Дейност 1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: По Дейност 1 са планирани разнообразнии активности, основно извънкласни и извънучилищни занимания с цел да се провокира любопитството и интереса на учениците към учебния процес, да се създаде устойчива среда за утвъждаване на интеркултурното образование и да се насърчи културното разбиране, толерантност и уважение към различните култури.
1. Занимания по интереси
В двете основни училища в Добрич и Каварна ще бъдат бъдат създадени различни клубове по интереси от областта на изкуството, науката и спорта, обхващащи учениците от начален и прогимназиален етап. Във всеки един от клубовете ще участват, както деца, чийто майчин език не е български, така и деца, чийто майчин език е български. Клубовете ще бъдат с аналогични дейности, като целта е в края на всеки срок да осъществяват взаимни мероприятия под формата на състезания, фестивали или други общи дейности. Видовете клубове са избрани след обсъждане между двете училища на база потребностите и интересите на децата.
В ОУ „Христо Смирненски“, Добрич ще бъдат създадени 6 клуба в начален етап и 4 в прогимназиален, в които ще се включат между 12 и 15 ученици в клуб. Общия брой ученици, които ще участват в тези клубове е повече от 120.
В ОУ „Йордан Йовков“, Каварна ще бъдат създадени 9 клуба в начален етап и 6 в прогимназиален, в които ще се включат между 12 и 15 ученици в клуб. Общия брой ученици, които ще участват в тези клубове е повече от 200.
Планирани са следните занимания по интереси - клубове, които ще бъдат организирани съответно в двата образователни етапа в зависмост от интересите на учениците, като програмите ще бъдат съобразени с възрастта на децата участници в съответния клуб:
Клуб „Вълшебства“ – този клуб учениците ще имат възможност да работят в екипи упражнявайки различни техники от изящните изкуства – работа с глина, тъкане и везане, апликиране в еко материали, рисуване с ръце и спрейове и други занимателни техники. Тези занимания ще помогнат на децата да развият своята креативност, финна моторика и ще има положителен ефект върху тяхното общуване и самооценка.
Клуб „Латино“ – целта на този клуб ще бъде да утвърди сред учениците атмосфера за опознаване, сътрудничество и сближаване, за повишаване на междукултурната диалогичност в мултиетничната училищна среда чрез танца и музиката.
Клуб „Алиса в страната на чудесата“ – учениците ще четат различни интересни истории и ще ги претворяват заедно чрез театъра и/или опреретата. Това ще им помогне не само да се сближат и да повиши емпатията им към другите, различни култури, но ще развива тяхното въображениеи любов към четенето и изкуството.
Клуб „Кристо“ – учениците ще работят в групи по няколко и ще правят свои проекти за интериорен дизайн, които ще илюстрират културата на различни народи и етмноси, както и съвременни арт такива (по примера на световно известния българин Кристо). В този процес ще се стимулира и четенето (търсене на информация), както и креативността на учениците.
Клуб „Златна Добруджа“ – учниците ще работят по общи изследователски проекти с цел да задълбочат своите знания за опазването на околната среда, за вредите от пластмасата, за отговорното отношение към природата. Целта е да възпитаме у тях култура на еко поведение още в ранна възраст.
Клуб „Здраве“ – в този клуб учениците ще работят по различни изследователски мисии свързани със здравето – ментално, емоционално и телесно. Ще разработват сами програми за здарословен начин на живот докато четат и проучват информация по темата, които ще разпространяват сред совите ученици и родители.
Клуб „ViBe“ – чрез интересни и забавни занимания по компютърно моделиране и математическа логика, учениците ще се научат не само да бъдат дигитални ползватели, но и създатели, за да могат да развиват своето въобразжение, абстрактна интелигентност и креативност. Работа в екип по общи проекти допълнително ще помогне за тяхното приобщаване, по-добрата комуникация и взаимно приемане
Клуб „Гришо“ – спортни занимания по бадминтон. |
339 138.40
|
0.00
|
Дейност 2: Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Планираните по тази дейност обучениия имат за цел да подобрят компетентността на преподавателите и медиаторите в двете основни училища и гимназията за прилагане на компетентности за демократична култура в мултикултурна среда и промяна на цялостния подход на работа на учителите от подход, ориентиран около учебния процес към подход, ориентиран към развитие на ученика
На база идентифицираните на потребности на педагогическите специалисти от подобни обучения ще се проведе краткосрочно обучение, което завършва с присъждане на един квалификационен кредит, според идентифицираните нужди, по следната тема: „Демократичното гражданство като функция на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурното образование“.
Педагогическите специалисти и медиатори ще участват и в още две обучения без присъждане на кредити с включени следните теми:
„Обучение чрез графически организатори“ – усвояване назнания и умения за прилагане на модел на дидактически дизайн на урок чрез инфографики в учебната практика с цел надграждане на педагогическите компетентности за планиране на урок и педагогически ситуации чрез прилагане на графически организатори.
„Ефективни техники за комуникация, работа с родители и тяхното активизиране в образователния процес“ – развитие на умения у педагогическите специалисти за прилагане на работещи механизми в комуникацията и работа с родителите при обсъжданията и вземането на решения, които касаят образованието на тяхното дете. |
2 520.00
|
0.00
|
Дейност 3: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори: Ролята на родителите за успешното участие на децата в образователния процес е изключително важна особено сред уязвимите групи, където има родители, които не осигуряват необходимата подкрепа на своите деца, спират ги от посещение на училище икато яло не осъзнават ролята на образованието за развитието на техните деца. Това е една от основните причини за ранното отпадане от образование и ниския социален статус на голяма част от децата. От друга страна са чести и случаите, в които родители от български произход имат резерви децата им да посещават образователни институции, в които се обучават интегрирано деца от етническите малцинства.
С цел да се преодолеят тези дефицицити и да се отговори на нуждите и потребностите на различните етноси, във всяко едно от населените места ще бъдат създадени „Клуб на Отговорния родител“ с участието, както на родителите на децата, чийто майчин език не е български, така и родителите на децата чийто майчин език е български. Те ще се събират поне веднъж месечно, за да обсъждат различни теми касаещи обучението и възпитанието на децата. Клубовете ще работят в тясно сътрудничество с медиаторите, които ще бъдат техни ментори в тяхната работа и при планиране на общи инициативи.
В началотто, с родителите в клубовете ще бъдат проведени две обучения с цел да се насърчи диалога и изграждането на контакти между родителите от различни етноси и ангажирането им, като част от голямата училищна общности да се повиши информираността им по отношение на ползите от образователната интеграция, приемането на различията, както и ролята на родителя в процеса на възпитание и образованост на детето от най-ранна възраст. Обученията ще бъдат еднодневни и ще се водят от сепциалисти-обучители. Ще бъдат сформирани по две групи във всяко училище, като във всяка обучителна група поне половината участници ще бъдат родители от маргинализирани общности.
В последствие двата клуба ще продължат да работят самостоятелно заедно с медиаторите като ще провеждат по една дискусия на срок, в която ще бъдат включени и други родители и учителите, за да се обсъждат въпроси свързани с отговорното родителство, специфични проблеми, с които се сблъскват те или децата в училище с цел да се повиши мотивация за участие в училищния живот на повече родители.
Родителските клубове ще участват и в оранизираните междуучилищни дейности на децата, за да покажат своята подкрепа и ангажираност. Те ще бъдат активни участници и по време на информационните кампании за утвърждаването на основните ценности на разбирателство и толерантност и премахване на стереотипите и негативните нагласи. Клубовете ще работят в тясно сътрудничество освен с учителите в училищата, така и помежду си като провеждат по една съвместна среща на година за обмен на информация.
С цел пълноценното включване на родителите от всички етнически и социални групи за осигуряване на по-доброто разбиране на културните различия и идентичност и тяхното сплотяване, ще се провежда по една обща инициатива, вкл. с децата, която ще бъде честване на конкретен празник или доброволческа инициатива.
Активно участие в тази дейност ще вземат и представители на читалището в Добрич „Романо дром“, които са заявили своята подкрепа за проекта. |
73 800.00
|
0.00
|
Дейност 4: Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Във всяко едно от училищата в Добрич и Каварна, вкл. детската градина, за всеки образователен етап, ще се проведе по една кампания на срок насочена към проблема за дискриминация, основана на раса, етнически произход, религиозна принадлежност и социален статус. Целта ще бъде да се повиши информираността сред учениците и родителите по тези ключови въпроси, както и да се създадат предпоставки за трайно елиминиране на негативните нагласи и стереотипи сред обществото като цяло.
Кампаниите ще се организират и провеждат от сдружението партньор по проекта и ще бъдат организирани под формата на забавни активности, ролеви игри, състезания и други, като ще включват както децата, така и техните родители (от всички социални и етнически групи).
|
16 464.00
|
0.00
|