Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 422 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е разработен в съответствие с Условията по Процедура BG05SFPR001-1.004  на Програма „Образование“ 2021-2027. Основните цели на проекта включват подобряване на интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в 124 ОУ и 1ОУ, които са с различна концентрация на уязвими групи, както и насърчаване на ефективни мултикултурни общности сред участниците в образователния процес. 

Дейности:
1.	Работа с деца и ученици
•	Организация на културни събития като форум театри, беседи, ученически клубове, спортни турнири и учебни екскурзии.
•	Занимания в училищна среда, насърчаващи културното многообразие и интеграцията.
2.	Обучения на педагогическите специалисти
•	Провеждане на работилници и тренинги за учители, насочени към развиване на умения за работа в мултикултурна среда и насърчаване на демократични ценности.
3.	Подкрепа за изграждане на общност от активни родители
•	Организация на редовни срещи и форуми за родители за обсъждане на въпроси, свързани с образованието и културната интеграция на техните деца.
4.	Провеждане на информационни кампании за недопускане на дискриминация
•	Информационни кампании, насочени към повишаване на осведомеността за значението на интеркултурното образование и превенцията на дискриминация.
Проектът ще се изпълнява в гр. София и гр. Костинброд в срок от 36 месеца, допринасяйки за постигане на целите на Приоритет 1 на Националната програма за развитие БЪЛГАРИЯ 2030, Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Р България (2021 – 2030) и Националната стратегия за приобщаване и участие на ромите (2021-2030).
Проектът кореспондира и с Европейската гаранция за децата, фокусирайки се върху предоставяне на приобщаващо образование и насърчаване на толерантността и недискриминацията в образователните институции. С успешното изпълнение на проекта ще се създаде приобщаваща образователна среда в двете училища, подкрепяща културното многообразие и демократичните ценности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование : Дейността е насочена към разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Тя предвижда следните инициативи в 124 ОУ „Васил Левски“, което е с концентрация на деца от уязвими групи, и 1ОУ „Васил Левски“ – гр. Костинброд, което е с по-слаба концентрация на деца от уязвими групи: ПОДДЕЙНОСТ 1 ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ За 124 ОУ – Клубове по: Четене за предучилищен, начален и прогимназиален етап; Клубове по забавна математика, танци и хореография. За 1 ОУ - Клубове по: Драматизации за предучилищен и прогимназиален етап; Изобразително изкуство за начален и прогимназиален етап; Музика за начален етап, Екология за прогимназиален етап и Жестомимичен език за начален етап. ПОДДЕЙНОСТ 2 ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ • Информационни интерактивни сесии по теми, свързани с дискриминацията и затвърждаване на граждански и интеркултурни ценности на базата на съществуващи обучителни ресурси като: Наръчник за правата на човека на Съвета на Европа „Компасито“ (за деца) и „Компас“ (за млади хора), Наръчник за противопоставяне на расизма „Съзвездия“ • Работилници за съвместно създаване на информационно съдържание с послания срещу дискриминацията и затвърждаване на граждански и интеркултурни ценности • Публикуване на вече изготвените през втория уч. срок материали в соц. мрежи на двете училища. Предвидено е и създаването на графити/фасадно изкуство с послания срещу дискриминацията • Беседи за зависимостите (алкохол, тютюнопушене, интернет) - за предучилищен, начален, прогимназиален етап • Тематична беседа: „Как да се пазим в мрежата, защита от кибертормоз“ и прожектиране на филми по темата • Тематична беседа: "Превенция на противоправното поведение" • Форум театър – „Толерантно поведение и недопускане на дискриминация“ за предучилищен, начален и прогимназиален етап ПОДДЕЙНОСТ 3 ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ a) Спортни занимания за: - 6 спортни занимания за предучилищен етап от 124 ОУ и 6 за 1 ОУ с по 20 деца от предучилищен етап от всяко училище - 6 за начален етап от 124 ОУ и 6 за 1 ОУ с по 20 деца от начален етап от всяко училище - 6 за прогимназиален етап от 124 ОУ и 6 за 1 ОУ с по 20 деца от прогимназиален етап от всяко училище b) 6 съвместни спортни турнира между двете училища. Спортните турнири ще се провеждат по един път на срок, като през зимния учебен срок турнирите ще бъдат на столичен стадион и в тях учениците ще участват в различни форми на щафетни игри, а през летния учебен срок – турнирите ще са с локация Градския стадион в община Костинброд, включвайки различни отборни състезания. За спортните турнири ще бъдат ангажирани общо 10 ЕОД и по 4 ПС от всяко училище. Във всеки турнир ще участват по 80 деца. ПОДДЕЙНОСТ 4 МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ Предвидени са съвместни открити уроци на тема "Недопускане на дискриминация в училище" във всяко от училищата - по 1 на уч. година. Ще съдържат въведение за значението на равенството и уважението в училище; интерактивни дейности за по-добро разбиране на проявите и последиците на дискриминацията; запознаване с методи за разпознаване и предотвратяване на дискриминация; създаване на колективен плакат от учениците, изразяващ стремежа им към приемаща училищна среда. ПОДДЕЙНОСТ 5 ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - Национален исторически музей - „Музейко“ - "Триъгълника на толерантността" - София - Музей на София и Музей на илюзиите - СУ „Св. Климент Охридски“, Храм-паметник „Св. Ал. Невски и Национален археологически музей - Военно-исторически музей и НДК 308 378.40 0.00
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда : Настоящата дейност е насочена към организирането на обучения за педагогическите специалисти от двете училища с цел придобиване от тяхна страна на различни знания, умения и компетентности, свързани с демократичната култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда. В рамките на дейността за преподавателите от двете училища са планирани три обучения: ОБУЧЕНИЕ 1: ОСНОВИ НА ДЕМОКРАТИЧНАТА КУЛТУРА И КОМПЕТЕНЦИИ Тема 1: Въведение в демократичната култура и компетенции • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Въведение в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура (RFCDC) - 4 часа • Дефиниране на демократичната култура и нейните основни принципи - 4 часа • Разбиране на компетенциите за демократична култура - знание, умения, нагласи и ценности - 4 часа Тема 2: Развитие на демократични компетенции у учениците • Развитие на критическо мислене и анализ на медии - 6 часа • Умения за междукултурно общуване и взаимодействие - 6 часа • Промотиране на равенство и справедливост в класната стая – 6 часа Тема 3: Практически дейности и методи за обучение • Методи и подходи за включване на демократичните компетенции в учебния процес - 6 часа • Работилница: Разработка на учебни дейности и уроци за развитие на демократични компетенции - 6 часа • Обратна връзка и обсъждане на разработените учебни дейности - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 2: РАЗРЕШАВАНЕ НА КОНФЛИКТИ И СЪТРУДНИЧЕСТВО Тема 1: Въведение в разрешаването на конфликти • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Теория на конфликтите: видове и причини за конфликти - 4 часа • Основи на мирното разрешаване на конфликти - 4 часа • Умения за активно слушане и емпатия - 4 часа Тема 2: Методи и стратегии за разрешаване на конфликти • Методика на медиация и посредничество в училищна среда - 6 часа • Техники за изграждане на екипи и сътрудничество - 6 часа • Ролева игра: симулация на разрешаване на конфликти в класната стая - 6 часа Тема 3: Практически занятия и интеграция на уменията • Разработка на стратегии за разрешаване на конфликти в училище - 6 часа • Работилница: Приложение на наученото в реални учебни ситуации - 6 часа • Обратна връзка и анализ на работилницата - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 3: ПРАВА НА ЧОВЕКА И АКТИВНО ГРАЖДАНСТВО Тема 1: Въведение в правата на човека и гражданството • Откриване и представяне на програмата - 2 час • История и развитие на правата на човека - 4 часа • Основни принципи на активно гражданство - 4 часа • Връзка между правата на човека и демократичната култура - 4 часа Тема 2: Промоция на правата на човека и активно гражданство в училище • Обучение по права на човека: методи и подходи - 6 часа • Умения за гражданско участие и инициативи - 6 часа • Включване на учениците в училищни и обществени проекти - 6 часа Тема 3: Практически упражнения и планиране • Разработка на проекти за промоция на правата на човека и активно гражданство - 6 часа • Работилница: Симулиране на граждански инициативи и проекти - 6 часа • Обратна връзка и финални дискусии - 4 часа 12 960.00 0.00
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки занимания/обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори. : Дейност 3 включва инициативи, насочени към работа на педагогическите специалисти от 124 ОУ и 1 ОУ в посока изграждане на общност на активни родители. Дейността ще се организира под формата на съвместни тематични срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Срещите с родителите ще се провеждат във всяко от двете училища, в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. Родителите играят ключова роля в подкрепата и развитието на своите деца и тези съвместни срещи са жизненоважни за повишаването на тяхната осведоменост и умения в областта на толерантността, недопускането на дискриминация, равния старт и интеграцията в обществото. • Толерантност и недопускане на дискриминация: В рамките на срещата на тази тема родителите ще бъдат по-добре подготвени да се справят със стереотипите и предразсъдъците, които могат да засегнат техните деца и да защитават правата им. • Равен старт и интеграция в обществото: Среща на такава тема ще помогне на родителите да разберат значението на равния старт и да подкрепят своите деца в процеса на интеграция, като насърчават тяхната независимост и социални умения. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: ТОЛЕРАНТНОСТ И НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ Тема 1: Въведение и основи на толерантността (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Основни понятия: толерантност, стереотипи, предразсъдъци и дискриминация. Тема 2: Разпознаване и справяне с дискриминацията (2 часа) • Идентифициране на различните форми на дискриминация, с които децата могат да се сблъскат. • Стратегии и техники за справяне с дискриминацията и насърчаване на толерантността. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за разпознаване на дискриминация и нейните последици. • Ролеви игри за трениране на реакциите в случаи на дискриминация. Тема 4: Подкрепа и насърчаване на толерантността в ежедневието (2 часа) • Как да насърчаваме толерантността в семейството и училището. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: РАВЕН СТАРТ И ИНТЕГРАЦИЯ В ОБЩЕСТВОТО Тема 1: Въведение и значението на равния старт (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Значението на равния старт за децата и техните права. Тема 2: Стратегии за подкрепа на интеграцията (2 часа) • Методи и стратегии за подпомагане на интеграцията в училище и обществото. • Примери на успешни практики и програми за интеграция. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за насърчаване на социалните умения и независимостта на децата. • Ролеви игри за симулиране на социални ситуации и интеграция. Тема 4: Подкрепа и мотивация за родителите (2 часа) • Как да подкрепяме децата си в процеса на интеграция и да изграждаме тяхната увереност. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. 5 568.00 0.00
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност : Дейността цели да повиши информираността за интеркултурно образование и недопускането на дискриминация сред ученици от предучилищен, начален и прогимназиален етапи. Чрез 6 тематични информационни кампании, организирани в рамките на 6 уч. срока, ще бъде създадена основа за по-добро разбиране и приемане на културните различия, което е и основна цел на проекта. Всеки уч. срок ще се организира по 1 събитие, включващо теми, съобразени с възрастта на учениците и със специфичните нужди за развитие на мултикултурните умения в различните образователни етапи. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. КАМПАНИИ ЗА ПРЕДУЧИЛИЩЕН ЕТАП 1. „Различни, но заедно“ • Съдържание: Въведение в концепцията за културни различия чрез разкази, игри и рисунки. Включване на истории за различни култури и традиции, подчертаващи общите човешки ценности. • Материали: Цветни постери и книжки с картинки. • Провеждане: Експертите ще представят интерактивни сесии, включващи разказване на истории и съвместни арт проекти. Децата ще участват в творчески работилници, където ще рисуват своите впечатления. 2. „Различни гласове“ • Съдържание: Песни и музика от различни култури, като начин за разбиране на разнообразието. Интерактивни музикални занимания. • Материали: ДВД-та с музика, книжки с текстове на песни и инструменти за деца. • Провеждане: Музикални сесии, в които децата ще научават и изпълняват песни от различни култури. Експертите ще организират малки музикални представления. КАМПАНИИ ЗА НАЧАЛЕН ЕТАП 3. „Интеркултурен пътеводител“ • Съдържание: Образователни материали, представящи различни култури чрез карти, фотографии и кратки текстове. Акцент върху интересни факти и забележителности. • Материали: Книжки, карти на света и мултимедийни презентации. • Провеждане: Експертите ще организират интерактивни уроци с презентации и дискусии. Учениците ще участват в създаването на интеркултурен пътеводител. 4. „Мостове на разбирателство“ • Съдържание: Проекти и дискусии, насочени към изграждане на уважение и разбирателство между различни култури. • Материали: Брошури и постери. • Провеждане: Създаване на групови проекти, в които учениците работят заедно, за да представят културни мостове. Дискусии и ролеви игри. КАМПАНИИ ЗА ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП 5. „Гласове срещу омразата“ • Съдържание: Представяне на информация за различните форми на дискриминация. Примери от историята и съвремието. • Материали: Плакати, книжки и онлайн ресурси. • Провеждане: Дискусии и ролеви игри, в които учениците ще се учат как да разпознават и противодействат на омразата. Работилници за създаване на антидискриминационни постери. 6. „Мултикултурни заедно“ • Съдържание: Примери за културно сътрудничество. Подчертаване на ползите от мултикултурното общество. • Материали: Информационни брошури и видеоматериали. • Провеждане: Организиране на дебати и презентации. Учениците ще представят свои проекти и ще споделят лични истории. 156 816.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.