Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Програма "Образование" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва работа с деца и ученици, обучения на ПС и непедагогически персонал, работа с родители и кампании  за недопускане на дискриминация, с партньори - една детска градина и 5 училища с различна концентрация на уязвими групи, едно от които в друга община, читалище и НПО с опит в работата с уязвими групи и социално включване.
В работата с деца и ученици са предвидени занимания по интереси, в 47 групи, за интеркултурно образование чрез култура, наука и спорт, възпитание в толерантност и избягване и справяне с конфликти, обменни визити, изнесени занимания, междуучилищни дейности, образователни екскурзии. Ще бъдат обхванати около 400 деца и ученици, с приблизително равен брой от уязвими и неуязвими групи.
Обученията предвиждат включване на общо 48 ПС и 11 непедагогически персонал, без присъждане на квалификационни кредити.
Работа с родители - ще бъдат назначени двама образователни медиатори в две училища. Всички медиатори в училищата ще работят  интензивно с родителите за изграждане на ефективни училищни общности с интерес към качественото образование на техните деца. Ръководствата на образователните институции-партньори, ще работят както с родителите, чийто майчин език не е български, така и с тези, за които говорим език е българският, за формиране на позитивно отношение към разнообразието в мултикултурната образователна среда, приемане на различията в културата и за личностно развитие на всяко дете.
Кампаниите за недопускане на дискриминация предвиждат работа с ученици и родители в образователните институции по време на проекта и провеждане на форуми с участие на всички заинтересовани страни, вкл. местна общност, институции и медии - по 1 всяка учебна година.
Срокът на проекта е 24 месеца и ще обхване две учебни години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Интеркултурно образование: Работата с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование включва следните поддейности: 1. Занимания по интереси НУ "Инж. Вълков" - 4 бр. тематични групи, вкл. две групи спорт в група за предучилищно образование и първи клас, и две тематични групи "Култура и традиции" и "Приказки". СУ "Алеко Константинов" - 17 бр. тематични групи: възраст I - IV клас: "Модерно е да си грамотен", "Математика", "Танци", "хигиена и здравословно хранене", "ЛЕГО роботика"; възраст V- VII клас: "Модерно е да си грамотен", "Литературен клуб", "Математика", "Здраве и първа долекарска помощ", "Етно клуб - обичаи и традиции", "Клуб за активност и креативност"; възраст VIII - ХII клас: "Модерно е да си грамотен" - две групи, "Математика", "Добротворци", "Пътешествия в България и по света", "Пътешествие с нож и вилица". ПГСС "Сергей Румянцев" - 7 бр. групи: "Модерно е да си грамотен" - две групи, "Математика", Клуб "Театър", "Млад механизатор", "Млад агроеколог", "Бизнесиноватори". ОУ "Христо Ботев" - с. Румянцево - 4 бр. групи: "Модерно е да си грамотен", "Занимателна математика", Клуб "Театър", "Интегрирани занимания - традиции, култура и география" ПГК с. Кунино - 2 бр. групи: "Аз обичам България" и "По стъпките на майстор Кольо Фичето". ДГ "Звънче" - 8 бр. групи "Спорт" НЧ "Съзнание 1895" гр. Луковит - 5 бр. групи: "Мажоретки" - три групи; "Музика , "Биология, екология и здравно образование". 2. Тематични срещи и беседи - предвидени са срещи с писатели, представители на различни професионални направления, беседи в Художествената галерия - Ловеч и ПГК - Кунино Допълнително образователни експерти от Сдружение "Знание" ще проведат тематични срещи и беседи (в училищна среда) по теми като "Толерантност", "Превенция на насилието", "Конфликти и справяне с тях" и др. Темите и начините и методите на поднасяне (вкл. ролеви игри) ще бъдат съобразени с възрастта на учениците от различите образователни степени. 3. Изнесени занимания СУ "Алеко Константинов"- в Художествена галерия - Ловеч и в ПГК - Кунино ПГСС "Сергей Румянцев" - в Художествена галерия - Ловеч и в ПГК - Кунино ОУ "Христо Ботев" - с. Румянцево - ПГК - Кунино, както и изнесени занимания за учениците от клубовете по интереси от ПГКО с. Кунино в училища-партньори от община Луковит. 4. Междуучилищни дейности Тематична седмица "Аз обичам България" предвижда Ден на грамотността - четене и писане, Ден на математиката и Ден "Моята професия е най-интересна", "Музика и танци", "Театър", Спорт. Мероприятията ще бъдат съпътствани от изложби на творби от ПГ по каменообработване, кулинарни изложби от ученици от СУ, изложби "Обичаи и традиции" - от клубовете със съответната тематика 5. Образователни екскурзии НУ "Инж. Вълков" - спортни събития, куклен театър-Ловеч/Музей на образованието-Габрово; "Музейко" - София; Зоологическа градина - София СУ "Алеко Константинов" -куклен театър-Ловеч/Музей на образованието-Габрово; "Музейко" - София; Зоологическа градина - София; Природо-научен музей, Политехнически музей-София, В. Търново - "Царевец" ПГСС "Сергей Румянцев" - Природо-научен музей/ Политехнически музей-София/В. Търново - "Царевец" ОУ "Христо Ботев" - с. Румянцево - Природо-научен музей/ Политехнически музей-София/В. Търново - "Царевец"/"Музейко" - София; Зоологическа градина - София ПГК с. Кунино - 2 бр. групи: Художествена галерия-Ловеч; В. Търново - "По стъпките на майстор Кольо Фичето" ДГ "Звънче" - 8 бр. групи "Спорт" - Куклен театър-Ловеч; Музейко-София, Зоологическа градина - София НЧ "Съзнание 1895" гр. Луковит - 5 бр. групи: "Мажоретки" - три групи; "Музика", "Биология, екология и здравно образование" - Ловеч/Габрово/В. Търново/София/Плевен. 419 513.60 0.00
Обучения: Дейността включва обучения на педагогическите специалисти и непедагогическия персонал за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. Предвидените обучения са без присъждане на квалификационни кредити. Педагогическите специалисти, които работят в образователни институции с висока концентрация на деца и ученици от уязвими групи, са преминали различни специализирани обучения за работа в мултикултурна среда, вкл. с присъждане на кредити. По тази причина (с оглед избягване на двойно финансиране и за демаркация) предвиждаме обучения за всички включени в проекта педагогически и непедагогически специалисти (образователни медиатори и помощник- възпитатели) без присъждане на кредити. Обученията са за повишаване на квалификацията на ПС и непедагогическия персонал и ще бъдат само по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, в съответствие с потребностите, изведени в Анализ-декларациите от директорите на образователните институции. В обученията ще бъдат включени 48 педагогически специалисти и 11 непедагогически персонал (образователни медиатори и пом. възпитатели): от НУ "Инж.Вълков" - 5 ПС и 2 образователни медиатори (ОМ) от СУ "Алеко Константинов" - 18 ПС и 1 ОМ от ПГСС "Сергей Румянцев" - 8 ПС и 1 новоназначен образователен медиатор от ОУ "Христо Ботев" - 5 ПС и 3 ОМ от ПГК - 3 ПС от ДГ "Звънче" - 9 ПС и 4 помощник-възпитатели. Обученията ще са съвместни като се комбинират участници от образователни институции с концентрация на уязвими групи с такива с ниска или без концентрация на уязвими групи. Предвидени са всеки срок за има по 4 обучения с продължителност половин ден (4 часа) с физическо присъствие. Всяко едно лице от педагогически специалисти и непедагогически персонал ще бъде включено в не повече от три обучения за целия период на проекта, на различни теми от Референтната рамка. Педагогическите и непедагогически специалисти, участвали в други обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти, различни от предвидените в проекта обучения по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, декларират това обстоятелство преди започване на обучението по съответната тема. 1 440.00 0.00
Работа с родители: Дейността предвижда провеждане на поне една родителска среща в началото на всеки учебен срок в рамките на проекта, индивидуални срещи с родители, домашни посещения и др. В дейността ще се включат освен ръководителите на групи по интереси, директорите на образователните институции, зам.-директори, педагогически съветници и др. Предвидена работа на образователните медиатори в училищата. Те се срещат с родители при отсъствия на детето им от училище, изясняват причините, поддържат връзки с Дирекция "Социално подпомагане" - Луковит и Центъра за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства - Луковит. Педагогическите специалисти и образователните медиатори ще мотивират родителите са участват в междуучилищните дейности и в образователните екскурзии, както и в информационната кампания по дейност 4 с цел изграждане на единна общност от уязвими и неуязвими групи с общ интерес - образованието на техните деца. 68 104.00 0.00
Кампании за недопускане на дискриминация: Дейността предвижда училищни информационни кампании, насочени към теми като "Недискриминация", "Права на човека", "Фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи", "Устойчиво развитие и екологосъобразен начин на живот". Предвижда се в кампаниите да се включат по различни начини и активни родители, чийто майчин език е български, и родители, чийто майчин език не е български. Кампаниите ще създадат условия за активна дискусия и осъществяване на практическа дейност с родителите, представителите на местната общност и образователните медиатори за преодоляване на негативните стереотипи, мирно решаване на конфликти и изграждане на мултикултурна среда. Същевременно те ще допринесат за повишаване на знанията за същността на стереотипите, предразсъдъците и дискриминацията, ще създадат условия за взаимодействие между всички заинтересовани страни в общността за проява на уважение към културата, ценностите и езика на различните етнически групи. Досегашният опит на община Луковит, на детските градини и училищата показва, че "отварянето" на образователните институции към родителите и местната общност оказва положително влияние както върху изграждането на доверие и уважение към учителите и училището, така и оказва влияние върху мотивацията и образователните постижения на децата и учениците, което е и основна задача на проекта. Допълнително предвиждаме провеждане на два големи обществени форума с участието на всички партньори, местна общественост, активни граждани и институции на общинско и регионално ниво, както и на местни и регионални медии. На тези форуми ще представим резултатите от ежегодния мониторинг на образователните резултати на децата и учениците в резултат от дейностите по проекта. Ще бъдат представени както образователните резултати на деца и ученици (участници в проекта), чийто майчин език не е български и чийто майчин език е български, така и мненията за непосредственото въздействие от изпълнение на проектните дейности от останалите участниците в дейностите по проекта: родители, педагогически специалисти и непедагогически персонал. Не на последно място ще търсим мнението и на децата и учениците, включени в проектните дейности за тяхната удовлетвореност. На тази база очакваме по време на обществените форуми, а и не само, да се създадат условия за активна дискусия за нуждата и ползите от образование , за разбиване на негативните стереотипи чрез посочване на положителни ролеви модели в общността и за начините за изграждане на мултикултурна образователна среда. От опита на общината до момента става ясно, че в обществото ни, включително и сред представителите на медиите, битуват негативни нагласи спрямо ромската общност , неразбиране на етноса и повърхностни представи за тях и за проблемите им. Това е мотивът ни за включване на медиите в предвидените обществените форуми с цел по-широко отразяване на дейностите по проекта и на дискусиите, възникнали при обсъжданията. 9 768.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.