Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR001-1.004-0031-C01
Наименование на проекта Толерантност без граници
Бенефициент 000159458 ОБЩИНА БЕЛОГРАДЧИК
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Образование" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 04.03.2025
Дата на стартиране 04.03.2025
Дата на приключване 04.03.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Белоградчик, гр.Белоградчик
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Димово, с.Арчар
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Белоградчик, с.Рабиша

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект има за цел да изгради модел на устойчиво развитие на интеркултурното образование чрез дейности за създаване на подкрепяща и приобщаваща мултикултурна учебна среда за деца и ученици от образователни институции с различна концентрация на уязвими групи в Белоградчик, Арчар и Рабиша.
По проекта са предвидени разнообразни дейности за работа с ученици за осъществяване на интеркултурно образование; обучения на педагогическите специалисти и медиатори за прилагане на различни компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда; създаване на общност от активни родители с участието на представители на всички етноси; и провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация основана на етнически произход.
Ефектът от изпълнение на проекта като цяло ще бъде:
1. Създадена подкрепяща и приобщаваща мултикултурна учебна среда за успешно социално включване и интеграция на ученици от уязвими групи;
2. Изградени умения за ефективна комуникация и сътрудничество в многообразна културна среда;
3. Подобрена мотивация и ангажираност на учениците от различни културни общности в учебния процес;
4. Насърчено културното разбиране, толерантност и уважение към различните култури и традиции сред деца и родители;
5. Подобрени професионални умения и компетенции на учители и медиатори за прилагане на интеркултурното образование в мултикултурна среда;
6.  Повишена информираност на целевите групи за ролята на образованието като фактор за успешното развитие и професионална реализация на децата.
В дългосрочен план, проектът ще има въздействие върху подобряване на взаимодействието между всички заинтересовани страни и етнически групи на територията на община Белоградчик за постигане на устойчивост на модела на интеркултурно образование и възпитание, формиращи толерантност и запазващи културната идентичност на децата от различните етноси във всички сфери на учебно-възпитателната работа.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Планираните по Дейност 1 активности са дефинирани след извършен анализ и оценка на нуждите в образователен и социален аспект, както и на интересите на учениците в трите училища - партньори в настоящия проект. За постигане на целите на проекта, в Дейност 1 сме планирали следните активности: 1. Занимания по интереси - на ниво училище / различните образователни етапи 1.1. Клуб „Хармония на изкуствата“ – Изкуството е важен аспект от образованието, което не само обогатява живота на децата, но и играе ключова роля в тяхното цялостно развитие. В този клуб учениците ще имат възможност да работят в екипи упражнявайки различни техники от изящните изкуства – работа с глина и дърво, рисуване върху стъкло и текстил, графика, позабравени занаяти като плъстене, арт инсталации, графити и други. Тези занимания ще помогнат на децата да развият своята креативност и фини моторни умения. Не на последно място, ще помогнат за развиване на емоционалната им интелигентност и ще подобрят самочувствието им, което ще има положителен ефект върху тяхното общуване и самооценка. 1.2. Клуб „Златен глобус“ – В този клуб учениците ще имат възможност да развиват своя творчески потенциал чрез сценичното изкуство театър. Доказано е, че театърът е не само забавление, но помага на децата като развива въображението, насърчава интелигентността, повишава емпатията към другите. Участието на учениците в този клуб ще им помогне да повишат своята увереност, да създадат нови приятелства, да се станат по-приемащи към различни хора и идеи. В допълнение тези дейности ще помогнат и в цялостния образователен процес, защото е доказано, че деца, които участват в подобни дейности показват по-добро разбиране на материалите за четене, по-добри резултати по математика и по-добри комуникативни и социални умения. 1.3. Клуб „Дигитален свят“ – Интересни и забавни занимания по компютърно моделиране и графичен дизайн. Целта е учениците не само да бъдат дигитални ползватели, но и създатели, за да могат да развиват своето въобразжение, абстрактна интелигентност и креативност. Влизайки в ролята на създатели, учениците стават активни участници в целия процес – от планирането и изследването до изработката и презентацията. Приобщаваща работа в екип по общи проекти допълнително ще помогне за тяхното сближаване, по-добрата комуникация и взаимно приемане. 1.4. Клуб „Ритъм денс“ – Целта на този клуб ще бъде да утвърди сред учениците атмосфера за междукултурно опознаване, сътрудничество и сближаване и за повишаване на междукултурната диалогичност в мултиетничната училищна среда чрез танца и музиката. 1.5. Клуб „Еко“ – Има за цел по достъпен и приятен начин с помощта на средствата на изкуството и работа по общи изследователски проекти да задълбочи знанията на учениците за опазването на околната среда и да възпита у тях култура на еко поведение. 1.6. Клуб „Науката в действие“ – Има за цел по интересен начин чрез практически знаимания и опити да помогне на учениците от гимназиален етап да „видят“ науката в нейното практическо приложение. Това ще помогне да се подобрят техните знания по химия, биология и физика. 1.7. Клуб „Дебати“ – В този клуб ще участват учениците от гимназиален етап. Целта е да провокираме мисленето и гражданската позиция на учениците, както и да им помогнем да разбират и приемат противоложните гледни точки. 1.8. Клубове на ниво детска градина – Децата ще имат възможност да научават нови неща чрез участието си в интересни занимания – конструиране чрез лего, театър и танци. 2. За всеки срок е планирано да се провеждат общи инициативи на клубовете в различните направления. Ще се проведе театрален перформънс под надслов „Наградите златен глобус“, в който театралните клубове ще демонстрират своите постановки на малка сцена. В „Дни на изящните изкуства“, клубовете „Хармония на изкуствата“ ще представят своите произведения, които ще останат изложени на съответното място цяла седмица, Договорена стойност: 305 716.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Основна цел на Дейност 2 е подобряване на компетентността на преподавателите и медиаторите в трите училища за прилагане на компетентности за демократична култура в мултикултурна среда и промяна на цялостния подход на работа на учителите от подход, ориентиран около учебния процес към подход, ориентиран към развитие на ученика На база идентифицираните на потребности на педагогическите специалисти от подобни обучения ще се проведе краткосрочно обучение, което завършва с присъждане на един квалификационен кредит, според идентифицираните нужди, по следната тема: Референтна рамка на компетенциите за демократична култура – концептуални модели, взаимодействия и приложения в мултикултурна среда. Педагогическите специалисти и медиатори ще участват и в още две обучения без присъждане на кредити с включени следните теми: Въвеждане на иновативни методи и средства за повишаване на качеството на работа в мултикултурна среда; Работа в мултикултурна среда: практики за активизиране на учениците и стимулиране на ученическата активност; Ефективни техники за комуникация, работа с родители и тяхното активизиране в образователния процес; Ролята на образователния медиатор в работата с родители и в образователния процес., Договорена стойност: 2 520.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки занимания/обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Във всяко едно от населените места ще бъдат създадени Родителски кооперативи с участието както родителите на децата чийто майчин език не е български, така и родителите на децата чийто майчин език е български. Те ще се събират поне веднъж месечно, за да обсъждат различни теми касаещи обучението и възпитанието на децата. Кооперативите ще работят в тясно сътрудничество с медиаторите, които ще бъдат техни ментори, както и с учителите. Заедно ще планират общи чествания на празници и ще участват активно в междукултурните дейности не само в ролята на гости, но и в процеса на организиране на събитията. По двама родители, представители на отделните етноси, заедно ще изнасят лекции в часовете на класния представяйки своята професия и семейство, вкл. традиции и обичаи с цел преодоляване на негативните нагласи към различията. Дейността на кооперативите ще бъде подкрепяна от местната активна група (МАГ) към програмата РОМАКТ., Договорена стойност: 96 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Планирали сме провеждането на по една информационна кампания на срок при всеки един от партньорите по проекта с участието на деца и родители от двата етноса. Целта на кампаниите ще бъде да повишим информираността сред учениците, децата и родителите относно приемането на мултикултурните различия. Ще бъдат обсъждани въпроси свързани с необходимостта от преодоляване на негативните предразсъдъци и стереотипи, основани на етнически произход и културна идентичност, зачитане на културните идентичности, толерантност и уважение към малцинствените групи, вкл. деца с увреждания, агресията в училище. Кампаниите освен дискусионна част включват и игри и споделени дейности чрез които учениците да могат по-лесно да разберат проблематиката и позитивите., Договорена стойност: 9 456.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "ЗДРАВЕ-ЕКОЛОГИЯ-ТУРИЗЪМ" Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 97 204.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "ХРИСТО БОТЕВ", Договорена стойност по проекта*: 78 656.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "ХРИСТО БОТЕВ", Договорена стойност по проекта*: 76 904.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ДЕТСКА ГРАДИНА "ИГЛИКА", Договорена стойност по проекта*: 25 792.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ВАСИЛ ЕВСТАТИЕВ АПРИЛОВ", Договорена стойност по проекта*: 53 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Малцинства (включително маргинализирани общности като ромите), Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 531.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой родители, обхванати и/или подкрепени в дейности по процедурата - По слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 499.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Деца и ученици, чийто майчин език е български, участници в дейности по операцията - По-слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 230.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Педагогически специалисти и непедагогически персонал, обучени за работа с деца и ученици от уязвими групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 32.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Участници, които при напускане на операцията получават квалификация, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой деца и ученици от уязвими групи с подобрени образователни резултати 1 година след участие в операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 110.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Брой деца и ученици от предучилищното и училищното образование от уязвими групи, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 262.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 414 092.00 BGN
БФП 414 092.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 82 818.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.07 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN