Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 69 372 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидатът и неговите партньори разработиха настоящето проектно предложение в пълно съответствие с Условията по Процедура BG05SFPR001-1.004 на Програма „Образование“ 2021-2027. 
Проектът ще се реализира на територията на гр. София и гр. Самоков и цели подобряване на интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в 134. СУ и ПГТ - Самоков и насърчаване на ефективни мултикултурни общности сред участниците в образователния процес. Срокът на изпълнение на проекта е 36 месеца.

Предвидени са следните дейности:
Дейност 1. Работа с ученици
- Организиране на учебния процес чрез съвместни културни събития и междуучилищни занимания в училищна среда, насърчаващи културното многообразие и интеграцията.

Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти
- Провеждане на обучения на педагогическите специалисти за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.

Дейност 3. Подкрепа за изграждане на общност от активни родители
- Организиране на кратки обучения на родители, свързани с образованието на техните деца и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование.

Дейност 4. Провеждане на информационни кампании за недопускане на дискриминация
- Провеждане на информационни кампании, насочени към повишаване на осведомеността за ролята на интеркултурното образование и недопускането на дискриминация. 

Очакваните резултати ще допринесат за постигане на хоризонталните принципи на ПО и целите на Приоритет 1 на Националната програма за развитие БЪЛГАРИЯ 2030, Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021-2030), Националната стратегия за приобщаване и участие на ромите (2021-2030) и Европейската гаранция за децата.
Успешното изпълнение на проекта ще подпомогне местното интеркултурно образование чрез разнообразяване на формите и средствата за обучение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование : Дейността е насочена към разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование.Тя предвижда следните инициативи в 134 СУ „Димчо Дебелянов“ и ПГТ Самоков: ПОДДЕЙНОСТ 1 ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ За 134 СУ-Клубове по: Евр. обичаи и традиции,Добродетели и Заедно в спорта за нач. етап;Кулин. изкушения,Бълг. култура,традиции и обичаи,Прил. изкуство и Интеракт. наука за прогимн. етап;Теория и практика във виз. изкуства за гимн. етап;География на спорта за 9-10 клас;Здрав дух в здраво тяло и чиста природа за 9-11 клас и Културата на евр. народ за 11-12 клас.За ПГТ Самоков-Клубове по:Градски туризъм,Устойчиво разв. на туризма,Климат.промени и туризъм,Турист. ресурси,Маркетинг в туризма,Иконом. на туризма,Практ. на упр. в туризма и Турист.о търсене и поведение за прогимн. етап. ПОДДЕЙНОСТ 2 ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ •Инф.-дискусионни срещи с ученици от различни възрасти на теми,свързани с дискриминацията и укрепването на гражданските и интеркулт.ценности,базирани на съществ. обуч. ресурси,като:Наръчник за правата на човека на Съвета на Европа „Компасито“ (за деца) и „Компас“ (за млади хора),Наръчник за противопоставяне на расизма „Съзвездия“ и др. •Работилници за съвм. създаване на късометражни филмчета с послания срещу дискриминацията и укрепването на гражданските и интеркулт. ценности. •Публикуване на инф. съдърж. в соц. мрежи на уч-щето/уч-щата;Запис с послание „Толерантността означава уважение,приемане и разбиране на богатото многообразие от култури в нашия свят,на нашите форми на самоизява и способите за проява на човешката индивидуалност…“/„Споделяме обща ДНК и планета…“,който да се пуска в уч-ще всеки ден в часовия диапазон на голямото междучасие. •В двете уч-ща ще бъдат проведени беседи,свързани със зависимостите,към които са склонни децата и младежите в днешно време на теми алкохол,тютюнопушене,интернет зависимост за нач.,прогимн. и гимн. етап •Тематична беседа:„Как да се пазим в мрежата, защита от кибертормоз“ и прожектиране на филми по темата •Тематична беседа:"Превенция на противоправното поведение" •Форум театър-„Толерантно поведение и недопускане на дискриминация“ за нач.,прогимн. и гимн. етап ПОДДЕЙНОСТ 3 ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ a)Спортни занимания за: -25 деца от нач. етап от 134 СУ -20 деца от прогимн. етап от 134 СУ -по 40 деца от гимн. етап от всяко уч-ще b)6 съвм. спортни турнира между двете уч-ща. Спорт. турнири ще се провеждат по 1 път на срок на подходяща локация-спорт. стадион,салон или др. място,определено според сезона и мет. условия и ще включват различни отборни състезания.За спорт. турнири ще бъдат ангаж. общо 10 ЕОД и по 4 ПС от всяко уч-ще.Във всеки турнир ще участват по 80 деца.Съвм. турнири ще са с продълж. 4 ч. c)6 самост. спортни турнира за уч-ще-турнирите ще се организират на ротац. принцип,като в единия уч. срок ще се провеждат в 134 СУ,а в следващия срок-в ПГТ Самоков.Спортните турнири ще се провеждат по един път на срок на подходяща локация-спортен стадион,салон или др. подходящо място,определено според сезона и мет. условия и ще вкл. различни отборни състезания.За самост. спортни турнири ще бъдат ангаж. общо 10 ЕОД и по 4 ПС от съответното уч-ще.