Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 66 888 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е развитие на възможностите за дуално обучение и преодоляване недостига на професионалисти, работещи в сферата на здравеопазването, като част от мерките предвидени за реализиране на нов модел на здравна грижа за децата в ЮИР.  Идеята е от една страна мерките, които се разработят и апробират в община Бургас в рамките на проекта, да бъдат мултиплицирани в останалите общини с лечебни заведения. От друга страна целта е да се предложи хоризонт за работа на млади хора, които скоро са завършили основно образование и се колебаят в обучение и професионално развитие чрез насочване към дуално обучение. В рамките на проекта ще бъдат създадени възможности за пробно стажуване в  болници с цел постигане на ефективна и устойчива реализация на пазара на труда на учениците като среден медицински персонал, който е изключително търсен и ценен в системата на здравеопазването, както и утвърждаване на нови медицински специалности „Парамедик“ - 3  СПК и "Здравен асистент" - 3 СПК.  За постигане на тази цел ще бъдат осъществени следните дейности: 
1. Допълнителна професионална подготовка, „пробно стажуване“
2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение.
3. Осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда.
4. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО.
Реализирането на проекта ще предостави на работодателите възможност да наемат квалифицирани кадри с подходяща професионална подготовка и опит, придобити по време на обучението в реална работна среда, при леглото на болния. Тези дейности ще улеснят прехода от образование към устойчива заетост в една изключително специфична област, каквато е здравеопазването и ще допринесат за трайно решаване на проблема с липсата на среден медицински и немедицински персонал.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Допълнителна професионална подготовка, „пробно стажуване“ и допълнителни занимания за ученици за придобиване на знания, умения и компетентности в съответствие с изискванията на пазара на труда - ЧАСТ 1: Дейността включва изпълнението на следните поддейности: ПОДДЕЙНОСТ 1: Пробно стажуване в партниращо предприятие за ученици в първи гимназиален етап Ще бъде организирано и проведено пробно стажуване за 250 ученици в първи гимназиален етап по специалност „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ с II степен на професионална квалификация, с разширено изучаване на английски език, дуална форма на обучение, приети в СУ Иван Вазов, както следва: - 50 ученика 2025/2026 VIII „А“ и VIII „Б“ клас специалности „Асистент на лекар по дентална медицина“ и „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ - 50 ученика 2025/2026 IX „А“ IX „Б“ клас специалности „Асистент на лекар по дентална медицина“ и „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ - 50 ученика 2026/2027 VIII „А“ и VIII „Б“ клас специалности „Асистент на лекар по дентална медицина“ и „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ - 50 ученика 2027/2028 VIII „А“ и VIII „Б“ клас специалности „Асистент на лекар по дентална медицина“ и „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ - 50 ученика 2028/2029 VIII „А“ и VIII „Б“ клас специалности „Асистент на лекар по дентална медицина“ и „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ При пробното стажуване, проведено от представители на бизнеса, се предвижда участие на учители-методици от страна на СУ „Иван Вазов“ /учители по практика на професията/. При доказана необходимост се предвиждат допълнителни пробни стажувания след препоръка от страна на учителите по професионална подготовка и на наставниците специалисти.В края на всяко пробно стажуване ще бъде извършена оценка на професионалните интереси на учениците. Всеки ученик, преминал успешно участието си в „пробно стажуване“ ще получи сертификат за успешно участие. Ще се изплаща надбавка над стипендията за всеки ден, през който ученикът е участвал в пробно стажуване. Ако за конкретен ученик се налага допълнително пробно стажуване, то това ще се извършва въз основа на оценката от предходното пробно стажуване и съответната препоръка. Допълнителните обучения ще се осъществяват по програми, изготвени съвместно с работодателите, които ще имат водеща роля в обучението в реална работна среда и в усвояването на липсващи компетентности през първи и втори гимназиален етап. ПОДДЕЙНОСТ 2: Допълнителни занимания по професионална подготовка и по чужд език за ученици в първи гимназиален етап в дуална форма на обучение Ще се проведат допълнителни занимания по ЧЕ-английски език, както следва: 2025/2026 IX „А“ специалност „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ - 70 уч.ч. за учебната година - 25 ученици - 5 групи 2027-2029 VII „А“ специалност „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ - 70 уч.ч. за учебната година - 25 ученици - 5 групи ПРОДЪЛЖАВА 394 987.00 0.00
Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение: Дейността включва изпълнението на следните поддейности: ПОДДЕЙНОСТ 1: Организиране и провеждане на обучения на учители по професионална подготовка и учители-методици (с присъждане на 1 квалификационен кредит или без квалификационни кредити) Целта на дейността е да се повиши квалификацията на учителите по професионална подготовка и учителите-методици, което да осигури възможности за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение и адаптирането на ПОО към изискванията на пазара на труда. В рамките на дейността се предвижда провеждането на обучения, включително практическо обучение (стажуване) в партниращо предприятие, за повишаване на квалификацията на учителите по професионална подготовка и учителите-методици, като при изпълнението следва да бъдат разгледани приложими за обхванатите професии новости и/или предизвикателства, свързани с цифрова, зелена икономика, син, растеж, индустрия 5.0 и ИСИС. Практическото обучение (стажуване) в партниращо предприятие ще бъде проведено чрез активно въвличане на обучаемите, които изпълняват ролята на „практиканти“/„стажанти“, а обучаващият изпълнява ролята на техен „наставник“/“ментор“. Провеждането на обучения на учители по професионална подготовка ще се извършва по програми, разработени с водеща роля на работодателите, или по програми, предлагани в Регистъра на одобрените програми за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти и ще осигури придобиването на знания и умения сред учителите за нови техники и технологии в съответното професионално направление, по което преподават, с цел подобряване на качеството на обучителния процес на учениците в дуална система на обучение. Учителите в ПОО ще имат възможност да повишат професионалната си квалификация и да придобият съвременни практически знания в съответствие с новостите и динамично развиващите се производствени и цифрови технологии, вкл. да придобият умения за интерактивни техники за преподаване, и други умения, свързани с прехода към цифрова и зелена икономика. ПОДДЕЙНОСТ 2: Организиране и провеждане на обучения на наставници С цел осигуряване на по-високо качество на обучението в реална работна среда на учениците от дуална система на обучение е необходимо да бъдат повишени методическите и педагогически умения на наставниците, с което да се гарантира ефективността на практическото обучение на учениците във втори гимназиален етап. Ще бъдат проведени 2 бр. обучения на 10 наставници,които ще бъдат разпредели в групи х 5 лица. Всяко обучение ще бъде на различна тема. Обученията на наставници, участващи в изпълнението на проекта ще бъдат оповестени публично от бенефициента и ще бъдат отворени за всички предприятия, подписали споразумение за партньорство с училище по проекта. Обученията за наставници ще се провеждат от институции, имащи право да осъществяват обучения за наставници съгласно чл. 17а , ал. 3 от ЗПОО. Всеки наставник ще участва най-малко в едно обучение на година с продължителност от 3 дни през периода на изпълнение на проекта. Обученията ще се провеждат в групи от минимум 5 участника. Един наставник ще участва само в едно обучение на дадена тема през периода на изпълнение на проекта. Всеки успешно обучен наставник ще получи сертификат/удостоверение за преминато обучение. ПОДДЕЙНОСТ 3: Организиране и провеждане на смесени обучения и супервизия на учители и наставници в дуална форма на обучение Ще бъдат проведени смесени обучения на 9 лица -5 наставника и 4 учителя.Обученията по супервизия ще се провеждат всяка учебна година х 1 обучение или общо 4 бр. Провеждането на смесени обучения ще се извършва по програми, разработени с участието на представители на бизнеса - експерти с доказан професионален опит. Смесените обучения ще включват теми, свързани с ролята на учителите и наставниците в дуално обучение, взаимодействието и допълването между дейностите, осъществявани от учителите и наставниците в дуалната система на обучение. 6 240.00 0.00
Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО: Целта на дейността е повишаване на привлекателността на дуалната система на обучение сред целевите групи и подобряване на връзката ученик-училище-родител-работодател. Изпълнението на дейността включва следните поддейности: ПОДДЕЙНОСТ 1: Провеждане на информационни кампании сред работодатели Провеждането на информационни кампании, насочени към представители на работодателите, национално представителни организации на работодателите, браншови и професионални организации, имат за цел разширяване на възможностите за дуално ПОО и осигуряване на своевременна подготовка на работодателите за качествено провеждане на дуална форма на обучение. Информационните кампании ще включват представяне на нормативните изисквания към работодателите за участие в дуалната система на обучение, както и представяне на примери и добри национални и международни практики при провеждането на дуално ПОО, включително за адаптиране и прилагане на иновации при провеждане на обучението в реална работна среда. ПОДДЕЙНОСТ 2: Провеждане на информационни кампании сред родители, ученици и широката общественост Провеждането на информационни кампании, насочени към родители, ученици и широката общественост, ще повиши привлекателността на дуалната система на обучение и ще подпомогне процеса на мотивиране и насочване за включване в дуално ПОО, вкл. за лица в училищна възраст, отпаднали от училищната система на образованието. Посредством дейността учениците и родителите ще имат възможност да се запознаят с ползите от дуалната система на обучение и възможностите за прием в дуална форма на обучение, както и с практическата приложимост на професията и възможностите за професионално развитие. Във всяка информационна кампания сред родители и ученици ще вземе участие поне 1 представител на работодатели и/или национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България, браншови и/или професионални организации, който да запознае присъстващите с възможностите за обучение чрез работа и професионална реализация в съответното професионално направление/професия. Провеждане на Road Show (Пътуващо шоу) - в рамките на 10 дни, съвместно с МФ и ФОЗЗГ сред лечебните заведения от региона за представяне на възможностите за наемане на пробно стажуващи, и сред учениците в Бургас и региона за възможностите за обучение в Гимназията и във Факултетите на Университета. ПОДДЕЙНОСТ 3: Кариерно ориентиране на ученици Подкрепата за кариерно ориентиране има за цел увеличаване дела на дуалното обучение чрез насочване и задържане на ученици в дуалната система на обучение. Изпълнението на дейността ще подкрепи индивидуалното кариерно ориентиране на ученици, вкл. с участието на родители, за избор на дуална система на обучение. Индивидуалното кариерно ориентиране ще обхване: - ученици в прогимназиален етап на основното образование (ранно кариерно ориентиране) – за насочване към избор на дуалното професионално образование и обучение; - ученици в първи гимназиален етап, които не се обучават в дуална форма – за насочване към избор на дуална форма на обучение. В рамките на дейностите по кариерно ориентиране учениците и родителите ще могат да получат индивидуална консултация относно възможностите за обучение в дуална форма в професионално направление, отговарящо на потребностите, интересите и способностите на ученика. Дейността ще позволи учениците и родителите да се запознаят с предимствата и възможностите за реализация в професията/професиите, по които се предлага обучение в дуална форма, и които отговарят на индивидуалния профил и интереси на ученика. Посредством кариерното ориентиране учениците и родителите ще имат възможност да се запознаят с изискванията и възможностите за кариерно развитие при работодателите, включени в дуалната система на обучение. 148 764.00 0.00
Допълнителна професионална подготовка, „пробно стажуване“ и допълнителни занимания за ученици за придобиване на знания, умения и компетентности в съответствие с изискванията на пазара на труда - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1. Провеждане на допълнителни занимания по професионална подготовка се предвиждат по лечебен масаж и по долекарска помощ за учениците от VIII „А“ клас в специалност „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“ . 2. Провеждане на допълнителни занимания по професионална подготовка се предвиждат и за учениците от VIII „Б“ клас в специалност „Асистент на лекар по дентална медицина“ ПОДДЕЙНОСТ 3: Осигуряване на оборудване, материали и консумативи за целите на дуалната система на обучение СУ Иван Вазов разполага с оборудован кабинет по «Дентално здраве», съобразен с изискванията на РЗИ, в който има зъболекарски стол, автоклав, специална двойна мивка, компресор, климатик, вентилация. За целите на обучението кабинетът е оборудван с интерактивен дисплей, маси, столове, компютър. с цел ефективно включване в обучението в реална работна среда е необходимо да бъде закупено следното оборудване: медицински софтуер по дентални грижи за целите на обучението В процеса на обучение перманентно е необходимо закупуването на консумативи за учениците в специалност "Асистент на лекар по дентална медицина", както следва: лигавници, щипки за лигавници, слюнкосмукатели, аспиратори за орална хирургия, еднократни маски, ръкавици, еднократни стерилни защитни халати с връзки, еднократни бонета, стъкла за разбъркване на стоматологични материали, стоматологичен цимент (фосфат цимент), шпатоли за цимент, щопфер за цимент, светополимерен композит, индикатори за автоклав, химичен композит, четки за полиране, гумички за полиране, паста за полиране на зъби и пломби, салфетки, еднократни чаши, дестилирана вода, дезинфекциращи кърпи за повърхности, Алдесепт МД - дезинфектант за инструменти, силиконова маса за снемане на отпечатъци-комплект, пакети на ролка за пакетиране на инструменти, стоматологични шлемове, прах за Аерфло, еднократни микроапликатори, стоматологични борери (алмазни и твърдосплавни с различна дисперстност, разтварящи се таблетки за дезинфекция на устната кухина, моделажни инструменти за светополимерни пломби СУ Иван Вазов разполага с оборудван кабинет по «Терапия и рехабилитация», за който закупуваме консумативи, и еднократно разходни материали. За пробната практика на учениците в специалност «Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове» също ще са ни необходими следните консумативи: чаршафи за еднократна употреба, масажни кремове, контактен гел за ултразвук, еднократни непромокаеми чаршафи, дезинфектант за ръце и повърхности, бутилки, шапки-боне, ръкавици, маски за еднократна употреба, работно облекло-туники, панталон, обувки, текстилни чаршафи за кушетка, възглавнички за масаж, хавлии, секционна масажна кушетка EVERO X7 , медицински топки с различна тежина, гирички, пясъчни ленти, ластици, тояжки за горни крайници, екипировка ремъци за горните крайници, надуваеми топки Кабинетът по «Терапия и рехабилитация е оборудван за времето от 2018 г. до 2024 г. с 4 бр. масажни кушетки, сгъваеми и преносими, анатомични постери и модели на човешкото тяло, болнично легло, манекени за оказване на долекарска помощ, интерактивен дисплей. Разполагаме с медицински софтуер по анатомия и физиология за обучението на учениците. ПОДДЕЙНОСТ 4: Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда /втори гимназиален етап/ Наставниците ще осигурят необходимата подкрепа и ще допринесат за успешното завършване на дуалната система на обучение чрез провеждане на инструктаж за безопасност, организиране на практическото обучение, поставяне на конкретни задачи, проверка на изпълнението им, предоставяне на отговори на конкретни въпроси на обучаемите, намиране на решение на конкретни казуси и др. 0.00 0.00
Осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда: Дейността е насочена към едно от основните предизвикателства, идентифицирани в Стратегическа визия за развитие на дПОО в България – 2030, свързани с актуалността на учебното съдържание, вкл. неговата предимно теоретична насоченост и откъснатост от ежедневната работа в предприятията. Целта е осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда с акцент върху изграждането на умения за професиите на 21 век - дигитални, зелени, преносими, ключови компетентности. В рамките на дейността се предвижда осигуряване на учебни помагала и учебни материали, както следва: 1. Литература, учебни помагала, необходими за обучението на учениците по специалност «Ассистент на лекар по дентална медицина»: -Ролята на денталния асистент в оралната хирургия - автор Д-р Цветан Цветанов - Основни принципи, правила и протоколи на работа в денталното асистиране - автор Д-р Десислава Стоянова 2. Литература, учебни помагала за учениците по специалност "Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове" -Анатомичен атлас - автор Р. Д. Синелников - Лечебен масаж и постизометрична релаксация (ОБЩА ЧАСТ) - автор доц. д-р Тодор К. Краев - Спешна медицина - автор проф. д-р Христо Бозов - Хигиена и екология. Учебник за студенти, обучавани в медицински колеж - под редакцията на П. Гацева - Латински език. Учебник за медицински специалности - автор Ирена Станкова, Августина Джабарова-Попова При изпълнение на дейността ще се осигури пълна демаркация с проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“ по Програма „Образование“ 2021–2027 г., Национални програми като „Професионално образование и обучение“, и други национални, европейски и международни програми, които се реализират през учебните години в рамките на продължителността на операцията. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.