| Приготвяне на топъл обяд: Проведена е процедура по ЗОП с УИН в РОП 00890 - 2025 - 0008 с предмет "Приготвяне и доставка на готова храна - "топъл обяд" на лица от целеви групи, живеещи на територията на община Опака по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 - Топъл обяд". Сключен е договор № 38/23.09.2025 с изпълнител "Кей Енд Ви" ООД, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, ул.” Банско шосе № 26а. „Кей Енд Ви“ ООД е търговско дружество, извършващо дейност по приготвяне и доставка на готова храна за директна консумация, като процеса по приготвяне на храната се осъществява в надлежно регистриран в БАБХ, обект за приготвяне на храна, с регистрационен номер № 20070006 съгласно Удостоверение № 7145/15.08.2024 год., с адрес на гр. Сливен, ул. Димитър Пехливанов“ №2. Договорът е със срок от 01.10.2025 г. до 31.01.2026 г. За приготвянето на храната изпълнителят разполага с наети по ТД лица със съответната квалификация. Кухнята разполага с кухненски блок, подготвителни кътове за първична подготовка на суровините миялни помещения, складови помещения–оборудвани със стелажи и хладилници за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя.Обектът разполага баня, санитарни възли и канцелария и е захранен с топла и студена вода. На всички етапи от производството и преработката на храни се осигурява достатъчно количество питейна вода с цел недопускане замърсяване на храните. Фирмата разполага с 1 броя автомобил, който се поддържат в добър вид, позволяващ ефикасно ежедневно почистване и дезинфекция. Ежедневно ще се предоставя супа, основно ястие, хляб и и поне веднъж седмично десерт като стойността на обяда ще бъде 3,20лв. с ДДС до 30.06.2024 г. и 3,64 лв. с ДДС считано от 01.07.2024 г. Приготвянето на храната ще е съобразено с възрастта и нужните на лицата.храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Начална дата на изпълнение на доставка на Топъл обяд: 17.05.2023 г. крайна дата 31.01.2026 г.
За изпълнение на дейността са предвидени разходи, описани в Условията за кандидатстване, като разходи за закупени хранителни продукти, използвани за приготвянето на топъл обяд, който включва стандартна скала на единичен разход за топъл обяд, а именно: топъл обяд в размер на 891 635,52 лева (осемстотин деветдесет и една хиляди шестстотин тридесет и пет лева и петдесет и две стотинки) / EUR 455 885,99 (четиристотин петдесет и пет хиляди осемстотин осемдесет и пет евро и деветдесет и девет евроцента) за 678 работни дни, в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 281 работни дни до 30.06.2024 г. за 316 777,60 лв. / EUR 161 965,82, в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 359 369,92 лв. / EUR 183 742,92 за 249 дни до 30.06.2025 г. и за 127 работни дни от 01.07.2025г. и EUR 1,86 на лице на ден за 21 работни дни от 01.01.2026 г.
Месец за стартиране на дейността 1
Продължителност на дейността (месеци) 33
Седмичните менюта се изготвят във съответствие с чл.13 от ЗХ и включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, предоставя се информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на ЕП и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните.
Съгласно изискванията за допустимост на кандидатите по Програма "Храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г.", съфинансирана от Европейски социален фонд плюс по операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ и Промени в условията за кандидатстване и Ръководството на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договора срока на изпълнение на договора се удължава до 31.01.2026 г.
|
891 635.52
|
645 637.04
|
| Предоставяне на топъл обяд: Предвиждаме обяда да бъде доставян в пунктове за раздаване на храна. Допускаме възможността за малките населени места на територията на общината при определен малък брой потребители или при липса на подходящ обект обяд да бъде доставян до дома на потребителите. Във всеки пункт ще има определено лице, което ще отговаря за предоставяне на обяда на потребителите и ще следи същият да бъде получен лично. Пунктовете са регистрирани в БАБХ и разполагат със съответните разрешителни/удостоверения. Ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания на контролните органи. Ще се спазват изискванията за дистанция и дезинфекция при необходимост.
За предоставяне на приготвената храна на трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната същата ще бъде предоставяна от обслужващият го личен асистент или от патронажни санитари.
При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписание на националните и регионалните здравни органи в хода на изпълнение на договора,
ще се създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите. Превозни средства са регистрирани по Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. При приготвянето и предоставянето на храната ще се прилагат механизми, които отчитат и климатичните и екологични аспекти, както и за
намаляването на разхищението на храни и ограничаването на използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба.
Проведена е процедура по ЗОП с УИН в РОП 00890 - 2025 - 0008 с предмет "Приготвяне и доставка на готова храна - "топъл обяд" на лица от целеви групи, живеещи на територията на община Опака по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 - Топъл обяд". Сключен е договор № 38/23.09.2025 с изпълнител "Кей Енд Ви" ООД, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, ул.” Банско шосе № 26а. „Кей Енд Ви“ ООД е търговско дружество, извършващо дейност по приготвяне и доставка на готова храна за директна консумация, като процеса по приготвяне на храната се осъществява в надлежно регистриран в БАБХ, обект за приготвяне на храна, с регистрационен номер № 20070006 съгласно Удостоверение № 7145/15.08.2024 год., с адрес на гр. Сливен, ул. Димитър Пехливанов“ №2. Договорът е със срок от 01.10.2025 г. до 31.01.2026 г.
За изпълнение на дейността са предвидени разходи, описани в Условията за кандидатстване, като административни и транспортни разходи и разходи за съхранение и приготвяне, определени като единна ставка в размер на 7 на сто от разходите за закупени хранителни продукти, използвани за приготвянето на топъл обяд, а именно: административни и транспортни разходи и разходи за съхранение и приготвяне на топъл обяд, определени в размер на 7 на сто от разхода за единица продукт- топъл обяд, но не повече от 62 414,48 лева (шестдесет и две хиляди четиристотин и четиринадесет лева и четиридесет и осем стотинки) / EUR 31 912,02 (тридесет и една хиляди деветстотин и дванадесет евро и два евроцента).
Месец за стартиране на дейността 1
Продължителност на дейността (месеци) 33
Съгласно изискванията за допустимост на кандидатите по Програма "Храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г.", съфинансирана от Европейски социален фонд плюс по операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ и Промени в условията за кандидатстване и Ръководството на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договора срока на изпълнение на договора се удължава до 31.01.2026 год.
.
|
62 414.48
|
45 194.59
|
| Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Опака пряко и самостоятелно ще предлага съпътстващи мерки през целия период на изпълнение на проекта.
Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+;
- ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др.
- индивидуални консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и други.
- други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване.
За изпълнение на дейността, Община Опака разполага с необходимия капацитет от експерти.
За изпълнение на дейността са предвидени разходи, описани в Условията за кандидатстване, като административни и транспортни разходи и разходи за съхранение и приготвяне, определени като единна ставка в размер на 7 на сто от разходите за закупени хранителни продукти, използвани за приготвянето на топъл обяд, а именно: административни разходи и разходи за съхранение и приготвяне на топъл обяд, определени в размер на 7 на сто от разхода за единица продукт- топъл обяд, но не повече от 53 857,80 лева (петдесет и три хиляди осемстотин петдесет и седем лева и осемдесет стотинки).Месец за стартиране на дейността 1
Месец за стартиране на дейността 1
Продължителност на дейността (месеци) 33.
Съгласно изискванията за допустимост на кандидатите по Програма "Храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г.", съфинансирана от Европейски социален фонд плюс по операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ и Промени в условията за кандидатстване и Ръководството на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договора срока на изпълнени на договора се удължава до 31.01.2026 г.
|
62 414.49
|
45 194.59
|
| Определяне на целевите групи: Дейността стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации се приемат в Община Опака и в кметствата на общината през целия период на изпълнение на договора.
При избора на целева група се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Дейността стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение.
Топъл обяд за най-нуждаещите се лица се предоставя целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди. Услугата достига и до по-отдалечени места, където хората изпитват още по-сериозни затруднения за осигуряване на прехраната си.
Допустимите целеви групи са според чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП 2021 – 2027 г., съфинансирана от ЕСФ + (Наредбата) и т. 13 от Условията за кандидатстване по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“:
-лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
-лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по т. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
- лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
-лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
-скитащи и бездомни лица;
-лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците (към момента на територията на община Опака не са регистрирани такива нуждаещи се лица.)
-членовете на едно семейство или домакинство попада в някоя от изброените групи, топъл обяд може да бъде предоставян на всеки един от тях, вкл. непълнолетни деца, когато същите попадат в някоя от изброените хипотези и за тях не е осигурено безплатно хранене по друг ред.
допустимо е и изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво.
На територията на общината се получава топъл обяд всеки работен ден по Програма "Храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г.", съфинансирна от Европейски социален фонд плюс по операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ съгласно срока на изпълнение на договора от 01.05.2023 г. до 31.01.2026 г. |
0.00
|
0.00
|