Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Силата на единството“  ще се изпълнява от Община Хайредин  в партньорство с  СУ „ В. Воденичарски“ с. Хайредин,  ПГТР – гр. Враца , Основно училище „ Г. Червеняшки „ с. Михайлово  и  Сдружение „ Нов път“. Основната цел на проекта е насърчаване и подкрепа за формиране на национално и гражданско самосъзнание на толерантност и уважение към етническата, националната, културната, езиковата и религиозната идентичност в училищата  партньори по проекта  от  община Хайредин и гр. Враца. В проекта са застъпени дейности свързани с  разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование, чрез занимания по интереси, съвместни дейности между училища с концентрация на деца от уязвими групи, и такива, в които няма концентрация на деца от уязвими групи, вкл. обменни визити, екскурзии,  хепънинги и др. Предвидени са и дейности, чрез които да се придобиват знания относно културното и литературното наследство   като  важен принос за формиране на гражданска идентичност и  усвояването на знания за различните  културни идентичности и позитивното възприемане на различията и интеркултурните отношения, създаващи умения за конструктивни взаимодействия в мултикултурна среда. В съответствие с повишените изисквания на съвременното общество към учителите, работещи в мултикултурна среда планираме обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители  включва  кратки обучения свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори. Провеждане на информационна кампания „ Уроци по толерантност“  е насочена към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Основната цел на дейността е да подпомогне личностното развитие на учениците, включени в проекта чрез разнообразни форми и средства за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Дейност 1 ще се реализира чрез следните форми: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - Ще бъдат разкрити следните клубове и групи: 1.1. „КЛУБ НА ПРИКАЗКИТЕ“ – 2 групи; по 1 група от 1 до 7 кл. с 14 участници в ОУ „Г. Червеняшки“ и 1 група в СУ „В. Воденичарски“ с 14 участника. 1.2. „ЛИТЕРАТУРЕН КЛУБ“ – 2 групи от 8 до 12 кл.- 1 група в СУ „В. Воденичарски“ 14 участници и 1 група в ПГТР гр. Враца с 14 участници 1.3. Клуб „ПРИЛОЖНИ ИЗКУСТВА“ – 5 групи; 1 група в ОУ „Г. Червеняшки“ от 1 до 3 кл. с 12 участници , 1 група в ОУ „Г. Червеняшки“ от 4 до 7 кл. с 14 участници. В СУ „В. Воденичарски“ ще има две групи: 1 група от 1 до 7 кл. с 14 участници и 1 група от 8 до 12 кл. с 14 участници. Една група в ПГТР - от 8 до 12 кл. 14 участници 1.4. Клуб „Минало, настояще и бъдеще“ – 4 групи: 1 група в ОУ „Г. Червеняшки“ от 1 до 7 кл. с 12 участници ; в СУ „В. Воденичарски“ две групи - 1 група от 1 до 7 кл. с 12 участници и 1 група с участници от 8 до 12 кл. с 11 участници, 1 група в ПГТР - от 8 до 12 кл. с 14 участници, 1.5. Клуб „Готварство“ – 4 групи с участници от 8 до 12 кл. Две групи са в СУ „В. Воденичарски“ с по 12 участници и 2 групи в ПГТР - 1 група от 15 участници и 1 група от 14 участници . Общо ще бъдат изградени 5 клуба със 17 групи по интереси с 226 участници, от които на 120 ученици българският език не е майчин и 106 ученици, на които българският език е роден. 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И ЗАНЯТИЯ: Литературният клуб на ПГТР ще организира 1 път на срок тематични срещи с местни творци и журналисти, които ще бъдат посещавани и от групата на СУ „В. Воденичарски“. Срещите ще се провеждат в сградата на ПГТР. 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ: 4-те групи от Клуб „Минало, настояще и бъдеще“ ще проведат по 1 изнесено занимание на срок в Историческия музей град Враца, Етнографският музей, Художествената галерия и Задругата на майсторите за запознаване с историята, културата и традициите на района. 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) с участието на трите училища. Провеждане на "ТОДОРОВ ДЕН В ХАЙРЕДИН" по 1 път годишно, общо 2 пъти по проекта. Участват всичките 17 групи. Всяко училище ще има своя шатра за представяне на изработените изделия, картини и др. произведения. Ще бъдат разкрити и 3 работилници за изработване на място на различни предмети от екологични материали. Клубовете на Приказките (2 групи )и Литературните клубове (2 групи ) ще подготвят и проведат 1 „ Ден на литературните и приказните герои“, който ще включва и приказен карнавал с домакинството на СУ „ Васил Воденичарски“. 4-те групи на клуб „Готварство“ ще организират състезание под надслов „Кулинарно предизвикателство“. Хепънинг под надслов „Приятелство за винаги“ ще бъде организиран в местността Леденика за всички участници в Клубовете по интереси. Продължителност 1 ден. Всеки от клубовете ще подготви свое кратко представяне, ще организираме и посещение на пещерата Леденика. 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ: Участниците в четирите групи на Клуб „Минало, настояще, бъдеще“ ще проведат обща образователна екскурзия до град Плевен с посещение на културно исторически паметници и различни институции. Участниците в 5-те групи на клуб „Приложно изкуство “ от трите училища ще посетят Етнографския музей Етъра в гр. Габрово.Във всички учебни форми и дейности ще работят заедно ученици, на които българският език не е роден и ученици, на които българският език е роден. В изнесените занимания, МУД и образователните екскурзии ще участват училища с висока и ниска концентрация на уязвими групи. 222 923.20 0.00
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда : Целта на дейността е да допринесе за повишаване на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда на педагогическите и непедагогическите специалисти в трите училища-партньори по проекта. Един от най-важните фактори, които влияят върху устойчивия растеж на всяка държава, е качеството на образованието. Постигането на високо качество е свързано с подготвеността на педагогическите специалисти и тяхното продължаващо обучение и квалификация. Промените в обществените отношения, появата на имуществени различия, етническото разнообразие в българското училище, различните езикови, поведенчески и битови практики изискват съответни промени в ролята и компетентностите на учителя. Нарастват неговите задължения и отговорности, и това поражда необходимостта от непрекъснато повишаване на квалификацията в педагогическата и в конкретната предметна област, както и в областта на новите информационни и комуникационни технологии, с оглед на динамиката на научната и информационната среда и задълбочаването на интердисциплинарните връзки. Планираме обучения на педагогическите специалисти с присъждане на 1 квалификационен кредит и обучения без присъждане на квалификационен кредит на ПС и непедагогически персонал в училищата- партньори. Планираните обучения ще са по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и са съобразени с разработените Анализ-Декларации от директорите на училищата партньори. Получените резултати от проведеното от Департамента за информация и усъвършенстване на учители проучване с 359 педагогически специалисти от 9 области в страната през 2020 г. показват висок процент на педагогическите специалисти, които смятат, че имат нужда от квалификация, и голямо увеличение в броя на учителите, които повишават своята професионалноквалификационна степен. По-голямата част от педагогическите специалисти осъзнават нуждата от повишаване на личната квалификация. Тревожен, обаче, е фактът, че 56% от учителите не са удовлетворени от качеството на провежданите обучения. Някои от посочените отговори в анкетите са, че не са научили нищо ново, обучението е било „загуба на време“, „проформа“, че не са доволни от преподавателите, обученията са теоретични и не виждат практическо приложение, че присъствените 8 часа се превръщат в 6 и дори по-малко. Продължаващата квалификация се извършва от висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Затова ще търсим обучаваща организация, която да има опит в провеждането на квалификационно обучение на учителите и нейните програми да съответстват на темите от Референтната рамка на компетенциите. Провежданите обучения трябва да отговарят на следните принципи - научност, нагледност, активност, достъпност, системност и последователност, трайно овладяване на знанията и уменията, индивидуален подход и връзка с практиката. Ще бъдат изградени общо 9 групи от ПС за придобиване на 1 квалификационна степен с общо 74 участника от трите училища партньори. Планираме провеждане на 10 обучения без придобиване на квалификационна степен с на ПС и образователни медиатори с общо 80 участника с продължителност 4 академични часа и 10 обучения на ПС и образователни медиатори с 80 участника и продължителност 8 академични часа. Общо участниците в обученията от училищата партньори ще са 80. При така направеното разпределение на участниците всеки педагогически специалист ще премине по 3 обучения по проекта на различна тема, а образователните медиатори ще преминат по 2 обучения по проекта по различни теми. 5 940.00 0.00
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Целта на дейността е да окаже подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители. Това ще постигнем чрез провеждане на периодични срещи на родителите; подобряване на взаимодействието между родителите и училището, мотивирането им за активно включване в живота на училището и дейностите по интеркултурно образование. Фокусът е върху родители на ученици, чийто майчин език не е български, родители от уязвими групи. Планираме не само работа с родители на ученици, чийто майчин език не е български, но и с родители, чийто майчин език е български. Значимите възрастни в живота на едно дете, са неговите родители и учители. Затова училището трябва да бъде място за човешки отношения и знания, пространство, което създава училищна общност, в която са включени учениците, учителите и родителите. Редица образователни модели по света доказват, че системната връзка между родител и учител е нещо постижимо и смислено. Изграждането на доверие и уважение между родители и училище допринася за повишаване на мотивацията на родителите за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, за по-активно включване на родителите в училищни инициативи, за изграждане на подкрепяща и сигурна семейна среда. Работата с родителите се организира по проекта като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор и педагогически специалист. Неговата основна функция е да подкрепя участието на децата от общността в задължителното обучение в училище. Той/тя мотивира участието на родителите в учебния процес на детето в училище и улеснява комуникацията и разбирателството между семействата от общността и училището. Медиаторът осъществява комплексни и разнообразни дейности: събира информация за всички деца от общността, които трябва да посещават задължителното училищно обучение; поддържа контакт с техните семейства, за да получава информация за проблемите на децата; улеснява комуникацията между училището и родителите с цел увеличаване потенциала на образователния процес на децата; организира срещи между представители на училището и родители, като информира последните за постиженията и проблемите на децата им; информира родителите относно развитието на способностите на децата им да се обучават и да комуникират; мотивират родителите да се включват активно в проблемите и в училищния живот на децата; подкрепя учителите в процеса на обучение и др. За повишаване знанията на родителите и изграждане на умения за ефективно взаимодействие и общуване с учителите, изграждане на мотивация за активно включване в дейностите за интеракултурно образование планираме периодични срещи на родителите с педагогически съветник и образователен медиатор; разработване на обучителни материали на достъпен език по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование; лекционни модули по описаните теми. Важен акцент в работата ни с родителите е включването им в планираните по дейност 1 разнообразни форми за личностно развитие на децата им – занимания по интереси, тематични срещи, изнесени занимания, МУД и образователни екскурзии. При изпълнението на дейност 4 родителите ще бъдат включвани в планираните дейност. Важно е да отбележим, че в тези дейности по интеркултурно образование участват, ще работят заедно, ще общуват активно родители от училищата - партньори, чийто език не е български и родители, чийто език е български. 108 960.00 0.00
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Целта на информационната кампания е да допринесе за повишаване на уменията, знанията и компетентностите на учениците, учителите и родителите по проекта за превенция, предотвратяване и недопускане на дискриминационни прояви, основани на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, както в училищна, така и в обществена среда. Дейността ще се изпълнява от партньора Сдружение „Нов път“ и партньорите по проекта. След стартирането на проекта ще бъде разработена Програма и План за информационна кампания „Уроци по толерантност“, която ще обхваща целия период на изпълнение на проекта включваща тематични срещи, конкурси за рисунка, отбелязването на ден на толерантността и др. Информационната кампания ще е насочена към целевите групи, включени в проекта – ученици, преподаватели и родители от трите училища. В информационната кампания ще участват съвместно представители на целевите групи с различен майчин език.В тематичната програмата на информационно-разяснителната кампания „Уроци по толерантност“ ще бъде включено предоставяне на знания, информация и действия за изграждане на умения за разпознаване на видовете дискриминация, превенция на гнева и насилието, мирно решаване на конфликти, преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, борба с фалшиви новини, реч на омразата, дезинформацията по отношение на ромите и др. Ще бъде предоставена информация в сферата на упражняването на правото на образование и обучение, както и начините за осигуряване на защита пред комисията за защита от дискриминация и съда чрез различни интерактивни форми. Една от основните задачи е повишаване на осведомеността на целевите групи по всички практически аспекти на действията за осигуряване недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Затова предоставяната информация трябва да е точна, достъпна, разбираема, навременна и пълна, да е съобразена с особеностите на различните целеви групи. При работа с целевите групи по време на цялото изпълнение на дейността ще бъдат използвани разнообразни информационни събития, форми и методи за да се създаде осведоменост и разбиране за важността на проблемите, да се изградят практически умения за справяне в сложни ситуации. Затова планираме организиране на ученически конкурси, изложби, информационни срещи и др.; тематични публични събития, информационни дни, хепънинг и др. за различните целеви групи, съобразени с техните характеристики.Тези информационни форми и методи не само ще предоставят познания за антидискриминацията, но и ще стимулират участниците в дейността да станат активни агенти на промяната в своите общности.Информационната кампания „Уроци по толерантност“ ще се състои от теоретична и интерактивна практическа част. За всяка част ще бъдат разработени информационни и образователни материали, като ще включим и материали, разработени от Комисията за защита от дискриминация и Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Целта е чрез интерактивни упражнения да се повишат не само уменията, знанията и компетентностите, но и сензитивността на учениците, учителите и родителите към дискриминационни случаи и осъзнаване на собственото поведение при участие в подобни прояви.С цел постигане на целите на информационната кампания ще използваме всички подходящи медийни канали:- Медии – освен местните печатни медии и телевизии най-широко ще бъдат използвани електронните медии.Социалните мрежи също ще бъдат активен канал, чрез който ще се предава информация, тъй като се използва активно от голяма част от целевите групи. Отчитайки актуалността на социалните мрежи като форма на взаимодействие участниците ще се запознаят с начините за наблюдение и действия срещу речта на омразата, антиджипсизма и дезинформацията в социалните мрежи. Интернет страниците на партньорите, на които ще се публикува информация за предстоящи информационни събития и ще се публикуват със свободен достъп разработените информационни материали. 58 248.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.