Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0946-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в УМБАЛ "Дева Мария" ЕООД
Бенефициент 200800019 Университетска многопрофилна болница за активно лечение Дева Мария ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 06.12.2024
Дата на стартиране 06.12.2024
Дата на приключване 06.06.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът има за цел подобряване на работната среда чрез осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд на работещите в УМБАЛ "Дева Мария", подобряване на екологичната устойчивост на предприятието и намаляване на негативните екологични въздействия от неговата работа. Целевата група по проекта са всички 346 лица, заети в дружеството. 
За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1/ Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2/ Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
Заложените дейности и резултатите от тях са в съответствие с поставените цели на проектното предложение и процедура "Адаптирана работна среда".
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряванена „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в УМБАЛ „Дева Мария“, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Целева група на дейността са всички заети в дружеството - общо 346 човека. Предвид характера на дейността на УМБАЛ „Дева Мария“, в лечебното заведение са предприети необходимите мерки, за да изпълни актуалните нормативни изисквания по отношение дейностите с медицинските отпадъци. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото досега. Към момента не са идентифицирани други конкретни мерки и модели, които да бъдат приложени в предприятието. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Конкретните на „зелени“ модели на организация на труд, които ще бъдат разработени и приложени по проекта, ще бъдат предложени от избрания изпълнител след извършване на необходимия анализ. Всички служители ще бъдат запознати с предложените промени и ще им бъде проведено обучение за въвеждането на съответните мерки. Планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде приложен в предприятието и мерките, заложени в него, ще бъдат въведени реално. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,вкл.обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 1/ Избор на изпълнител съгласно Глава четвърта от ЗУСЕФСУ, сключване на договор с избрания изпълнител - месеци 1-3 от графика за изпълнение на проекта; 2/ Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието, разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 11 м. вкл.; 3/ Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 12 до 18 м. вкл., Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да бъдат осигурени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) за медицинския персонал на УМБАЛ „Дева Мария". Работодателят регулярно осигурява лични предпазни средства за персонала в съответствие с изискванията съгласно ЗЗБУТ и Наредба№3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Стремежът е да бъдат сведени до възможния минимум рисковете и опасностите, на които е изложен медицинският персонал, като се въвеждат в употреба най-съвременни ЛПС, осигуряващи максимална безопасност и удобство на работещите. Чрез изпълнението на настоящата дейност ще бъдат осигурени по-ефективни и функционални лични предпазни средства и специално работно облекло, като по такъв начин работодателят ще реализира по-високи изисквания от нормативно установените и по-добро ниво на предпазване на работещите. Медицинският персонал, пряко зает с диагностично-консултативна и терапевтична дейност (лекари, сестри, санитари, акушерки, здравни асистенти, болногледачи, лаборанти, рехабилитатори, фелдшери, фармацевти) наброява 311 човека. В ежедневната си работа тези служители са изложени на редица рискове и опасности. Основната идентифицирана опасност, произтичаща от характера на работата на медицинския персонал, е свързана с експозицията на биологични агенти - бактерии, вируси, гъби с различна вирулентност и тежест на поразяването. Заразяването става най-често при контакт с кръв, кръвни продукти, биотечности и биотъкани, които представляват опасност от предаване на различни инфекциозни болести - вирусен хепатит, HIV, бруцелоза и др., опасност от бактериални, вирусни и паразитни заболявания. На този риск е изложен целият медицински персонал, но той е най-висок за персонала, който работи в операционна зала - лицата на длъжности лекар, медицинска сестра, санитар, здравен асистент от отделенията Хирургия -15 , Инвазивна кардиология-6, Съдова хирургия-10, Акушеро-гинекология-30, Урология-8, Ортопедия-7, ОАИЛ-25 - всичко 101 човека. В Списъка на категориите работници и служители, работещи в операционна зала, на които се осигурява ползване на специално работно облекло и лични предпазни средства на работното място са: лекар операционна зала, мед. сестра операционна, санитар операционна, здравен асистент операционна. Като защитно облекло срещу действието на биологични и химични агенти в момента всички тези служители използват операционен костюм от туника и панталон и престилка от полиeстерна SMS материя за еднократна употреба, а за защита на ръцете - стерилни хирургични ръкавици за еднократна употреба. За тази част от персонала се предвижда да бъдат закупени нов вид операционни облекла за по-ефективно предпазване от флуиди, кръв и биологични агенти, както и нов вид операционни ръкавици, осигуряващи по-висока степен на защита от сега използваните. В Приложение V_Информация за ЛПС са описани текущите ЛПС и специални работни облекла и предвидените за закупуване с техните характеристики и е дадена обосновка за "надграждащите" свойства на новите ЛПС и СРО. За целия медицински персонал на болницата (311 човека), който за предпазване на ръцете при извършване на обичайните медицински дейности сега използва еднократни латексови нестерилни ръкавици, ще бъдат осигурени ръкавици от синтетичен нитрил с по-високи защитни качества. Всички упоменати по-горе предпазни облекла и предпазни ръкавици представляват ЛПС по смисъла на ЗЗБУТ и са включени в списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло. (продължава), Договорена стойност: 311 896.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (продължение): (продължение) При диагностика и лечение съществена част от медицинския персонал работи с апаратура, която излага работещите на риск от действието на йонизиращи лъчения - рентгенова апаратура, ангиограф, скенери и друга апаратура за образна диагностика, нуклеарно-медицинска апаратура, апаратура за лъчетерапия и др. На такъв риск са изложени работещите на длъжности лекар, медицинска сестра и рентгенов лаборатнт в отделения Образна диагностика (8 човека), Инвазивна кардиология (3), Лъчелечение (3), Нуклеарна медицина (6), Съдова хирургия (6), Ортопедия и травматология (7), Урология (7), които ползват този вид апаратура за клинично диагностициране, при физиологични изследвания, както и по време на инвазивни операции. Общият брой на тези служители е 40 човека. Използването на ЛПС за лъчезащита в ежедневната работа за тях е задължително. В момента за този персонал са осигурени стандартни предпазни облекла, при които защитата се осигурява от олово съдържащи материали. Оловните защитни облекла са тежки, натоварват гръбнака и гръбната мускулатура, ограничават свободата на движение и създават неудобство за носещия, особено за лица с по-слабо телосложение. За персонала, изложен на действието на йонизиращи лъчения, се предвижда закупуване на защитни облекла и аксесоари - комплект жилетка и пола, яка за защита на щитовидната жлеза, лъчезащитни очила и лъчезащитна шапка. Последната е ново по вид ЛПС, неизползвано досега в болницата и е предназначено за осигуряване на защита на главата от йонизиращи лъчения. Облеклата и аксесоарите са изработени от принципно нов безоловен материал - Revolution - с един хомогенен слой от два различни материала без олово – бисмут и антимон, което драстично намалява погълнатата доза от разпръснато лъчение – 99,4% затихване при 0,5 mm/Pb при 70kV; 40% по-ефективен от други неоловни материали или такива с намалено оловно съдържание; 20% по-добър от оловните материали. Освен че ще осигуряват по-високо ниво на защита, новите лъчезащитни облекла ще бъдат значително по-леки и удобни, което ще доведе до снижаване на умората и дискомфорта в гърба и кръста при по-продължително носене. Представената втора оферта е за защитни облекла, изработени от друг вид безоловен материал (VECTOR X), който е със съпоставими качества по отношение на осигуряваната степен на зашита и удобство при носене. Предвижда се да бъдат закупени 25 комплекта лъчезащитни облекла и аксесоари, състоящи се от лъчезащитно облекло от две части (10 бр. размери S-M, 15 бр. размери L-XXL), яка, шапка и очила, за да се подменят остарели и изхабени облекла, при които защитните свойства са компрометирани. Етапи на изпълнение на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител, сключване на договор с избрания изпълнител - месеци от 1-ви до 3-ти от изпълнение на дейността вкл.; 2/ Доставка на СРО и ЛПС - месеци от 4-ти до 6-ти от изпълнение на дейността вкл.; 3/ Разпределение на закупените СРО и ЛПС за ползване от медицинския персонал в установените срокове и по установения ред - от месец 7-ми до 18-ти., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 346.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 365 086.15 BGN
БФП 292 068.92 BGN
Собствено финансиране 73 017.23 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN