Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 70 058 дървета
English

Програма: Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Процедура"Топъл обяд"е продължение на успешното изпълнение на операцията в програмен период 2014-2020и се реализира в съответствие с конкретната цел на програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 г.за справяне с материалните лишения чрез предоставяне на храни и основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица.Това са:- лица без доходи или с ниски доходи,възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери,които имат ниски доходи;- лица,обект на социално подпомагане,които са в невъзможност да задоволят жизнените си потребности;- лица,които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация.В рамките на 40 месеца,831работни дни от01.10.2022г. до 31.01.2026г. 350 потребители от община Николаево ще получават безплатна храна,приготвена и доставена от фирма за кетъринг ,с която Общината сключи договор след проведена процедура по ЗОП бе сключен договор с фирма"Кей Енд Ви"ООД № РД-51-16 от дата 26.09.2025 г.със срок 01.10.2025 г.–31.01.2026 г.Готовата храна ще бъде доставяна до пунктове за раздаване на храна,вписани в Регистъра на обектите за обществено хранене и търговия на дребно с храни- Обект за раздаване на храна с адрес с.Едрево с регистрационен№ 242500412;- Обект за раздаване на храна с адрес с.Нова Махала с регистрационен№242500411;- Обект за раздаване на храна с адрес с.Елхово с регистрационен №242500410;- Обект за раздаване на храна с адрес гр.Николаево с регистрационен№242500409.За трудноподвижните и неподвижни лица храната ще бъде доставяна по домовете.Предоставеният топъл обяд ще се приготвя под контрол от страна на Общината и съгласно изискванията за безопасност на храните,националните стандарти и норми на хранене и изискванията за принос към балансиран режим на хранене.Предвиждат се съпътстващи мерки,изразяващи се в оказване на подкрепа и съдействие на представителите на целевата група при възникване на конкретни нужди и проблеми,подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: До избор на изпълнител и сключване на договор с избран изпълнител Общината сключи договор №АСД-04-42/04.10.2022 г.с ЕТ"Янко Мермеклиев"на осн. чл.20, ал.4 ,т.2 от ЗОП директно възлагане.Приготвянето на топъл обяд се извършва от фирма,,Янко Мермеклиев” ЕТ.Кухнята-майка с дейност кетъринг е с регистрационен № 02070090 и с адрес: К.К."Слънчев бряг",ПИ 51500.508.184.1,обл.Бургас.След проведена процедура за избор на изпълнител на осн.чл.182, ал.1, т.5отЗОП Общината сключи договор с избран изпълнител №РД-51-13/15.12.2022 г.Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от фирма ,,М-Брадърс”ООД.Кухнята-майка с дейност кетъринг е с регистрационен № 24070025 и с адрес: гр.Казанлък, ул. ‚Кап.Петко Войвода“№31.Избраната фирма разполага с материална база и капацитет за приготвяне и доставяне на храна на територията на общината.Кухнята-майка е с площ от600 кв.м. и разполага с оборудване,включващо 3 конв.,2 обръщателни тигана,зеленчукорезачки,месомелачка,тестомесачка,професионални миксери,12 фурни,6 газови котлона,скара,2 миялни и други уреди от най-висок клас.Разполагат с 2 минусови хладилни стаи и 4 хладилни стаи за съхранение при положителна температура.Фирма“М-Брадърс“ООД притежава Сертификат№3592155 за съответствие със системата НАССР,който е със срок на валидност от 09.12.2022 г до 08.12.2025 г.Фирмата-изпълнител разполага със транспорт за разнос –хладилен товарен автомобил.Предприятието разполага със персонал:1.Технолог ХВП и консултант по здравословно и диетично хранене–1бр.2.Калкулант-1бр.3.Готвач-1бр.4.Помощник готвач–1бр.5.Работник кухня -2бр.6.Шофьор на лекотоварен автомобил –1 бр.За да се осигури закупуването на хранителни продукти по прозрачен начин,се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост.Веднъж месечно представител на общината ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата на съхранение.В началото на всеки месец изпълнителят ще предоставя подробно меню,съобразено с изискванията на законодателството.Предвидено е тази дейност да стартира от 01.10.2022 г.и да приключена 15.12.2023г.с гореописаната фирма.Сключен е договор с избран изпълнител Общината сключи договор№ АСД-04-43/05.12.2023 с"Кей Енд Ви"ООД на основание чл.20,ал.4,т.2 от ЗОП/директно възлагане/-считано от18.12.2023г.Приготвянето на топъл обяд се извършва от фирма"Кей Енд Ви"ООД.Кухнята –майка№20070006,Удостоверение за регистрация №2190/25.04.2012г на основание чл.12 ЗХ(отм.),издадено от ОДБХ-Сливен.Фирмата разполага с материална база и капацитет за приготвяне и доставяне на храна на територията на Общината.На 20.12.2023г.след провеждане на обществена поръчка по чл.182, ал.1,т.5 от ЗОП общината сключи договор№ РД-51-2/20.12.2023 с фирма "Кей Енд Ви"ООД със срок за изпълнение до 30.09.2025г.На 28.06.2024 год е сключено доп. споразумение съгласно правилата на ЗОП,касаещо увеличение на храната на ден на едно лице от 3,20 лв с ДДС на 3,64 лв.с ДДС.Споразумението е с №1/28.06.2024 г.между Общ.Николаево и фирма"Кей Енд Ви"ООД за изпълнение на проекта.През м.септември 2025 г.бе проведена обществена поръчка във връзка с удължаване на срока на предоставяне на топъл обяд.Има избран изпълнител -"Кей Енд Ви"ООД.На26.09.2025 г.бе сключен договор № РД-51-16 със срок на действие 01.10.2025 г. - 31.01.2026 г. Дейността стартира от 01.10.2022 г. и приключва на 30.09.2025 г.Топъл обяд на територията на общ.Николаево ще се предоставя в работни дни,в продължение на 40 месеца - общият брой дни,в които ще се предоставя топъл обяд са разпределени по месеци:м.октомври 2022 г- 21 работни дни;м. ноември 2022 г -22 раб. дни; м. декември 2022 г. -19 раб.дни, 2023 г.–248 раб.дни,2024–251раб.дни;2025–249раб.дни,2026-21раб. дни.Обратната връзка от потребителите ще е попълването в Дневник на крайния потребител,поле"Оценка на предоставените услуги през периода"от 01.10.2022 г. до 31.01.2026г или 831 раб. дни х 350 потребители = 991 858,00 лв.Общо за храна - 991 858,00 лв. 991 858.00 884 842.00
Предоставяне на топъл обяд: Готовата храна ще бъде пакетирана в съдове за еднократна употреба и транспортирана до община Николаево с транспортните средства на фирмата-изпълнител. Раздаването на обяда ще се извършва в пунктовете за раздаване, регистрирани като обекти за раздаване на храна на основание чл.12 от ЗХ и вписани в Регистъра на обектите за обществено хранене и търговия на дребно с храни. Такива са: - Обект за раздаване на храна с адрес с.Едрево, парцел V104, кв.27 , общ. Николаево, обл. Стара Загора,с регистрационен № 242500412; - Обект за раздаване на храна с адрес с.Нова Махала, УПИ-539, ПИ51888.501.1144, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500411; - Обект за раздаване на храна с адрес с. Елхово, ул. "Свобода"№54, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500410; - Обект за раздаване на храна с адрес гр. Николаево, ул. "Г.Бенковски" №2, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500409. За трудноподвижните и неподвижни лица храната ще бъде доставяна по домовете. Лицата, които ще бъдат ангажирани с раздаването на храна ще разполагат с валидни здравни книжки; Ще бъдат снабдени с лични предпазни средства - защитно облекло, ръкавици за еднократна употреба, маски и работни чехли. Със заповед на кмета се определят лицата, ангажирани с раздаването на топлия обяд. Това са 6 лица, разпределени по следния начин: Пункт гр.Николаево - 3 лица; Пункт с. Нова Махала - 1 лице; Пункт с. Едрево - 1 лице и Пункт с. Елхово - 1 лице. Храната се доставя във времето между 10.30 и 11.00 часа в с. Нова Махала; Между 10.45 и 11.15 часа в гр. Николаево; в с. Едрево - след 11.30 часа и в с. Елхово - след 11.45 часа. Ангажираността на персонала по раздаването се обуславя от броя на потребителите - в Николаево между 10.30 до 13.00 часа; в другите населени места средно по 2 часа /до 13,30-14.00 часа/, с изключение на с.Елхово, където броят не потребителите е най-малък и , съответно, времето, необходимо за прием на храната в пункта и раздаването обхваща е в рамките на интервала 11,45 - 13,00 часа. След 13.00 часа започва разнос по домовете на трудноподвижните потребители. Понеже Община Николаево разполага единствено с транспортното средство на Домашен социален патронаж, което отговаря на изискванията на Закона за храните, доставката на храна на трудноподвижните потребители и такива с увреждания ще се извършва от работниците, които са ангажирани с раздаване на храната в пунктовете, т.е. при приключване на работата в пункта, служителят ще прави и разнос по домовете. 69 430.06 61 938.94
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващите услуги ще се извършва от Община Николаево и екипа, ангажиран в изпълнението на проекта. В екипа по проекта е включен експерт "Социални дейности, програми и проекти", който има опит в предоставяне на съпътстващи мерки при 3 -те реализирани до този момент в Община Николаево проекта с основна дейност предоставяне на топъл обяд. При реализиране на проект 'Осигуряване на топъл обяд в община Николаево" се предоставяха по-разнообразни мерки на съпътстваща подкрепа - индивидуални и групови консултации. Темите бяха свързани с актуални към онзи момент и потребностите на потребителите въпроси и нужди( наследствени пенсии, видове социални услуги в община Николаево, нови социални услуги и др.). След появата на COVID -19, в условията на ограничени социалните контакти и с цел превенция на здравето на потребителите, основно спадащи към по-уязвимите групи население, се премина към изработване на информационни брошури. Темите бяха избирани с цел предоставяне на актуална информация за заболяването, предпазване и мерки за ограничаване на разпространението на COVID-19. Съпътстващите мерки ще се предоставят спрямо нуждите на всеки отделен потребител. Ще бъдат изготвяни информационни брошури, съдържащи подробна информация за: - законово установените обществените отношения, свързани с гарантирането на правото на гражданите в Република България на социално подпомагане чрез социални помощи и социални услуги; - видове социални помощи, необходими условия и документи за отпускането им; - актуални срокове и изисквания за получаване на помощи по Закона за социално подпомагане; - социалните услуги на територията на община Николаево, включително местоположение на услугата, кратко резюме и необходими стъпки и документи за ползване на услугите; - бланки за заявления за отпускане на социални помощи; - бланки на заявления за ползване на различни видове социални услуги; - информационни материали за здравословното и балансирано хранене, принципите на здравословното хранене и двигателната активност като фактори в борбата с редица заболявания - наднормено тегло, хипертония и др.; На всяка брошура ще се публикуват контактите на екипа на проекта, който ще има ангажимент да подпомага потребителите при избора на определени услуги, координира връзката между потребителя и социалната услуга или Дирекция „Социално подпомагане“, в случаите, които касаят нейните компетенции. Освен информационни материали, на потребителите на услугата ще бъде осигурена възможност за получаване и на други видове услуги, като индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди за : - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Николаево, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - Ползването на административни общински услуги, съдействие за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представители на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората относно измененията на световния климат и влиянието им върху природата и качеството на живот на хората. 69 430.06 61 938.94
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да обхване възможно най-голям кръг от нуждаещи се лица и семейства през целия период на изпълнение на проекта. Тази дейност ще започне да се изпълнява преди стартиране на проект "Топъл обяд в община Николаево“ и ще продължи през целия период на реализацията му. Основните целеви групи, които ще бъдат включени в проекта за предоставяне на топъл обяд , ще бъдат: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи (под линията на бедност за област Стара Загора съгласно данните от Eurostat); възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата лица, Община Николаево ще създаде специална организация за тяхното идентифициране. За тази цел ще бъдат използвани различни източници на информация: - Регистър на потребителите по проект "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Николаево"; - Информация от други доставчици на социални услуги и институции - потребителите на ЦСРИ гр. Николаево, които също попадат в обхвата на целевите групи; - Информация от лични лекари за наличие на лица, които поради заболяване не са в състояние не могат да осигурят сами своите ежедневни потребности от храна; - Информация от кметовете на населените места за лица, нуждаещи се от подкрепа; - Община Николаево като доставчик на социална услуга „Асистентска подкрепа“ и механизъм за лична помощ разполага с информация за лица, попадащи в обхвата на рисковите групи население /налични са регистри с потребители на горепосочените услуги/; - Постъпили сигнали от граждани за лица, нуждаещи се от подкрепа. Първоначално ще бъдат използвани списъците с лицата, получавали топъл обяд до 30.09.2022 г. Ще се проведе разяснителна информационна кампания чрез публикуване на обяви за набиране на заявления на кандидат-потребители на сайта и на информационните табла на входа на сградата на Общинска администрация гр. Николаево и кметствата на населените места. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще обяви период за прием на заявления от кандидат-потребители и ще събира заявленията на желаещите да участват в проекта лица. След изтичането на този първоначален срок, екипът ще изготви списък на кандидатите за потребители (Приложение №5), който ще се предостави на Дирекция "Социално подпомагане" за проверка за допустимост на кандидат-потребителите. Едновременно с проверката за допустимост, ДСП ще извърши и проверка за наличие на риск от двойно финансиране. Окончателният подбор на крайните потребители ще се извърши от комисия за подбор, сформирана със заповед на кмета на Община Николаево. В комисията ще влизат кметове на населени места, експерти от общинска администрация и представител на екипа за изпълнение на проекта. Комисията ще извърши подбор на потребителите в съответствие със заложени критерии, посочени в утвърдена от кмета процедура за подбор. Работата на комисията ще се отрази в протоколи. приложения към които ще са: - основен списък с одобрените лица и - списък на чакащите лица, които отговарят на условията , но остават в резерв. За одобрените потребители се попълва стр.4 от Заявление-декларация за ползване на услуги, изразяващи се в получаване на безплатна храна за обяд - супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, като и съпътстващи мерки. За улесняване на изготвянето на Регистър на потребителите, където ще има графа "№ на договор", екипът предвижда въвеждането на отделна номерация на страница 4 с одобрението за получаване на топъл обяд на всеки отделен потребител. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.