Участието на СУ "Св. Климент Охридски" - кв. Рудник в настоящото проектно предложение има за цел да продължим инициативата от 2021 година, когато участвахме в Ограмотяване за възрастни 2. Тогава успяхме да издадем 165 удостоверения за завършен начален етап и клас от прогимназиален етап на лица, навършили 16 години и отпаднали от образователната система. В настоящия момент бихме желали да продължим с ограмотяването на част от лицата, които не успяха да продължат обучението си и да консултираме, онези наши участници, които биха могли да продължат образованието си в класове от гимназиален етап.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейност 1. Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация.: Популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността. Идентифициране и мотивиране на лица от целевите групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, както и за продължаване на образованието в по-горна степен. Също така популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост.
58 650.00
0.00
Дейност 2. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване на възрастни, и на курсове за усвояване на учебно съдържание за различните образователни етапи и степени за лица, с ниско образование или без образование.: Спазвайки ЗПУО обучението в курсове за ограмотяване и в курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап за лица навършили 16 години, ще се приложат разработените в рамките на проект BG05M2OP001-3.004-0001 „Нов шанс за успех“ и ще използваме опита, който имаме от участието ни в предишната процедура по Ограмотяване на възрастни.За оценяване на резултатите ще се прилагат специфичните методи и форми на оценяване съгласно използваните учебни програми, като при подготовка на изпитните тестове ще се ползват като образец разработения инструментариум (изпитни задачи, изпитни материали и др.) Организацията за провеждането на курсовете ще да бъде в съответствие с свободното време на участниците и спазвайки необходимия хорариум от часове.
В рамките на дейност 2 едно лице от целевата група ще може да се включи в курс по ограмотяване и след успешното му завършване, да бъде включено в курс за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап.
По дейност 2 ще се извършат и следните поддейности:
2.1. организиране и провеждане на курсове за ограмотяване;
2.2. организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
2.3. оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове.
210 580.64
0.00
Групови и индивидуални дейности за запознаване с професии; определяне на професионалните интереси на представителите на целевите групи и консултиране за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия за адаптиране на пазара на труда на регионално/местно ниво.: Участниците, на представителите на целевите групи от Дейност 2 , които са придобили основно образование в рамките на процедурата ще бъдат информирани за подходящи професии чрез групови/индивидуални събития за запознаване с професии.
Психологът на училищет, който е лице от общността, ще извърши диагностика за определяне и консултиране според придобитото по проекта образование за адаптиране на пазара на труда на регионално/местно ниво. ще се осъществи посредничество и проследяване при осъществяване на връзката образование – пазар на труда. Друга част от участниците ще бъдат насочени към Агенция по заетостта за придобиване на професионална квалификация и реализация на пазара на труда.
1. Груповите дейности могат да бъдат:
А. Запознаване с професии и пазара на труда - Информационни сесии / презентации за различни професии (с фокус върху местните/регионалните нужди). Срещи с представители на различни професии (гостуващи лектори – занаятчии, земеделци, готвачи, строители и др.). Посещения на реални работни места – фирми, предприятия, ферми, обществени институции. Професионални панаири или "дни на професиите" с участието на местни работодатели и образователни институции.
Б. Ориентиране и мотивация - чрез работилници за самооценка на интереси и умения – чрез ролеви игри, анкети, тестове. Групови дискусии и казуси за избор на професия – с реални примери от средата на участниците. Мотивационни семинари – изграждане на увереност, нагласа за учене, справяне с бариери.
В. Обучения за базови умения:
Обучения по меки умения (soft skills) – комуникация, работа в екип, отговорност. Финансова грамотност и основи на предприемачеството. Подготовка за търсене на работа – как да се представиш, автобиография, интервю.
2. Индивидуални дейности:
А. Професионално консултиране - Индивидуални интервюта с кариерен консултант – за установяване на интереси, ценности, възможности. Прилагане на диагностични тестове за интереси, личностен профил, умения. Изготвяне на индивидуален план за развитие – с образователни и професионални цели.
Б. Информиране за местни образователни и квалификационни програми, след завършено основно образование, или след първи гиманазиален етап. Свързване с работодатели или посредници на трудовия пазар. Подкрепа при адаптация на работното място или в новата образователна среда.
3 542.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN