Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR001-3.005-0022-C01
Наименование на проекта Подобряване на качеството и ефективността на професионалното образование в съответствие с потребностите на пазара на труда.
Бенефициент 000499254 Професионална гимназия по икономика "Робер Шуман"
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Образование" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 15.08.2025
Дата на стартиране 15.08.2025
Дата на приключване 15.08.2029
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Разград, гр.Разград

Описание

Кратко описание на проекта
Регионалните специфики и идентифицираните социално - икономически предизвикателства, настоящата процедура е насочена към развитие на дуалната система на обучение в България, чрез прилагане на интегриран, териториален подход, който да осигури по- широко партньорство на регионално ниво (образователни институции, работодатели, община) за постигане на максимален ефект върху съответната територия.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Осигуряване на оборудване, материали и консумативи за целите на дуалната система на обучение: Дейност 1: Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Осигуряване на оборудване, материали и консумативи за целите на дуалната система на обучение Аспиратори, електрическа скара, конвектомат, електрически печки, съдомиялна машина, работни маси с мивки, работни маси, хладилник, фризер, тигани, прибори, комплект касероли. Предвиденото оборудване е необходимо за реновиране на съществуваща учебна кухня в гимназията. В Учебната кухня се извършва обучение на учениците от специалностите в дуална форма на обучение в 8, 9 и 10 клас - преди започване на обучението им чрез работа в предприятията в 11 и 12 клас. Представители на асоциирания партньор ОП "Училищно столово хранене и почивно дело" се запознаха с условията в Учебната кухня в гимназията, в която ще се провежда обучението на учениците от дуална форма на обучение в 8, 9 и 10 клас. Към момента в нея са инсталирани и се използват морално остарели и напълно амортизирани оборудване и уреди. (Справка за наличното към момента на кандидатстване оборудване). След направен анализ, асоциираният партньор декларира, че е необходимо осигуряването на следното оборудване: --Аспиратори – 3 броя; --Електрическа скара – 1 брой; --Конвектомат – 1 брой; --Електрически печки – 2 броя; --Съдомиялна машина – 1 брой; --Работни маси с мивки – 4 броя; --Работни маси – 2 броя; --Хладилник – 1 брой; --Фризер – 1 брой; --Тигани – 1 комплект; --Прибори – 3 комплекта; --Комплект касероли – 1 брой Обновяването на учебната кухня ще осигури възможност за ефективно професионално обучение в първи гимназиален етап, съобразено с актуалните реални работни условия в бранша. Това ще улесни адаптирането на професионалното обучение в гимназията към съвременните технологии и изискванията на пазара на труда и ще подготви учениците от дуалната форма на обучение за последващото им обучение чрез работа в реална работна среда., Договорена стойност: 70 753.20 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО. Поддейност: Провеждане на информационни кампании сред родители, ученици и широката общественост: Дейност 4. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО. Поддейност Провеждане на информационни кампании сред родители, ученици и широката общественост Целта е да се повиши привлекателността на дуалната система на обучение и да се подпомогне процеса на мотивиране и насочване за включване в дуално ПОО, вкл. за лица в училищна възраст, отпаднали от училищната система на образованието. Дейността включва организиране и провеждане на информационни кампании с участието на работодатели и/или национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България, браншови и професионални организации, за популяризиране на дуалната система на обучение сред родителите, учениците и широката общественост. Посредством дейността учениците и родителите ще имат възможност да се запознаят с ползите от дуалната система на обучение и възможностите за прием в дуална форма на обучение, както и с практическата приложимост на професията и възможностите за професионално развитие. организиране и провеждане на състезания по професии за ученици , Договорена стойност: 5 280.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение. Поддейност Организиране и провеждане на обучения на наставници: Дейност 2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение. Поддейност Организиране и провеждане на обучения на наставници Целта на дейността е да се осигури по-високо качество на обучението в реална работна среда на учениците от дуална система на обучение. С повишаването на методическите и педагогически умения на наставниците ще се гарантира ефективността на практическото обучение на учениците във втори гимназиален етап. Организиране на обучения по Програмата за обучение на наставници, одобрена от Министъра на образованието и науката със Заповед № РД 09-997 от 2 април 2019 г. и последващи нейни изменения. Продължителност на обученията - 24 часа. , Договорена стойност: 9 984.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение. Поддейност Организиране и провеждане на обучения на учители по професионална подготовка и учители-методици (с присъждане на 1 квалификационен кредит или без квалификационни кредити): Дейност 2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение. Поддейност Организиране и провеждане на обучения на учители по професионална подготовка и учители-методици без квалификационни кредити Целта е да се повиши квалификацията на учителите по професионална подготовка и учителите-методици, което да осигури възможности за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение и адаптирането на ПОО към изискванията на пазара на труда. В рамките на дейността се предвижда провеждането на обучения, включително практическо обучение (стажуване) в партниращо предприятие, за повишаване на квалификацията на учителите по професионална подготовка и учителите- методици, като при изпълнението следва да бъдат разгледани приложими за обхванатите професии новости и/или предизвикателства, свързани с цифрова, зелена икономика, син, растеж, индустрия 5.0 и ИСИС. Провеждане до две обучения всяка година за периода на проекта., Договорена стойност: 9 984.