Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1847-C01
Наименование на проекта Насърчаване адаптирането към промените на активен живот чрез подобряване на здравословната и безопасна работнa среда в обектите на „Пенкомерс“ ООД
Бенефициент 103952999 ПЕНКОМЕРС ООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 04.12.2024
Дата на стартиране 06.01.2025
Дата на приключване 06.07.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Фирма „Пенкомерс“ ООД е изцяло специализирана в областта на управлението на отпадъци и има основен код (по КИД-2008 на НСИ) на икономическа дейност 38.11 – Събиране на неопасни отпадъци. Дружеството предлага услуги по приемане, транспортиране, съхранение и предварително третиране на широка гама опасни и неопасни видове отпадъци, различаващи се по своя състав и произход. 
С настоящото проектно предложение „Пенкомерс“ ООД желае да получи финансова подкрепа за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Основните дейности, които дружеството иска да реализира, включват:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд и изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси съобразно спецификата на конкретните работни места – целева група от 15 служители;
2) Осигуряване на психологическа подкрепа на служителите, насочена към превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ – целева група от 15 служители;
3) Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло, които осигуряват по-висока степен на защита за служителите – целева група от 15 служители;
4) Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд – целева група от 15 служители;
5) Осигуряване на социални придобивки за работещите – целева група от 15 служители.
Заложените по проекта дейности ще се изпълняват в два от обектите на „Пенкомерс“ ООД в гр. Варна с адрес – Складова база 1, ул. „Перперикон“ №8 и Складова база 2, Западна промишлена зона.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта се изразяват в намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване на здравословната и безопасна работна среда в дружеството, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички негови служители.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : С изпълненеито на дейността фирма „Пенкомерс“ ООД има за цел да въведе на територията на своите обекти „зелен“ модел на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. За тази цел по време на процеса на реализиране на дейността ще бъдат изготвени „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и ще бъде проведено обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на разроботения „зелен“ модел на организация на труд. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. С оглед изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и с цел постигането на оптимални резултати по време на изпълнението на дейността „Пенкомерс“ ООД ще съблюдава за коректното и изчерпателно реализиране на нейните етапи в посочената последователност. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта, включваща две категории служители в дружеството – административен персонал и работници в база. Подробна информация относно представителите на целевата група, техният общ брой и характеристики – длъжност, брой служители на длъжността и техните функции, както и информация за конкретните характеристики на различните категории служители, е посочена в Раздел 9 от настоящото проектно предложение., Договорена стойност: 2 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: С изпълнението на настоящата дейност “Пенкомерс” ООД желае да осигури психологическа подкрепа за заетите в дружеството лица във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Дружеството има за цел да осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение, като запознае своите служители с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му. „Бърнаут“ е жаргонно понятие за крайно емоционално изтощение, изразяващо се най-вече по отношение на работните ангажименти на служителите. Характерни за него са чувства като апатия, липса на професионална мотивация, пристъпи на гняв, пасивна агресия и всеобхватно усещане на неудовлетвореност. Без да има строга дефиниция, професионалното прегаряне се разглежда като феномен, който влияе върху всички аспекти на личността – физиологични, емоционални и поведенчески, като в някои случаи може да доведе до влошаване на здравословното състояние на работещите. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта, включваща две категории служители в дружеството – административен персонал и работници в база. Подробна информация относно представителите на целевата група, техният общ брой и характеристики – длъжност, брой служители на длъжността и техните функции, както и информация за конкретните характеристики на различните категории служители, е посочена в Раздел 9 от настоящото проектно предложение., Договорена стойност: 2 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: С изпълнението на настоящата дейност фирма „Пенкомерс“ ООД има за цел да осигури на своите служители лични предпазни средства и специално работно облекло, осигуряващи по-висока степен на защита от тези, които се използват текущо на територията на нейните обекти. Съгласно ЗЗБУТ, „лично предпазно средство“ е всяко приспособление, екипировка, проектирано да се носи или използва от работещия, за да го предпазва от една или повече възможни опасности, заплашващи неговото здраве и безопасност при работа, както и всяко допълнение, принадлежност или специално работно облекло, проектирани за същата цел. Необходимостта от по-добра защита на предпазните работни облекла произтича от спецификата на извършваната от дружеството дейност. Част от работните процеси на служителите във връзка с управлението на отпадъци включват събиране и транспортиране на отпадъците, тяхното ръчно сортитране и разкомплектовка, работа с ръчни и електрически инструменти и машини, товаро-разтоварни дейности и др. Съгласно спецификата на извършваните дейности в оценката на риска са анализирани следните производствени рискове – хлъзгави повърхности, механични опасности, режещи и пробождащи елементи, химични и биологични агенти, материали и вещества и др. Ежедневната обработка на различни по вид опасни и неопасни отпадъци и идентифицираните рискове за човешкото здраве, както и предписанията в оценката на риска, обуславят необходимостта от осигуряване за служителите на облекло от по-качествени материали и с по-добър дизайн, които обхващат по-голям спектър от рискове, осигуряват по-добра защита и са по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта (15 служители), разделени в две категории – административен персонал и работници в база. Първата категория служители обхваща следните длъжности – „Управител“ (2 служители), „Главен счетоводител“ (1 служител), „Отчетник счетоводство“ (3 служители) и „Технически секретар“ (1 служител). Втората категория – работници в база, включва длъжността „Работник рециклиране на отпадъци“ (8 служители). Видовете ЛПС и СРО, полагащи се за всяка длъжност, са определени в утвърдения Списък на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства и специално работно облекло, изготвен в зависимост от спецификата на работа, възможните опасности и риска при работа. Съгласно този списък видовете ЛПС и СРО за всяка от изброените длъжности, както и конкретните опасности, за които се прилагат, са, както следва: 1) Длъжност „Управител“, „Главен счетоводител“, „Отчетник счетоводство“ и „Технически секретар“ (административен персонал): - зимни и летни обувки с устойчиво на пробождане ходило, със защитно бомбе и пластина, олекотени – пробождане, порязване на ходилото, премазване на пръстите; - зимен комплект студо, ветро и влагозащитно облекло, със светлоотразителни ленти; летен комплект работно облекло – измръзване, намокряне, простуда. 2) Длъжност „Работник рециклиране на отпадъци“ (работници в база): - зимни и летни обувки с устойчиво на пробождане ходило, със защитно бомбе и пластина, олекотени – пробождане, порязване на ходилото, премазване на пръстите; - зимен комплект студо, ветро и влагозащитно облекло, със светлоотразителни ленти; летен комплект работно облекло – измръзване, намокряне, простуда; - защитни ръкавици – пробождане, порязване, прищипване, охлузване; - защитни очила – попадане на твърдо тяло в окото. Необходимостта от осигуряване на ЛПС и СРО на представителите и на двете категории служители произтича от разположението и спецификата на работните места за всяка длъжност. Двете категории служители извършват своята дейност в обекти на дружеството, на чиято територия се извършват дейности с отпадъци, което обуславя необходимостта от използването на подходящи средства за защита на работещите., Договорена стойност: 4 866.75 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С изпълнението на дейността „Пенкомерс“ ООД желае да осигури колективни предпазни средства за работещите, с което да оптимизира факторите на здравословната и безопасна работна среда в своите обекти. Съгласно ЗЗБУТ, средство за колективна защита е проектно, конструктивно, технологично, организационно или друго техническо решение, което изолира пространството, в което може или се проявява опасността от местонахождението на работещите или други лица, които биха могли да бъдат увредени. Съобразно идентифицираните рискове, анализирани в оценката на риска, дружеството има за цел да надгради условията в своите обекти, свързани с осигуряването на защита от неблагоприятен микроклимат и от възникване на пожар и взрив, както и да подобри освтеността на работните места и електробезопасността и ергономията по време на работа. В тази връзка заложените по проекта колективни предпазни средства включват подмяната на климатици и осветителни тела, изграждането на пожароизвестителна система и мълниезащита, осигуряването на диелектрични килимчета и закупуването на ергономични регулируеми бюра и на работни столове с по-висок ергономичен клас. Подмяната на климатици ще спомогне за изолиране на помещенията и за защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони, като ще подобри параметрите на микроклимата – температура, влажност и скорост на въздушното течение. Осветлението на работните места е друг елемент от факторите на работната среда. Съгласно чл.74 от Наредба №7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, работните места трябва да имат естествено и изкуствено осветление, което да осигурява безопасността и здравето на работещите. В допълнение осветеността на работната повърхност трябва да отговаря на зрителната работа и да е с необходимите количествени и качествени показатели за нея. Предвидената за извършване подмяна на осветителни тела е в съответствие с направените измервания по отношение на параметъра "осветеност", съгласно които осветеността от изкуствено осветление в халето за дейности с отпадъци в единия от обектите на дружеството не съответства на нормите на Наредба №49 за изкуствено осветление на сградите. В тази връзка подмяната на осветителните тела ще доведе до подобряване на видимостта и до минимизиране на риска от злополуки и ПТП. Изграждането на мълниезащита ще предотврати попадането на мълния и ще намали възможността от токов удар и директно поражение, а наличието на пожароизвестителна система ще гарантира навременната евакуация на работещите и предприемането на бързи и подходящи действия при животозастрашаващи ситуации. Диелектричните килимчета от своя страна са допълнително електрозащитно средство при напрежение до и над 1000 V (20 kV) и ще гарантират защита на служителите от протичане на електрически ток през тялото. Изготвената Програма за минимизиране на оценените производствени рискове и подобряване на санитарно-битовото задоволяване в дружеството отчита и различните антропологични особености на работещите и следователно – различните им нужди от височина и наклон. Предвидените за закупуване по проекта ергономични регулируеми бюра и ергономични работни столове ще спомогнат за намаляване на статичното натоварване, стреса и възможността за "бърнаут" синдром и ще предпазят работещите от заболявания на опорно-двигателния апарат, горните и долни крайници., Договорена стойност: 44 397.13 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: С изпълнението на настоящата дейност „Пенкомерс“ ООД желае да осигури социални придобивки за своите служители под формата на преместваеми фургони, които да осигуряват подходящи условия на работниците за отдих, хранене и преобличане, както и на помещение за спорт. Съгласно предписанията на службата по трудова медицина и посоченото в оценката на професионалния риск, местоположението на работните места и отдалечеността от обществени места за хранене обуславя нуждата от обзавеждане и оборудване на подходящо място за почивка. В допълнение изпълнението на дейността ще бъде в съответствие с т. 2, чл. 11 от Наредба №15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, според която регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). В рамките на дейността дружеството планира да обособи и подходящо помещение за спорт под формата на зала за фитнес, с което има за цел да подобри здравословната работна среда за своите служители. Редовната физическа активност има редица ползи не само за физическото, но и за психическото здраве на хората. Тренировките облекчават напрежението и стреса, повишават физическата и умствената енергия, подобряват благосъстоянието на мозъка и засилват концентрацията и креативността. Дружеството ще осигури достъп до помещението за своите служители по време на регламентираните им почивки и извън работно време в делничните дни. Социалните продобивки за служители са набор от мерки, които фирмите използват, за да възнаградят труда на своите служители. Те са ценен инструмент от една страна за подобряване на определени аспекти от живота на работещите, а от друга – водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на таланти в компанията. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта, включваща две категории служители в дружеството – административен персонал и работници в база. Подробна информация относно представителите на целевата група, както и информация за конкретните характеристики на различните категории служители, е посочена в Раздел 9 от настоящото проектно предложение., Договорена стойност: 117 228.13 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 189 301.21 BGN
БФП 189 301.21 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN