Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0073-C04
Наименование на проекта Топъл обяд в община Долни чифлик
Бенефициент 000093517 ОБЩИНА ДОЛНИ ЧИФЛИК
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 23.12.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 31.01.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Долни чифлик

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект, е насочена към нуждаещите се лица, в риск от бедност и уязвими лица в Община Долни чифлик. Проектът ще се осъществи в съответствие с изискванията на  Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, съфинансирана от Европейския социален фонд плюс. Ще бъде извършен подбор за включване на  120 потребители от целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт. Продуктите ще се закупуват в съответствие с националното законодателство. Храната за потребителите на обществената трапезария ще се приготвя в кухнята на Домашен социален патронаж – гр. Долни чифлик. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи Общината разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и транспорт.
През целия период на предоставяне на услугата ще се реализират и съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми.
В рамките на проекта 120 лица от община Долни чифлик ще получават топъл обяд. Ще бъде подобрена тяхната информираност относно всяка възникнала потребност от това, ще се допринесе за намаляване на бедността и на социалната им изолация.
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: Община Долни чифлик ще осъществява дейностите по проекта със собствен ресурс. Храната ще се приготвя в сградата на Домашен социален патронаж. Кухнята е оборудвана и приспособена за приготвяне на храна и разполага с квалифициран персонал за тази дейност. Адресът на кухнята е гр. Долни чифлик, пл. "Тича" №1. Сградата е собственост на общината, съгласно АОС №918/26.01.2006г. и е регистрирана като обект за обществено хранене под № 032500529. За приготвянето на топъл обяд ще се закупуват хранителни продукти по действащ договор № 261/20.09.2017г. с изпълнител, избран по реда на ЗОП. Община Долни чифлик ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и десерт всеки работен ден от месеца, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню. Седмичните менюта се изготвят в съответствие с чл.13 от Закона за храните и включват информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя. С приготвената разнообразна, здравословна и питателна топла храна за обяд се осигурява балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно – ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността ще бъде с продължителност 831 дни, като ще стартира на 01.10.2022г. и ще приключи на 31.01.2026г. Ще се предоставя топъл обяд на 120 лица, всеки работен ден в периода на изпълнение на договора., Договорена стойност: 339 628.80 , Отчетена стойност: 274 982.40
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: В рамките на проекта топлия обяд за потребители от Община Долни чифлик, ще се приготвя в сградата на Домашен социален патронаж – Долни чифлик. Помещава се в собствена материална база – публична общинска собственост, и се състои от 1 канцелария, кухненски блок, състоящ се от подготвително отделение, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, помощник-готвач, работник кухня, шофьори, домакин- калкулант и двама души -разносвачи храна. Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната електрическа печка с фурна и 6 котлона, конвектомат, електрически котлон с голяма плоча, аспиратор, скара електрическа тръбна, зеленчукорезачка, пасатор, електронен кантар с платформа, електрически фритюрник, фризери и хладилници. Приготвения топъл обяд ще се доставя до дома на всеки потребител. Доставката ще се осъществява от служители на домашния социален патронаж, с два автомобила с регистрационни номера В 2329 ВН и В 2334 ВН. Населените места на територията на общината /гр. Долни чифлик и 16 села/ са разпределени в четири района според броя на потребителите. Автомобилите са приспособени за разнос на храна и са закупени от община Долни чифлик през 2017г. за нуждите на патронажа. Храната ще се предоставя в индивидуални сефертаси, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Домашния социален патронаж функционира при строго спазване на санитарно-хигиенните норми и предписания от здравните органи. Дейностите по проекта ще се изпълняват от трима служители в общинска администрация ( гл. експерт по социалните услуги с над 18 години професионален опит и 5 години опит в организацията, контрола и изпълнението на дейности по топъл обяд и други проекти; гл. счетоводител с над 40 години професионален стаж и 5 години опит във финансовото отчитане на дейности по топъл обяд и други проекти, оборотна ведомост, гл. книга; социален работник с над 16 години професионален административен опит ангажиран с текущата работа по изпълнение на дейностите – работа със заявления, проверки в ДСП и др.; служители на домашен социален патронаж: готвач и помощник готвач, домакин, работник-кухня, двама разносвачи на храна и двама шофьори, всички с над 20 години професионален опит в приготвяне и предоставяне на храна на потребители от домашен социален патронаж и вече близо 5 години опит по приготвянето и доставянето на храна до дома на потребителите на топъл обяд), Договорена стойност: 23 774.01 , Отчетена стойност: 19 248.77
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Долни чифлик като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в: информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината и ползването на административни общински услуги. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене и ще се организират беседи на тази тематика. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране. Планирането и предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде в отговор на установена потребност на потребители като резултата от тях ще доведе до повишаване информираността, качеството на живот, както и интеграцията и преодоляване на социалната изолация на хора в неравностойно положение. Община Долни чифлик има опит в предоставянето на съпътстващи мерки близо 5 години. Разполага с необходимия административен капацитет за предоставянето им. Изготвени и предоставени на хората са над 120 брошури с информация относно консултиране и съдействие за ползване на други социални услуги; здравословно и балансирано хранене, индивидуални консултации и др. Служители на домашния социален патронаж и служители от общината съдействат за преодоляване на трудности в ежедневието свързани с ограничени възможности за самообслужване и липса на близки, които да задоволят основни жизнени потребности. В отговор на настъпила потребност и в изпълнение на съпътстващи мерки на лицата, които се нуждаят се оказва подкрепа при пазаруване, при снабдяване с помощно-техническо средство и др. При нужда от консултация по какъвто и да е въпрос се предприемат мерки за навременното им информиране от служители на общинска администрация гр. Долни чифлик. Практика е провеждането на разговори по телефон, когато е налице друга спешна потребност, и на която служител на администрацията или на домашния социален патронаж да откликне., Договорена стойност: 23 774.02 , Отчетена стойност: 19 248.77
  • Дейност: Определяне на целевите групи: В съответствие с целите на програмата в рамките на проекта ще се осигурява обяд на 120 потребители - представители от следните целеви групи: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се лица, който община Долни чифлик ще прилага, се основава на досегашния опит при предоставяне на топъл обяд на уязвими граждани от всички населени места в общината. Работи се в тясно сътрудничество с кметове и кметски наместници, институции на територията на общината, социални услуги, информация от граждани и др. Ще се ползва информация за досега подпомаганите с топъл обяд, тъй като те са лица от уязвими групи. Ще бъде изготвена процедура за подбор на лицата, желаещи и кандидатствали за ползване на услугата топъл обяд. Лица, за които е приготвен, но не е неполучен в съответния ден топъл обяд, може да бъдепредоставен на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата, които са в списъка с резервите - проверени и одобрени от Д"СП" Долни чифлик. Подборът на целевите групи ще започне преди стартиране на договора., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Варна оборот" ООД, Договорена стойност по проекта*: 224 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Братя Великови" ООД, Договорена стойност по проекта*: 43 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Хлебопроизводство и сладкарство" ЕОД, Договорена стойност по проекта*: 45 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Амураа - консерв - 68" ООД, Договорена стойност по проекта*: 24 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 120.00 , Достигната стойност: 196.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 387 176.83 BGN
БФП 387 176.83 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 313 479.94 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: ДОСТАВКА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ ЗА НУЖДИТЕ НА СОЦИАЛНИ ЗАВЕДЕНИЯ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДОЛНИ ЧИФЛИК ПО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ: , Прогнозна стойност: 1 080 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Мляко и млечни продукти
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 000.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на Месо и месни продукти
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 70 000.00
  • Обособена позиция 3: Доставка на Риба и рибни продукти
    Изпълнител: "Амураа - консерв - 68" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 000.00
  • Обособена позиция 4: Доставка на Яйца и яйчни продукти
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 000.00
  • Обособена позиция 5: Доставка на Масла и мазнини
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 000.00
  • Обособена позиция 6: Доставка на Зърнено-житни храни и храни на зърнено-житна основа
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 42 000.00
  • Обособена позиция 7: Доставка на Печива
    Изпълнител: "Амураа - консерв - 68" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 500.00
  • Обособена позиция 8: Доставка на Варива
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 800.00
  • Обособена позиция 9: Доставка на Зеленчуци – сурови, консервирани, замразени, изсушени, ферментирали и зеленчукови сокове
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 000.00
  • Обособена позиция 10: Доставка на Плодове – пресни, замразени, изсушени, консервирани, под формата на нектари и плодови сокове, конфитюри, мармалади, желета и компоти
    Изпълнител: "Варна оборот" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 400.00
  • Обособена позиция 11: Доставка на Захар, захарни и шоколадови изделия, мед и трапезни подсладители
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 000.00
  • Обособена позиция 12: Доставка на Соли подправки и продукти за подправяне
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 900.00
  • Обособена позиция 13: Доставка на Безалкохолни напитки
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 900.00
  • Обособена позиция 14: Доставка на Консерви
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 500.00
  • Обособена позиция 15: Доставка на Добавки и ароматизанти в храните
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 600.00
  • Обособена позиция 16: Доставка на Други храни – майонези, сосове, мая и други
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 500.00
  • Обособена позиция 17: Доставка на Ядки и маслодайни семена
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 350.00
  • Обособена позиция 18: Доставка на Бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
    Изпълнител: "Братя Великови" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 750.00
  • Обособена позиция 19: Доставка на Хляб и хлебни изделия
    Изпълнител: "Хлебопроизводство и сладкарство" ЕОД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN