Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към насърчаване на позитивно отношение към разнообразието във всички области на човешкия живот и подобряване на интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в образователни институции с различна концентрация на уязвими групи на територията на община Левски. Чрез реализирането на проекта се насърчават ефективните мултикултурни общности в образователните институции сред участниците в образователния процес и взаимодействието със заинтересованите страни. За постигане на целите на проекта са предвидени да бъдат реализирани  следните дейности: 
1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.
2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.
3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители.
4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.
Дейностите са подбрани така, че в пълна степен да гарантират постигането на заложените резултати, а именно:
- повишаване мотивацията за учене на децата и учениците в риск от ранно отпадане и подобряване на уменията по български език посредством организиране на съвместни занимания по интереси и съвместни извънкласни дейности;
- повишаване на мотивацията на родителите на децата от уязвимите групи за участие в образователния процес;
- подобряване на  интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в образователни институции с различна концентрация на уязвими групи и взаимодействието със заинтересованите страни, вкл. родителите;
-  създаване на  предпоставки за преодоляване на негативните обществени нагласи и стереотипи, основани на етнически произход;
- повишаване на знанията и уменията на педагогически специалисти за работа с деца и ученици от уязвими групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Целта на дейността е насърчаване на интеркултурната комуникация чрез осъществяване на взаимна работа между деца и ученици, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български, между ученици с добри образователни резултати и такива с пропуски в усвояването на образователно съдържание, повишаване мотивацията за учене на децата и учениците в риск от ранно отпадане и подобряване на уменията по български език посредством организиране на съвместни занимания по интереси и съвместни извънкласни дейности за стимулиране на творческите им изяви чрез включване в изпълнението на дейността и на деца и ученици, които не са в риск от отпадане, вкл. от образователни институции с ниска или без концентрация на уязвими групи. Чрез реализирането на дейността се разнообразяват формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. В изпълнение на дейността са предвидени и съвместни дейности между деца и ученици, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български, както и между образователни институции с и без концентрация на уязвими групи. Изборът на целевите групи и дейностите за тях са определени на база на потребностите им, съгласно представения Анализ - Декларация от директора на съответната образователна институция. Дейност 1 ще се реализира чрез следните форми за обща подкрепа за личностно развитие и включва следните поддейности: Поддейност 1: Занимания по интереси ОУ „ Христо Ботев“, с. Асеновци (П1) Участие на 38 ученика, от които 30 деца и ученици, чийто майчин език не български и 8 деца и ученици, чийто майчин език е български. Ще бъдат сформирани следните клубове: Клуб „Приказки на народите“ - 12 ученика Клуб „Традиции и култура“ - 13 ученика Клуб „Спортни дейности“ - 13 ученика За всеки от клубовете ще бъдат проведени по 35 уч. часа на срок. За реализирането на клубовете ще бъдат ангажирани 3 бр. педагогически специалисти (ПС). ДГ Слънце, гр. Левски (П2) Участие на 90, от които 56 деца и ученици, чийто майчин език не български и 34 деца и ученици, чийто майчин език е български. Ще бъдат сформирани следните клубове: Клуб „Млад еколог“ - 21 деца, разпредели в две групи Клуб „Приятели с природата“ - 25 деца, разпределени в две групи Клуб „Празници и развлечения“- 20 деца, разпределени в две групи Клуб „Спортни дейности“ – 24 деца, разпределени в две групи по 12 деца; За всеки от клубовете ще бъдат проведени по 35 уч. часа на срок. За реализирането на клубовете ще бъдат ангажирани 8 бр. педагогически специалисти (ПС). ДГ „Локомотив“, гр. Левски (П3) Участие на 48, от които 12 деца и ученици, чийто майчин език не български и 36 деца и ученици, чийто майчин език е български. Клуб „Песни на народите“ - 12 деца Клуб „Танци на народите“ - 12 деца Клуб „Приказки на народите“ - 12 деца Клуб „Млад еколог“ - 12 деца За всеки от клубовете ще бъдат проведени по 35 уч. часа на срок. За реализирането на клубовете ще бъдат ангажирани 4 бр. педагогически специалисти (ПС). В рамките на клубовете децата и учениците ще придобият знания и умения за работа в мултикултурна среда и ще опознаят различни култури и особеностите им при различните етноси. Чрез планираните клубове ще се обвърже творческото с емоционалното и духовно развитие на участниците. Дейностите в клубовете имат интеграционна цел, тъй като чрез участието си в тях деца и учениците ще осъзнаят факта, че изкуството, спорта, културата и науката няма граници и че разнообразието на култури е богатство и ценност за всяко съвременно развито общество. Чрез провеждането на занятията в клубовете, ще се формират умения за работа, отговорност и екипност в името на постигането на добри резултати. Упражняването на интересни за учениците занимания, ще ги мотивират за по-активно участие в образователния процес. 295 442.40 0.00
Дейност 2 Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: Целта на дейността е повишаване на знания и умения на педагогически специалисти за работа с деца и ученици уязвими групи и интеркултурна среда; В рамките на дейност 2 предвиждаме да проведем обучения на педагогически специалисти (с присъждане на 1, квалификационен кредит или без квалификационни кредити съгласно приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. Обученията са само по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. В рамките на дейността ще проведем по 3 обучения за педагогическите специалисти. 40 ПС ще бъдат разпределени в три групи. Предвидените обучения на педагогическите специалисти не припокриват обученията за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и /или други международни програми и проекти. Описаните по-горе обучения са подбрани на база на обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на образователните институции, партньори в настоящия проект. -с присъждане на 1, квалификационен кредит - 3 групи за общо 40 ПС Обучение на тема: "Емоционална интелигентност. Управление на конфликти". Темата на обучението е относимо към група "Умения " от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и се отнася към придобиване и развитие на следните 2 компетенции: Умения за решаване на конфликти и емпатия. - без квалификационни кредити - 3 групи за общо 40 ПС - 2 обучения 1. Обучение на тема: Работа в екип. Лична и екипна ефективност. Темата на обучението е относимо към група "Умения " от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и се отнася към придобиване и развитие на следните 2 компетенции: "Умения за аналитично и критично мислене" и "Умения за сътрудничество," както и е относима към група "Нагласи", комепентност "Собствена ефективност". 2. Обучение на тема: "Мотивация. Развитие и саморазвитие." Темата на обучението е относимо към група "Умения " от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и се отнася към придобиване и развитие на компетентност: "Умения за аналитично и критично мислене". Също така се отнася и към група „Знание и практическо разбиране“, компетентност „Себепознание и критично себеразбиране. Посочените по-горе обучения са избрани в съответствие с Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Рамката е модел на компетенциите за културно разнообразни демокрации. Тематика на обученията е за придобиване и развиване на компетенции, които са част от 20 компетенции по модел за компетенции за демократична култура на основно, средно и напреднало ниво, измервано чрез 135 ключови дискриптори и за прилагане на Рамката в образователната система. В съответствие с Рамката са избрани и темите на обученията. Описаните по-горе обучения са подбрани на база на обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на образователните институции, партньори в настоящия проект. 1 890.00 0.00
Дейност 3 Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители.: Целта на дейността е повишаване на капацитета и знанията на родителите относно важността на образованието за децата им и за развитие на социални умения и компетентности в мултикултурна среда с фокус родителите на деца и ученици, чийто майчин език не е български, от уязвими групи, по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование и др. Работата с родителите ще се организира и като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Среща с родителите се провежда задължително в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. За целите на проекта са предвидени по 12 срещи с родители, по четири за всяка образователна институция. Чрез реализирането на дейността ще бъдат насърчени родителите от общността за включването им в училищни инициативи за изграждане на подкрепяща детето/ученика семейна среда, мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование. В дейността се предвижда работа с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български, както и с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Ще бъде разработен цикъл от кратки обучения - училище за родители. Обученията ще се провеждат от ПС от съответните образователни институции. Обученията на родителите целят както повишаването на мотивацията на родителите на деца, чиито език не е майчин за по-активно участие на децата им в образователния процес, така и за подобряване на процеса на образователната интеграция и приемането на различието. В образователните беседи за групата на родителите от етническите малцинства ще бъде поставен акцент върху ценността на образованието и неговото значение за изграждането на учениците като пълноценни граждани и пътят към постигане на успешно професионална, социална и творческа реализация. Обученията ще бъдат подбрани така, че в максимална степен да отразяват потребностите на родителите. Водещо в процеса на обученията е да бъдат подпомогнати родителите, респективно техните деца - учениците в ОУ и ДГ, партньори по проекта, в процеса на интеграция, социална адаптация и бъдеща реализация. Да бъдат преодолени негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Средата в образователните институции днес е среда на редица конфликтни ситуации, намалено качество на образование, именно поради този факт следва да се започнат действия, които да обхванат всички страни в образователния процес, за да се подобрят условията, да се увеличи качеството на образование и да се предотврати отпадането на деца от етническите групи, поради различни причини: дефицити в образованието, лични причини- недопускане от родителите на тези деца до училище, намаляване агресията между тези участници. В тази връзка, смятаме, че процесът следва да започне с мотивация на родителите, чрез целенасочена работа с тях, каквото предвижда настоящата дейност, което ще даде възможност да се постигнат значителни резултати, които да подпомогнат родителите в процеса на насърчаване на активното включване на своите деца в образователния процес, което безспорно ще окаже трайно положително влияние върху бъдещата по-успешна интеграция и социална адаптация на децата и учениците. Целта на дейността е родителите да бъдат привлечени да съдействат на децата им по-активно да участват в образователния процес. Обученията на родителите ще доведат до повишаване на техните знания в областта на образованието като ценност, мултикултурните различия и ползите от активното участие на техните деца в образователния процес, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, както и за преодоляване на преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи спрямо различните етноси. 49 608.00 0.00
Дейност 4 Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Целта на дейността е повишаване на информираността на заинтересованите страни по отношение на преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност и др. В рамките на дейността ще бъдат проведени и организирани следните събития: 1. Два информационни семинара на срок - общо 12 информационни семинара. 2. Една кръгла маса на срок - общо 6 кръгли маси; 3. Три конференции - по една за всяка учебна година - общо 3 конференции. Събитията ще се провеждат в рамките на 6 часа. За участие в семинарите ще бъдат поканени родителите, учители, педагогически специалисти и др. заинтересовани страни. На семинарите ще бъдат представени основните аспекти на образователната интеграция и по-специално с фокус в община Левски. В семинарите ще участват до 30 участника, представители на заинтересованите страни. За целите на семинарите ще бъдат изготвени анкети - въпросници, чрез които ще бъдат идентифицирани най-актуалните теми и проблеми по отношение на образователната интеграция и темите, които са предвидени да бъдат разгледани в рамките на семинарите. На базата на обобщените резултати от първите два семинара ще бъдат формулирани темите на първата кръгла маса, на базата на резултатите от анкетите от вторите два семинара ще бъдат формулирани темите за втората кръгла маса и т.н., т.е. след всеки два информационни семинара ще се обобщават резултатите, за да се дефинира темата на следващата кръгла маса. Кръглата маса ще представлява публична дискусия по темите и проблемите, идентифицирани на база на резултатите от анкетите за съответните семинари имащи отношение към интеркултурното образование. Кръглата маса ще се проведе с участието на родители, ученици, учители и др. заинтересовани страни. Дискусията трябва да доведе до формулирането на препоръки и предложения за подобряване на практиката за работа с деца и ученици, чиито език не е майчин и създаване на среда за толерантно мултикултурно разбирателство и недопускане на дискриминация. Кръглите маси ще бъдат провеждани с участието на до 30 участника. Конференцията ще бъде насочена към проблемите на интеграционните процеси и проблемите на територията на община Левски, с оглед на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Целта на Заключителната конференция е да се повиши информираността на местните общности, с цел преодоляване на негативните стереотипи и недопускането на дискриминация. На конференциите ще участват до 30 участници. По време на конференциите ще бъдат представени и дискутирани въпроси, касаещи основните проблеми на маргинализираните групи на територията на Община Левски устойчиви решения за стимулиране на интеграционните процеси и предложения за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна, чрез взаимодействие между всички заинтересовани страни – ученици, родители, учители, местна власт, нестопански сектор и др. на територията на община. Допълнително ще бъдат организирани дискусионни срещи - форуми с участието на до 20 човека, представители на заинтересованите страни - по 6 на срок по 6 часа на различни теми насочени към затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности; превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др. 42 811.20 0.00
Дейност 1 Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Поддейност 2. Тематични срещи и беседи на деца и ученици от целевите групи с представители от различни професионални съсловия, вкл. инициативи, популяризиращи четенето и грамотността. Ще бъдат организирани и проведени по четири тематични беседи на срок във всяка образователна институция или общо по 12 образователни беседи за срок – 48 учебни часа. В тематичните беседи ще участват представители от различни професионални съсловия, вкл. инициативи, популяризиращи четенето и грамотността. Всяка от тематичните срещи ще се провежда в рамките на 4 учебни часа. Поддейност 3. Изнесени занимания Предвидени са да бъдат реализирани следните изнесени занимания: 1.Посещение на Библиотеката в читалището в гр. Левски – ще бъдат организирани 6 групи по 25 деца/ученици за един срок по 4 часа по 4 ПС= 96 часа. 2.Посещения на Регионален исторически музей- Плевен – ще бъдат организирани 6 групи по 25 деца/ученици по 4 часа по 4 ПС = 96 часа. 3..Посещение на Крушунски водопади, с. Крушуна – ще бъдат организирани 6 групи по 25 деца/ученици за един срок по 4 часа по 4 ПС= 96 часа. 4.Посещения на Зоокът "Павликени", гр. Павликени – ще бъдат 6 групи по 25 деца/ученици по 4 часа по 4 ПС = 96 часа. Групите ще бъдат комбинирани между деца/ ученици, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. Поддейност 4: Междуучилищни/междуинституционални дейности Организиране и провеждане на Спортен празник съвместно между децата от ДГ „Слънце“ и с ДГ „Локомотив”- 3 броя – по едно събитие на година. Ще бъдат ангажирани 10 ПС по 8 часа = 80 часа х 3 събития = 240 часа Организиране и провеждане на фестивал „Песни, танци и традиции на народите“ – съвместно между трите образователни институции – 3 броя – по едно събитие на година. Ще бъдат ангажирани 15 ПС по 8 часа = 120 часа х 3 събития = 360 часа Поддейност 5:Образователни екскурзии Образователни екскурзии до: гр. В. Търново – посещение на местността „Царевец“ и Самоводската чаршия - 2 групи по най-много 40 деца/ ученици – 6 ПС по 2 гр. Х 10 часа = 120 часа гр. Плевен – посещение Панорама „Плевенска епопея 1877 г.“ – 2 групи по най -много 40 деца/ ученици – 6 ПС по 2 гр. Х 10 часа = 120 часа гр. Габрово – посещение на Архитектурно-етнографски комплекс Етъра – 2 групи по най -много 40 деца/ ученици - 6 ПС по 2 гр. Х 10 часа = 120часа Ще бъде поведена и организирана по една екскурзия на учебна година, като образователните екскурзии ще се провеждат съвместно между децата/учениците, чиито език е майчин и тези, чиито език не е майчин. Броят на ПС е съобразен с нормативните изисквания, а именно при пътувания: един възрастен на всеки 5 - 7 деца от детските градини и деца в предучилищна възраст и един възрастен на всеки 10 - 15 ученици от I до XII клас. Чрез реализирането на всички поддейности от дейност 1, ще се подпомагане на процеса на интеркултурното образование, респективно засилване на интереса на представителите на децата и учениците от уязвимите групи към образователния процес, подобряване на тяхната социална адаптация и бъдеща реализация. Именно образованието е механизмът, чрез който те могат да бъдат включени, така че, да преодолеят интеркултурните различия и да станат равноправни участници в обществото. Целта е децата и учениците, чиито български език не майчин да не се капсулират, както и да бъдат подпомогнати в процеса на усвояване на различни знания и личностни модели, благоприятстващи образователна интеграция и социалната реализация. Дейността ще се осъществи в следните основни етапи: Етап 1: подготовка - рамките на подготвителния етап ще бъда обособени групите за съответните дейности и разписани графиците за провеждане на съответните поддейности. Етап - 2: изпълнение - това е периода, в които ще бъде изпълнявана дейността. Етап - 3: отчитане - всяка дейност ще бъде отчетена, съгласно изискванията на финансиращата организация. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.