Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR001-1.004-0071-C01
Наименование на проекта "Моят свят на интереси"
Бенефициент 000056814 ОБЩИНА БУРГАС
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Образование" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 17.06.2025
Дата на стартиране 17.06.2025
Дата на приключване 17.06.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Средец, гр.Средец

Описание

Кратко описание на проекта
Проект „Моят свят на интереси“ ще насърчи позитивното отношение към разнообразието във всички области на човешкия живот на територията на община Бургас и община Средец.

Целеви групи са: Деца и ученици, чийто майчин език не е български – 127;
Деца и ученици с майчин език български - 110;
Родители, чийто майчин език не е български - 127;
Родители, чийто майчин език е български - 110;
Педагогически и непедагогически персонал - 50.

С реализирането на различни форми на интеркултурно взаимодействие ще постигнем и заложените специфични цели по проекта за позитивна интеркултурна среда, в която децата не само ще придобият нови знания и умения, но и ще се научат на уважение, толерантност и съпричастност към различните култури. 
Със създадените 19 групи в 5 клуба по интереси и реализираните занимания, тематични срещи изнесени дейности   проекта насърчава  развитието на ефективни мултикултурни общности и се засилва взаимодействието със заинтересованите страни; Осигуряване на равен достъп на образование за деца, недостатъчно владеещи български език, деца със специални потребности, деца от социално слаби семейства, като за тях се полагат специални грижи за да се даде възможност за пълноценно участие в образователния процес. Равният достъп се изразява не в еднаква грижа спрямо всички деца, а дифиниране на грижата спрямо техните различни потребности и интереси. 

Повишаване на чувствителността на целевите групи и обществеността към проявите на дискриминация, реч на омразата и преодоляване на негативни нагласи и стереотипи ще се подпомагат от реализирането на информационна кампания „Толерантни заедно“. А повишаваната компетентност за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда на педагогическите и непедагогическите специалисти в трите училища-партньори по проекта. Ще допринесе за разширяване  компетенциите за демократична култура на екипите на образователните общности.
Дейности
  • Дейност: 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.: Основната цел на дейността е да подпомогне личностното развитие на децата, включени в проекта чрез разнообразни форми и средства за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Дейност 1 ще се реализира чрез следните форми: ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ – формирани клубове по интереси, които се провеждат в детските градини- партньори. Ще бъдат разкрити следните клубове: Клуб „МАЛКИ ТВОРЦИ“ – 5 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 3 групи по 14 деца, в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 2 групи по 12 деца или общо 66 деца от тях 34 чийто майчин език не е български, и 32 деца, чийто майчин език е български Клуб „ТРАДИЦИИ И ЗАНАЯТИ“ – 3 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 14 деца, в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 1 група с 10 деца или общо 38 деца от тях 22 чийто майчин език не е български, и 16 деца , чийто майчин език е български Клуб „Здрави и щастливи“- 4 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас- 3 групи по 13 деца; ДГ „Бърборино“- гр Средец- 1 група с 10 деца или общо 49 деца от тях 23, чийто майчин език не е български, и 26 деца , чийто майчин език е български Клуб „Танци и музика“ – 3 групи ; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 13 деца; в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 1 група с 10 деца. или общо 36 деца от тях 20 чийто майчин език не е български, и 16 деца , чийто майчин език е български Клуб „Дизайн шампиони“ – 4 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 12 деца; в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 2 групи по 12 деца. или общо 48 деца от тях 28 чийто майчин език не е български и 20 деца, чийто майчин език е български. Общо ще бъдат изградени 5 клуба с 19 групи по интереси, общо 237 участника, от които на 127 деца, за които българският език не е майчин и 110 деца, на които българският език е роден. 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И ЗАНЯТИЯ Клубовете „Малки творци“ и „Традиции и занаяти“ в ДГ „Звездица Зорница“ ще организират 2 път на срок работилници, които ще бъдат посещавани и от групите на ДГ „Бърборино“. 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ Четирите групи от Клуб „Дизайн шампиони“ ще проведат по 2 изнесено занимание на срок в научен център „Планет Ум“- гр. Бургас с цел разглеждане на различни експозиции. 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) с участието на двете детски градини партьори по проекта ще организират и проведат за времето на проекта всеки учебен срок тематични и музикални концерта „Ден на приятелството“, „Ръка за ръка към мечтите“ – единият проведен в Актовата зала на ДГ “Звездица Зорница“, другият в ОДК Средец. ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец; 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец; 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - 12-24 месец;, Договорена стойност: 200 979.20 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Целта на дейността е да допринесе за повишаване на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда на педагогическите и непедагогическите специалисти в детските градини -партньори по проекта. Един от най-важните фактори, които влияят върху устойчивия растеж на всяка държава, е качеството на образованието. Постигането на високо качество е свързано с подготвеността на педагогическите специалисти и тяхното продължаващо обучение и квалификация. Промените в обществените отношения, появата на имуществени различия, етническото разнообразие в българското училище, различните езикови, поведенчески и битови практики изискват съответни промени в ролята и компетентностите на учителя. Нарастват неговите задължения и отговорности, и това поражда необходимостта от непрекъснато повишаване на квалификацията в педагогическата и в конкретната предметна област, както и в областта на новите информационни и комуникационни технологии, с оглед на динамиката на научната и информационната среда и задълбочаването на интердисциплинарните връзки. Планираме обучения на педагогическите специалисти от детските градини да преминат обучения с присъждане на 1 квалификационен кредит и обучения без присъждане на квалификационен кредит. Планираните обучения ще са по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и са съобразени с разработените Анализ-Декларации от директорите на учебните заведения. Получените резултати от проведеното проучване от Департамента за информация и усъвършенстване на учители проучване с 359 педагогически специалисти от 9 области в страната през 2020 г. показват висок процент на педагогическите специалисти, които смятат, че имат нужда от квалификация, и голямо увеличение в броя на учителите, които повишават своята професионално квалификационна степен. По-голямата част от педагогическите специалисти осъзнават нуждата от повишаване на личната квалификация. Тревожен, обаче, е фактът, че 56% от учителите не са удовлетворени от качеството на провежданите обучения. Някои от посочените отговори в анкетите са, че не са научили нищо ново, обучението е било „загуба на време“, „проформа“, че не са доволни от преподавателите, обученията са теоретични и не виждат практическо приложение, че присъствените 8 часа се превръщат в 6 и дори по-малко. Продължаващата квалификация се извършва от висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Затова ще търсим обучаваща организация, която да има опит в провеждането на квалификационно обучение на учителите и нейните програми да съответстват на темите от Референтната рамка на компетенциите. Провежданите обучения трябва да отговарят на следните принципи - научност, нагледност, активност, достъпност, системност и последователност, трайно овладяване на знанията и уменията, индивидуален подход и връзка с практиката. Ще бъдат изградени общо 6 групи от ПС за придобиване на 1 квалификационна степен с общо 46 участника от двете детски градини - партньори по проекта. Планираме провеждане на 6 обучения без придобиване на квалификационна степен на ПС и образователни медиатори с общо 50 участника с продължителност 4 академични часа и 6 обучения на ПС и образователни медиатори с общо 50 участника и продължителност 8 академични часа. Общо участниците в обученията от детските градини - партньори ще са 50. При така направеното разпределение на участниците всеки педагогически специалист ще премине по 3 обучения по проекта на различна тема, а образователните медиатори ще преминат по 2 обучения по проекта по различни теми., Договорена стойност: 3 780.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Целта на дейността е да окаже подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители. Това ще постигнем чрез провеждане на периодични срещи на родителите; подобряване на взаимодействието между родителите и училището, мотивирането им за активно включване в живота на училището и дейностите по интеркултурно образование. Фокусът е върху родители на деца , чийто майчин език не е български, родители от уязвими групи. Планираме не само работа с родители на деца, чийто майчин език не е български, но и с родители, чийто майчин език е български. Значимите възрастни в живота на едно дете, са неговите родители и учители. Затова училището трябва да бъде място за човешки отношения и знания, пространство, което създава училищна общност, в която са включени децата, учителите и родителите. Редица образователни модели по света доказват, че системната връзка между родител и учител е нещо постижимо и смислено. Изграждането на доверие и уважение между родители и училище допринася за повишаване на мотивацията на родителите за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, за по-активно включване на родителите в училищни инициативи, за изграждане на подкрепяща и сигурна семейна среда. Работата с родителите се организира по проекта като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор и педагогически специалист. Неговата основна функция е да подкрепя участието на децата от общността в задължителното обучение в училище. Той/тя мотивира участието на родителите в учебния процес на детето в училище и улеснява комуникацията и разбирателството между семействата от общността и училището. Медиаторът осъществява комплексни и разнообразни дейности: събира информация за всички деца от общността, които трябва да посещават задължителното училищно обучение; поддържа контакт с техните семейства, за да получава информация за проблемите на децата; улеснява комуникацията между училището и родителите с цел увеличаване потенциала на образователния процес на децата; организира срещи между представители на училището и родители, като информира последните за постиженията и проблемите на децата им; информира родителите относно развитието на способностите на децата им да се обучават и да комуникират; мотивират родителите да се включват активно в проблемите и в училищния живот на децата; подкрепя учителите в процеса на обучение и др. За повишаване знанията на родителите и изграждане на умения за ефективно взаимодействие и общуване с учителите, изграждане на мотивация за активно включване в дейностите за интеракултурно образование планираме периодични срещи на родителите с педагогически съветник и образователен медиатор; разработване на обучителни материали на достъпен език по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование; лекционни модули по описаните теми. Важен акцент в работата ни с родителите е включването им в планираните по дейност 1 разнообразни форми за личностно развитие на децата им – занимания по интереси, тематични срещи, изнесени занимания, МУД и образователни екскурзии. При изпълнението на дейност 4 родителите ще бъдат включвани в планираните дейност. Важно е да отбележим, че в тези дейности по интеркултурно образование участват, ще работят заедно, ще общуват активно родители от училищата - партньори, чийто език не е български и родители, чийто език е български., Договорена стойност: 77 280.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Целта на информационната кампания е да допринесе за повишаване на уменията, знанията и компетентностите на децата, учителите и родителите по проекта за превенция, предотвратяване и недопускане на дискриминационни прояви, основани на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, както в училищна, така и в обществена среда. Дейността ще се изпълнява от партньора Сдружение „Верният настойник“ и партньорите по проекта- Община Бургас, ДГ „Звездица Зорница“ ДГ „Бърборино“ . Дейността ще се реализира от Партньор 3 - Сдружение „Верният настойник“ гр. Бургас и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". След стартирането на проекта ще бъде разработена Програма и План за информационна кампания „Толерантни заедно “, която ще обхваща целия период на изпълнение на проекта с 4-ри основни направления: 1. затвърждаване на интеркултурните ценности; 2. превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; 3. преодоляване на негативни нагласи и стереотипи; 4. информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност. Информационната кампания „Толерантни заедно“, ще е насочена към целевите групи, включени в проекта – деца, учители и родители от партньорите в проекта. В информационната кампания ще участват съвместно представители на целевите групи с различен майчин език. При работа с целевите групи по време на цялото изпълнение на дейността ще бъдат използвани разнообразни форми и методи за да се създаде осведоменост и разбиране за важността на проблемите, да се изградят практически умения за справяне в сложни ситуации. В дейността планираме провеждане на предварително проучване нагласите насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност и разработването на кратък анализ на проучването с кратка анкета към родители и педагогически и непедагогически персонал на учебните заведения участници в проекта. Предварителното проучване е основа за разработването на Програма и План-график за провеждането на информационната кампания. За включване на децата от детските градини в кампанията планираме дейности за емпатия, ролеви игри, конкурси и творчески работилници., Договорена стойност: 57 192.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Детска градина "Звездица Зорница", Договорена стойност по проекта*: 108 460.80 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Сдружение "Верният настойник", Договорена стойност по проекта*: 68 376.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Детска градина "Бърборино", Договорена стойност по проекта*: 84 696.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Малцинства (включително маргинализирани общности като ромите), Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 254.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой родители, обхванати и/или подкрепени в дейности по процедурата - По слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 237.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Деца и ученици, чийто майчин език е български, участници в дейности по операцията - По-слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 110.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Педагогически специалисти и непедагогически персонал, обучени за работа с деца и ученици от уязвими групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Участници, които при напускане на операцията получават квалификация, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 46.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой деца и ученици от уязвими групи с подобрени образователни резултати 1 година след участие в операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Брой деца и ученици от предучилищното и училищното образование от уязвими групи, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 127.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 339 231.20 BGN
БФП 339 231.20 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 67 846.24 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.07 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN