата инсталация, както и на имота, в който е разположена. Към настоящия момент на територията на община Плевен е изградена инсталация за компостиране на биоразградими отпадъци, която обслужва териториите на общините Плевен, Долна Митрополия, Долни Дъбник, Пордим, Искър и Гулянци.
Настоящото инвестиционно предложение предвижда надграждане чрез модернизация/подобрение на съществуващата инсталация за приемане и рециклиране на 12 532,21 т/г. разделно събрани хранителни (при 100% събрани), и именно 7131.86 т./г. и градински (при 100% събрани), а именно 5400.45 т./г. биоразградими битови отпадъци, генерирани от територията на община Плевен и технологично подобрение на откритото компостиране на дървесните отпадъци на община Плевен и на всички биоразградими отпадъци на всички общини от РСУО Плевен, третирани и към момента.
Надграждането чрез модернизиране/подобряване на съществуващата инсталация за компостиране включва нова технология за закрито компостиране за хранителни отпадъци чрез аеробни компостиращи биореактори и подобряване на технологичния процес и включване на нови съоръжения за открито компостиране на градинските и дървесните отпадъци на община Плевен и на всички биоразградими отпадъци на всички общини от РСУО Плевен.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Спомагателни дейности.: Тази дейност включва следните поддейности: 1.1. Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване - Целта на тази поддейност е да се определи: местопложението на площадката, капацитетат на надградената инсталация, броя и вида на необходимото оборудване за инсталацията за компостиране; необходимата съпътстващата инфраструктура; съдовете, съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци, при източника на образуване, транспортиране и др. 1.2. Изготвяне на информация и документи за преценяване на необходимостта от ОВОС - Целта на тази поддейност е да бъде издаден и влязъл в сила краен административен акт по реда на глава шеста от ЗООС към етапа на подаване на проектното предложение. 1.3. Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост - Целта на разработването й е доказване на климатична устойчивост на проекта за компостираща инсталация. Консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост се изготвя съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ 1.4. Изготвяне на обосновка, относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги по разделно събиране, транспортиране и по третиране на биоразградими битови отпадъци в региона за управление на отпадъците - е избрана, тъй като тази документация е задължително условие за кандидатстване съгласно Условията за кандидатстване. Изпълнението вкл.: 1.Разработване на правен и нормативен контекст;2. Географски и демографски характеристики на региона;3. Общ преглед на контекста на ББО; 4. Съществуващо състояние на управление на БО; 5. Липса на технически средства за разделно събиране; 6. Липса на пазарно предлагане на услуги;7. Генерирани отпадъци и недостиг на капацитет;8. Необходимост от технологично надграждане;9. Заключение 1.5. Изготвяне на анализ на остойностяването на дейностите по проекта - Целта на поддейността е изготвянето на анализ на остойностяването на дейностите, която е ключова стъпка в управлението и планирането на бюджета. 1.6. Изготвяне на други анализи и документи, необходими за подготовката на проектното предложение - Поддейността е избрана с цел подготовка на останалите необходими документи за канидатстването по проекта. 1.7. Дейности, свързани с изготвяне на документация и провеждане на процедури с цел издаване на необходимите административни актове за съгласуване/разрешаване - Целта на поддейността е свързана с изготвяне на документация и провеждане на процедури за издаване на необходимите административни актове, която да гарантира, че проекта е извършен в съответствие с действащото законодателство. 82 482.39 0.00
Дейност 2. Изграждане, разширяване и/или надграждане на системите за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци.: Целта на дейността е да осигури разделно събиране на цялото количество хранителни и градински биоотпадъци, които са част от потока смесено събирани битови отпадъци на територията на община Плевен. Тази дейност включва следните поддейности: Поддейност 2.1. Закупуване и доставка на необходимите съдове за разделно събиране на битови биоразградими отпадъци. Метод: Ще се осъществи чрез обществена поръчка за избор на изпълнител за закупуване и доставка на контейнери за хранителни отпадъци- 240л. (3 844 бр.) и контейнери за градински отпадъци- 1100л. (676 бр.) Доставянето на съдове за разделно събиране е основата за надграждане и модернизацията на система за разделно събиране на биоразградими отпадъци. Поддейност 2.2. Закупуване и доставка на съоръжения и техника за транспортиране на разделно събраните битови биоразградими отпадъци; Метод: Ще се осъществи чрез обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на автомобили необходими за събиране на хранителни и градински биоотпадъци с включени резерви. Доставянето на техника за събраните отпадъци от контейнерите чрез тяхното изпразване в автомобила е втората стъпка от надграждането и модернизацията на система за разделно събиране на биоразградими отпадъци. Поддейно необходими съоръжест 2.3. Закупуване и доставка нания и съдове за събиране и предварително третиране на място на разделно събрани градински отпадъци. Метод: ще се осъществи чрез обществена поръчка за избор на Изпълнител за доставка на необходими съоръжения и съдове за събиране и предварително третиране на място на разделно събрани градински и хранителни отпадъци. Доставянето на съоръженията и съдовете за събиране и предварително третиране на място на разделно събрани градински и хранителни отпадъци е трета стъпка от надграждането и модернизацията на система за разделно събиране на биоразградими отпадъци. Поддейност 2.4. Създаване на електронен регистър на системата за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци, в т.ч. обхванати лица, събирани количества, отчитане и анализиране на събираните количества биоразградими битови отпадъци и др. Допустимо е закупуването или разработването на софтуер за подпомагане на дейностите. Метод: ще се осъществи чрез обществена поръчка за избор на изпълнител за създаване на електронен регистър на системата за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци. Електронният регистър на системата за разделно събиране на биоразградими битови отпадъци ще проследява пътя на отпадъка, в т.ч. брой обхванати лица, събрани количества, ще отчита и анализира събираните количества биоразградими битови отпадъци. Етапи за изпълнение на тази дейност са: - Обявяване и провеждане на обществени поръчки - Доставка и монтаж на оборудване - Създаване на електронен регистър - Приемане на изпълнените дейности 3 289 931.88 0.00
Дейност 3. ИНЖЕНЕРИНГ - Надграждане на съществуващи общински инсталации за компостиране с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци.: Изпълнение на дейността - модернизация на компостиращата инсталация, която е разположена в поземлен имот 06999.41.5, с Буковлък, м. „Обръка“. Имотът е с площ 99 216 кв.м., публична общин. собственост, Акт № 79/08.09.2011г. Тази дейност включва следните поддейности: Поддейност 3.1. Проектиране на инсталацията за компостиране - включва ТП на надграждане на съществуваща инсталация за компостиране на разделно събрани битови биоразградими отпадъци, обслужваща териториите на общ Плевен, с капацитет 12 532.21 т./г. Подробна информация е представена в ПИП. Етапи: 1. Изходни данни за проектиране 2. Виза за проектиране 3. Изготвени части на ТП в съответствие с Наредба № 4 от 21 май 2001 г.: Част Технологична; Архитектурна;Конструктивна;Електро и площадкови комуникации;ВиК;ОВК;Енергийна ефективност;Геодезия;Озеленяване и паркоустройство;Пътна; Геология;Инженерно-геоложки доклад; Пожарна безопасност;ПБЗ; ПУСО; Сметна документация. 4. Съгласуване със заинтересуваните страни; Проектът подлежи на съгласуване с всички заинтересовани експлоатационни дружества. ТП следва да съдържа подробни КС и КСС за всеки етап, фаза и подобект, които ще бъдат изградени в рамките на проекта. След изработката на ТП (продължителност на дейността 3 месеца) ще се изготви доклад за съответствието. След съгласуването му със съответните институции (изработване и съгласуване - 2 месеца) ще бъде издадено РС, което позволява преминаване към следващите етапи на изпълнение СМР и АН. Поддейност 3.2. АН - Целта на поддейността е контрол и наблюдение от страна на проектанта върху изпълнението на надграждането/строежа, за да се гарантира, че строителството се осъществява в съответствие с одобрения инвестиционен проект. Този надзор има за цел да осигури спазването на всички проектни решения, заложени в архитектурната, конструктивната, инженерната и другите части на проекта.Осъществяване на АН: Съгласно действащото законодателство не може да стартират СМР без АН, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на ТП. Надзорът се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения проект. Поддейност 3.3. СМР и Доставка на стационарно оборудване: - Изграждане на навес- 1015 м2 - Аеробни компостиращи биореактори- EX 3,5 – F(8бр.)с обем 3500л.Инст.мощ.25кВт - Захранващ бункер към аеробен компостиращ биореактор-с капац.3,2 т.Ш1500мм,Д1500мм,В1200мм - Шнеков транспортьор за зареждане на суровини - Ø на тръбата 500мм,Ø на шнека 450мм,дълж.7500мм,мощн.4,5кВт - Смесител хидравличен Шредер за раздробяване-д-н валове 650мм със страничен таран 70мм,ножове,камера за раздр.680*900мм,макс.р-р вх.50мм,макс разм.изх.до 30 мм - ГТЛ - гумено лентов транспортьор-Хор.конв.лен600/25000мм,Накл.хор.лен600/10000мм.Инст.мощ.11кВт Поддейност 3.4. Доставка на необходимото мобилно оборудване: - Tрактор -раб.об.6000cm3,4x4 - Прикачно съоръжение за обръщане, аериране, оросяване и флис за навиване, развиване на мембрани за компост -1800м3/ч - Машина за измиване на кофи и контейнери за хранителни и зелени отпадъци с капац.800л - Машина за пакетиране на компост с капац.3-4т/ч - Геотекстилна мембрана за компост и тежести-4160м2и200бр.теж. - Шредер за вторично третиране на отпадъци с изход на материала макс до 60 мм с капац.10-14т/ч 4 850 131.06 0.00
Дейност 4. Консултантски услуги съгласно чл. 166 от ЗУТ.: Целта на дейността е избор на изпълнител за извършване Консултантските услуги, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), който извършва оценката на съответствието на инвестиционните проекти и упражняването на строителен надзор. Етапи на изпълнение: 1.Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствие на инвестиционния проект, включващ оценка на съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 и оценка за съответствието на част „Конструктивна за обект: „Надграждане на съществуваща общинска инсталация за компостиране с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци". След съгласуване на инвестиционния проект с всички съгласувателни органи, съгласно чл. 144, ал. 1 от ЗУТ, Възложителят възлага изготвянето на комплексен доклад на Изпълнителя. Изпълнителят има право да връща ИП за допълване и/или коригиране, до привеждането му в съответствие със законовите и нормативни изисквания, така че ИП да бъде основание за издаване на разрешение за строеж по реда на чл. 148 от ЗУТ. 2. Упражняване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ за обект „Надграждане на съществуваща общинска инсталация за компостиране с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци".Изготвяне на Окончателен доклад, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. Изпълнителят: - носи отговорност за законосъобразното започване на строежите – съставяне на протокол Образец №1; - изготвя, удостоверява и съхранява Протокола по чл. 157 от ЗУТ; - заверява в тридневен срок след съставяне на Протокола Заповедната книга на строежа; - носи отговорност за спазване на реда и условията за съставяне на актове и протоколи, съгласно Наредба №3/31.07.2003 г.; - извършва контрол и носи отговорност за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството съобразно ЗЗБУТ и наредбите към него; - извършва контрол и носи отговорност за качеството на извършените СМР; - носи отговорност за щети, които е нанесъл на Възложителя и на другите участници в строителството; - извършва контрол и носи отговорност за опазване на околната среда и изпълнението на ПУСО; - изготвя окончателен доклад с приложени съгласувателни писма, разрешения, становища на специализираните държавни контролни органи и други документи в съответствие с нормативната уредба, необходими за издаване на разрешение за ползване на строежа; - изготвя технически паспорт на строежа, съгласно Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. - подготвя цялата необходима документация за издаване на разрешение за ползване на строежа; - следи за спазването на всички изисквания така, че строежът да бъде годен за издаване на разрешение за ползване, както и всички други изисквания съобразно ЗУТ. Предаването на строежа от Строителя на Възложителя се извършва със съставянето на констативен акт, с който удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ и условията на сключения договор. Актът се съставя след физическото завършване на строежа от Изпълнителя, Възложителя, Авторския надзор и Строителя. Изпълнителят контролира качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, като: - следи в строежа да се влагат само строителни материали, които да отговарят на инвестиционния проект, съгласно изискванията на Закона за техническите изисквания към продуктите, Наредба № РД-02-20-1 от 5.02.2015 г. и изискванията на Възложителя, посочени в Техническата спецификация към договора за строително-монтажни работи; - контролира влаганите строителните продукти за изпълнение на чл. 169 а от ЗУТ; - контролира и изисква за влаганите строителните продукти; - при необходимост провежда независими контролни изпитвания/проби за удостоверяване на качеството и техническите характеристики на вложените материали и изпълнените СМР. 93 211.25 0.00
Дейност 5. Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона. : В тази дейност се включва изпълнението на следните поддейности: 5.1. Извършване на проучване за нагласите на населението и други лица, чиито обекти се обслужват или се предвижда да се обслужват от общинските системи за разделно събиране на битови отпадъци. Целта на Поддейност 5.1. е да се извърши проучване за нагласите на населението и други лица, чиито обекти се обслужват или се предвижда да се обслужват от общинските системи за разделно събиране на битови отпадъци. Самата тя включва следните етапи на изпълнението: провеждане на анонимна анкета с цел събиране на мнения и информация относно разделното събиране, компостирането и намаляването на депонирането на биоразградими отпадъци; каква е нагласата на населението и другите лица към употребата на компост от отпадъци, и каква е степента на осведоменост на населението и другите лица за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на инсталация за компостиране с предвидения капацитет. Целта на Дейност 5 е да повиши осведомеността на жителите на община Плевен относно значението и ползите от устойчивото управление на отпадъците, с фокус върху разделното събиране и рециклирането на биоразградими битови отпадъци. Чрез информационни кампании и материали се цели промяна в поведението на гражданите и насърчаване на активното им участие в процесите на устойчиво управление на отпадъците. Дейностите за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията на условията на програмата. Етапи на изпълнение на Дейност 5: Поддейност 5.2. Провеждане на кампании за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от община Плевен за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, по проект “Надграждане на съществуваща общинска инсталация за компостиране с подобряване/ модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци“, включващи: 5.2.1. Организиране на 10 броя платени публикации (информационни карета или материали) в местни електронни и други медии, както и в социалните мрежи, с информация за ползите от разделното събиране на биоразградимите отпадъци. Обемът на една публикация да е минимум 20 реда. 5.2.2. Организация, провеждане и техническо обезпечаване на информационни срещи с гражданите на всички населени места от община Плевен - 25 броя. Изпълнителят осигурява озвучителна и прожекционна техника, съдействие и регистриране на участниците, както и заснемане на срещите. В срок от 7 дни след всяка информационна среща изпълнителят предава на възложителя списък на участниците и снимки от събитието на електронен носител, удостоверено с приемо-предавателен протокол. 5.2.3. Осигуряване на участие на гражданите чрез информирането им по телефон, социални мрежи и други подходящи начини. Поддейност 5.3. Подготовка, отпечатване и разпространение на информационна брошури/дипляни и други подходящи материали за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци, по проект “Надграждане на съществуваща общинска инсталация за компостиране с подобряване/ модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци“, включваща: 5.3.1. Подготовка на съдържанието, предпечатна подготовка и отпечатване на информационна брошура – формат А5, цветна, за разделното събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци, в която ще се опишат ползите и практически насоки за разделно събиране – Индикативен брой 5000 бр., разпределени на 2 тиража по 2500 бр. всеки; 5.3.2. Разпространение на материалите сред домакинствата, училищата, обществените институции и бизнеса в региона. 50 000.00 0.00
Дейност 6. Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки. : Целта на дейността е да се осигури ефективно управление и координация на проекта и спазването на изискванията. Освен това вкл. подготовка и провеждане на ОП, необходими за успешното изпълнение на проекта, както и контрол върху тяхното изпълнение. Дейността обхваща цялостната организация и управление на проекта, включително: Планиране и разпределение на задачите между екипа за управление;Координация между различните участници–общ Плевен, Външ. изпълнители и УО;Контрол върху изпълнението на договорите и мониторинг на напредъка;Видимост, прозрачност и комуникации; Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки, съобразени с нормативната уредба и изискванията на програмата. Организационна структура на екипа за управление на проекта: -Ръководител проект (Външен изпълнител) -Координатор (Външен изпълнител) -Експерт мониторинг и докладване (Външен изпълнител) -Финансист (Външен изпълнител) -Технически сътрудник (Външен изпълнител) Екипът за ОУ ще осъществява: Дейност 1. Преглед и актуализация на документи за изпълнение на проект -Преглед на договора за безвъзмездна финансова помощ и съответните приложения; -Проверка на вътрешните правила и документи, свързани с управлението на проекта; Дейност 2. Наблюдение, контрол и координация за изпълнение на договорите в рамките на проекта -Наблюдение и координация на договорите по проекта; -Контрол на изпълнението, сроковете и качеството на дейностите; -Преглед и одобрение на отчети и документи от външните изпълнители; Дейност 3. Подготовка на докум., необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите: -Финансов контрол и проследяване на разходите; -Комуникация с управляващия орган и други институции; Дейност 4. Мониторинг и докладване при риска за проекта; Изпълнителят по Видимост, прозрачност и комуникаци ще осъществява: Дейност 5. Видимост, прозрачност и комуникация. Tази дейност включва следните поддейности: Поддейност 5.1: Организиране и провеждане на две пресконференции (начална и заключителна), с минимум 20 участници всяка. Поддейност 5.2: Създаване и поддържане на специализирана подстраница на проекта в интернет страницата на общината. Поддейност 5.3: Изготвяне и публикуване на минимум три публикации с информация за проекта (описание, източник на финансиране, цели и резултати) в регионални новинарски сайтове (напр. 24chasa.bg, focus-news.net) и социални мрежи (Facebook, Instagram). Поддейност 5.4: Изработване и поставяне на 3 устойчиви табели/табла на видимо обществено място, определено от възложителя. Поддейност 5.5: Изработка, отпечатване, доставка и разпространение на рекламно-информационни материали: 2000 бр. химикалки, 2000 бр. тефтери и еко-торбички от нетъкан текстил – 2000 бр. Дейност 6.Подготовка на документации за възлагане на ОП.Тази дейност обхваща изготвянето и управлението на необходимата документация за ОП, като включва следните етапи: -Изготвяне на документации за възлагане на ОП -Съобразяване с нормативните изисквания и срокове -Координация и проследяване на процедурата до сключване на договорите 265 577.79 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.