Дуалната система на обучение е въведена от 8 години по 6 специалности в 2 направления - “Производствени технологии-дървесина, хартия, пластмаси и стъкло“ и „Аудио-визуални изкуства и техники; производство на медийни продукти“. Проектът е насочен към модернизиране методите на преподаване в професионалното образование и обучение. Създаване на навици и умения у учениците за работа с най-съвременна техника и технологии. Работим успешно с партньорите и имаме традиции в обучението на наставници. Ще се обособи център за провеждане на обучения на наставници, родители и партньори и срещи с ученици от различните специалности. Проектът е в унисон с ИТСР-ЮЦР за развитието на дуалната система на обучение. Ще осигури допълнителна професионална подготовка за учениците от първи гимназиален етап. Така се очаква да се засилят интересът и мотивацията им за учене. Допълнителната подкрепа ще се осъществи с „пробно стажуване“ в партниращите предприятия и запознаване с реалните работни условия,което е извън учебния план. Предварителното опознаване между ученици и работодатели ще допринесе за по-пряко участие на бизнеса в процеса на подготовка на бъдещите специалисти, отговарящи на изискванията на пазара на труда с оглед на бъдещата им реализация. Ще се закупят съвременни съоръжения, близки до производствените условия, които предлагат фирмите партньори. Ще се проведат информационни кампании за работодателите, родителите и учениците, обучения на учители и наставници, подкрепа, в т.ч. методическа за наставници, подготовка на учебно съдържание, адекватно на актуалните и перспективни потребности на пазара на труда. Проектът ще отрази основните изисквания за равен достъп до качествено образование и обвързване с науката и бизнеса, с търсените знания и умения. Ще се подобри връзката ученик - училище - родител - работодател и ще се популяризира дуалната система на обучение.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейност 1: Допълнителна професионална подготовка "пробно стажуване" и допълнителни занимания за ученици за придобиване на знания, умения и компетентности в съответствие с изискванията на пазара на труда: Учениците, които ще преминат пробно стажуване и допълнително обучение по чужд език са разпределени по години и работодатели, както следва:
Първа година:
Специалност „Мебелно производство“ – 52 ученици
Специалност „Тапицерство и декораторство“ – 13 ученици
Специалност „Производство на тапицирани изделия“ – 26 ученици
Специалност „Полиграфия“ – 13 ученици
Общо за първата година: 104 ученици
Втора година:
Специалност „Мебелно производство“ – 39 ученици
Специалност „Производство на тапицирани изделия“ – 39 ученици
Специалност „Полиграфия“ – 40 ученици
Общо за втората година: 118 ученици
Учениците от специалност „Мебелно производство“ са разпределени при работодателите: ДИАЛОГ ООД; ГЮЛ ПРО ООД; АУРА МЕБЕЛ ЕООД; РЕДО ЕООД; МЕБЕЛОР ООД.
Учениците от специалностите „Тапицерство и декораторство“ и „Производство на тапицирани изделия“ са разпределени при работодател ТЕД БЕД ЕАД;
Учениците от специалност „Полиграфия“ са разпределени при работодателите: ПОЛИГРАФИЧЕСКИ КОМПЛЕКС ЖАНЕТ 45 ООД и ЕКСЕЛПАК БЪЛГАРИЯ ООД
Планираното за закупуване работно облекло е необходимо, за да бъде ползвано от учениците от първи гимназиален етап, които ще вземат участие в пробното стажуване, както и за реализиране на целите на дуалната система на обучение и ще допринесе за постигане на целите на проекта.
Детайлна разбивка на материалите и консумативите, които ще бъдат закупени, за да покрият нуждите на дуалната система на обучение на учениците от специалностите „Мебелно производство“, „Производство на тапицирани изделия“, „Полиграфия“ и „Тапицерство и декораторство“ е приложена в секция 13 „Прикачени документи“ – Приложение 1, неразделна част от Споразумението за партньорство.
Поддейности, разпределени както следва:
1. Организиране на работна среща между училището и фирмите партньори
2. Организиране на работни срещи на фирмите партньорите с учителите.
3. Оборудване с ръчни и електрически инструменти, материали, консумативи и специализирано оборудване. Наличното оборудване е недостатъчно, за да покрие дейностите, предвидени в проектното предложение. Предвиденото оборудване ще бъде ползвано от учениците от първи гимназиален етап, които ще вземат участие в пробното стажуване. То ще подпомогне учениците от първи гимназиален етап да придобият знанията и уменията, необходими за осъществяване и приспособяване на дуалната система на обучение към втори гимназиален етап и подготовка за преминаване към практическо обучение в реална работна среда. Детайлна разбивка на материалите и консумативите, които ще бъдат закупени, за да покрият нуждите на дуалната система на обучение на учениците от специалностите „Мебелно производство“, „Производство на тапицирани изделия“, „Полиграфия“ и „Тапицерство и деораторство“ е приложена в секция 13 „Прикачени документи“ като неразделна част от коригираното Споразумение за партньорство.
4. Закупуване на работно облекло и лични предпазни средства
5. Избор на наставници от фирмите партньори и организиране и провеждане на работна среща между тях и учители.
6. Провеждане на допълнителни занятия по чужд език и професионална подготовка. Занятията се провеждат в училище, а след приключването на заниманията учениците изготвят проект или практическо представяне.
7. Разпределяне на учениците по фирмите партньори
8. Застраховане на учениците и учителите, които ще вземат участие в пробното стажуване
9. Провеждане на пробно стажуване за всяка година на учениците от първи гимназиален етап. Учениците получават стипендия, а наставниците - възнаграждение за всеки час от проведеното пробно стажуване.
10. Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда (втори гимназиален етап).
11. За провеждането на пробното стажуване ще бъдат разработени анкетни карти, график и учебни програми съвместно с наставниците, ръководителите на фирми и училищното ръководство.
239 646.00
0.00
Дейност 2: Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение: Дейността обхваща 15 учители и 23 наставници. Проектното предложение предвижда:
1. Провеждане на семинар - обучение на учители.
2. Провеждане на семинар - обучение на наставници.
3. Провеждане на обучение на наставници.
4. Обучение на учителите по професионална подготовка, акцентирано върху новости и предизвикателства пред бизнеса, за разработване на нормативни документи, свързани с предстоящото пробно стажуване и обслужващи провеждането на обучение в реална работна среда.
5. Организиране и провеждане на обучение на наставници с цел повишаване на методическите и педагогическите им умения.
6. Организиране и провеждане на обучения на учители и наставници за дуалната форма на обучение по тематика, касаеща взаимодействието и допълването на дейности, осъществявани от учители и наставници.
7. Въвеждащо обучение за работа с ученици в дуална форма на обучение.
8. Провеждане на обучение за разработване на учебни програми.
9. Супервизия на училището с фирмите партньори.
10. Супервизия на учителите с представители на фирмите партньори.
11. Взаимна супервизия.
87 750.00
0.00
Дейност 3: Осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда: 1. Разработване на план - програма за въвеждащо обучение на ученици в дуалната форма на обучение.
2. Разработване на учебни програми.
3. Разработване на учебни помагала.
4. Закупуване на учебници и учебни помагала.
Целта е осигуряване на учебно съдържание, акцентирано върху изграждането на ключови компетентности, отговарящи на динамиката на пазара на труда.
Учебното съдържание, необходимо, за да постигне качество на обучението в дуалната форма на ПОО, е оскъдно и крайно недостатъчно. Липсва литература, отговаряща на съвременните изисквания на образователния процес, учебното съдържание не би могло да покрие ключовите компетентности, съответно динамиката на пазара на труда. Липсата на литература налага учителите по професионални предмети да разработят такава. Необходимо е да бъдат закупени и допълнителен брой учебници и помагала. Предвидените в проектното предложение средства ще бъдат използвани за закупуване на учебници (хартиен и електронен вариант) по предметите: „Конструиране на мебели“, „Технология и производство на мебели и мебелни изделия“, „Дървесинознание“, „Материалознание“, „Мастила и материали за полиграфията“, „Технология за печат“, „Наръчник предпечатна подготовка“, „Основни стъпки в печатната технология“, „Въведение в ситопечата 1, 2 и 3, „Наръчник за начинаещи дизайнери“ и др.
158 083.60
0.00
Дейност 4: Информационни кампании, кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО.: Дейността цели повишаване на интереса към дуалната система на обучение и подобрявне на връзките ученик - училище - родител - работодател
1. Организиране на информационни кампании сред работодателите с цел разширяване на възможностите за дуалното ПОО и адаптиране на иновациите при провеждане на обучение в реална работна среда.
2. Презентиране на фирмите партньори пред родители и ученици.
3. Осъществяване на информационни кампании за ученици от прогимназиален етап на образование.
4. Разработване и разпространение на информационни материали за възможностите на дуалната форма на обучение, насочени към ученици, родители и широката общественост.
5. Отчитане на резултатите от проведените обучения.
38 313.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN