Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 69 372 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на потребности да се компенсира: ефектът от преждевременното напускане на училище на уязвими групи от община Гулянци и област Плевен, социалната изолация, бедността и липсата на трудова реализация.

Целеви групи на проекта са лица над 16 години с основно или по-ниско образование.

Основната цел на проектното предложение е да подкрепи уязвими групи от територията на област Плевен за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда.

Очаквани резултати:
- 115 идентифицирани за участие в проекта;
- Проведени 18 курса за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
- 115 лица получили удостоверения;
- 25 неактивни лица са започнали да търсят работа;
- 100 лица продължили образованието си и/или професионална квалификация и/или започнали /останали на работа. 
Основни дейности:
- Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование. Популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността;
- Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване на възрастни, и на курсове за усвояване на учебно съдържание за различните образователни етапи и степени за лица, с ниско образование или без образование;
- Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование;
- Групови/индивидуални дейности за запознаване с професии; определяне на професионалните интереси на представителите на целевите групи и консултиране за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия за адаптиране на пазара на труда на регионално/местно ниво.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 Г., ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ (МОТИВАЦИЯ ЗА УЧАСТИЕ В ОБРАЗОВАНИЕ, РАБОТА НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ И ДР.). ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ПОВИШАВАНЕ И НАСЪРЧАВАНЕ НА ГРАМОТНОСТТА И ПРИВЛИЧАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНОТО ВНИМАНИЕ КЪМ ПОЛЗИТЕ ОТ ПОВИШАВАНЕТО НА ГРАМОТНОСТТА“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене, както и популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от територията на община Гулянци и област Плевен за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от Партньор 1 - Сдружение "Център за обучение и услуги". Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи чрез: - Актуализиране на данните от предварителния анализ, изготвен от кандидата и партньорите, търсене на допълнителна информация, включително от нови източници; - Институционално идентифициране - извършване на постоянна комуникация и координация с основните институции: РУО Плевен; Д "БТ", Долна Митрополия и др. Провеждане на работни срещи с екипа на проекта и отговорните институции. Съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането; - Неформално идентифициране - работа на екипа на партньор 1 Сдружение "Център за обучение и услуги" на места за идентифициране на нови лица; Осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институции; Използване на ресурса на училището - включване на учениците от училището като посредници с целевата група. - Скрийнинг на идентифицираните лица - Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование чрез: - Индивидуално мотивиране; - Групово мотивиране; - Мотивационни кампании и срещи. Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен: първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас и втори етап на гимназиално образование – 11-12 клас, чрез: - Индивидуална и групова мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране за продължаване образованието си в по-горна образователна степен; - Персонални консултации; - Работа в семейството; - Мотивационни кампании; - Провеждане на лектории „добри практики“ с привличане на успешно реализирали се лица от уязвими групи. Поддейност 1.4. Популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост чрез: - Разпространение на информационни материали и дипляни; - Провеждане на информационни събития и др. ЕТАПИ: Поддейност 1.1. - 1 - 30 -ти месец; Поддейност 1.2. - 3-36-ти месец; Поддейност 1.3. - 10-36-ти месец; Поддейност 1.4. - 10-36 - ти месец. 20 051.10 0.00
2. „ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ, И НА КУРСОВЕ ЗА УСВОЯВАНЕ НА УЧЕБНО СЪДЪРЖАНИЕ ЗА РАЗЛИЧНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕТАПИ И СТЕПЕНИ ЗА ЛИЦА, С НИСКО ОБРАЗОВАНИЕ ИЛИ БЕЗ ОБРАЗОВАНИЕ В КООРДИНАЦИЯ С АГЕНЦИЯ ПО ЗАЕТОСТТА И МТСП, С ЦЕЛ ПОСЛЕДВАЩО ВКЛЮЧВАНЕ ВЪВ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) Поддейност 2.1 Организиране и провеждане на курсове за ОГРАМОТЯВАНЕ: Ще се проведат 3 курса за ограмотяване с 45 участници във всеки курс. Общо 30 нови идентифицирани лица. Поддейност 2.2. Организиране и провеждане на курсове за ПРИДОБИВАНЕ НА КАМПЕТЕНТНОСТИ от прогимназиалния етап на основното образование. Ще се проведат общо 15 курса за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас, както следва: За придобиване на компетентности за 5 клас – общо 4 курса, както следва: + Ще се проведат 2 курса със 15 участници за всеки курс, в които ще участват 30 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване. + Ще се проведат 2 курса с 15 участници за всеки курс, в който ще участват 30 нови идентифицирани лица. За придобиване на компетентности за 6 клас – общо 5 курса, както следва: + Ще се проведат 4 курса с общо 60 участници успешно приключили курсовете за придобиване на компетентности за 5- ти клас + Ще се проведат 1 курс с 15 участници, в който ще участват 15 нови идентифицирани лица. За придобиване на компетентности за 7 клас – общо 6 курса, както следва: + Ще се проведат 5 курса с общо 75 участници успешно приключили курсовете за придобиване на компетентности за 6- ти клас. + Ще се проведат 1 курса с 15 участници за всеки курс, в който ще участват 15 нови идентифицирани лица. Поддейност 2.3 ОЦЕНЯВАНЕ И СЕРТИФИЦИРАНЕ на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат по 4 изпита на група за начален етап от основното образование - + Ще се проведат по 8 изпита на група за 5 и 6 клас и 10 изпита на група за 7 клас за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование. Един изпит ще се провежда с 15 допуснати до изпит курсисти. Включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. Изпитите ще бъдат организирани в съответствие с чл.40 , ал. 1 на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Според формата си изпитите ще бъдат писмени, комбинация от писмена и устна част по чужд език, комбинация от писмена и практическа част по учебните предмети музика, изобразително изкуство, технологии и предприемачество, компютърно моделиране и информационни технологии и практически по физическо възпитание и спорт (чл. 41, ал. 2, ал. 3, т. 1, ал. 4, т. 2 и ал. 5 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците). Оценката от изпитите ще се формира като средноаритметична от оценките на членовете на училищната комисия по оценяването с точност до единица. Оценката от изпитите в процеса на училищното обучение, които се провеждат като комбинация от писмена и устна част или от писмена и практическа част, е средноаритметична от оценките, поста-вени за всяка част, с точност до единица. Общо 105 лица от целевата група ще получат основно образование и ще бъдат мотивирани и насочени към Дейност 4. ЕТАПИ: Поддейност 2.1 Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-36 месеца. Поддейност 2.2 Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 2-36 месеца. Поддейност 2.3 Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-36 месеца. 657 604.80 0.00
3. „ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.4 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Поддейност 3.1 ЗАЯВЯВАНЕ Тази поддейност ще се реализира паралелно с реализацията на Дейност 1. Към подадените заявления ще се изисква приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.123, ал.2 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Мотивацията на лицата, включени в дейности за валидиране на компетентности ще продължи до момента на провеждането на изпитите. Поддейност 3.2.ОРГАНИЗИРАНЕ НА ИЗПИТИ Организацията и провеждането на изпитите ще се проведе в училището.Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи е в съответствие с действащите нормативни и поднормативни актове в системата на училищното образование. Провеждането на изпитите ще се извършва самостоятелно от изпитите по дейност 2. За заявилите валидиране лица училището ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл. 40- чл. 43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се разработят по всички общообразователни учебни предмети, предвидени за изучаване в задължителните учебни часове на рамковия учебен план за определен клас от основната степен на образование, съгласно чл. 123, ал. 1, т. 3 и т. 4 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Изпитите по съответните учебни предмети ще бъдат положени по утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в прогимназиалния етап на основното образование. Поддейност 3.3 ПРОВЕЖДАНЕ НА ИЗПИТИ Ще бъдат проведени общо 35 изпита за валидиране на компетентности както следва: + За 5 клас по 11 учебни предмета - български език и литература, чужд език, математика, компютърно моделиране и информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, технологии и предприемачество, музика, изобразително изкуство и физическо възпитание и спорт. + За 6 клас по 11 учебни предмета - български език и литература, чужд език, математика, компютърно моделиране и информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, технологии и предприемачество, музика, изобразително изкуство и физическо възпитание и спорт. + 7 клас по 13 учебни предмета - български език и литература, чужд език, математика, компютърно моделиране и информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество, музика, изобразително изкуство и физическо възпитание и спорт. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 1-6 месеца 3.2. Организиране на изпити - 6-9 месеца 3.3. Провеждане на изпити - 9-36 месеца 41 860.00 0.00
4. „ГРУПОВИ/ИНДИВИДУАЛНИ ДЕЙНОСТИ ЗА ЗАПОЗНАВАНЕ С ПРОФЕСИИ; ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ИНТЕРЕСИ НА ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ И КОНСУЛТИРАНЕ ЗА САМОСТОЯТЕЛЕН И ОСЪЗНАТ ИЗБОР НА ОБРАЗОВАНИЕ И/ИЛИ ПРОФЕСИЯ ЗА АДАПТИРАНЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА НА РЕГИОНАЛНО/МЕСТНО НИВО; ПРОСЛЕДЯВАНЕ ПРИ ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ВРЪЗКАТА ОБРАЗОВАНИЕ – ПАЗАР НА ТРУДА" : ЦЕЛ: Целта на тази дейност е всички лица, успели да придобият основно образование в рамките на Дейност 2 и 3, да получат комплекс от мерки, които да улеснят прехода им към последващо образование и/или реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността обхваща 100 лица които са придобили основно образование, вследствие на участието си в Дейност 2 и 3 от общо 115те лица, които са повишили образователното си ниво в резултат на участието им в процедурата, т.е. са придобили етап, клас, степен от основното образование, като са получили удостоверение за завършен клас/етап/степен от основното образование при условия, определени с държавния образователен стандарт за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование (удостоверения по чл. 168, ал. 1, т. 3, 4 или 5 от ЗПУО) в рамките на процедурата след участие в курсове за ограмотяване, в курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и в процедура за валидиране на компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене в рамките на процедурата. Включва следните мерки: Мярка 1 ИНФОРМИРАНЕ Целта на мярката е да предостави информация на лицата от целевата група за: + степените на професионална квалификация според Националният класификатор на професиите и длъжностите в България; + за професиите, които се търсят на пазара на труда с основно образование, за територията; + за училищата на територията предлагащи самостоятелна форма на обучение, за придобиване на средно образование чрез информация от актуалният за съответната учебна година план – прием след завършено основно образование, утвърден от РУО; + за видовете курсове за професионална квалификация, които могат да придобият с придобитото по проекта основно образование; + за актуалните програми на Д"БТ" по отоншение на квалификациоонни курсове и програми за заетост. Този тип информиране ще се извърши с подкрепата на асоцирания партньор по проекта - Агенция по заетостта. Мярка 2 КОНСУЛТИРАНЕ и ПОСРЕДНИЧЕСТВО Целта на мярката е да определи индивидуалните професионални интереси на включените участници и да ги насочи към стъпките за реализация, чрез: + индивидуална консултация тип интервю, за установяване на професианлните интереси; + посредничество за подаване на докуементи за продължаване на образованието в самостоятелна форма; + посредничество за записване в програма към Д"БТ" за заетост и/или обучение за професионална квалификация; + посредничество за намиране на работа и/или оставане на работа. Мярка 3 АКТИВИРАНЕ Целта на мярката е да осъществи конкретни мерки за активиране лицата на пазара на труда. Насочена е към участниците, които са се определили за "Неактивни" на пазара на труда и включва: + мотивиране, насочване и посредничество за регистрация в Д"БТ"; + мотивиране и посредничество за регистрация в онлайн платформи за търсене на работа, преглед на обяви и осъществяване на кандидатстване по тях; + мотивиране и консултиране за изготвяне на автобиография и/или мотивационно писмо; + мотивиране и посредничество за регистрация в частни борси за търсене на работа; + директно посредничество с потенциален работодател. ЕТАПИ: Мярка 1 ИНФОРМИРАНЕ - 6ти-36ти месец; Мярка 2 КОНСУЛТИРАНЕ И ПОСРЕДНИЧЕСТВО - 6ти-36ти месец; Мярка 3 АКТИВИРАНЕ - 6ти - 36ти месец 8 855.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.