Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0164-C01
Наименование на проекта Топъл обяд“ в СО район "Триадица"
Бенефициент 0006963270507 СТОЛИЧНА ОБЩИНА - РАЙОН "ТРИАДИЦА"
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 21.12.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 31.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проекта в изпълнение на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 е насочен  към подпомагане на най-уязвимата група на обществото, а именно :
1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
5. скитащи и бездомни лица;
6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд.: Проекта се осъществява от 01.10.2022г. до 31.12.2022г. за 62 броя работни дни за 80 броя потребители. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най-нуждаещите се лица ще се одобрява от Район "Триадица" след предоставянето му от страна на избрания Изпълнител, който е отговорен за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Предоставянето на топъл обяд на потребителите се извършва до дома им. Храната се приготвя в стола на 121 СУ "ГЕОРГИ ИЗМИРЛИЕВ" с удостоверение за регистрация по чл. 12 в Агенция за безопастност на храните с № 35045/26.10.2015г. с адрес гр. София, ул. „Георги Измирлиев“ № 24.В кухнята са внедрени и разположени нужната техника, работни плотове и помощни уреди необходими за професионалното осъществяване на дейността. Подредбата е функционална с оглед спазване на изискванията на внедрената НАССР система. Всяко работно място е обособено от помещение за персонала, където се облича в работно облекло и привеждат във вид отговарящ на условията за работа, помещение за получаване на стока, помещение за обработка на зеленчуците, подготвителна, кухня за приготвяне на храна, помещение за пакетиране на храна, склад за сухо съхранение. Оборудването включва 2 бр. конвектомат Racional за 20 бр. тави, 2бр. конвектомат Tomeko, 2 бр. съдомиялни - професионална, професионален хладилник Gastromat с две крила, 4 бр. фризери и професионално кухненско оборудване FIlmar. В процеса на приготвяне и доставка на храната участват двама готвачи един помощник готвач и един шофьор. С избраният изпълнител има сключен договор от 01.10.2022г. до 31.12.2022г. или до изчерпване на ресурса което от двете събития настъпи първо., Договорена стойност: 12 697.60 , Отчетена стойност: 12 697.60
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: В процеса на приготвяне и доставка на храната участват двама готвачи един помощник готвач и един шофьор и помощен персонал ангажиран с пакетирането на храната и технолог който изготвя менюто. Персонала, който е ангажиран за дейността е на трудов договор към фирмата и притежава необходимата квалификация и опит. В помещенията се извършва дезинфекцията на 4 часа с препарат, който е със съпътстващ сертификат. Пакетирането на храната се извършва в еднократни опаковки със сертификат за съхранение на топла и студена храна. Хляба се опакова в отделно пликче. Пакетираната храна и хляба се поставят в бяло пликче, след което всичко това се поставя във външно пликче, необходимо при безконтактното предаване. В кухнята са внедрени и разположени нужната техника, работни плотове и помощни уреди, необходими за професионалното осъществяване на дейността. Подредбата е функционална с оглед спазване на изискванията на внедрената HACCP система. Фирма ЕТ „Лори- Силвия Симеонова“ е оборудвана със специализиран и регистриран от ОДБХ транспорт; регистрирани по чл. 12 от ЗХ, разполага с хладилни съоръжения Храната се приготвя в кухня–майка на стола на 121 СУ "ГЕОРГИ ИЗМИРЛИЕВ" с удостоверение за регистрация по чл. 12 в Агенция за безопастност на храните с № 35045/26.10.2015г. с адрес гр. София, ул. „Георги Измирлиев“ № 24 , в което фирмата извършва столово хранена по договор , който отговаря на всички изисквания за извършване на тази дейност /Прилагаме разрешително по чл.12 от Агенция за безопасност на храните. Предоставянето на топъл обяд на 80 бр. потребителите се извършва ежедневно до техните домове. Регистрационният номер на автомобила, с който се кара храната до адресите на потребителите е СВ 7590 КВ - Фиат Добло. , Договорена стойност: 888.83 , Отчетена стойност: 888.83
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки ще са съобразени със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Мерките ще се реализират от СО район Триадица. Чрез реализирането на проектите описани в секция 11.1 Район "Триадица" натрупа опит при предоставяне на социални услуги. Изпълнението на проектите допринася за подобряване качеството на живот на уязвими групи хора и деца, живеещи в района и се създават възможности за социално включване. Изпълнението на различни дейности по посочените проекти цели превенцията на институционализацията на деца в риск и възрастни хора с увреждания, при спазване принципите на равните възможности и равенство между половете, недопускане на дискриминация и за устойчиво социално и икономическо развитие., Договорена стойност: 888.83 , Отчетена стойност: 888.83
  • Дейност: Определяне на лицата от целевата група: Поради спецификацията на операцията, тази дейност ще започне започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на 80 броя потребители, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще бъдат определени резервни потребители от целевите групи по проекта. Ще бъде сформирана комисия за подбор на кандидат-потребителите. Комисията ще има и задачата да идентифицира и резервни потребители, на които да бъде предоставян приготвен, но неполучен за деня топъл обяд. За да се гарантира прозрачност и обективност ще се разпишат и прилагат ясни правила за подбор на конкретните получатели на топъл обяд, в включително и за резервни потребители. По този начин ще се осигури възможност нераздадената храна още в същия ден да се предоставя на други нуждаещи се лица., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 80.00 , Достигната стойност: 64.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 14 475.26 BGN
БФП 14 475.26 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 14 475.26 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN