Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR001-1.006-0006-C01
Наименование на проекта "Образователни Мостове: Път към Единство и Равенство"
Бенефициент 000896163 ПРИРОДО-МАТЕМАТИЧЕСКА ГИМНАЗИЯ "АКАДЕМИК БОЯН ПЕТКАНЧИН"
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Образование" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 17.04.2025
Дата на стартиране 17.04.2025
Дата на приключване 17.04.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, с.Войводово

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът "Образователни Мостове: Път към Единство и Равенство" по процедура: Комплексни програми на общинско ниво за десегрегация на училищата, превенция на вторичната сегрегация и против дискриминацията (чрез прилагане на подхода ИТИ) ще се изпълнява от ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово. Той включва четири основни дейности:
Дейност 1: Създаване на училищни и местни общности в подкрепа процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието. Целта на дейността е насърчаване участието на заинтересованите страни в процеса на образователна десегрегация на общинско ниво. 
Дейност 2: Обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура , Хартата на основните права на ЕС. Обученията на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура ще се проведат два пъти в рамките на срока на изпълнение на проекта. 
Дейност 3: Мобилност и обмяна на опит - в рамките на тази дейност ще се осъществи мобилност и обмяна на опит на управленско ниво, осъществена чрез посещения на директора на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ в ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово и изготвяне на конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, както и на ниво учебен процес. 
Дейност 4: Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията - Чрез междуучилищните дейности и допълнителните обучения партниращите училища създават възможности за учениците да се включат в съвместни инициативи, които не само обогатяват техните знания и умения, но и насърчават взаимното уважение и разбирателство.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Създаване на училищни и местни общности в подкрепа процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието: Целта на дейността е насърчаване участието на заинтересованите страни в процеса на образователна десегрегация на общинско ниво. В тази дейност се обхващат представители на целевите групи като участници в образователния процес – ученици, родители, учители, както и служители в общинската и училищната администрация, вкл. представители на РУО - град Хасково, както и други граждани, представители на неправителствения сектор, други заинтересовани страни. В изпълнението на дейност 1 ще бъдат ангажирани 30 участници (ученици и родители) от малцинства (включително маргинализирани общности) - целева група с индикатор ЕЕСО15. Дейността ще бъде реализирана от страна и на двамата партньори по проекта - ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово. Всеки от двамата партньори ще предостави педагогически специалисти, както следва: от страна на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - 5 преподаватели; от ОУ „Христо Ботев“ - 3 преподаватели. Също така, ще бъдат ангажирани и десет експерти образователни дейности. Дейност 1 включва следните дейности, които ще бъдат изпълнени поетапно, както следва: - 2 срещи с опознавателна цел и взаимен консултативен процес, провеждащи се в района, в което живеят участниците от ромските малцинства; - 2 информационни кампании за преодоляване на негативни обществени нагласи и изграждане на доверие - дискусии, беседи, въпроси и отговори; - 2 брой родителски форум с участието на представители и от двамата партньори - родители, учители, училищни директори, експерти и други заинтересовани лица; - 3 броя анкети за проучване на нагласите на ученици, учители, родители, педагогически специалисти и други заинтересовани страни: преди, по време на изпълнение на Дейност 1 и след приключването и., Договорена стойност: 256 714.40 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2. Обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура , Хартата на основните права на ЕС: Обученията на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура ще се проведат два пъти в рамките на срока на изпълнение на проекта. В обученията ще се включат 12 педагогически специалисти от ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - град Хасково и 8 педагогически специалисти от ОУ „Христо Ботев“ - село Войводово. Примерни теми за обученията: - Права на човека, демократични ценности, толерантност и уважение към различията; - Развитие на емоционална интелигентност у учениците: Как да разпознаваме и управляваме емоциите. Стратегии за насърчаване на емоционалната интелигентност в класната стая; - Изграждане на ключови социални умения: Умения за ефективна комуникация и сътрудничество. Разрешаване на конфликти и работа в екип; - Изграждане на морални и нравствени ценности: Възпитание на етични и морални принципи у подрастващите. Ролята на учителя в формирането на ценностната система на учениците; - Превенция на насилието в училище: Методи за разпознаване и предотвратяване на насилието. Подкрепа за жертвите на насилие и работа с агресорите; - Интегриране на информационните технологии в обучението: Използване на електронни ресурси и дигитални инструменти в учебния процес. Създаване на електронни уроци и тестове; - Гражданско и интеркултурно образование: Насърчаване на демократичните ценности и правата на човека. Работа в мултикултурна среда и насърчаване на толерантността., Договорена стойност: 8 320.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3. Мобилност и обмяна на опит : Целите на Дейност 3 се реализират в няколко направления: 1. Мобилността и обмяната на опит на управленско ниво, осъществена чрез посещения на директора на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - училище с ниска или без концентрация на уязвими групи - в ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово - училище с висока концентрация на уязвими групи и изготвяне на конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, осъществява следните цели: - Идентифициране на предизвикателства: специфичните предизвикателства, пред които са изправени училищата с висока концентрация на уязвими групи. - Обмен на добри практики: Чрез наблюдение и взаимодействие, директорите могат да споделят успешни стратегии и методи, които могат да бъдат приложени за подобряване на учебната среда и намаляване на сегрегацията. - Подобряване на интеграцията: Целта е да се разработят и внедрят мерките, залегнали в доклада с препоръки и мерки, които да подпомогнат интеграцията на уязвимите групи и да се предотврати сегрегацията в училищата. Тази дейност е важна за създаването на по-инклузивна и справедлива образователна система, която да отговаря на нуждите на всички ученици. 2. Обмяната на опит на ниво учебен процес между партниращите училища - ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово, изразяваща се в посещения на педагогически специалисти, както и мобилност на учители (като гост-преподавател) в провеждането на часове и изготвяне на конкретни препоръки за подобряване процеса на преподаване за недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, осъществява следните цели: - Обмен на добри практики: Педагогическите специалисти могат да споделят и внедрят успешни методи и подходи за работа с уязвими групи, които са доказали своята ефективност в различни контексти. - Подобряване на учебния процес: Чрез наблюдение и участие в учебния процес, учителите могат да идентифицират и приложат нови стратегии за подобряване на качеството на преподаване и учене. - Намаляване на дискриминацията: Посещенията и мобилността на учителите целят да повишат осведомеността и чувствителността към въпросите на дискриминацията, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, и да разработят конкретни мерки за нейното предотвратяване. - Изготвяне на препоръки: На базата на наблюденията и опита, учителите изготвят конкретни препоръки за подобряване на учебния процес и за създаване на по-инклузивна учебна среда. - Подобряване на интеграцията: Целта е да се създадат условия за по-добра интеграция на уязвимите групи в учебния процес и да се осигури равен достъп до качествено образование за всички ученици., Договорена стойност: 72 128.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4. Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията : Образователната десегрегация е процес, който цели да създаде равни възможности за всички ученици, независимо от техния социален, етнически или икономически произход. В този контекст, междуучилищните дейности играят ключова роля за насърчаване на интеграцията и сътрудничеството между учениците. Те предоставят средство за обмен на знания, умения и културни ценности, като същевременно укрепват социалните връзки и създават усещане за общност. В рамките на община Хасково, ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“ са две учебни заведения, които активно участват в процеса на образователна десегрегация. Чрез междуучилищните дейности и допълнителните обучения, включени в рамките на Дейност 4, тези училища създават възможности за учениците да се включат в съвместни инициативи, които не само обогатяват техните знания и умения, но и насърчават взаимното уважение и разбирателство.В изпълнението на Дейност 4 ще бъдат ангажирани 15 участници-ученици от уязвими групи, получили подкрепа - целева група с индикатор SOI 1.4, както и 15 ученици от ПМГ „Акад. Боян Петканчин“. Дейността ще бъде реализирана от страна и на двамата партньори по проекта - ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово. Всеки от двамата партньори ще предостави педагогически специалисти, както следва: от страна на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - 7 преподаватели; от ОУ „Христо Ботев“ - 3 преподаватели. Също така, ще бъдат ангажирани и седем експерти образователни дейности. Дейност 4 включва следните дейности: -Зелени училища с продължителност 5 дни, проведено 2 пъти в рамките на проекта; -Панаири на извънкласните дейности с продължителност два пълни дни, проведен 2 пъти в рамките на проекта; -Полудневни спортни състезания - 8 броя; -Фестивали на изкуствата с продължителност 1 пълен ден, проведен 2 пъти в рамките на проекта; -Допълнителни обучения, включващи предметите: 1. Математика:"Забавна математика: Игри и предизвикателства за ученици в 5, 6 и 7 клас": Интерактивни задачи и игри;Работилници и проектно-базирано учене;Дискусионни форуми и групови занятия;Индивидуални и групови практики с помощта на технологии;Физически дейности и задачи на открито. 2. Природни науки:„Биосвят“: разкриване на научни истини за редица биологични явления, за функцията на растителните и животинските тела и за жизнените процеси около нас. Изграждане на умения за самооценка на постиженията и откриване на пропуски, които трябва да бъдат преодолени. 3. Английски език: Обучението по английски език има за цел овладяване на основни знания, умения и отношения, свързани с общуването и изграждането на комуникативни компетентности на ученика. Тематичните области, езиковите средства и речевите дейности, включени в програмата са ориентирани към интересите, възрастта и опита на учениците и следват принципа за повторяемост, за постепенно разширяване и задълбочаване на знанията, уменията и компетентностите. Умението за общуване на английски език е свързано с обучението и по другите ключови компетентности. То спомага развитието на езиковата и обща култура на учениците, насърчава ги да осмислят националната си идентичност в условията на езиково и културно многообразие, изгражда междукултурни компетентности и ги подготвя за общуване с други културни и езикови общности, изгражда умения за самостоятелно развитие чрез инициативност, творчество, решаване на проблеми, вземане на самостоятелни решения, критично мислене, развива умения за работа в екип, изгражда умения за учене. 4. Спорт: "Спорт за всички и здравословно хранене“ за ученици в 5, 6 и 7 клас Цели на обучението: - Да се развият и подобрят физическите качествата – сила, издръжливост, координация и ловкост; - Да се насърчи интересът към различните видове спорт чрез игри, загадки и практически предизвикателства; - Да се покаже приложението на спорта в реалния живот и други науки; - Да се създадат навици за здравословно хранене; - Да се създаде атмосфера на удоволствие и открития в процеса на учене., Договорена стойност: 84 778.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Основно училище „Христо Ботев“, Договорена стойност по проекта*: 93 900.80 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Малцинства (включително маргинализирани общности като ромите), Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой училища обхванати в дейности за десегрегация по програмата, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Педагогически специалисти и непедагогически персонал, обучени за работа с деца и ученици от уязвими групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Участници, които при напускане на операцията получават квалификация, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой деца и ученици от уязвими групи с подобрени образователни резултати 1 година след участие в операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой деца и ученици от предучилищното и училищното образование от уязвими групи, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 421 940.40 BGN
БФП 421 940.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 79.93 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN