Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 528 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на потребността от създаване на мултикултурни етнически общности на територията на община Лом. 
Целеви групи са:
- Деца и ученици, чийто майчин език не е български - 400;
- Деца и ученици с майчин език български - 400;
- Родители, чийто майчин език не е български - 246;
- Родители, чийто майчин език е български - 154;
- Педагогически и непедагогически персонал - 160.
Общата цел е да насърчи позитивното отношение към разнообразието във всички области на човешкия живот на територията на община Лом.
Специфичните цели са:
- Да се подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда с различна концентрация на уязвими групи;
- Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности и се засили взаимодействието със заинтересованите страни;
- Да се повишат уменията на педагогически и непедагогическия персонал за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в мултикултурна среда;
- Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността към проявите на дискриминация, основана на раса, произход или религия.  
Очакваните резултати:
- Подобрена интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда;
- Създадени ефективни мултикултурни общности;
- Повишени умения на педагогически и непедагогическия персонал;
- Повишена чувствителност към проявите на дискриминация;
- Подобрени образователни резултати на 350 деца от уязвими групи;
Дейности:
 1. „Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование“
2. „Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда“
3. „Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители
4. „Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност“

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. „РАБОТА С ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“: ЦЕЛ: - Да се подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в 9 образователни институции на територията на община Лом с различна концентрация на уязвими групи. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от педагогическия екип на образователните институции и външни експерти, под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност" при спазване на съществуващата нормативна уредба. Ще бъдат проведена в две основни направления: ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА И ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА включва: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - ще се осъществяват под формата на клубове, чиято структура е съобразена с ПС в различните партньори, както и с възможностите за наемане на ЕОД в съответните направления. Всички създадени клубове ще принадлежат към едно от 4те направления на Наредба 13/21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование. По този начин ще се осигури придобиването на конкретни знания и умения с ясен критерий за проследяване на резултатите на включените деца и ученици. Заниманията по интереси ще бъдат проведени в две основни направления: - 5те партньори от детските градини съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години общо 17 клуба, като например: + Художествена гимнастика "Фантазия"; + Футболист на века; + Театър в облаците; + „Шеф-готвач“; + Клуб Малките художници; + „Аз съм българче“; + „Арт клуб“; + „Пеем и танцуваме“ - Партньорите от училищата съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години общо 28 клуба, като например: + Клуб „Училищна телевизия“; + Клуб „Снимките разказват“; + “Изкуство и театър“; + „Светът през моите очи“ + „Етнография“ + „В света на технологиите“ + „Фанфарен оркестър“ + „Мажоретен състав“ + „Приказен свят“ + „В света на приказките“ + „Веселите ноти“ 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - ще бъдат проведени общо 18 тематични срещи/беседи, при всеки един от партньорите образователни институции с мултикултурен елемент, следвайки структурата: + Една среща/беседа популяризираща четенето, с участието на известна личност; + Една среща/беседа по професионални направления, с участието на представители на успешни професии и бизнеси; + Една среща/беседа по безопасност, с участието на полиция, пожарна, местна власт, политици, граждански организации, специалист по права на човека. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА включва: 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - ще бъдат проведени общо 12 изнесени занимания като се използват оптимално всички дадености на територията на община Лом и Северозападна България по отношение на географско разположение, културно-исторически обекти, местни фестивали, празници и други традиционни мероприятия. Предварително идентифицирани занимание като например: + Разходка в музея; + Библиотека -Лом; + Фолклорен фестивал; + Читалище; + Ден на земята; + Разглеждане на художествената галерия в Лом; + Посещение на телевизионно студио. 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - ще бъдат проведени общо 4-ри МУД при предварително идентифицирани теми като например: + Спортен празник + Празник на народния будител + „Работилница за джуджета“- състезание + Джуджета и Снежанки с Червени шапчици- празник; + Празник на детската рисунка; 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - ще бъдат проведени общо 4-ри образователни екскурзии в рамките на проекта. Предварително идентифицирани маршрути: + „Бабини Видини кули“ + „Палеопарк“ гр. Вършец и Клисурски манастир; + Един ден сред природата-екскурзия до река Дунав; + Музейко, София ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец; 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец; 4. МУД - 1-24 месец; 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - 1-24 месец. 168 552.00 0.00
2. „ОБУЧЕНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ, РАЗВИВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ЗА ДЕМОКРАТИЧНА КУЛТУРА В РАМКИТЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“: ЦЕЛ: Да се повишат уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 10 - фондация "Рома Лом" под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". В проектното предложение се предвижда обучение без квалификационни кредити на по голямата част от педагогическия и непедагогическия състав на 9те партньора-образователни институции от община Лом. В обучението ще бъдат включени и 9те новоназначени към кандидата образователни медиатори. Обученията ще бъдат съобразени с приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. На етап изпълнение на проектното предложение ще бъде извършена актуална справка: + на педагогически специалисти и непедагогически персонал – образователни медиатори, социални работници и други от детски градини/училища за участие в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократични култура и обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти; + на актуалните нужди и потребности от обучения. За провеждането на обученията ще бъдат използвани само теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура https://www.coe.int/en/web/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture/rfcdc, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция. Примерни теми, които ще бъдат използвани при провеждане на обученията, ще бъдат подбрани от областите "Умения", "Ценности" и "Нагласи" от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Примерни теми, отговарящи на дефинираните нужди на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори от 9те образователни институции са: - "Комуникативни и презентативни умения"; - "Позитивно общуване и ефективно взаимодействие в образователната среда"; - "Общуване без агресия. Превенция и справяне с агресивното поведение в образователната среда" - "Аналитично и критично мислене"; - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Умения за разрешаване на конфликти"; - "Права на човека"; - "Върховенство на закона". - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Емпатия"; - "Гъвкавост и адаптивност"; - "Умения за сътрудничество"; - "Ценене на справедливостта"; - "Уважение"; - "Гражданска нагласа"; - "Отговорност". ЕТАПИ: 20 те обучения ще бъдат съобразени с всички партньори образователни институции и ще бъдат реализирани в първите 3 учебни срока. 10 800.00 0.00
3. „ПОДКРЕПА ЗА ИНТЕНЗИВНА РАБОТА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩНОСТ ОТ АКТИВНИ РОДИТЕЛИ: КРАТКИ ОБУЧЕНИЯ НА РОДИТЕЛИ, СВЪРЗАНИ С ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА ИМ И МОТИВАЦИЯ ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ УЧАСТИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ“: ЦЕЛ: - Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности в 9те образователните институции сред участниците в образователния процес и да се засили взаимодействието със заинтересованите страни; ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира под ръководството на ръководител проект от назначените 9 образователни медиатори към кандидата, подпомогнати от педагогически съветници от всичките 9 партньора от образователни институции и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Ще се реализира на две нива: ПЪРВО ниво ще реализира дейности, спрямо индивидуални потребности на целевата група: + Индивидуални срещи с родители на деца и ученици преди учебната година на семейства в риск и опасност от отпадане и непосещаване на учебни заведения; + Разработване на индивидуални планове за подкрепа за родителите и децата от тези семейства, включително със специалисти- психолози, социални работници, институции; + Придружаване, консултиране и подкрепа на семействата при среща със специалисти и институции; + Провеждане срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Реализирани в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. + Провеждане на кратки обучения, един път срочно с оптимално 6 родители по актуални теми. ВТОРО ниво ще реализира групови мотивационни дейности с целевата група - РОДИТЕЛСКИ НАЧИНАНИЯ по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование: + Образователните медиатори с подкрепата на педагогическия специалист във всеки един от партньорите ще идентифицират родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, чийто интереси, професия и работа могат да бъдат съчетани в една от темите и ще проведат индивидуални срещи с тях и ще ги мотивират за активно включване; + Ще се създадат 9 клуба по една по различни теми с по минимум 8 участника родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. + Клубовете ще бъдат създадени през втория учебен срок на първата учебна година; + Те ще имат самостоятелни изяви в образователната институция или изнесени, по техен избор, съгласно тематичното направление по което са работят привличайки други родители, деца и ученици. + Всеки родителски клуб ще има по една изява в учебен срок, общо 3 изяви в рамките на проекта. Изявите може да под формата на празнично събитие (кулинарни събития, пикник, танци ) или изложбен характер, но с условието да са присъствени и да привлекат други. По време на изпълнение на тази дейност в двете й нива ще се насърчава и следи за оптималното съотношение между с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Така организираната дейност с родители, ще допринесе в максимална степен, за интегрирания и интеркултурен ефект на проекта. Второто ниво на работа е в пълен унисон с Дейност 1 - работата с деца, а нейното изпълнение ще засили ефекта от Информационната кампания организирана в Дейност 4. ЕТАПИ: ДВЕТЕ НИВА на работа с родители ще се реализира в рамките на целия проект. 159 264.00 0.00
4. „ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ, ОСНОВАНА НА РАСА, ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД ИЛИ РЕЛИГИОЗНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ“: ЦЕЛ: Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността в община Лом към проявите на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 10 - фондация "Рома Лом" и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Предвижда организиране и провеждане на училищни информационни кампании, насочени към 4-ри основни направления: - затвърждаване на интеркултурните ценности; - превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; - преодоляване на негативни нагласи и стереотипи; - информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност. Направленията ще бъдат реализирани едновременно, през целия период на проекта по следната структура: 1. АНАЛИЗ на ситуацията. В началото на проекта, ще бъдат подготвени два вида въпросници, за ученици и за възрастни (родители/педагогически и непедагогически специалисти) по четирите направления. Анализът ще обхване 20% от идентифицираните по проекта брой деца/ученици, родители и педагогически персонал от всеки един от партньорите и 20% от функциониращ образователен персонал в местното управление и териториалните дирекции на институции. 2. ДИЗАЙН на кампанията. Вземайки в предвид извършения анализ, ще бъде разработен дизайн на кампанията. Задължителни елементи на дизайна са: + Визия/Лого, която да позволи лесната разпознаваемост на изработените материали по различните направления и видове. + Атрактивни и лесно смилаеми послания по всяко едно от направленията. + Ясна връзка с извършваните конкретни мероприятия и събития по Дейност 1. 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията. Кампанията ще се реализира едновременно по четирите направления на три нива. + ПЪРВО НИВО е концентрирано в самите учебни заведения-партньори по проекта, използвайки ключови мероприятия от реализираните дейности по проекта с деца/ученици и родители. Целта на това ниво е да осигури концентриран ефект в целевата група по конкретния проект. + ВТОРО НИВО е достигане до широката общественост на двете общински територии. Тук ще се използват социалните и местни медии, както и наличните интернет страници на страните по проекта, като основни канали за разпространение. Освен създадените електронни и печатни материали, ще бъдат създадени 2-ва кратки видеоклипа по направленията с реални кадри, заснети съгласно нормативната уредба и визуализирани с изготвения дизайн. + ТРЕТО НИВО на кампанията ще се реализира чрез формирането на тематични конкурси по темите от направленията. Нивото ще предостави възможност за изява на всички деца и ученици от териториите. По всяко направление ще бъдат организирани оптимално два вида публични конкурси във всяка учебна година, по следните методи: + с изложбен характер, снимка/картина по обявената тема; + с публицистичен характер – есе/театрален етюд/рийл по обявената тема; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията – на ниво учебна година ще бъде извършен мониторинг на проведената кампания, като за целта ще се използват въпросници, в същото съотношение като в анализа. В края на проекта ще бъде извършен мониторингов доклад, отразявайки данните от анализа, данните след първата учебна година от реализиране на кампанията и данните, събрани след изпълнението на капанията две поредни години. Създадените електронни и печатни материали ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. ЕТАПИ: 1. АНАЛИЗ на ситуацията - 1-ви - 4-ри месец; 2. ДИЗАЙН на кампанията - 5ти - 6-ти месец; 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията - 7-ми - 24ти месец; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията - 12-ти - 13ти месец и 23-24ти месец. 18 480.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.