Във всеки турнир ще участват по 80 деца.Съвм. турнири ще са с продълж. 4 ч. ПОДДЕЙНОСТ 4 МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ Планирано е съвместно подготвяне и извършване на еко инициативи,където се възпитава любов към природата и грижа за околната среда,както и умения за съвместна работа.Еко инициативите ще се провеждат във всяко от уч-щата-по 1 на уч.година. ПОДДЕЙНОСТ 5 ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ -Рилски манастир -Витоша планина -Перник и Музея на минното дело -Копривщица -Земенски манастир и Земенска клисура -язовир Искър Всяка една от образователните екскурзии ще се проведе за децата от всяко уч-ще по веднъж на уч.година,или общо 6 екскурзии на година за 20 деца от 134 СУ и 6 екскурзии на година за 20 деца от ПГТ Самоков-общо 36 за целия проект. 316 994.40 0.00
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Настоящата дейност е насочена към организирането на обучения за педагогическите специалисти от двете училища с цел придобиване от тяхна страна на различни знания, умения и компетентности, свързани с демократичната култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда. В рамките на дейността за преподавателите от двете училища са планирани три обучения: ОБУЧЕНИЕ 1: ОСНОВИ НА ДЕМОКРАТИЧНАТА КУЛТУРА И КОМПЕТЕНЦИИ Тема 1: Въведение в демократичната култура и компетенции • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Въведение в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура (RFCDC) - 4 часа • Дефиниране на демократичната култура и нейните основни принципи - 4 часа • Разбиране на компетенциите за демократична култура - знание, умения, нагласи и ценности - 4 часа Тема 2: Развитие на демократични компетенции у учениците • Развитие на критическо мислене и анализ на медии - 6 часа • Умения за междукултурно общуване и взаимодействие - 6 часа • Промотиране на равенство и справедливост в класната стая – 6 часа Тема 3: Практически дейности и методи за обучение • Методи и подходи за включване на демократичните компетенции в учебния процес - 6 часа • Работилница: Разработка на учебни дейности и уроци за развитие на демократични компетенции - 6 часа • Обратна връзка и обсъждане на разработените учебни дейности - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 2: РАЗРЕШАВАНЕ НА КОНФЛИКТИ И СЪТРУДНИЧЕСТВО Тема 1: Въведение в разрешаването на конфликти • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Теория на конфликтите: видове и причини за конфликти - 4 часа • Основи на мирното разрешаване на конфликти - 4 часа • Умения за активно слушане и емпатия - 4 часа Тема 2: Методи и стратегии за разрешаване на конфликти • Методика на медиация и посредничество в училищна среда - 6 часа • Техники за изграждане на екипи и сътрудничество - 6 часа • Ролева игра: симулация на разрешаване на конфликти в класната стая - 6 часа Тема 3: Практически занятия и интеграция на уменията • Разработка на стратегии за разрешаване на конфликти в училище - 6 часа • Работилница: Приложение на наученото в реални учебни ситуации - 6 часа • Обратна връзка и анализ на работилницата - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 3: ПРАВА НА ЧОВЕКА И АКТИВНО ГРАЖДАНСТВО Тема 1: Въведение в правата на човека и гражданството • Откриване и представяне на програмата - 2 час • История и развитие на правата на човека - 4 часа • Основни принципи на активно гражданство - 4 часа • Връзка между правата на човека и демократичната култура - 4 часа Тема 2: Промоция на правата на човека и активно гражданство в училище • Обучение по права на човека: методи и подходи - 6 часа • Умения за гражданско участие и инициативи - 6 часа • Включване на учениците в училищни и обществени проекти - 6 часа Тема 3: Практически упражнения и планиране • Разработка на проекти за промоция на правата на човека и активно гражданство - 6 часа • Работилница: Симулиране на граждански инициативи и проекти - 6 часа • Обратна връзка и финални дискусии - 4 часа 12 960.00 0.00
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: Дейност 3 включва инициативи, насочени към работа на педагогическите специалисти от 134 СУ и ПГТ Самоков в посока изграждане на общност на активни родители. Дейността ще се организира под формата на съвместни тематични срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Срещите с родителите ще се провеждат във всяко от двете училища, в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. Родителите играят ключова роля в подкрепата и развитието на своите деца и тези съвместни срещи са жизненоважни за повишаването на тяхната осведоменост и умения в областта на толерантността, недопускането на дискриминация, равния старт и интеграцията в обществото. • Толерантност и недопускане на дискриминация: В рамките на срещата на тази тема родителите ще бъдат по-добре подготвени да се справят със стереотипите и предразсъдъците, които могат да засегнат техните деца и да защитават правата им. • Равен старт и интеграция в обществото: Среща на такава тема ще помогне на родителите да разберат значението на равния старт и да подкрепят своите деца в процеса на интеграция, като насърчават тяхната независимост и социални умения. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: ТОЛЕРАНТНОСТ И НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ Тема 1: Въведение и основи на толерантността (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Основни понятия: толерантност, стереотипи, предразсъдъци и дискриминация. Тема 2: Разпознаване и справяне с дискриминацията (2 часа) • Идентифициране на различните форми на дискриминация, с които децата могат да се сблъскат. • Стратегии и техники за справяне с дискриминацията и насърчаване на толерантността. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за разпознаване на дискриминация и нейните последици. • Ролеви игри за трениране на реакциите в случаи на дискриминация. Тема 4: Подкрепа и насърчаване на толерантността в ежедневието (2 часа) • Как да насърчаваме толерантността в семейството и училището. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: РАВЕН СТАРТ И ИНТЕГРАЦИЯ В ОБЩЕСТВОТО Тема 1: Въведение и значението на равния старт (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Значението на равния старт за децата и техните права. Тема 2: Стратегии за подкрепа на интеграцията (2 часа) • Методи и стратегии за подпомагане на интеграцията в училище и обществото. • Примери на успешни практики и програми за интеграция. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за насърчаване на социалните умения и независимостта на децата. • Ролеви игри за симулиране на социални ситуации и интеграция. Тема 4: Подкрепа и мотивация за родителите (2 часа) • Как да подкрепяме децата си в процеса на интеграция и да изграждаме тяхната увереност. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. 5 568.00 0.00
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Дейността цели да повиши информираността за интеркултурно образование и недопускането на дискриминация сред ученици от начален, прогимназиален и гимназиален етап. Чрез 6 тематични информационни кампании, организирани в рамките на 6 уч. срока, ще бъде създадена основа за по-добро разбиране и приемане на културните различия, което е и основна цел на проекта. Всеки уч. срок ще се организира по 1 събитие, включващо теми, съобразени с възрастта на учениците и със специфичните нужди за развитие на мултикултурните умения. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. КАМПАНИИ 1. „Различни, но заедно“ • Съдържание: Въведение в концепцията за културни различия чрез разкази, игри и рисунки. Включване на истории за различни култури и традиции, подчертаващи общите човешки ценности. • Материали: Цветни постери и книжки с картинки. • Провеждане: Експертите ще представят интерактивни сесии, включващи разказване на истории и съвместни арт проекти. Децата ще участват в творчески работилници, където ще рисуват своите впечатления. 2. „Различни гласове“ • Съдържание: Песни и музика от различни култури, като начин за разбиране на разнообразието. Интерактивни музикални занимания. • Материали: ДВД-та с музика, книжки с текстове на песни и инструменти за деца. • Провеждане: Музикални сесии, в които децата ще научават и изпълняват песни от различни култури. Експертите ще организират малки музикални представления. 3. „Интеркултурен пътеводител“ • Съдържание: Образователни материали, представящи различни култури чрез карти, фотографии и кратки текстове. Акцент върху интересни факти и забележителности. • Материали: Книжки, карти на света и мултимедийни презентации. • Провеждане: Експертите ще организират интерактивни уроци с презентации и дискусии. Учениците ще участват в създаването на интеркултурен пътеводител. 4. „Мостове на разбирателство“ • Съдържание: Проекти и дискусии, насочени към изграждане на уважение и разбирателство между различни култури. • Материали: Брошури и постери. • Провеждане: Създаване на групови проекти, в които учениците работят заедно, за да представят културни мостове. Дискусии и ролеви игри. 5. „Гласове срещу омразата“ • Съдържание: Представяне на информация за различните форми на дискриминация. Примери от историята и съвремието. • Материали: Плакати, книжки и онлайн ресурси. • Провеждане: Дискусии и ролеви игри, в които учениците ще се учат как да разпознават и противодействат на омразата. Работилници за създаване на антидискриминационни постери. 6. „Мултикултурни заедно“ • Съдържание: Примери за културно сътрудничество. Подчертаване на ползите от мултикултурното общество. • Материали: Информационни брошури и видеоматериали. • Провеждане: Организиране на дебати и презентации. Учениците ще представят свои проекти и ще споделят лични истории. За успешното провеждане и максимално въздействие на кампаниите ще бъдат включени следните елементи: 1. Използване на адаптивни учебни материали: Разработване на учебни материали, адаптирани към възрастовите и образователни нужди на учениците. 2. Активно участие на учениците: Включване на учениците в ролеви игри и симулации, които им помагат да разберат и уважават различията. 3. Партньорство с местни общности и организации: Сътрудничество с местни културни центрове и неправителствени организации за обогатяване на програмата. 4. Използване на социални мрежи за популяризиране Използване на социалните медии за разпространение на информационни и образователни материали. 152 064.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.