Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване: Дейността обхваща изпълнението на задачи, които се състоят в следното:
Задача 1. ПИП съгласно глава втора на Наредба №4 от 21 май 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за инсталацията за компостиране и за съпътстващата инфраструктура, ако е приложимо, (напр. електропровод, път за достъп до площадката, водопровод, канализация), която обслужва само изграждания обект;
1. Изясняване на инвестиционното строително намерение, в т ч:
• Определяне вида на инсталацията за компостиране - от открит или закрит тип. Обосноваването на вида ще е подходящо за третиране на максимално възможното количество биоразградимите битови отпадъци, които ще се събират разделно.
• Определяне капацитета (размер) на площадката за третиране на отпадъци;
2. Проучвания за определяне на подходящо местоположение на обекта и на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове в т.ч.:
• Определяне на възможностите за осигуряване водоснабдяване и електроснабдяване на площадката за третиране на отпадъци и свързването й със съществуващата пътна мрежа;
• Оценяване на топографските особености на района, характеристиката на почвата, категорията на земята и климатичните условия - за площадките за третиране на отпадъци извън урбанизираните територии (населените места и селищните образувания);
• Установяване на предназначението и собствеността на земята, върху която се предвижда площадката за третиране на отпадъци, както и на необходимостта от промяна на нейното предназначение - за случаите, когато площадката или част от нея се предвижда върху земеделски земи и/или върху територия от горския фонд;
• Оценяване на местоположението на площадката за инсталацията за компостиране спрямо изискванията и ограниченията Наредба № Н-4 от 2.06.2023г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци;
• Определяне на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове, съобразно изискванията на:
(1) Глава трета „Правила и норми за застрояване на площадките за съхраняване или третиране на отпадъци и за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци“ на Наредба № Н-4 от 2.06.2023г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци и
(2) Глава трета „Други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци“ на Наредба №6 от 27.08.2013г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци.
3. Инженерни проучвания, в т.ч. геоложки, хидрогеоложки и хидроложки.
4. Геодезически проучвания;
5. Технологични проучвания за избор на оферта, предлагаща оптимална технология - за обекти, при които технологичното решение е определящо;
6. Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение, в т.ч. за избор на подходящ негов вариант;
7. Проучвания за потенциала на териториите с особена и превантивна устройствена защита във връзка с режимите за опазване на териториите за природозащита и на обектите на културно-историческото наследство;
8. Прогнозен график за продължителност на строителството от откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво до предаване на обекта от строителя на възложителя с акт образец 15;
9. Прогнозна стойност на строителното намерение.
Задача 2. Обосновка за необходимото оборудване за инсталацията за компостиране
Задача 3. Обосновка на предварително третиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч. необходими съоръжения |
15 000.00
|
0.00
|
Изготвяне/извършване на други проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение: В рамките на изпълнение на дейността са изготвени следните анализи/обосновки/проучвания:
1. Определяне на количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година съгласно подход, определен от МОСВ и Финансиращият орган.
2. Изготвяне на Анализ за Решение на основание чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗУО за определяне на отделните съоръжения за третиране на отпадъци, структурата и развитието на регионалната система за управление на отпадъци (АНАЛИЗ ЗА ВСИЧКИ ОБЩИНИ ОТ РСУО), в т.ч:
• Доказване на необходимостта от нова площадка за третиране на отпадъци за съответната територия (регион, община, населено място, селищно образувание или промишлена зона), вкл. доказване, че няма възможност необходимите дейности или операции да се извършват на съществуваща площадка;
• Анализ на наличните изградени, изграждащи се или предстоящи за изграждане в съответните общини и в РСУО инсталации за компостиране и за начините на третиране на разделно събираните биоразградими битови отпадъци;
• Анализ на икономическите фактори (например транспортни и експлоатационните разходи);
• Анализ на работата на съществуващите общински инсталации, в които се третират разделно събирани биоразградими битови отпадъци, в т.ч. проектни капацитети (по проектна документация и документация за въвеждане в експлоатация), какви отпадъци се третират в тях, количества и от кои населени места се събират, реално натоварване на инсталацията и ползване на целия проектен капацитет;
• Анализ относно визията на отделните общини или на РСУО за преминаване от 2025г. към определяне размера на таксата за битови отпадъци (ТБО) съгласно основите, посочени в чл. 67, ал. 8 в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ).
3. Обосновка на броя и вида на необходимите съдове и техника за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци
4. Схема за контрол на качеството на компоста, в т.ч. информация за източниците и количествата на разделно събраните битови биоразградими отпадъци спрямо капацитета на компостиращата инсталация
5. План за използване на получения краен продукт – компост
6. План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания.
7. Изготвяне на Обосновка за Решение на основание чл. 26, ал. 1, т. 11 от ЗУО за собствеността на инсталацията, за която се иска финансиране. Обосновката трябва да се основава на резултати от извършени актуални проучвания (през 2023 г. или 2024 г.) и да включва информация за:
• дали са налични частни инсталации на територията на РСУО, които биха могли да извършват услуга по третиране на битовите отпадъци, сходни или по-добри като количество и/или качество, спрямо заложените в настоящите насоки, на същата или по-ниска цена спрямо цената на услугата, която ще бъде извършвана във финансираните по процедурата инсталация;
• наличието на интерес от лица за финансиране изцяло или съфинансиране от тяхна страна за тяхна сметка на изграждането на инсталацията, предвидени за финансиране по настоящата процедура, като бъдат частен финансиращ партньор
8. Обосновка на социалната целесъобразност и ефективност на инвестиционната инициатива, в т.ч. откриване на работни места и осигуряване на обществени услуги.
9. Обосновка за начина на поддръжка и управление на системата за разделно събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци, финансирана със средства по настоящата процедура. |
57 747.00
|
0.00
|
Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост: В рамките на изпълнение на дейността е изготвена Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост., съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ |
21 105.00
|
0.00
|
Изготвяне на Анализ на остойностяването: В рамките на изпълнение на дейността е изготвен Анализ на остойностяването, при съобразяване и на изискванията в условията за изпълнение по процедурата и Приложение №2 от Условията за кандидатстване, в т.ч.
1. Събиране на информация за сключени договори и/или представени минимум две оферти за всяка от дейностите по проекта.
2. Изготвяне на Анализ на остойностяването за определяне на Бюджета на проектното предложение в съответствие с изискванията на условията за кандидатстване по процедура BG16FFPR002-2.004. |
39 650.00
|
0.00
|
Проектиране във фаза "Технически проект" на инсталацията за разширение и надграждане с нова технология за компостиране и осъществяване на авторски надзор: Дейността ще обхваща проектиране във фаза "Технически проект" и осъществяване на авторски надзор за обект „Разширение и надграждане с нова технология на съществуващата инсталация за компостиране на общините Панагюрище и Стрелча с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци“. С настоящия проект се цели надграждане на съществуващата система за компостиране на площадката, намираща се на територията на Регионалното депо, обслужващо общините Панагюрище и Стрелча, както и последващо осъществяване на авторски надзор по време на строителството.
Надграждането и модернизирането на площадката е свързано с изграждане на бетонови клетки снабдени с аерационна система, покривна конструкция и херметически затворени врати за закрито компостиране, което ще даде възможност за оползотворяване на 100% от хранителните отпадъци и отпадъците от хартия, допълващо сегашното оползотворяване на градински и дървесни отпаъци.
Избраната фаза на проектиране "Технически проект" е обоснована от наличието на Прединвестиционно проучване, при което са разгледани два алтернативни варианта за компостиращата инсталация и е направен избор на по-ефективния вариант.
Проектирането на инсталацията ще е съобразено със залегналите в избрания вариант от ПИ предпоставки, изискванията на Наредба № Н-4_от 2 юни 2023 г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци, както и с условията и мерките, дадени в крайните административни актове, издадени по реда на глава VІ на ЗООС и по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие.
Авторският надзор включва осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на строителството относно точното спазване на изготвения работен проект съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия заостаналите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба. |
39 500.00
|
0.00
|
Консултантски услуги съгласно чл.166 от ЗУТ за ОСИП и строителен надзор за Разширение и надграждане на система за разделно събиране и компостиране на биоразградимите отпадъци на общините Панагюрище и Стрелча: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране и строителство на обект „Разширение и надграждане с нова технология на съществуващата инсталация за компостиране на общините Панагюрище и Стрелча с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци“.
Дейността ще включва осъществяване на оценка на съотвествието на изготвения инвестиционен проект (ОСИП) и независим строителен надзор върху изготвения инвестиционен проект за разширение и надграждане на компостираща инсталация, съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство.
Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи:
Технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад/и за оценка на съответствието на проекта
Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове
Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа
Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР
Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР
Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове;
Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ
Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите
След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне н адокументация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ
Контрол на доставките на съоръженията и технологичното оборудване
Провеждане на месечни срещи за напредъка
Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР, Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ПОС 2021-2027г. |
58 000.00
|
0.00
|
Разширение и надграждане на система за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци: Биоразградимите отпадъци, подлежащи на разделно събиране с цел намаляване количествата на отпадъците за депониране, включват фракциите хранителни, хартия, градински и дървесни.
Поставените цели в модела са свързани с оползотворяване на 100% от хранителните отпадъци – основно обелки от зеленчуци и плодове и такива, негодни за консумация, 100% от отпадъците от хартия, фракциите градински и дървесни.
Предвижда се биоразградимите отпадъци да се събират разделно в контейнери с вместимост от 0,240 или 1,1 м3, разположени по един на пощадка.
От територията на Община Панагюрище ще бъдат разделно събрани и подложени на компостиране годишно 2 775,53 т/год биоразградими отпадъци – хранителни, хартия и градински. За целта е необходимо да бъде закупен 1 специализиран автомобил с обем на надстройката от 22 м3, както и 68 броя контейнери (с вкючени 5% резерви) с вместимост 1,1 м3 и 1 011 броя контейнери (с вкючени 5% резерви) с вместимост 0,240 м3. Системата за събиране и извозване на дървесните отпадъци няма да бъде променена спрямо сега действащата. За целта ще се използва наличната общинска техника – самосвал с 8-кубикова каросерия, който ще събира 740,09 т/год дървесни отпадъци.
От територията на Община Стрелча ще бъдат разделно събрани и подложени на компостиране годишно 850,09 тона биоразградими отпадъци – хранителни, хартия, градински и дървесни. За целта е необходимо да бъде закупен 1 специализиран автомобил с обем на надстройката от 8 м3 и 268 броя контейнери (с вкючени 5% резерви) с вместимост 0,240 м3, както и чуков мобилен шредер -1бр за предварително третиране на място на дървесните отпадъци преди смесването им с другите биоразградими отпадъци. |
921 257.00
|
0.00
|
Разширение и надграждане с нова технология на съществуващата инсталация за компостиране с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци: Целта на дейността е да се разшири и модернизира необходимата инфраструктура и осигури оборудване за компостиране на биоразградими отпадъци, генерирани от населените места на територията на общините Панагюрище и Стрелча, в т.ч. хранителни, градински, дървесни и хартия.
Разширяването на капацитета на действащата компостираща инсталация и надграждането с нова модернизирана технология се изпълняват в рамките на изграждане на една обща нова инсталация с капацитет 4 365,71 т/год, позволяваща едновременно третирането на по-големи количества и повече видове биоразградими отпадъци и въвеждането на нова подобрена технология за тяхното общо третиране. За целите на проектното предложение е направено условно разделяне на база капацитета на съществуващата компостираща инсталация по Комплексно разрешително (2 000,00 т/год) и капацитета на новопроектираната надградена инсталация (4 365,71 т/год). Така дефинираме, че действащия по КР капацитет от 2 000,00 т/год само се модернизира и представлява (2 000,00/4 365,71)*100 = 45,81% от целия капацитет, а остатъка от 2 365,71 т/год или 54,19% представлява разширен капацитет, изграден по новата модернизирана технология.
Дейността ще включва изпълнение на следните поддейности:
1. СМР за разширение и надграждане на инсталацията за разделно събрани биоразградими отпадъци - включва следните взаимообвързани задачи:
- Подготвителни работи и временно строителство
- Строително-монтажни работи на инсталацията за компостиране съобразно одобрения проект във фаза „Технически проект“, вкл. инсталиране на необходимите вградени стационарни съоръжения за закрито компостиране;
- Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите по чл.175 и 176 от ЗУТ)
2. Доставка на мобилно технологично оборудване, съобразно одобрения ПИП - Комбиниран челен товарач 1 брой.
По време на всички гореописани стъпки във връзка със строителството на компостиращата инсталация ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, вкл. по отношение на шума, отпадъчните води,водоспестяваща технология и др., описани в ПИП. Времетраенето, последователността и обвързването на отделните задачи и видове работи за дейността са съобразени с всички възможни обстоятелства, вкл. нормативно предвидените срокове във връзка с издаване на разрешение за строеж, извършване на проби, въвеждане в експлоатация и други.
В периода на изпълнение на дейността общините Панагюрище и Стрелча ще предприемат действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура. |
2 458 190.00
|
0.00
|
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона: В рамките на изпълнение на дейността са се предвижда да се изпълнят следните поддейности:
1. Провеждане на кампании за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от общините Панагюрище и Стрелча за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч.
• Информационни анонси в социалните медии, локални сайтове и друг тип средства за масова информация.
• Организиране на присъствени срещи във всяко едно от населените места. На срещите ще бъде презентиран проекта и ползите от приложението му за населението..
2. Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури/дипляни в тираж 15 000бр. за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци. |
21 500.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП: Дейността включва три поддейности, както следва:
1. Организация и управление на проекта - включва: подготовка на документи за осигуряване на съфинансиране на дейностите по проекта, изготвяне на отчети, доклади, документи с оглед верификация и други правни и икономически услуги с оглед успешното приключване на проектното предложение.
Целият екип за управление ще бъде зает през целия период на изпълнение на проекта. Структурата за организация и управление на проекта ще включва Екип за управление на проект (ЕУП), съставен от експерти от общините Панагюрище и Стрелча и външна Техническа помощ (ТП).
Експертите в ЕУП ще са:
• Ръководител на проекта – външен експерт с опит в работата по управление и коордниация на проекти, финансирани със средства от ЕС.
• Координатор на проекта – Експерт от община Панагюрище с опит в работата по управление и координация на проекти, финансирани със средства от ЕС.
• Експерт Видимост, прозрачност и комуникация - експерт от една от общините Панагюрище и Стрелча . Ще отговаря и за съхранение на документите по проекта.
• Експерт Еколог – експерт от община Панагюрище, притежаващ необходимите опит и квалификация в работа по дейности, свързани с управлението на отпадъците в общината.
• Експерт Строителен инженер - външен експерт с опит в изпълнението на проекти в областта на инфраструктурата и/или екологията.
• Експерт мониторинг и докладване – външен експерт с опит в изпълнението на проекти в областта на инфраструктурата и/или екологията.
• Експерт счетоводство и финанси – експерт от община Панагюрище. Ще изпълнява функции по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите.
• Експерт Юрист – външен експерт с нужните квалификация и опит в работата по проекти, финансирани със средства от ЕС или други международни донори.
Необходимата външна експертиза ще бъде осигурена чрез сключване на договор с външен изпълнител за ТП. Необходимостта от външни експерти се налага с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП и ТП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта.
2. Мерки за информираност и комуникация;
Информира общността за получената подкрепа чрез предоставяне на информация за проекта, вкл. неговите цели и резултати като откроява финнасовата подкрепа на ЕС ЧРЕЗ:
- да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и ко-муникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за общес-твеността или за участниците;
- да поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откро-ява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в прило-жение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване
• Осъществяване на 2 бр. публични събития, като след приключването им ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията за проекта;
• Направа на печатни информационни материали, които включват по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
3. Подготовка на документации за обществени поръчки
Изработване на документацията по ЗОП за ОП по проекта ще се осъществи съвместно със служители на общините Панагюрище и Стрелча и членовете на ЕУП. |
114 834.13
|
0.00
|