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 1 - Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Пробно стажуване в партниращо предприятие за ученици в първи гимназиален етап: Дейност 1 - Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Пробно стажуване в партниращо предприятие за ученици в първи гимназиален етап Целта на пробното стажуване е взаимно опознаване между ученика и работодателя, както и активно включване на работодателите в подготвителната фаза на обучението. Пробното стажуване ще осигури запознаване на учениците с реалните работни условия и технологични процеси в предприятията, както и ще позволи да бъдат оценени техните професионални интереси. Посредством пробното стажуване учениците ще имат възможност да посещават работодатели и да се запознаят отблизо с възможностите за бъдеща професионална реализация. Организиране и провеждане на пробно стажуване в партниращи предприятия за учениците в първи гимназиален етап. Ще се организира за ученици в 9 и10 клас, които се обучават в гимназията в дуална или дневна форма на обучение. Ще бъдат включени поетапно всички ученици в гимназията, които се обучават в дуална форма на обучение и желаещи ученици в дневна форма на обучение в 9 и 10 клас, през периода на проекта. През учебната 2025/2026: От дуална форма на обучение: специалност Производство на кулинарни изделия и напитки - 13 ученика; От дневна форма на обучение: специалност Спедиция, транспортна и складова логистика - 26 ученика; специалност Организация на туризма и свободното време - 13 ученика специалност Икономика и мениджмънт - 20 ученика специалност Митническа и данъчна администрация - 20 ученика През учебната 2026/2027: От дуална форма на обучение: специалност Производство на кулинарни изделия и напитки - 13 ученика; специалност Производство и обслужване в заведенията за хранене и развлечения - 10 ученика; специалност Спедиция, транспортна и складова логистика - 20 ученика; От дневна форма на обучение: специалност Икономика и мениджмънт - 20 ученика специалност Митническа и данъчна администрация - 20 ученика През учебната 2027/2028: От дневна форма на обучение: специалност Спедиция, транспортна и складова логистика - 15 ученика; специалност Производство на кулинарни изделия и напитки - 15 ученика; специалност Икономика и мениджмънт - 20 ученика специалност Митническа и данъчна администрация - 20 ученика През учебната 2028/2029: От дневна форма на обучение: специалност Спедиция, транспортна и складова логистика - 15 ученика; специалност Производство на кулинарни изделия и напитки - 15 ученика; специалност Икономика и мениджмънт - 20 ученика специалност Митническа и данъчна администрация - 20 ученика Пробното стажуване ще се организира в неучебни дни и през ваканциите. Ще се организират посещения в различни предприятия, за да могат учениците да се запознаят отблизо с възможностите за бъдеща професионална реализация. Наставник от партниращото предприятие ще запознава подробно учениците с реалните работни условия и технологичните процеси в предприятието и ще им представя различни работни позиции. Където е допустимо, ще се дава възможност на учениците да се "пробват" на различните работни позиции. , Договорена стойност: 56 916.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 1 - Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда: Дейност 1 - Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда Целта е да се осигури качествено обучение на учениците от втори гимназиален етап в реална работна среда. За изпълнението на дейността ще се изплащат разходи за възнаграждения на всеки наставник за един допълнителен час пряка работа с обучаващите се при работодател ученици в рамките на всеки работен ден, в който е проведено практическо обучение в реална работна среда. За учебната 2025/2026 г дуална система на обучение в 11 клас - 6 ученика - в 2 групи За учебната 2026/2027 г дуална система на обучение в 11 клас - 14 ученика - в 3 групи 12 клас - 6 ученика - в 2 групи За учебната 2027/2028 г дуална система на обучение в 11 клас - 39 ученика - в 12 групи според специалността 12 клас - 14 ученика - в 3 групи За учебната 2028/2029 г дуална система на обучение в 12 клас - 39 ученика - в 12 групи според специалността , Договорена стойност: 89 199.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО. Поддейност Кариерно ориентиране на ученици: Дейност 4. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО. Поддейност Кариерно ориентиране на ученици Целта е увеличаване дела на дуалното обучение чрез насочване и задържане на ученици в дуалната система на обучение. Индивидуалното кариерно ориентиране на ученици, вкл. с участието на родители, за избор на дуална система на обучение. Индивидуалното кариерно ориентиране ще обхване ученици в прогимназиален етап на основното образование (ранно кариерно ориентиране) за насочване към избор на дуалното професионално образование и обучение и ученици в първи гимназиален етап, които не се обучават в дуална форма – за насочване към избор на дуална форма на обучение. Разходи: Възнаграждение на кариерен консултант - Ежеседмични индивидуални и групови консултации за периода на проекта - 4 периода х 50 седмици х 4 часа х 33 лв = 26400 лв, Договорена стойност: 24 420.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 1: Допълнителна професионална подготовка, "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици Поддейност: Закупуване на работни предпазни облекла и лични предпазни средства за учениците в дуална форма на обучение: Закупуване на работни предпазни облекла и лични предпазни средства за учениците в дуална форма на обучение, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Малцинства (включително маргинализирани общности като ромите), Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Ученици и студенти, започнали да търсят работа (към EEC009), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Участници, които при напускане на операцията получават квалификация (към EEC005), Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 31.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой ученици, участващи в „пробно стажуване“ в партниращо предприятие- По слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 235.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Участници с прогимназиален етап на основното образование или по-ниско, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 235.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Брой училища въвели дуална система на обучение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 266 536.20 BGN
БФП 266 536.20 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.69 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN