Подготовка на проектното предложение: В периода на подготовка на проектното предложение бяха извършени следните допустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване по процедурата:
Поддейност 1.1. Проучвания за избор на терени:
Беше възложено на външен изпълнител подготовка на документ „Избор на терени/обекти за инвестиции“, включващ обосновка на избора на терени/обекти, в които да се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда. Бяха определени местоположението (локацията) и площта на идентифицираните за интервенции терени (обекти), вкл. по отношение на площите. При подбора на терени/обекти се отчетоха изискванията на Условията за кандидатстване по процедурата, както и къде са „горещите точки“ на територията на общината, влиянието на розата на ветровете и др. фактори, описани в пакета „Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. Бяха обходени 96 имота, от които бяха идентифицирани като обекти на интервенция по проекта 43 терена, общинска собственост, в които са определени 86 кални петна.
Поддейност 1.2. Дейности по изготвяне на проекти за целите на изграждането/надграждането на зелена инфраструктура.
Беше възложено на външен изпълнител подготовката на дендрологични проекти за идентифицираните терени, поясняващи предвижданията и целите на проектните предложения, които се отнася до териториите на интервенции с предвидена дървесна, храстова, тревна растителност, както и посадъчни проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане, окрупнени количествено-стойностни сметки (прогнозна стойност) и други приложими дейности по прихващане на растителността (включително за поливни системи), преценка за устойчивостта на външни фактори, включително отчитане на климатичните рискове и безопасност.
Поддейност 1.3.Дейности за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост.
Беше възложено на външен изпълнител разработване на документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“, |
115 231.40
|
0.00
|
Изграждане/надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда: Изпълнение на услуга с предмет: ИЗГРАЖДАНЕ/НАДГРАЖДАНЕ НА ЗЕЛЕНИ МЕРКИ В ГРАДСКАТА СРЕДА НА ГР. ПЛЕВЕН С ЦЕЛ НАМАЛЯВАНЕ НА ВТОРИЧНОТО РАЗПРАШАВАНЕ НА ВЪЗДУХА. На база на изготвените дендрологични проекти за идентифицираните терени, както и посадъчни проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане, са идентифицирани 86 кални петна разположени в 43 имота общинска собственост, с обща площ 84.971 дка.
В процеса по подготовка на проектното предложение са идентифицирани поземлени имоти (кални петна), собственост на Община Плевен, с идентификатори, описани в Доклад а за избор на терени, които отговарят на условията за допустимост по процедурата.
Въз основа на изготвените доклади и анализа върху съществуващите зелени площи е идентифициран следният текущ баланс на покритие в зелените площи:
Зелени площи - 84 971кв.м., от които дървесна растителност 20 682 кв.м., храстова растителност 9 860кв.м. и тревно покритие 54 429кв.м.
Налични са КСС за всяко кално петно (прогнозна стойност) и други приложими дейности по прихващане на растителността (включително и поливни дейности), преценена е устойчивостта на външните фактори и рискове.
С цел намаляване на ФПЧ е необходимо този баланс да бъде следния:
дървесна растителност - 42.4855 (50.00%), храстова растителност 25.4913 (30.00%) и тревно покритие 16.9942 (20.00%).
Проектите включват - дендрологични проекти за идентифицираните терени, отговарящи на характеристиката на „кални петна“; посадъчни проекти, детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане; количествено-стойностни сметки;
Налично е становище на Гл. архитект на Община Плевен, че дейностите от дендрологичния проект, на основание т. 38 от Параграф 5 на Допълнителните разпоредби на ЗУТ, не представляват „строеж“ по смисъла на ЗУТ, и съгласно чл. 151 ал. 1 т. 5 не се изисква инвестиционно проектиране и издаване на разрешение за строеж.
Дендрологичните проекти са изготвени на база на: Доклад за избор на терени/обекти за инвестиции, включващ обосновка на избора на терени/обекти, в които да се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда; Консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост на проектното предложение на Община Плевен, и приложените към Условията за кандидатстване: Доклад по Дейност № 1, Доклад № 2, Доклад № 3 и Доклад №5.
Проектното решение е с постигнати следните показатели:
- висока дървесна растителност - необходими 50% (42 485.5кв.м.) дървесна растителност, от които съществуваща 20682 кв. м и 21803,5 кв. м ново проектирана;
- храсти - необходими 30%(25 491.3 кв.м) - от които 9860 кв.м. са съществуващи храсти и 16313 кв. м. са ново проектирани храсти;
- тревни площи - необходими 20% (16 994.2 кв.м). Постигнатото общо покритие на тревните площи е 57 711,61 , които ще бъдат изцяло обновени и възстановени.
Стойност в лева с ДДС : 2 725794.30 лева с ДДС, от които:
1 925 540,39 лева с ДДС БФП (описани в бюджета на дейността) и 800 253,90 лева недопустими разходи описани в секция Финансова информация в източници за финансиране на ФК, включващи: Почистване на терен от отпадъци, Премахване на инвазивни чуждоземни храстови и дървесни видове, Извозване до депо на растителни отпадъци
Паркинги и пешеходно движение с перфорирани плочи, Фрезоване на съществуващ асфалт (премахване на същестуваща настилка) и извозването му до депо на 15км.
Изкоп на земни маси, включително изкопаване, натоварване, транспортиране и разтоварване на депо, Подравняване, уплътняване и направа на легло на асфалтобетонна настилка, Доставка и полагане на настилка от трошен камък (0ммlt; Dlt;63 мм),с уплътняване на пластове от по 20см, вкл. всички допълнителни работи, Следпосадъчни грижи (за 2 години), Доставка и монтаж на торби за напояване 75л., Поливане на храсти и дървета по норма, Торене на треви с НПК, Поливане на тревни площи, описани в КСС приложено към проекта.
|
1 925 540.39
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация.
: Подейност 3.1. След одобрение на проектното предложение и сключване на договор за БФП със Заповед на официалния представител на Бенефициента ще бъде номиниран екип за организация и управление на проекта. Дейността по организация и управление на проекта включва организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи), осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта.
Ще бъдат предвидени достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. Членовете на екипа ще бъдат вътрешни за организацията служители.
Състав на екипа: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Еколог - инвеститорски контрол.
Община Плевен ще осигури ясна организационна структура за управление на проекта, в която са включени ръководител на проекта и членове с посочени задачи и изисквания за необходимата квалификация и отговорности на всеки отделен член. Членовете на екипа за управление ще извършват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за видимост, прозрачност и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Предвидената организационна структура ще гарантира разделение на функциите в екипа. Дейността по организация и управление на проекта следва да обхваща целия период на физическото изпълнение на дейностите по проекта.
Стойността на Поддейност 3.2. е 102 659,29 лева.
Поддейност 3.2.:
Планираните дейности за видимост, прозрачност и комуникация отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация" на Регламент (ЕС) 2021/1060. В тази връзка Община Плевен се задължава при изпълнение на дейностите за комуникация, видимост и прозрачност да указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в
съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060.
При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС) 2021/1060 Община Плевен ще изпълни следните мерки:
- провеждане на две пресконференции - начална и заключителна, в началото и края на проекта.
- публикува на официалния си уебсайт (pleven.bg) и на профилите в социалните мрежи, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците;
- постави 43 бр. постоянни обяснителни табели. Постоянните обяснителни табели ще бъдат поставени публично на местата на операцията, веднага след нейното започване, съгласно Член 50 от Регламент 1060/2021, буква в. Те ще бъдат направени от издръжлив материал, позволяващ дълготрайно показване, ще са със значителни размери върху инфраструктурата/конструкцията или на място наблизо, което е лесно видимо за обществеността и ще съдържат всички задължителни елементи от Приложение IX на Регламент (ЕС) 2021/1060.
Стойността на Поддейност 3.2. е 5 500 лв. с ДДС.
Стойността на дейност 3 е: 108 159.29 |
183 669.46
|
0.00
|