Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR001-1.004-0066-C01
Наименование на проекта Единни в многообразието!
Бенефициент 000235831 ОБЩИНА ДЖЕБЕЛ
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Образование" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 02.07.2025
Дата на стартиране 02.07.2025
Дата на приключване 02.03.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Джебел, гр.Джебел
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих, с.Подайва
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали, с.Глухар
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих, гр.Исперих

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение (ПП) има за цел насърчаване на позитивното отношение на представителите на целевите групи от общините Джебел и Кърджали (ЮЦР) и Исперих (СЦР) към разнообразието във всички области на човешкия живот.
Основните проблеми, към които е насочено ПП са: недобро владеене на български език от децата/учениците на територията на общината; родителска незаинтересованост и ниска мотивация за подкрепа на образованието на децата им; липса на системна, комплексна програма за финансиране на интеркултурно образование.
Чрез дейностите, заложени в ПП, ще бъде подобрена интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда между 416 деца/ученици от 7 образователни инст-ции (3 ДГ и 4 училища, функциониращи на територията на 3 общини), с различна концентрация на уязвими групи.
Планираните дейности ще насърчат създаването на ефективни мултикултурни общности между 7 образователни институции в 3 общини и 1 читалище. 
В ПП са включени 2 образователни институции от група 5; 1 образователна институция от група 1 и 4 без концентрация на деца от уязвими групи.
Заложените индикатори в ПП:
- SOI 1.4 - 204
- EECO15 - 408
- SOI 1.5 - 69 (58 ПС и 11 непед. п-л)  
- ИП 1.4.1/2 - 212
- ИП 1.11.3. – 416
- SRI 1.2 – 200
- EECR03 - 57
Постигането на заложените индикатори ще бъде реализирано чрез следните дейности:
Д1 - проведени съвместни дейности в 3 тематични клуба за занятия по интереси между 204 деца и ученици, чийто майчин език не е български, и 212 деца и ученици, чийто майчин език е български; проведени 20 тематични срещи и беседи; 15 Екофестивала под формата на МУД; 12 изнесени занятия; 8 образователни екскурзии. 
Д2 - 3 проведени обучения по демократична култура за 58 ПС с присъждане на 1 квалификационен кредит и 3 на 11 непед. спе-сти. 
Д3 - назначени 11 непедагогически специалисти; активна работа с мин. 416 родители. 
Д4 - проведена информационна кампания с над 500 участника.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.: Целта на Дейност 1 (Д1) е насочена към разнообразяване на формите за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Целева група на Д1 са 204 деца и ученици, чийто майчин език не е български, както и 212 деца и ученици, чийто майчин език е български. Д1 ще обхваща 7 образователни институции (3 детски градини и 4 училища) на териториите на 3 общини (Джебел, Кърджали, Исперих) и ще обхваща общо 416 деца и ученици, които ще бъдат включени в различните дейности по Д1, както следва: Партньор 1 (П1). ДГ „Щастливо детство“, гр. Джебел - не фигурира в Приложение 6а, 47 деца на възраст 4-7 г. П2. ДГ „Изгрев“, гр. Джебел - не фигурира в Приложение 6а, 40 деца на възраст 4-7 г. П3. ДГ "Слънце", гр. Исперих, общ. Исперих - не фигурира в Приложение 6а, 20 деца на възраст 4-7 г. П4. ОУ "Отец Паисий", с. Подайва, общ. Исперих - група 5, 155 уч-ци, от които 92 начален етап, 63 в прогимназиален етап П5. ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Глухар, общ. Кърджали - група 5, 34 уч-ци, от които 13 начален етап, 21 в прогимназиален П6. СУ „Христо Ботев“, гр. Джебел - не фигурира в Приложение 6а, 100 уч-ци, от които 60 начален етап, 30 в прогимназиален и 10 в гимназиален П7. ПГ „Руска Пеева“, гр. Джебел - група 1, 20 уч-ци, от които 20 в гимназиален етап I. Занимания по интереси Дейността ще се реализира в съответствие с етапите, предвидени в Механизма за съвместна работа (секция 11 от ФК). Етап 1) Разработване на програми за 3 клуба, разпределени в общо 11 сборни групи (СГ) за занимания по интереси за общо 180 участника от целевите групи, насочени към ефективно осъществяване на интеркултурно образование, въз основа на предварително предпроектно проучване и обобщен анализ на потребностите в целевите образователни институции. Програмите ще бъдат разработени от 3-ма ЕОД. С оглед широкия партньорски консорциум и необходимостта от осигуряване на непрекъснат експертен мониторинг и координиране на изпълнението на проектните дейности, към Община Джебел ще бъдат назначени 3-ма ЕОД (2-ма за учебните заведения на територията на Джебел и 1 за Исперих). Те ще сформират Експертно-координационен център (ЕКЦ) към Общината, който ще бъде различен от ЕОУП, но и в непрекъснат контакт и взаимодействие с него. Всеки ЕОД ще има различен експертен профил, отговарящ на потребностите на проекта. Изборът на членовете на ЕОД ще бъде осъществен от комисия от Общината и ще се основава на предварително заложени критерии. В ЕКЦ ще влизат и координаторите/директорите на 7-те образователни институции. Етап 2) Стартиране на занимания по интереси в училищата и детските градини с концентрация на деца от уязвими групи, и такива, в които няма концентрация на деца от уязвими групи за 180 участника. Проектът предвижда, в рамките на 3 уч. срока, да бъдат организирани занимания по интереси в следните 3 тематични клуба: А. Клуб "Заедно се учим и растем!“ (3 сборни групи за общо 46 участника). Целта на клуба е отваряне към културната другост, уважение към културното разнообразие, насърчаване на четенето за различни културни традиции и др.- образователно направление БЕЛ: = 1 СГ между П1 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П2 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П4 (5 ученици) + П3 (5 деца) Б. Клуб "Заедно празнуваме!“ (4 сборни групи за общо 67 участника). Клуб за музика и народни танци - образователно направление Музика / Танци: = 1 СГ между П1 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П2 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П4 (10 ученици) + П3 (5 деца) = 1 СГ между П6 (6 ученици) + П7 (10 ученици) В. Клуб "Заедно спортуваме!“ (4 сборни групи за общо 67 участника). Клуб за различни видове спортни занимания и състезания (плуване и баскетбол) - образователно направление Физическа култура: = 1 СГ между П1 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П2 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П4 (10 ученици) + П3 (5 деца) = 1 СГ между П6 (6 ученици) + П7 (10 ученици), Договорена стойност: 221 838.18 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2: Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. : Целта на Дейност 2 (Д2) е насочена към провеждане на 3 различни тематични обучения за общо 58 педагогически специалисти и, съответно, 3 различни тематични обучения за общо 11 образователни медиатори/социални работници/помощници на учителя (непедагогически персонал) от следните образователни институции, както следва (първата цифра посочва броят на ПС, а втората - на образователните медиатори/социални работници/помощници на учителя, които ще бъдат назначени по проекта): 1. ДГ „Щастливо детство“, гр. Джебел - 9/2 2. ДГ „Изгрев“, гр. Джебел - 6/2 3. ДГ "Слънце", гр. Исперих, общ. Исперих - 2/1 4. ОУ "Отец Паисий", с. Подайва, общ. Исперих - 21/1 5. ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Глухар, общ. Кърджали - 9/1 6. СУ „Христо Ботев“, гр. Джебел - 10/2 7. ПГ „Руска Пеева“, гр. Джебел - 1/2 Дейноста ще се изпълнява в рамките на 3 учебни срока. Проектното предложение предвижда подкрепа за професионално израстване и развитие на професионалните умения на ПС чрез обучения, които завършват с присъждане на един квалификационен кредит, съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Всяко от 3-те тематични обучения ще бъде с продължителност 16 уч.ч. в хибридна форма, от които 8 уч.ч. присъствено. 58-те ПС ще бъдат разделени в 7 групи. Или 7 гр. х 3 вида обучения = 21 обучени групи. Индикативният тематичен обхват на 3-те обучения за 58-те педагогически специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура, в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда, включва следните индикативни теми: 1. Придобиване, развиване и практическо прилагане на 20 компетенции на основно, средно и напреднало ниво, измервано чрез 135 ключови дескриптори, съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура в образователната система; ценности, нагласи, умения, знания. 2. Практически модели за интеркултурно образование в мултикултурна среда. 3. Методи за поощряване на участието на децата/учениците в общностни инициативи. Развитие на техните умения за активно гражданство. 4. Развитие на уменията на децата/учениците за сътрудничество, екипна ефективност и конструктивно управление на конфликти. Инструменти за развитие на емоционалната интелигентност, емпатията и др. 5. Превенция и управление на предразсъдъците, ксенофобията и дискриминацията в образователна среда. Съгласно чл. 43, ал. 3 от Наредба №15 от 22.07.2019 г. обученията за присъждане на квалификационни кредити и обученията без присъжданена квалификационни кредити се извършват от Висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Обучителната организация ще бъде избрана по реда на ЗОП с възложител – Община Джебел. Конкретните теми на 3-те обучения за ПС ще бъдат уточнени с избрания външен изпълнител. Обхватът на 3-те обучения за 11-те образователни медиатори/социални работници/помощници на учителите най-общо включва следните теми: демократична култура - принципи; обхват и основни послания в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура; практическо приложение на рамката в образователна среда - добри практики, примери и др. Всяко обучение ще се провежда в 1 група х 4 акад. часа. Програмите на обученията ще са аналогични с тези за ПС, но ще бъдат с намален теоретичен фокус и преобладаващо практически ориентирано съдържание. Конкретните теми на обученията за 11-те непедагогически персонал ще бъдат уточнени с избрания изпълнител. Чрез Д2 ще бъдат постигнати следните индикатори: SOI 1.5 - обучени общо 69 лица (58 ПС и 11 непед. с-сти) и EECR03 - 57 (участници, които при напускане на операцията получават квалификация)., Договорена стойност: 7 830.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители.: Целта на Д3 е насочена към интензивна работа с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български, както и с други родители, чийто майчин език е български. Д3 ще обхване като минимум 416 родители (по 1 за всяко дете/ученик, включени в ПП), както следва: П1. ДГ „Щастливо детство“, гр. Джебел - 47 П2. ДГ „Изгрев“, гр. Джебел - 40 П3. ДГ "Слънце", гр. Исперих, общ. Исперих - 20 П4. ОУ "Отец Паисий", с. Подайва, общ. Исперих - 155 П5. ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Глухар, общ. Кърджали - 34 П6. СУ „Христо Ботев“, гр. Джебел - 100 П7. ПГ „Руска Пеева“, гр. Джебел - 20 Етап 1: За интензивната работа с родителите в Община Джебел ще бъдат назначени 11 човека - непедагогически персонал (образователни медиатори/ социални работници/помощници на учителите), които ще бъдат подпомагани от педагогически специалисти. Всички непедагогически специалисти ще бъдат назначени на 4 часов работен ден. Медиаторите/социалните работници/помощниците на учителите се назначават с цел улесняване на работата с родителите чийто майчин език не е български, които възпрепятстват редовното посещаване на учебни занятия или не оказват необходимата подкрепа на своите деца/ученици за включване в образователния процес. Броят на непедагогическия персонал е установен на база на данните, получени в Анализ-Декларациите от директорите на целевите образователни институции. Етап 2: Провеждане на въвеждащо обучение (първото от 3-те планирани по Дейност 2) на назначения непедагогически персонал за представяне на целите на проекта; спецификите и фокуса му върху демократичното гражданство и интеркултурното образование; очакванията на конкретното учебно заведение, в което ще работят на база на данните от Анализ-Декларациите от директорите на съответната образователна институция. Ще бъде проведено практическо обучение за работа с родителите. Етап 3: Дейността предвижда създаване на "Училище за родители" и "Родителски кубове". Работата на училището за родители ще се координира от Експертно-координационния център към Община Джебел. 1. Целта на "Училището за родители" ще бъде насочена към интензивна работа с родители от целевата група чрез провеждане на срещи и кратки обучения по теми свързани с демократичната култура. 2. Създаване на „Родителски клубове“ във всяка от 7-те образователни институции. Насочени са към мотивиране и ангажиране на родителите на деца и ученици, чийто майчин език е български и тези чийто майчин език не е български, към придобиване на умения да действат като партньори и сътрудници на детската градина/училището в рамките на интеркултурното образование; към активно включване и овластяване в инициативи на детската градина/училището, във връзка с превенцията на отпадането на учениците от училище. Темите на работата с родителите ще включват и: гражданско, здравно, екологични, интеркултурно образование, мотивация за участие в училищния живот. 3. Кратко обучение „Моят бъдещ първокласник“ / „Моето дете е първокласник“ е насочен към родители на първокласници и на родители на деца от предучилищното образование. Ще има за цел да запознае родителите с условията на училищната среда и необходимите умения на децата им за адаптация в училище с помощта на ролеви игри. 4. Родителите ще бъдат включени и в работата на децата и учениците в клубовете по интереси по Дейност 1. Чрез Д3 ще бъдат постигнати следните индикатори: EECO15 - 408; ИП 1.11.3. Брой родители, обхванати и/или подкрепени в дейности по процедурата – 416, Договорена стойност: 155 040.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4: Организиране и провеждане на информационни кампании. : Целта на Д4 е организиране и провеждане на Комплексно-интегрирана информационна училищна кампания, в които ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. Кампанията ще се осъществява през целия период на проекта и ще бъде насочена към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Етап 1: Разработване на цялостна програма за Комплексно-интегрирана информационна кампания на териториите на общините Джебел, Кърджали и Исперих. Програмата ще бъде разработена от екипа от Експертно-координационния център към Община Джебел. Той ще участва и в самото изпълнение на дейностите в кампанията. Целта на Комплексно-интегрираната програма на информационната кампания е в нея да бъдат конкретно и подробно планирани: целевите групи и посланията към тях; слоган/мото на кампанията; тематичният обхват на отделните събития; материалите, които следва да бъдат подготвени; информационните канали, които ще бъдат използвани; ще бъдат определени водещите и модераторите на отделните мероприятия и др. На всички предвидени дейности в Д4 ще бъдат поканени както включените в проекта родители, ПС, непедагогически персонал, така и представители на заинтересованите страни. Етап 2: Проектното предложение предвижда провеждането на 2 семинара през първия и втория уч. срок на кампанията, както следва: - еднодневен семинар с фокус върху темите за негативните обществени нагласи, основани на произход и културна идентичност, както и за причините за съществуването на тези нагласи. - еднодневен семинар с фокус върху темите за дезинформацията и фалшивите новини. Дезинформацията и фалшивите новини представляват важен проблем, генериращ объркване и несигурност сред населението, особено това в по-отдалечените райони и селата. Ролята на медиите за масова информация, както и тази на социалните мрежи, винаги е била ключова за демократичното гражданско управление – независимо дали става въпрос за данни, свързани със социални, културни, етнически, здравни или граждански въпроси. Двата семинара ще бъдат подготвени и модерирани/фасилитирани от двамата ЕОД от Общината. Етап 3: Създаване на Информационни щандове със свободен достъп, разположени на територията на Община Джебел и на образователните институции, където ще се разпространяват информационни и образователни материали. Етап 4: Ще бъдат проведени 1 публичен дискусионен форум и 1 заключителна конференция на кампанията през третия учебен срок, и по-конкретно: - еднодневен дискусионен форум, насочен към активно обсъждане на проблемите, свързани с дискриминацията, основана на раса, етнически произход и религиозна принадлежност, в училище и в общността; добри практики и възможни ефективни решения за нейното преодоляване, в зависимост от възрастта и от институционалното овластяване. По време на форума ще бъде поставен акцент върху темата за образователната интеграция и връзката с обществените нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. - еднодневна заключителна конференция, с която ще бъде закрита информационната кампания. На събитието ще участват до 50 човека, представители на местната власт от целевите общини, държавни институции, училища, неправителствени организации, родители, ученици, учители и др. представители на целевите групи и заинтересованите страни. Програмата на заключителната конференция ще предвижда панели, които да позволят на участниците да формулират препоръки и предложения за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, с цел да се създаде среда за толерантно мултикултурно разбирателство и недопускане на дискриминация. Форумът и конференцията ще се проведат в Община Джебел и ще бъдат фасилитирани/модерирани от 2-ма ЕОД от Общината., Договорена стойност: 74 700.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 1: (Продължение): Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование. : Етап 3) Предвидено е провеждането на общо 20 тематични срещи/беседи всяка с продължителност от по 4 уч.ч., които ще се провеждат в продължение на 3 уч. срока от по 1 ЕОД, съвместно между участващите в проекта 7 образователни институции на място в тях или в поне една от тях, както следва: 1. 5 беседи за насърчаване четенето и грамотността сред децата/учениците от 6-те образователни институции, които имат предучилищна и начална степен (П1-П6) 2. 5 беседи за насърчаване четенето и грамотността сред учениците от 4-те училища, които имат прогимназиален и гимназиален курс (П4-П7) 3. 5 тематични срещи/беседи за дискусии и провеждане на срещи с известни спортисти (П1-П7) 4. 5 тематични срещи/беседи за дискусии и провеждане на срещи с известни музиканти / изпълнители на народни песни / личности на науката (П1-П7) Етап 4) В рамките на 3 уч. срока, под формата на Междуучилищни дейности (МУД), ще бъдат организирани общо 15 Екофестивали (по 5 бр. на 1 уч. срок) съвместно между 7-те образователни институции. Всеки Екофестивал ще бъде с продължителност от по 8 астр. часа. Целта на фестивалите ще бъде насочена към формиране на екологична култура, екологично съзнание и екологично поведение в тяхната връзка с оглед познаване на екологичните закони, защита, подобряване, управление и разумно използване на природните ресурси, както и за опазване на природната среда. Екофестивалите ще обхващат различни тематични направления на екологичното образование (вода, въздух, климат, енергия, биологично разнообразие и др.). Дейностите ще бъдат фокусирани в зависимост от възрастта на участниците - деца и ученици. Всеки от Екофестивалите ще бъде воден съвместно от 3-та ЕОД, с участието на по 3-ма ПС от всяка от участващите учебни институции. Етап 5) Провеждане на общо 12 изнесени занимания. 5.1. Планирани са 4 бр. изнесени занимания с участието на родители, които ще се провеждат за 3-те групи към Клуб “Заедно се учим и растем!“ за общо 46 деца/ученици от П1-П7. Посещенията на читалището-партньор, на музеи за наука и културни центрове/институции в двата целеви региона, ще допринесат за обогатяване на общата култура на децата/учениците от групите в клуба в сферата на четенето / българския език / литературата / науката и др. Ще бъдат организирани общо 4 посещения на сборни групи, всяко от по 4 астр.ч., в рамките на 3 учебни срока - в културни институции, включително и в библиотеки. В рамките на всеки учебен срок ще бъде проведено по едно посещение, което ще включва сборни групи от деца и ученици, чийто майчин език не е български, и такива чийто майчин език е български. 5.2. Планирани са 4 бр. изнесени занимания, в т.ч. с участието на родители, които ще се провеждат за 4-те групи към Клуб “Заедно празнуваме!“ с общо 67 деца/ученици. Посещенията на концерти/музикални постановки и др. ще допринесат за обогатяване на музикалната култура на децата/учениците от клуба. Бюджетирани са общо 4 бр. изнесени занимания за 3 уч. срока, всяко по 4 астр. часа. 5.3. Планирани са 4 бр. изнесени занимания, в т.ч. с участието на родители, които ще се провеждат за 4-те групи към Клуб “Заедно спортуваме!“ с общо 67 деца/ученици. Посещенията на спортни събития / състезания и др. ще допринесат за обогатяване на спортната култура на децата/учениците от клуба. Бюджетирани са общо 4 бр. изнесени занимания за 3 уч. срока, всяко от по 4 астр. часа. Етап 6) Предвидено е организирането на общо 8 образователни еднодневни екскурзии за сборни групи от 7-те образователни институции за периода на проекта. Изборът на обекти за екскурзиите ще бъде координиран от екипа на ЕКЦ в Община Джебел, като в процеса ще бъде проведено и допитване до директорите и родителите. Броят на придружаващите групите ще бъде съобразен с изискванията на приложимата Наредба, както следва: 1. един възрастен на всеки 5-7 деца от детските градини и деца в предучилищна възраст; 2. един възрастен на всеки 10 - 15 уч-ци от I до XII кл., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ОТЕЦ ПАИСИЙ", с. Подайва, общ. Исперих, Договорена стойност по проекта*: 16 586.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ДЕТСКА ГРАДИНА "ЩАСТЛИВО ДЕТСТВО", гр. Джебел, Договорена стойност по проекта*: 18 613.10 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ДЕТСКА ГРАДИНА "ИЗГРЕВ", гр. Джебел, Договорена стойност по проекта*: 18 613.10 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ "РУСКА ПЕЕВА", гр. Джебел, Договорена стойност по проекта*: 15 929.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Народно читалище "ХРИСТО СМИРНЕНСКИ 1924" , гр. Джебел, Договорена стойност по проекта*: 6 930.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "ХРИСТО БОТЕВ", гр. Джебел, Договорена стойност по проекта*: 16 190.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ДЕТСКА ГРАДИНА "СЛЪНЦЕ", гр. Исперих, общ. Исперих, Договорена стойност по проекта*: 16 586.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ", с. Глухар, общ. Кърджали, Договорена стойност по проекта*: 25 517.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Малцинства (включително маргинализирани общности като ромите), Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 408.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой родители, обхванати и/или подкрепени в дейности по процедурата - По слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 416.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Деца и ученици, чийто майчин език е български, участници в дейности по операцията - По-слабо развити региони, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 212.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Педагогически специалисти и непедагогически персонал, обучени за работа с деца и ученици от уязвими групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 69.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Участници, които при напускане на операцията получават квалификация, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 57.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой деца и ученици от уязвими групи с подобрени образователни резултати 1 година след участие в операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Брой деца и ученици от предучилищното и училищното образование от уязвими групи, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 204.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 459 408.18 BGN
БФП 459 408.18 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 91 881.64 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.07 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN