Приготвяне на топъл обяд: Дейността „Приготвяне на топъл обяд“ за хора в нужда предвижда приготвяне на храна в лицензирана кухня, което ще гарантира качествена топла храна според всички хигиенни изисквания. Дейността ще се осъществява от Изпълнител, избран по чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП със договор №РОК23-ДГ56-1/20.01.2023 със срок до 31.12.2023г. От 01.01.2024г. до 31.12.2024 г. е сключен договор РОК23-ДГ56-43 от 28.12.2023г. Последно сключен договор РОК24-ДГ56-65 от 16.12.2024г., със срок на изпълнение от 02.01.2025 г. до 30.09.2025 г. Изпълнителят притежава всички документи и разрешителни за дейността на кухнята. с Разрешение за регистрация на обект за търговия на дребно №36193/13.01.2016 г. на БАБХ.
Разрешително по чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните с № №36193/13.01.2016 г., издадено на „АНЕЛИЯ ФУУДС“ ЕООД, ЕИК: 205321745, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. "Надежда 1", бл. 126, вх. Б, ап. 26, Управител: Георги Найденов
Адрес на обекта за приготвяне на храна: гр. София, СТОЛ КЕТЪРИНГ В 78 СОУ "Хр. Смирненски"
Номер на обекта: 222500999
Фирма "Анелия Фуудс" ЕООД разполага с кухня от 150 кв.м. и оборудването в нея се състои от: два конвектомата, два обръщателни тигана, две скари, два фритюрника, две миялни машини, една зеленчукорезачка, една тестобъркачка, една картофобелачка, шест котлона, четири плюсови хладилника, три минусови хладилника.
Човешки ресурси: трима главни готвача, двама помощник готвача и две миячки. |
206 800.80
|
138 017.60
|
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд се случва чрез доставка по домовете. Кухнята и процесите по пакетирането на приготвена храна отговарят на всички хигиенни изисквания, както и на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемичните мерки. Храната се поставя в отделни кутиии за разнос и съхранение, а всяка порция се поставя в плик. Служителите на фирмата изпълнител спазват всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. Доставчикът на храна ползва лични предпазни средства, като ръкавици, маска и дезинфектант, а при случаите на доставка на карантинирани лица и предпазен костюм. Приемо-предаването на храната се удостоверява посредством Дневник на потребителя. В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия района или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца храна.
Топъл обяд се предоставя за 638 работни дни, в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 351 работни дни до 30.06.2024 г. и в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 287 работни дни от 01.07.2024 г.
В периода от 15.07.2024 г. - 19.07.2024 г. - 5 работни дни не се предоставя топъл обяд, поради годишна инвентаризация на фирмата доставчик. както и за периода от 25.11.2024 г. до 31.12.2024 г. - 24 работни дни се преустановява предоставянето, поради изчерпване на заложения бюджет с фирмата доставчик. |
14 476.05
|
9 661.23
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Материалната помощ, предоставяна под формата на „Топъл обяд“ е необходимо да върви ръка за ръка със съпътстващите мерки за преодоляване на социалната изолация и постигане на социално приобщаване на най-нуждаещите се лица. Освен получаването на материална помощ, потребителите е необходимо да получат подкрепа за излизане от зоната на бедност, за поощряване на тяхната самостоятелност, както и да им се даде шанс за достоен живот.
Съпътстващите мерки следва да се предоставят под формата помощни дейности и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги, свързани със социалното благосъстояние, здравеопазването и заетостта.
За целта екипът на проекта ще предоставя следните съпътстващи мерки (СМ), състоящи се в консултиране, насочване и съдействие в следните области:
1. „Здравни услуги“
Най-уязвими групи от обществото е необходимо да имат достъп до лекарска помощ. Често те са без платени здравни осигуровки и слабо информирани къде и как да потърсят здравни услуги. За целта те ще имат възможност да бъдат консултирани и насочвани към здравни специалисти.
2. „Социални помощи“
Когато човек е социално изолиран, той трудно стига до информация за това какви мерки се прилагат в общността за преодоляване на бедността и социалната изолация. Тази съпътстваща мярка "Социални помощи" се състои в консултиране и насочване на потребителите относно видовете и механизмите за получаване на социални помощи.
3. „Социални услуги“
Съпътстващата мярка „Социални услуги“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите социални услуги в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или НБ“. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор.
5. „Услуги за заетост“
Съпътстващата мярка „Услуги за заетост“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите образователни и квалификационни възможности в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или национални бюджет. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор.
Дейността „Съпътстващи мерки“ е изключително важна за преодоляването на социалната маргинализация на целевите групи, социалната изолация, както и за предприемане на стъпки към социално включване на потребителите в обществено-културния живот на страната. |
14 476.06
|
9 661.23
|
Определяне на целевите групи: Операцията осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са:
1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
5. скитащи и бездомни лица;
6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
Целевите групи се определят съгласно Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс.
За включване в проекта кандидатите за потребители подават заявления-декларации. Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация. Изготвя се списък, който се изпраща до ДСП за одобрение на принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи и се потвърждава от ДСП в рамките на служебните ѝ задължения. |
0.00
|
0.00
|