Приготвяне на топъл обяд: Топъл обяд за ЦГ ще доставя изббран по ЗОП изпълнител. Договорът с него е сключен да доставя от 01/01/23 г., тъй като обявата за намерението за проект е от ноември 2022 г., с цел предварителен анализ на интереса и е за изхранване на 410 лица, до 30.09.2025 г./или до изчерпване на средствата при по-голям бр. потребители. Изпълнителят, разполага с Удостоверение по чл.12 от ЗХ за регистрация на обект за производство на храни., рег. номер в БАБХ: 20070006, представил е всички деклараии и документи, удостоверяващи, че спазва сроковете на производство и доставка, установените норми за обработка на храните съгласно изискванията на МЗX, Наредба № 2/23.01.2008 г. и № 3/04.06.2007 г. на МЗ, МОСВ, Наредба № 1 за хигиената на храните от 26.01.2016 г. на МинистерствоЗХ. За осигуряването на контрола по планираното меню, изпълнителят е определил екип от експерти: 1. Таня Георгиева Шошкова Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост, 2. Антоанета Тодорова Кирчева Диетолог, 3. Илко Ненчев Илиев Главен готвач. За подготовка на питателна храна, изпълнителят разполага соборудвано и обзаведено помещение , отговарящо на всички хигиенни и санитарни изисквания.
Приготвянето на топлия обяд по проекта стартира от 20.02.2023г. , като храната ще се доставя в работните дни до дома на потребителите и/или в пунктове, отговарящи на НХ.
Изпълнителят, има задължение по график, съгласуван с ЕУУ, да доставя ежедневно за ЦГ от 19те населени места, супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Доставката по договор е със собствен транспорт на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ при спазване на изискванията при транспортиране на храни, съгласно Наредба № 1 от 26 януари 2016 г. за хигиената на храните, издадена от Министерство на здравеопазването; При поискване изпълнителят ще следва да да представя документи за придобиване на вложените продукти, за което същият е предоставил деклараиции към договора, а общината и ЕУУ ще следи изпълнителят, стриктно да спазва хигиенно-противоепидемичния режим с повишено ниво и кратност на дезинфекциите в обектите и използване на лични предпазни средства /маски, ръкавици/ от персонала при работа с хранителни продукти.
Предвижда се доставяне до дома на крайните получатели /за лица с увреждания и неподвижни, и в крайна невъзможност за самообслужване/, а също и в пунктове /които са в процедура на регистрация. Планираме да регистрираме 8 пункта, които ще отговарят на изискванията на НХ, с цел по-активна социализация на ползвателите. При доставка до пунктове, сумата за транспорт ще бъде преизчислена на база реални доставки до домове / или до пунктове. В момента има 1 пункт - Пенсионерски клуб в Ел. Пелин /кафе аперитив, където е оборудвано помещение за изхранване на бездомни лица/. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените. Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене/ контролът върху спазването на декларирания от доставчика ангажимент ще се извършва със съдействието на социален работник, готвач и технолог по храните / независими експерти - представители на общината, наети на граждански договор, с каквито разполагаме - от соиалния патронаж, детските училища и градини, социален работник от ЗСУ/ или ЦОП. Те ще подпомагат ЕУУ в изготвянето на процедура за мониторинг върху удовлетвореността, качеството и спазване приложимита НУ в реализацията на топлия обяд. |
535 641.60
|
322 880.24
|
Предоставяне на топъл обяд /доставка, разнос/: Целта на тази дейност е да се осигури доставка на топъл обяд за определените лица от ЦГ.
За реализацията на услугата беше избран изпълнителят Кей Енд Ви ООД, който разполага с кухненско помещение и оборудване и ще приготвя и доставя топъл обяд на потребителите. Сключеният договор, включва освен приготвяне и транспорт на храната до дома на ЦГ и /или до пункт/ в зависимост от установената потребност. Пунктовете за доставка са в процес на регистрация, като те ще отговарят на изискванията на АХ, и ще уведомим договорящ орган за налични такива. На изпълнителят се заплаща транспорта до дома на потребител, а след регистрация на пунктовете / до пункта. В общината има наредба и функционират 12 клуба на пенсионера, като част от тях ще бъдат регистрирани като пунктове.
Доставката на храната става, съгласно декларираните от доставчика транспортни средства, описани в е-декларациията, които отговарят на изискванията за транспорт и съхранение на пакетирания топъл ообяд.
Транспортирането / доставката по договор е ежедневно, в работни дни, стартов капацитет - 240 лица
Договорът за доставка е сключен при прогнозен капацитет на доставките от 410 лица, следователно при наличие на повече потребители, е предвидена възможност за осигуряването на транспортирането до този капацитет.
Срокът за доставката е до 30/09/2025 г.
Териториалният обхват е община Елин Пелин - град и села/ по домове или до пунктове, след регистрация/. Всеки пункт ще се оборудва, и лицензира от АХ./ с хладилник, маса за хранене и посетителски стол, подходящо топлание и климатизация/ за бездомните лица, а за неподвижни и в невъзможност да получават от пункта - до дома.
Доставката е гарантирана, чрез декларация, описваща подходящи и достатъчно за капацитета, транспортни средства и персонал - шофьори 4 и разносвачи на храна 4/включени в стойността на поръчката/.
Доставката е при спазване на противоепидемичните мерки и наредби за ЗХ. Разносът на храната ще се извършва в сефертаси и полипропиленови опаковки, които подлежат на рециклиране и не замърсяват околната среда /лесно разградими са , за еднократна употреба/, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храна от следващия от списъка с чакащи кандидати с цел недопускане на разхищение.
Транспортните средства на доставчика отговарят на санитарно-хигиенните изисквания за транспорт на храни. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно в Дневник на крайния потребител/Приложение 2 от Ръководството/.
|
37 494.91
|
22 601.61
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предвижда се реализирането на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение да се извърши от мултидисциплинарен екип, познаващ потребностите и спецификите на целевата група. Заетостта им ще се планира на база на актуалните нужди на целевата група, които ще идентифицираме в хода на проекта. Включва, експерти от отдел Социални дейности в общината, европроекти /социални дейности/, отдел правен / експерт работещ по социалните услуги/ служители със подходящ опит от ЦОП/ ДМУТС или другите соц. звена / детски кътове, еврофондове - работещи с уязвимите лица/ за предоставянето на съпътстващите услуги /съгласно наредбата за соц. услуги, където е приложимо - с опит и мотивация за работа с целевите групи. Те ще работят с целевите групи, запознати с техните проблеми и комуникират с ДСП.Тяхната работа ще се подпомага и от други експерти/служители с необходимата квалификация и професионална компетентност/. По-конкретно ще бъдат включени експерти от ФСД и ТРЗ, които имат опит в реализацията и управлението на проекти за координация на документацията и отчетността, от ФСО / осчетоводяване на документи/, отдел Правен / юрисконсулт - за тръжни документи и консултации на потребители/, както и 2 броя експерти / със специфичен профил - координатор, технически сътрудник / с поне 2 години опит в реализацията на социални услуги/. Те ще подпомагат цялостната кампания по идентифициране и обслужване на потребителите, анализ на удовлетвореността, текуща документация по доставките, контрол на качеството на доставките и на приготвяните продукти и др. Общинска администрация разполага с нужните кадри, които са с дългогодишен опит и могат качествено да изпълнят дейността. Ежемесечно и при нужда ще се консултират потребителите, на които е осигурен топъл обяд, съгласно изискванията на Ръководството. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени със специфичните нужди на хората от целевите групи. Съпътстващите мерки ще се предоставят под формата на дейности, допринасящи за социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Те ще включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги за нуждите на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта, като например:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+ / ЦОП, ЦНСТ, ДМУТС на територията на общината/,
- ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др.
- индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.
- други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване.
Ръководителят разполага с богат опит, като участва в стартирането на ЦОП, ЦНСТ, ДМУТС и управлението на социалните услуги в общината, които се предоставят, има опит , както в предоставянето, така и в отчетността на социалните услуги и ще координира екипа, предоставящ мерките / ще проследява графика за индивидуални, групови консултации и дейности/, ще подпомага разработването и планирането на месечни програми за съпътстващи мерки и подкрепа за потребителите. |
37 494.91
|
22 601.61
|
Определяне на целевите групи за предоставяне на ТОПЪЛ ОБЯД: Целта на Дейността е подбор на най-нуждаещите се лица предвид изискванията на операцията. Дейността ще започне от стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие /включване резерви, отпадане недопустими лица, нови допустими ползватели/.
Общината обяви намерение за кандидатсване и прием на документи, съчетан с разяснителна кампания през ноември 2022 г., като сформира комисия за прием и разглеждане на документи от 23/01/2023г., след подаването на проекта. По предварителни проучвания, очаквахме 500 заявления / 410 лица, на тази база се планира заданието към изпълнителя. По процедура, на база РБТО, активна инфо кампания и подбор на ЦГ ще бъде текущ до края на проекта.
Подбор: общината организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 1 от Ръководство КБ ТО). Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6 към Ръководството КБ ТО), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Общината изготвя списък (Приложение № 5 от Ръководство КБ ТО) с попълнени колони 1,2,3, а при нужда и колона 4, за всички кандидат-потребители, който се представя на ДСП Елин Пелин за проверка и отразяване на принадлежността към ЦГ Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група и установен риск от двойно финансиране се потвърждава от ДСП Елин Пелин. Подписаният от представляващия общината списък се сканира във формат pdf., и се изпраща през защитен канал до ДСП или лично от ЕУУ на място, заедно с идентичен списък във формат excel, и сканирани заявление-декларация на всички кандидат-потребители. Общината може да провежда предварителен и окончателен подбор на Г, но допустимостта се съгласува, потвърждава от ДС.
ЦГ са:1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма ЛП; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.Общината прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевите групи, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители.Общината ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор.
Стартовият капацитет на услугата е 240 лица, като възложителят е запазил правото да променя стойността/ на база реални потребители/ и при необходимост ще бъде изготвен анекс.
1 мес. подготовка. /януари23/. |
0.00
|
0.00
|