Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 523 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на потребността от позитивно отношение към разнообразието на територията на две общини.
Целеви групи са:
- Деца и ученици, чийто майчин език не е български - 351;
- Деца и ученици с майчин език български - 306;
- Родители, чийто майчин език не е български - 250;
- Родители, чийто майчин език е български - 150;
- Педагогически и непедагогически персонал - 128.
Общата цел е да насърчи позитивното отношение към разнообразието във всички области на човешкия живот на територията на общините Павликени и Сухиндол.
Специфичните цели са:
- Да се подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда с различна концентрация на уязвими групи;
- Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности и се засили взаимодействието със заинтересованите страни;
- Да се повишат уменията на педагогически и непедагогическия персонал за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в мултикултурна среда;
- Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността към проявите на дискриминация, основана на раса, произход или религия.
Очакваните резултати:
- Подобрена интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда;
- Създадени ефективни мултикултурни общности;
- Повишени умения на педагогически и непедагогическия персонал;
- Повишена чувствителност към проявите на дискриминация;
- Подобрени образователни резултати на 316 деца от уязвими групи;
Дейности:
1. „Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование“
2. „Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда“
3. „Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители
4. „Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност“
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. „РАБОТА С ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“: ЦЕЛ: Да подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в 10 образователни институции с различна концентрация на уязвими групи на територията на общините Сухиндол и Павликени. Обхващане и успешно включване и трайно приобщаване на децата и учениците от уязвими групи в системата на предучилищното и училищното образование ОПИСАНИЕ: работата с деца и ученици за осъществяване на интеркултурното образование, съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност" заниманията по интереси ще бъдат проведени в две основни направления: ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА И ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА включва: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ заниманията по интереси ще бъдат проведени в две основни направления: - 7те партньори от детските градини съвместно с кандидата ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години 40 клуба с различна насоченост и тематика. - Партньорите от училищата съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години следните клубове: Млад художник;В царството на изкуството;Арт школа „Сухиндолски творци“;Танцова школа „Сухиндолска задруга“;От раклата на баба;Бит, фолклор, традиции и др. 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - тематичните срещи и беседи ще бъдат проведени при всички партньори - общо 20 теми на един учебен срок. Предвидено е всяка образователна институция да организира по една тематична среща и беседа на своя територия съвместно с няколко партньори при пропорционално участие на деца, чийто майчин език не е български и деца, чийто майчин език е български. Темите са: +Здравето-най-голямото богатство; Как да запазя моето здраве; Аз се храня здравословно; приказки на здравна тематика; среща с медицински работници; хигиена и др. +инициативи, популярициращи четенето и грамотността: Среща с българския писател Николай Иванов; Фестивал на буквите; посещение в библиотека; Занимателни игри с българската азбука; Азбучно бинго; Утринна приказка-инициатива за четене на детски приказки в продължение на цяла седмица сутрин преди занятията и др. +Природата около нас; Зелено четене +Урок по равенство и толерантност; Учтивите думи +Със сърце, ръце и ум в математиката и др. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - ще се организират и провеждат съвместно от партньорите детски градини и училища като се сформират смесени групи от деца, чийто майчин език не е български и деца, чийто майчин език е български. В рамките на проекта ще бъдат проведени 8 изнесени занимания: +Посещение на открит музеен урок +Образователно-възпитателни игри +Драматизация на изучени приказки в библиотека при НЧ „Христо Ботев-1888“-Върбовка +Лекоатлетически крос +Урок по родолюбие в памет на сраженията от четата на Хаджи Димитър и Стефан Караджа в Павликенския край в Общоисторическа обществена колекция с .Вишовград +Драматизация на изучени приказки в библиотеката при НЧ „Бачо Киро – 1869“гр. Бяла черква +Стадион „Ганчо Панов“ +Посещение на Спортна зала гр. Павликени 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност" в рамките на целия проект ще се проведат 4ри МУД с участието на всички партньори с различна тематика като например: Ден на отворените врати; Фестивал на детските оскари; Спортно-състезателни игри; Изработване на Коледни картички и сурвакници идр. 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност" +Общоисторическа обществена колекция с.Дъскот, с.Михалци и с.Вишовград +Античен керамичен център +Исторически музей Дряново +Посещение на местността Маринополци ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец; 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец; 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - 1-24 месец; 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - 1-24 месец. 318 056.00 0.00
2. „ОБУЧЕНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ, РАЗВИВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ЗА ДЕМОКРАТИЧНА КУЛТУРА В РАМКИТЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“: ЦЕЛ: Да се повишат уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 10 - сдружение "Център за обучение и услуги" под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". В проектното предложение се предвижда обучение без квалификационни кредити на по-голямата част от педагогическия и непедагогическия състав на 10те партньора-образователни институции от двете общини. В обучението ще бъдат включени и 5те новоназначени към кандидата образователни медиатори. Обученията ще бъдат съобразени с приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. На етап изпълнение на проектното предложение ще бъде извършена актуална справка: + на педагогически специалисти и непедагогически персонал – образователни медиатори, социални работници и други от детски градини/училища за участие в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура и обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти; + на актуалните нужди и потребности от обучения. За провеждането на обученията ще бъдат използвани само теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура https://www.coe.int/en/web/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture/rfcdc, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция. Примерни теми, които ще бъдат използвани при провеждане на обученията, ще бъдат подбрани от областите "Умения", "Ценности" и "Нагласи" от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Примерни теми, отговарящи на дефинираните нужди на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори от 9те образователни институции са: - "Комуникативни и презентативни умения"; - "Позитивно общуване и ефективно взаимодействие в образователната среда"; - "Общуване без агресия. Превенция и справяне с агресивното поведение в образователната среда" - "Аналитично и критично мислене"; - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Умения за разрешаване на конфликти"; - "Права на човека"; - "Върховенство на закона". - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Емпатия"; - "Гъвкавост и адаптивност"; - "Умения за сътрудничество"; - "Ценене на справедливостта"; - "Уважение"; - "Гражданска нагласа"; - "Отговорност". ЕТАПИ: В рамките на три учебни срока ще бъдат реализирани по 16 обучения на срок на различни теми, които ще бъдат съобразени с всички партньори образователни институции. 8 640.00 0.00
3.„ПОДКРЕПА ЗА ИНТЕНЗИВНА РАБОТА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩНОСТ ОТ АКТИВНИ РОДИТЕЛИ: КРАТКИ ОБУЧЕНИЯ НА РОДИТЕЛИ, СВЪРЗАНИ С ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА ИМ И МОТИВАЦИЯ ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ УЧАСТИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ“: ЦЕЛ: - Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности в 10те образователните институции сред участниците в образователния процес и да се засили взаимодействието със заинтересованите страни; ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира под ръководството на ръководител проект от назначените 5 образователни медиатори към кандидата и партньорите, подпомогнати от педагогически съветници от кандидата и всичките 9 партньора от образователни институции и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Ще се реализира на две нива: ПЪРВО ниво ще реализира дейности, спрямо индивидуални потребности на целевата група: + Индивидуални срещи с родители на деца и ученици преди учебната година на семейства в риск и опасност от отпадане и непосещаване на учебни заведения; + Разработване на индивидуални планове за подкрепа за родителите и децата от тези семейства, включително със специалисти- психолози, социални работници, институции; + Придружаване, консултиране и подкрепа на семействата при среща със специалисти и институции; + Провеждане срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Реализирани в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. + Провеждане на кратки обучения, един път срочно с оптимално 6 родители по актуални теми. ВТОРО ниво ще реализира групови мотивационни дейности с целевата група - РОДИТЕЛСКИ НАЧИНАНИЯ по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование: + Образователните медиатори с подкрепата на педагогическия специалист във всеки един от партньорите ще идентифицират родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, чийто интереси, професия и работа могат да бъдат съчетани в една от темите и ще проведат индивидуални срещи с тях и ще ги мотивират за активно включване; + Ще се създадат 10 клуба по различни теми, идентифицирани от самите участници, с по минимум 8 участника родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български; + Клубовете ще бъдат създадени през втория учебен срок на първата учебна година; + Те ще имат самостоятелни изяви в образователната институция или изнесени, по техен избор, съгласно тематичното направление, по което са работили, привличайки и други родители, деца и ученици. + Всеки родителски клуб ще има по една изява в учебен срок, общо 3 изяви в рамките на проекта. Изявите може да са под формата на празнично събитие (кулинарни събития, пикник, танци) или изложбен характер, но с условието да са присъствени и да привлекат други. По време на изпълнение на тази дейност в двете й нива ще се насърчава и следи за оптималното съотношение между родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български, с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Така организираната дейност с родители, ще допринесе в максимална степен за интегрирания и интеркултурен ефект на проекта. Второто ниво на работа е в пълен унисон с Дейност 1 - работата с деца, а нейното изпълнение ще засили ефекта от Информационната кампания организирана в Дейност 4. ЕТАПИ: ДВЕТЕ НИВА на работа с родители ще се реализира в рамките на целия проект. 97 760.00 0.00
4. „ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ, ОСНОВАНА НА РАСА, ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД ИЛИ РЕЛИГИОЗНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ“: ЦЕЛ: Да се повиши чувствителността и осведомеността на целевите групи и обществеността на територията на общините Сухиндол и Павликени към проявите на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност; дезинформацията и борбата с фалшивите новини; устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот, както и превенция на насилието и агресията. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 10 и 11 Сдружение "Център за обучение и услуги" и Сдружение "Център за стратегии по проблемите на малцинствата" и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Предвижда се организирането и провеждането на 10 информационни кампании, които да се проведат в 10 различни учебни заведения, обвързани с 4 ключови направления. Във всяко едно направление ще се организират по два публични конкурса, обвързани със следните направления: 1. Дезинформация и фалшиви новини 2. Устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот 3. Преодоляване на негативни нагласи и стереотипи 4. Превенция на насилието Информационните кампании и публичните конкурси ще бъдат реализирани едновременно, през целия период на проекта по следната структура: 1. АНАЛИЗ на ситуацията. В началото на проекта, ще бъдат подготвени два вида въпросници, за ученици и за родители/педагогически и непедагогически специалисти по четирите направления. Анализът ще обхване 20% от идентифицираните по проекта брой деца/ученици, родители и педагогически персонал от всеки един от партньорите и 20% от функциониращ образователен персонал в местното управление и териториалните дирекции на институции. През първия месец ще бъде разработен План за реализацията на дейността и График на всички събития, за да се разработи модел на провеждане. 2. ДИЗАЙН на кампанията. Вземайки предвид извършения анализ, ще бъде разработен дизайн на кампанията. 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията. Кампанията ще се реализира едновременно по четирите направления на три нива. + ПЪРВО НИВО е концентрирано в самите учебни заведения, използвайки ключови мероприятия от реализираните дейности по проекта с деца/ученици и родители. Целта на това ниво е да осигури концентриран ефект в целевата група по конкретния проект. + ВТОРО НИВО е достигане до широката общественост. Тук ще се използват социалните и местни медии, както и наличните интернет страници на партньорите по проекта, като основни канали за разпространение. Освен създадените електронни и печатни материали, ще бъдат създадени 2-ва кратки видеоклипа по направленията с реални кадри, заснети съгласно нормативната уредба и визуализирани с изготвения дизайн. + ТРЕТО НИВО на кампанията ще се реализира чрез формирането на тематични конкурси по темите от направленията. Нивото ще предостави възможност за изява на всички деца и ученици от териториите. По всяко направление ще бъдат организирани оптимално два вида публични конкурси във всяка учебна година, по следните методи: + с изложбен характер, снимка/картина по обявената тема; + с публицистичен характер – есе/театрален етюд/рийл по обявената тема и др. 4. МОНИТОРИНГ на кампанията – на ниво учебна година ще бъде извършен мониторинг на проведената кампания, като за целта ще се използват въпросници, в същото съотношение като в анализа. В края на проекта ще бъде извършен мониторингов доклад, отразявайки данните от анализа, данните след първата учебна година от реализиране на кампанията и данните, събрани след изпълнението на кампанията две поредни години. Създадените електронни и печатни материали ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. ЕТАПИ: 1. АНАЛИЗ на ситуацията - 1-ви - 4-ри месец; 2. ДИЗАЙН на кампанията - 5ти - 6-ти месец; 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията - 7-ми - 24ти месец; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията - 12-ти - 13ти месец и 23-24ти месец 26 400.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.