Създаване и развитие на докторантско училище насочено към конкретни нужди на пазара на труда.: При избора на регионите на въздействие (Югозападния регион, Северозападния регион, Североизточния регион и Северния централен регион) проектът е повлиян не само от техните приоритентни област съгласно ИСИС2021-2027, но и от съществуващи и възможни връзки на сътрудничество между НСА и икономически предприятия в сферата на Спорта, Кинезитерапията и Спа и уелнес индустрията.
Обучението на досторантите ще базира на принципите на иновативното докторантско обучение [1], а именно:
1. Отлични научни постижения
Стремежът към отлични изследвания е фундаментален за всяко докторско образование и от това произтичат всички други елементи. В НСА са въведени академични стандарти, определени чрез процедури и изследователска среда, представляващи критична маса. Новото академично поколение по проектните докторантури ще бъде обучено да стане креативно, критично и автономно интелектуално поемащо риск, разширявайки обхвата на изследванията.
2. Привлекателна институционална среда
Докторантите ще намерят добри условия на работа, които ще им предостави Центърът за научна и приложна дейност в спорта (ЦНПДС) и цялата НСА с предоставяне на възможности за кариерно развитие в съответствие с Хартата на основни права на ЕС и Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания при наемане на изследователи.
3. Интердисциплинарни изследователски опции
Докторското обучение ще бъде вградено в отворена изследователска среда и култура, за да се гарантира, че всички подходящи възможности за взаимно обогатяване между различните дисциплини могат да насърчат интердисциплинарния подход за изследване.
4. Експозиция към индустрията и други съответни сектори на заетостта
Терминът „индустрия“ се използва в най-широк смисъл, включително всички области на бъдещи работни места и обществена ангажираност, от индустрията до бизнеса, правителството, НПО, здравни и туристически организации и спортни институции. Това ще включва мобилност по време на докторантското обучение; участие на неакадемици от съответната индустрия в информирането/доставянето на преподаване и надзор за подкрепа на докторант използвайки схеми за наставничество, както и широк спектър от дейности за трансфер на хора/технологии/знания.
5. Международна мрежа
Докторантското обучение ще предостави възможности за международна работа в мрежа, т.е. чрез съвместни изследвания и съвместно обучение. Мобилността трябва да се насърчава, било то чрез конференции, кратки изследователски посещения и командировки или по-дълъг престой в чужбина.
6. Обучение на преносими умения
„Преносимите умения са умения, научени в контекста на научни изследвания, които са полезни в друг контекст като бъдеща работа, независимо дали е в научни изследвания, бизнес и т.н.. Те ще позволят уменията, свързани с предмета и изследването, да се прилагат и развиват ефективно.
Прехвърляемите умения могат да бъдат придобити чрез обучение или чрез професионален опит.“От съществено значение е да се гарантира, че достатъчно изследователи притежават уменията, изисквани от икономиката, основана на знанието. Примерите включват комуникация, работа в екип, предприемачество, управление на проекти, ПИС, етика, стандартизация и др.
Бизнесът ще бъде по-ангажиран в разработването на учебни програми и докторското обучение, така че уменията придобити в докторатското обуччение да отговарят по-добре на нуждите на индустрията.
7. Гарантиране на качеството
Процедурите за отчетност прилагани досега в шесте акредитирани докторски програми на НСА са установени върху изследователската база на докторското обучение. Те са разработени отделно от осигуряването на качеството в първия и втория цикъл на докторското обучение.
За реализиране на тези принципи ще се разработят и въведат програми за специализирани курсове за обучение на докторантите, по трите избрани докторантски програми.
[1] https://euraxess.ec.europa.eu/sites/default/files/policy_library/principles_for_innovative_doctoral_training.pdf |
510 000.00
|
0.00
|