Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът отговаря на нуждата от интеркултурен диалог в етническото многообразие от общности на територията на община Пазарджик и Панагюрище. 

Целеви групи са:
Деца и ученици, чийто майчин език не е български-396
Деца и ученици с майчин език български-345
Родители, чийто майчин език не е български-241
Родители, чийто майчин език е български-159
Педагогически и непедагогически персонал-104

ОБЩАТА ЦЕЛ на проектното предложение е да насърчи интеркултурното общуване на територията на община Пазарджик и община Панагюрище

Специфичните цели са:
1 Да се насърчи комуникацията и взаимодействието за учене в мултикултурна среда на деца и ученици от 5те сегрегирани по "майчин език" образователни институции, 3 от които изцяло работещи с уязвими групи
2 Да се повишат и надградят уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори  за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда
3 Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности от родители между и в 5те сегрегирани образователни институции
4 Да се подкрепи формирането на ефективна мултикултурна общност в община Пазарджик и Панагюрище и 5те сегрегирани образователни институции.

Очакваните резултати:
- Подобрена интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда;
- Създадени ефективни мултикултурни общности;
- Повишени умения на педагогическия и непедагогическия персонал;
- Повишена чувствителност към проявите на дискриминация;
- Подобрени образователни резултати на 300 деца от уязвими групи.

Дейности:
1 Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.
2 Обучения на ПС за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.
3 Интензивна работа за изграждане на общност от активни родители
4 Провеждане на информационна кампания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. РАБОТА С ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ: ЦЕЛ:Да се насърчи комуникацията и взаимодействието за учене в мултикултурна среда на деца и ученици от 5те сегрегирани по "майчин език"образователни институции, 3 от които изцяло работещи с уязвими групи на територията на област Пазарджик. ОПИСАНИЕ: работата с деца и ученици за осъществяване на интеркултурното образование, съобразно нормативната уредба и разработените в т.11 Механизми и процедури: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - ще бъдат проведени съвместно между партньорите. Клубовете ще се съставят от деца/ученици, чийто майчин език не е български и деца, чийто майчин език е български. Структурата им в проекта е съобразена с ПС в различните партньори, както и с възможностите за наемане на ЕОД в съответните направления. Всички създадени клубове ще принадлежат към едно от 4те направления на Наредба 13/21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование. По този начин ще се осигури придобиването на конкретни знания и умения с ясен критерий за проследяване на резултатите на включените деца и ученици: НАПРАВЛЕНИЕ "Гражданско образование" ще бъдат създадени 12 клуба, като например "Гражданин на света", "Като две капки вода", "Съдията" НАПРАВЛЕНИЕ "Здравно образование" ще бъдат създадени 14 клуба, като например "Гурме порция", "Пази се", "Водна сила" НАПРАВЛЕНИЕ "Екологично образование" ще бъдат създадени 12 клуба, като например "Сливи за смет"; "Направи си сам";"H2O" НАПРАВЛЕНИЕ "Интеркултурно образование" ще бъдат създадени 19 клуба, като например "Традиции на етносите"; "Визитка"; "Нека ти покажа"; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - ще бъдат проведени по 3 в един учебен срок, при всеки един от партньорите образователни институции с мултикултурен елемент, следвайки структурата: + Една среща/беседа популяризираща четенето, с участието на известна личност; + Една среща/беседа по професионални направления, с участието на представители на успешни професии и бизнеси; + Една среща/беседа по безопасност, с участието на полиция, пожарна, местна власт, политици, граждански организации, специалист по права на човека. 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - Ще се използват оптимално всички дадености на територията на област Пазарджик, по отношение на географско разположение, културно-исторически обекти, местни фестивали, празници и други традиционни мероприятия. Ще се използва следната структура: + Посещения на културно-исторически забележителности; + Посещения на театрални представления, включително организирано присъствие на оптимален брой групи на ежегодния театрален фестивал "Океан от любов", организиран от Младежки дом гр. Пазарджик. +Природонаучни: "Билкови следобеди", "Моето дърво" и "Водно колело" на открито; 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - Ще сформират смесени групи от деца, чийто майчин език не е български и деца, чийто майчин език е български. + Интеркултурно образователно състезание "Покемон". Иновативен модел за стимулиране на физическата активност и културно-историческо образование. 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - Ще бъдат организирани 4 еднодневни образователни екскурзии. Всички проведени дейности, включително тематичните срещи и беседи ще бъдат съотнесени по 4те направления от Наредба 13/21.09.2016 г., с цел оптимално проследяване на постигнатите резултати от обхванатите целеви групи, съгласно Мониторинга на постигнатите резултати в т.11.6. ЕТАПИ на изпълнение: Всички дейности ще бъдат организирани в продължение на две учебни години, съобразно действащите нормативни уредби и крайния срок за изпълнение на проекта. 347 266.40 0.00
2. ОБУЧЕНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ, РАЗВИВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ЗА ДЕМОКРАТИЧНА КУЛТУРА В РАМКИТЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА: ЦЕЛ: Да се повишат и надградят уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 6 - Фондация "ФОНД ИГА" съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". В рамките на тази дейност ще бъдат проведени обучения без присъждане на кредити на педагогическите специалисти и непедагогическия персонал на 5те партньора, включително на назначените образователни медиатори към Кандидата. За провеждането на обученията ще бъдат използвани само теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура https://www.coe.int/en/web/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture/rfcdc. Въпреки, че в секция 11.3. Демаркация и допълняемост са описани подробно преминатите обучения с кредити и без, от партньорите, на етап изпълнение на проектното предложение ще бъде извършена актуална справка: + на педагогически специалисти и непедагогически персонал – образователни медиатори, социални работници и други от детски градини/училища за участие в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократични култура и обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти; + на актуалните нужди и потребности от обучения. Обученията ще бъдат съобразени с приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. Примерни теми, които ще бъдат използвани при провеждане на обученията, основани на предварителния анализ на нуждите педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатории на участията им в обучения до момента от5те образователни институции са: - "Умения за вслушване и наблюдение" (област "Умения" от Референтната рамка); - "Емпатия" (област "Умения" от Референтната рамка); - "Гъвкавост и адаптивност" (област "Умения" от Референтната рамка); - "Умения за сътрудничество" (област "Умения" от Референтната рамка); - "Ценене на справедливостта" (област "Ценности" от Референтната рамка); - "Върховенството на закона" (област "Ценности" от Референтната рамка); - "Уважение" (област "Нагласи" от Референтната рамка); - "Гражданска нагласа" (област "Нагласи" от Референтната рамка); - "Отговорност" (област "Нагласи" от Референтната рамка); ЕТАПИ на изпълнение: Всички дейности ще бъдат организирани в продължение на две учебни години, съобразно действащите нормативни уредби и крайния срок за изпълнение на проекта. 7 020.00 0.00
3. „ПОДКРЕПА ЗА ИНТЕНЗИВНА РАБОТА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩНОСТ ОТ АКТИВНИ РОДИТЕЛИ: КРАТКИ ОБУЧЕНИЯ НА РОДИТЕЛИ, СВЪРЗАНИ С ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА ИМ И МОТИВАЦИЯ ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ УЧАСТИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ“: ЦЕЛ: Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности от родители между и в 5те сегрегирани образователни институции. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира под ръководството на ръководител проект от назначените образователни медиатори към кандидата, подпомогнати от педагогически съветници от всичките 5 партньора от образователни институции и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Работата по тази дейност ще протече на две нива: ПЪРВО ниво ще реализира дейности, спрямо индивидуални потребности на целевата група: + Индивидуални срещи с родители на деца преди учебната година на семейства в риск и опасност от отпадане и непосещаване на учебни заведения + Разработване на индивидуални планове за подкрепа за родителите и децата от тези семейства, включително със специалисти- психолози, социални работници, институции + Придружаване, консултиране и подкрепа на семействата при среща със специалисти и институции + Провеждане срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Реализирани в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. + Провеждане на кратки обучения, един път срочно с оптимално 6 родители по актуални теми. ВТОРО ниво ще реализира групови мотивационни дейности с целевата група - РОДИТЕЛСКИ НАЧИНАНИЯ по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование: + Образователните медиатори с подкрепата на педагогическия специалист във всеки един от партньорите ще идентифицират родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, чийто интереси, професия и работа могат да бъдат съчетани в една от темите и ще проведат индивидуални срещи с тях и ще ги мотивират за активно включване; + Ще се сформират 5 клуба по една от темите с по минимум 8 участника родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. + Клубовете ще бъдат създадени през втория учебен срок на първата учебна година; + Те ще имат самостоятелни изяви в образователната институция или изнесени, по техен избор, съгласно тематичното направление по което са работят привличайки други родители, деца и ученици. + Всеки родителски клуб ще има по една изява в учебен срок, общо 3 изяви в рамките на проекта. Изявите може да под формата на празнично събитие (мултикултурна кулинарна приказка) или изложбен характер, но с условието да са присъствени и да привлекат други. По време на изпълнение на тази дейност в двете й нива ще се насърчава и следи за оптималното съотношение между родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Така организираната дейност с родители, ще допринесе в максимална степен, за интегрирания и интеркултурен ефект на проекта. Второто ниво на работа е в пълен унисон с Дейност 1 - работата с деца, а нейното изпълнение ще засили ефекта от Информационната кампания организирана в Дейност 4. ЕТАПИ на изпълнение: Всички дейности ще бъдат организирани в продължение на две учебни години, съобразно действащите нормативни уредби и крайния срок за изпълнение на проекта. 93 120.00 0.00
4. „ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ, ОСНОВАНА НА РАСА, ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД ИЛИ РЕЛИГИОЗНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ“: ЦЕЛ: Да се подкрепи формирането на ефективна мултикултурна общност в община Пазарджик и Панагюрище и 5те сегрегирани образователни институции. ОПИСАНИЕ: В рамките на тази дейност ще се проведе информационна кампания, по 4 направления: ЗАТВЪРЖДАВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНИ ЦЕННОСТИ ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИТЕ НАГЛАСИ И СТЕРЕОТИПИ ПРЕВЕНЦИЯ НА НАСИЛИЕТО ПРОМЯНА НА НАГЛАСИТЕ ПО ОТНОШЕНИЕ НА ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД Направленията ще бъдат реализирани едновременно, през целия период на проекта по следната структура: 1. АНАЛИЗ на ситуацията. В началото на проекта, ще бъдат подготвени два вида въпросници, за ученици и за възрастни (родители/педагогически и непедагогически специалисти) по четирите направления. Анализът ще обхване 20% от идентифицираните по проекта брой деца/ученици, родители и педагогически персонал от всеки един от партньорите и 20% от функциониращ образователен персонал в местното управление и териториалните дирекции на институции. 2. ДИЗАЙН на кампанията. Вземайки в предвид извършения анализ, ще бъде разработен дизайн на кампанията. Задължителни елементи на дизайна са: + Визия/Лого, която да позволи лесната разпознаваемост на изработените материали по различните направления и видове. + Атрактивни и лесно смилаеми послания по всяко едно от направленията. + Ясна връзка с извършваните конкретни мероприятия и събития по Дейност 1. 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията. Кампанията ще се реализира едновременно по четирите направления на три нива. +ПЪРВО НИВО е концентрирано в самите учебни заведения-партньори по проекта, използвайки ключови мероприятия от реализираните дейности по проекта с деца/ученици и родители. Целта на това ниво е да осигури концентриран ефект в целевата група по конкретния проект. + ВТОРО НИВО е достигане до широката общественост на двете общински територии. Тук ще се използват социалните и местни медии, както и наличните интернет страници на страните по проекта, като основни канали за разпространение. Освен създадените електронни и печатни материали, ще бъдат създадени 4 кратки видеоклипа по направленията с реални кадри, заснети съгласно нормативната уредба и визуализирани с изготвения дизайн. + ТРЕТО НИВО на кампанията ще се реализира чрез формирането на тематични конкурси по темите от направленията. Нивото ще предостави възможност за изява на всички деца и ученици от териториите. По всяко направление ще бъдат организирани оптимално два вида публични конкурси във всяка учебна година, по следните методи: + с изложбен характер, снимка/картина по обявената тема; + с публицистичен характер – есе/театрален етюд/рийл по обявената тема; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията – на ниво учебна година ще бъде извършен мониторинг на проведената кампания, като за целта ще се използват въпросници, в същото съотношение като в анализа. В края на проекта ще бъде извършен мониторингов доклад, отразявайки данните от анализа, данните след първата учебна година от реализиране на кампанията и данните събрани след изпълнението на кампанията две поредни години. Създадените електронни и печатни материали ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. ЕТАПИ на изпълнение: Всички дейности ще бъдат организирани в продължение на две учебни години, съобразно действащите нормативни уредби и крайния срок за изпълнение на проекта. 40 320.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.