Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Екипът на СУ “Св. Климент Охридски” разглежда този проект като средство да се развие обучението на докторантите в качествено нова посока. Успешното осъществяване на проекта ще осигури устойчива връзка образование - наука - бизнес. По този начин значително ще се подобри качеството на образованието и реализацията на завършилите докторанти. Това ще направи докторските програми по атрактивни за младите хора и ще даде възможност на Университета да привлече следващите поколения изследователи и таланти към академичната кариера. Развитието на научно-приложните изследвания и комерсиализацията на научните изследвания също е очакван резултат от реализацията на проекта. Едновременно с това, ще се осигури повишаване на иновативния потенциал в креативните и рекреативните индустрии. Те са от изключително значение за генерирането на социални и приобщаващи иновации и нови бизнес модели, но забавят развитието си поради липсата на адекватно подготвени специалисти, неподходящо провеждани публични политики и неактуализирани регулации. Тези проблеми ще бъдат основен обект на анализ в предлаганите докторски програми. В допълнение този проект е и средство да се подобри експертния потенциал и квалификацията на учените и преподавателите в СУ “Св. Климент Охридски”.

Основните дейности по проекта са: изграждане на интердисциплинарно докторантско училище, реализирано съвместно от пет факултета: Философски факултет, Факултет по журналистика и масова комуникация, Факултет по педагогика, Факултет по славянски филологии, Факултет по класически и нови филологии; обучение на 20 докторанти; изграждане на мрежа от партньорства между Университета и публични институции, НПО организации и бизнеса за подкрепа на модерно образование в докторската степен; реализиране на мобилности с цел повишаване на квалификацията и подкрепа за публикационната активност на докторантите, осигуряване на публичност и устойчивост на постигнатите резултати.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и развитие на докторантско училище: “Професиите на бъдещето: социални иновации и развитие на компетентности в отговор на изискванията на креативните, рекреативните индустрии и съвременната медийна среда” : Целта на Дейност 1 е създаването на докторантско училище. За целта ще се разработят специализирани курсове за обучение на докторанти, които ще се прилагат съвместно по конкретни акредитирани докторски програми. Избраните докторски програми са следните: ДП Образователен мениджмънт; ДП Методика на обучението по чужд език, ДП Методика на обучението по български език, ДП Методика на обучението по литература, ДП Методика на обучението по руски език; ДП Теория и история на литературата, ДП Българска литература, ДП Руска литература, ДП Литература на народите на Европа, Америка, Африка, Азия и Австралия, ДП Фолклористика, ДП Общо и сравнително езикознание, ДП Теория и практика на превода, ДП Български език, ДП Славянски езици, ДП Германски езици, ДП Романски езици, ДП Класически езици, ДП Ирански езици, ДП Семитско-хамитски езици, ДП Тюркски, монголски езици, ДП Угро-фински езици, ДП Езици на народите на Азия, Африка и Америка, ДП Литература на народите на Европа, Америка, Африка, Азия и Австралия, ДП Общо и сравнително езикознание; ДП Философия на културата, политиката, правото и икономиката, ДП История на философията, ДП Логика, ДП Етика, Естетика, ДП Културология, ДП Социология; ДП Публична администрация, ДП Политология, ДП Европеистика; ДП Обща психология, ДП Психология на здравето, ДП Социална психология, ДП Трудова, организационна и икономическа психология, ДП Културна и диференциална психология, ДП Социални дейности; ДП Медии и комуникации, ДП Информационно-търсещи системи. По същество са идентифицирани следните предметни полета за работа на докторантите: gt;Тем. полета насочени към отражението на дигиталната трансформация върху професиите в креативните индустрии: ПН 3.5, 3.3, 3.1, 3.2, 3.4: Трансформации на медийните и комуникационните стратегии в контекста на дигитализацията и технологичната промяна в България, Иновативна икономика и комуникационно въздействие: модели на публична комуникация на бизнеса през ХХI век, Журналистика на данните и колаборацията между бизнес и академична среда. gt;Тем. полета насочени към необходимостта от промяна в образователната екосистема: ПН 1.1, 3.2, 3.3, 2.1: Моделиране и управление на образователни екосистеми за устойчиво развитие и интелигентна специализация на креативните и рекреативни 5.0 индустрии и ПН 3.4 Социални дейности: Интердисциплинарни стратегии и технологии за социално предприемачество и устойчива заетост в сферата на креативните и рекреативните 5.0 индустрии. gt;Тем. полета насочени към социалните, политически, етичните и психологическите аспекти на икономическата промяна и необходимостта от специфични управленски подходи: ПН 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5: Политики за насърчаване и устойчивост на социалното предприемачество, Дигитални иновации в интелигентното информационно общество: изследване на информационното поведение на потребителите на креативните и рекреативните индустрии, Разработвате на постоянна национална система за предвиждане на новите работни места и свързаните с тях компетентности в креативните и рекреативните индустрии, Модели на успешно организационното поведение в креативните и рекреативните индустрии и личностни стратегии за успешно развитие. gt;Тем. полета насочени към развитието на специфични компетентностни модели: ПН 1.1, 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4: Новият век: антиутопии, научна фантастика и професиите на бъдещето, Новите медии, новите жанрове и новото авторство, Културните изследвания и ролята им в изграждането на регионални културни политики, Общности в риск: езици на неравенствата. gt;Тем. полета насочени към интеграцията на групи в неравностойно положение като фактор за устойчиво развитие: ПН 1.1, 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4: Междукултурният диалог в многоезикова Европа: проблеми на образованието, комуникацията, интеграцията, разбирателството и толерантността" (сътрудници по интеграцията като професия на бъдещето), Изграждане на приобщаваща среда за устойчиво развитие чрез езикова, социокултурна и професионална интеграция на бежанци и мигранти. 680 000.00 0.00
Проектни докторантури, за подпомагане на професионалното развитие на докторанти за провеждане на докторантури, пряко свързани с актуални потребности на конкретни икономически сектори, бизнеси и работодатели, публични институции, НПО и научни организации : Основни цели на Дейност 2 са: подобряване на приложния характер на докторантските изследвания, осигуряване на достъп но най-новите научни постижения, придобиването на преносими умения от докторантите и обвързването на научните им изследвания с конкретни потребности на креативните и рекреативните индустрии. Достъпът до международни институции и изследователски форуми е изключително важен за развитието на младия изследовател.Това дава възможност докторантите да споделя резултати от своите изследвания, дасъпоставя себе си със своите колеги от други страни, ще установи мястото на изследваната тема в полето на учени от институции с богата академична традиция ще обменя добри практики. В този ред на мисли възможността за допълнителна квалификация и публичност зад граница е съществена.Проектният екип ще създаде план за реализиране докторантските мобилности. Ще се идентифицират университети и изследователски центрове, които развита образователни програми и научни изследвания в областта на всяка една докторантура. На тази база ще се осъществят и планираните мобилности. СУ “Св. Климент Охридски” има изключително широка мрежа от контакти с различни университети и реализира стотици мобилности по Еразъм всяка година. На тази основа, смятаме, че ще успеем да реализираме успешно планираните дейности по осигуряване на възможно най-подходящи мобилности и за докторантите получили подкрепа в рамките на настоящия проект. Успешното публикуване на статии на докторантите, отразяващи резултатите от техните изследвания, ще бъде подпомогнато по два начина. Първо, като част от обучението, докторантите ще преминат специфична подготовка по методика на научно-приложното изследване, по разработване на текстове в съответствие със световните стандарти и по подготовка за публикация. това ще има даде необходимите зания и умения за разработване на качествени текстове, които да преминат успешно процеса на резцензиране в престижни издания. Второ, проектният екип ще изготви списък с препоръчани издания, съобразени с конкретните нужди на съответния докторант. Организирането на регулярен докторантски семинар с участието на всички докторанти, подпомогнати по проекта и техните научни ръководители ще даде възможност за по-активното включване на докторантите в академичната общност. Той ще подпомогне успешното реализиране на интердисциплинарните изследвания като установи постоянен контакт на докторантите не само с научните им ръководители, но и с останалите преподаватели, работещи по свързани теми. В докторантските семинари ще се включват и представители на асоциираните партньори, за да подпомогнат докторантите в приложната част от техните изследвания. Провеждането на годишна конференция ще популяризира допълнително резултатите от докторантските изследвания. 1 870 454.40 0.00
Повишаване на капацитета и уменията на академичния състав: От съществено значение за развитие на връзката образование - наука - бизнес и включването на потребителите на кадри в процеса по разработване на учебни програми и материали, при дефинирането на темите и при разработването на обучителни методи. Това ще се постигне като през целият период на реализиране на проекта ще се провеждат фокус-групи включващи представители на асоциираните партньори. Фокус-групите ще се провеждат и резултатите от тях ще се анализират в съответствие с възприетите научни стандарти. Основната им цел е да се идентифицират темите, върху които трябва да се акцентира при обучението на докторантите. Да се анализира степента на удовлетвореност и да се изведат подходящи обучителни практики. В допълнение, ще се разглеждат и възможностите за най-подходящите начини за провеждането на практики от докторантите. Провеждането на мобилност от страна на академичния състав е основен метод за въвеждане на иновативни подходи в обучението. Те ще дадат възможност на преподавателите да се запознаят с иновативни методи на преподаване и организиране на обучението в докторската степен. 93 990.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.