Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1231-C01
Наименование на проекта По-добри условия за служителите в МС ИНДЪСТРИ ЕООД
Бенефициент 202370042 МС ИНДЪСТРИ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 03.12.2024
Дата на стартиране 06.01.2025
Дата на приключване 06.07.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг, гр.Червен бряг

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение има за цел да финансира мерки за повишаване на безопасността и сигурността на работните места в МС ИНДЪСТРИ ЕООД, както и подобряване на условията на труд. Това ще бъде постигнато чрез изпълнение на следните
дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в МС ИНДЪСТРИ ЕООД и обучение на служителите, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
2) Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;
3) Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;
4) Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в МС ИНДЪСТРИ ЕООД.

С реализирането си, настоящият проект ще допринесе за изпълнение на целите на процедурата, а именно ще се подобри работната среда в МС ИНДЪСТРИ ЕООД. 
Финансирането на проекта ще подкрепи една нова за предприятието дейност - "зелена" дейност в областта на ресурсната ефективност.
Освен по-добри условия на работа и по-високо качество на защита, като резултат от проекта, ще се увеличи производителността на труда, което ще повиши конкурентноспособността на предприятието.
Фирмата ще продължи да финансира със свои средства осигуряването на ЛПС, специално работно облекло, колективни предпазни средства, както и различни социални мерки за служителите.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в МС ИНДЪСТРИ ЕООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение., Договорена стойност: 2 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. : Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента. Съгласно оценката на професионалният риск, направена от СТМ, дейностите, които се изпълняват в МС ИНДЪСТРИ ЕООД са свързани със следните рискове: - Механични опасности - удар; притискане; пробождане; стружки, убождане, метални частици - Неблагоприятни климатични въздействия - Шум - Изгаряния, лъчения - Поразяване от електрически ток - Топлинни рискове Чрез настоящия проект, МС ИНДЪСТРИ ЕООД иска да надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят лични предпазни средства и специалното работно облекло с по-високи характеристики за защита. Използваните в момента в предприятието ЛПС и специално работно облекло отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта. МС ИНДЪСТРИ ЕООД иска да се осъществи по-добро ниво на предпазване на работещите от минималните изисквания, поради което в тази дейност са заложени ЛПС и СРО с по-високи характеристики, спрямо нуждите на служителите. Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока на ползване/износване. В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО. Новите ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещия. В Приложение V е представена конкретна обосновка за всяко едно от личните предпазни средства и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност. Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите. Описаните в проекта ЛПС и СРО са планирани по една бройка за съответните служители, както следва: Електрозаварчик (3 лица): Обувки за заварчици - 3 бр., Шуба - 3 бр., Полугащеризон - 3 бр., Заваръчни маски - 3 бр. Мениджър производство (1 лице): Обувки - 1 бр. Машинен оператор металорежещи машини, стругар (3 лица): Обувки - 3 бр. Машинен оператор газорезни машини (1 лице): Обувки - 1 бр. Техник-механик, монтаж на промишлено оборудване (1 лице): Обувки - 1 бр. Монтьор, електрооборудване (1 лице): Обувки - 1 бр. Технически изпълнител (1 лице): Обувки - 1 бр., Договорена стойност: 6 287.07 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Дейността има за цел да подобри условията на труд в МС ИНДЪСТРИ ЕООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки: 1. Закупуване на мобилни аспириращи и филтриращи устройства - 2 бр. За подобряване условията на труд на заварчиците е необходимо да се осигури ефективна принудителна вентилация за предотвратяване поглъщането на заваръчни аерозоли. Заваръчните аерозоли съдържат предимно желязо, но и аерозоли на други метали (манган, волфрам и др.) и газове (озон, азотни оксиди и др.). Тези газове могат да бъдат опасни, ако вентилацията е недостатъчна. Газове от заваръчни процеси могат да предизвикат възпаление на очите и дихателната система, и са риск за здравето. 2. Закупуване на индустриална вакуумна прахосмукачка - 1 бр. за почистване на фин метален прах в производствени помещения за ограничаване вредното въздействие на метален прах от механична обработка на метал върху здравето на работещите, генерирани от вторични източници на замърсяване. Дейността на фирмата е свързана с извършване на металообработващи процеси като заваряване, газово рязане, механична обработка на метали /струговане, фрезоване, пробиване/ и др. При производствените процеси се формират вторични източници на замърсяване, като в работната среда се генерира прах с частици от метал и абразивни материали, които се вдишват и така достига до различните дихателни органи. 3. Закупуване на индустриална вакуумна смукачка - 1 бр. за изсмукване на стружки, охладителна течност и масла при металообработващи машини, генерирани от вторични източници на замърсяване. Дейността на фирмата е свързана с извършване на металообработващи процеси като механична обработка на метали /струговане, фрезоване, пробиване/ и др. Тези процеси генерират голямо количество стружки, както и разливи на охладителни течности и масла. Към момента се извършва сухо почистване, което не осигурява ефективно отстраняване на замърсяванията, а също е предпоставка стружките да се разнасят в работните помещения. 4. Закупуване на колонни климатици - 4 бр. за двете производствените помещения. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони са необходими нови климатици, подобряващи микроклимата-температура, влажност, скорост на въздушното течение. Производствените помещения са изпълнени през 70-те години с дограма от единично стъкло с метална рамка. Единичното остъкление, не е добре уплътнено и е предпоставка за завишени нива на инфилтрация, и съответно навлизане на студен външен въздух. Към момента, производствените помещения се отопляват с морално остарели много енергоемки електрически калорифери, с които не може да се осъществява оптимален и качествен контрол на температурата. 5. Закупуване на Индустриална врата с термоизолация - 1 бр. Металната врата към производствените помещения е стара, амортизирана и не е добре уплътнена, което е предпоставка за въздушни течения и навлизане на студен или топъл външен въздух. Посоченото създава риск от неблагоприятен микроклимат за работещите в производствените помещения. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходима подмяна на старата метална врата с индустриална секционна врата с термоизолация. 6. Закупуване на ергономични офис столове - 2 бр., които да са стабилни и да позволяват на работещите с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на всички работещи лица в МС ИНДЪСТРИ ЕООД - 11 лица., Договорена стойност: 92 375.39 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в МС ИНДЪСТРИ ЕООД. Към момента в Производствената база има обособено помещение за отдих с размери 60 кв.м., което е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите, защото в него не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението за краткотрайна почивка, а именно: 1 бр. стенен климатик - в помещението към момента не е осигурено отопление и охлаждане и затова не се ползва през всички сезони от работещите 1 бр. хладилник - в помещението няма възможност за съхранение на хранителни продукти 1 бр. кафемашина - в помещението няма възможност за приготвяне на кафе за служителите Ще се ползва от всички 11 служители на дружеството. В момента в дружеството има налично подходящо помещение за хранене, което обаче се нуждае от ремонт и оборудване, за да може да се ползва по предназначение. Предвиден е освежителен текущ ремонт на налично помещение за хранене в предприятието с размери 150 кв.м., находящо се на първи етаж (партер) в сградата. Настоящето състояние на помещението е следното: стара мазилка на напукани стени и таван от 70-те години. Ремонтът ще включва шпакловка, боядисване на стените и монтаж на растерен таван. Предвидено е помещението за хранене да бъде оборудване с 6 маси и 11 стола за осигуряване на комфорт при хранене. Производствената база се намира в покрайнините на града и в близост няма обособени заведения за хранене и търговски обекти предлагащи хранителни стоки и напитки, в резултат на това от страна на работещите са идентифицирани нужди да се обособи и оборудва стая за хранене по начин, който да им позволява да имат възможност да съхраняват, приготвят и затоплят храна спрямо нуждите си. В момента във фирмата няма обособено място за почивка на открито. Създаването на такъв кът на територията на предприятието ще се създаде възможност, както за провеждане на физиологичните почивки на открито, така и за обособяване на място за пушачи, съобразено с противопожарните норми. Предвидено е закупуване на 3 броя пейки за зоната за почивка на открито, която ще бъде обособена в озеленена част от терена до сградата., Договорена стойност: 12 437.27 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АРГО-СТРОЙ БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 310.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Партньорът Плугаров ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 24 975.40 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ БРД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 155.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИД Ентърпрайз ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 292.50 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ВИМАКС КЛИМА ООД, Договорена стойност по проекта*: 40 181.25 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 124 629.70 BGN
БФП 124 629.70 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „ Доставка на индустриална прахосмукачка – 1 брой, вакуумна смукачка – 1 брой и мобилна аспирационна система- 2 броя“ с две обособени позиции: ОП1: Доставка на индустриална прахосмукачка – 1 брой и вакуумна смукачка – 1 брой ОП2: Доставка на мобилна аспирационна система- 2 броя , Прогнозна стойност: 45 130.04
  • Обособена позиция 1: ОП1: Доставка на индустриална прахосмукачка – 1 брой и вакуумна смукачка – 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ОП2: Доставка на мобилна аспирационна система- 2 броя
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на индустриална прахосмукачка – 1 брой, вакуумна смукачка – 1 брой и мобилна аспирационна система - 2 броя“, с две обособени позиции: ОП1: Доставка на индустриална прахосмукачка – 1 брой и вакуумна смукачка – 1 брой ОП2: Доставка на мобилна аспирационна система - 2 броя , Прогнозна стойност: 45 130.40
  • Обособена позиция 1: ОП1: Доставка на индустриална прахосмукачка – 1 брой и вакуумна смукачка – 1 брой
    Изпълнител: Партньорът Плугаров ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 975.40
  • Обособена позиция 2: ОП2: Доставка на мобилна аспирационна система - 2 броя
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ БРД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 155.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на колонни климатици – 4 броя и стенен климатик - 1 брой“, Прогнозна стойност: 40 181.25
  • Обособена позиция 1: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на колонни климатици – 4 броя и стенен климатик - 1 брой“
    Изпълнител: ВИМАКС КЛИМА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 181.25

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN