Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1319-C01
Наименование на проекта По-добри условия на труд в "Мебелиана" ЕООД
Бенефициент 205940345 МЕБЕЛИАНА ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 14.12.2024
Дата на стартиране 14.12.2024
Дата на приключване 14.12.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение на "Мебелиана" ЕООД и предвидените за изпълнение дейности са насочени към адаптиране на работната среда в отговор на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, и променящите се модели на работа. Проектът ще подобри условията на труд и ще осигури превенция на риска при извършване на ежедневните работни дейности на всички 23 служители, работещи в базата в град Велинград.
Предвидените дейности за изпълнение са: 
1. Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.
2.Осигуряване на превенция и профилактика на "бърнаут" на работното място и "ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве" на работниците
3. Осигуряване на КПС за по-безопасни и здравословни условията на труд в "Мебелиана" ЕООД - конкретно в рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за защита от прах и химични агенти във въздуха на производствените помещения, както и мерки за ергономия при работа.
4. Социални придобивки за работещите в предприятието - осигуряване на помещение за краткотраен отдих, и хранене с прилежащи към него съблекалня и баня.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са осигуряване на безопасни условия на труд и създаването на подходящи условия за краткотраен отдих и почивка на работниците, намаляване на напрежението и умората натрупани по време на работа, както и създаването на допълнителни предпоставки за постигане на по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати при изпълнение на служебните ангажименти.
Планираните дейности, пряко кореспондират с политиката на предприятието по отношение на човешките ресурси и представляват една дългосрочна инвестиция, като направените разходи за подобряване на работната среда и условията на труд ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността на труда им.
Дейности
  • Дейност: „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики. 1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Договорена стойност: 4 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част I: В рамките на тази дейност сме предвидили за реализация няколко мерки за колективна защита, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в "Мебелиана" ЕООД. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. КПС са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. КПС трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и предвижда реализацията на мерки, осигуряващи средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд, изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска: 1). Защита от прах, твърди прахови частити и други вредни вещества в производствените помещения - целева група на тази мярка ще бъдат служителите - 22 броя. Нивото на прах и твърди прахови частици във въздуха на работната среда в предприятието в резултат от производствените дейности (обработка на дървен материал, текстил, кожа и други суровини за мебелното производство) са предпоставка за професионални заболявания и причиняване на дискомфорт на работещите в производствените цехове, въпреки че дружеството непрекъснато се стреми да изпълнява мерки по ограничаване на това замърсяване. Препоръките на органа по трудова медицина са изцяло свързани с необходимостта от отстраняване на тези рискови фактори в предприятието с оглед постигане на безопасни и здравословни условия на труд и предотвратяване на заболявания на дихателната и нервната система при работниците. За да отговорим на тези препоръки, предвиждаме по проекта да бъдат закупени: -Локална аспирационна система - 2 бр. посредством, която да се извършва извеждане на въздуха (за 550 кв. м - производствен цех, 270 кв.м в помещението за готова продукция) -Електростатичен уловител на прах и твърди прахови частици с филтър с активен въглен за улавяне на токсичен пушек и миризми-1 бр. Запрашеността на въздуха е друг проблем, характерен за мебелните предприятия, поради което предвиждаме да закупим 2 броя почистващи средства, което да осигури бързо и ефективно събиране на натрупаните твърди частрици, прах и текстилни/кожени остатъци и власинки по повърхностите на пода и в работните зони във всички производствени цехове на територията на обекта (550 кв. м - производствен цех, 270 кв.м в помещението за готова продукция). Към момента почистването в производствените помещения се извършва с метли, лопати и стирка, което е крайно неефективно. Почистването на работните зони със система за вакуумно почистване ще реши проблема с високите нива на запрашеност във всички производствени цехове на "Мебелиана" ЕООД. Конкретно по мярката се предвижда закупуване на: -Индустриални прахосмукачки 2 бр. за производствените помещения на компанията, с помощта на които ще се почиства останалия по пода прах, частици от обработката на дървения материал, както и парчетата остатъчни продукти от текстилните суровини, кожи и власинките, които остават по подовата настилка и трудно се отстряват с обиквени средства (метла или моп). С изпълнението на всички заложени инвестиции по тази мярка, ще осигурим по-здравословни и безопасни условия на труд в производствените цехове и ще се предотвратят заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. 2)Защита от неблагоприятен микроклимат, включително системи подобряващи микроклимата-температура, влажност, скорост на въздушното течение. Предвидено е закупуване на: - климатици - 2 броя (по 1 бр. за работните помещения от 550 кв. м -производствен цех, 270 кв.м в помещението за готова продукция и 1 бр.) , Договорена стойност: 94 058.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: „Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др“.: Дружеството инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова в "Мебелиана" ЕООД сме изградили политика за предоставяне на социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. Политиката на фирмата за предоставяне на социални придобивки съществува в "Мебелиана" ЕООД от нейното създаване. Придобитият опит от комуникацията с работниците и служителите показва, че тяхната удоволетвореност от работния процес е основание за по-малко отсъствие от работа, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. За изпълнение на дългосрочната стратегия за успешно развитие на "Мебелиана" ЕООД и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки: -Фургон за отдих, хранене, почивка, преобличане - 1 бр. Дружеството не разполага с подобен актив и осигуряването на социалната придобивка ще е един съществен мотиватор за служителите, предвид удобството и възстановяването след времето за почивка. За да се осигури възможността на всеки от служителите да използва времето за почивка максимално ефикасно, и без да бъде диксриминиран е необходими именно комбиниран фургон. Всички 23 служители ще се възползват от тази социална придобивка не само защото им е необходима, но и защото те нямат друг начина за качествена почивка в защитена, чиста и сигурна среда. Възможността да се създадат подходящи условия за почивка изисква и наличието на уреди с които да се посригне цялостно решение на проблема. Поради рази причина е предвидено закупуването на: -хладилник 1 бр. -микровънлова печка 1 бр. -маса за хранене - 15 бр. -столове - 23 бр. -кафемашина - 1 бр. -диспенсер за вода - 1 бр. -телевизор - 1 бр. -гардероби/шкафчета за преобличане - 23 бр. Създаването на подходяща работна среда и придобивки за работещите ще бъде постигнато и със закупуването на масажен стол/масажиращо кресло, на което всеки един от служителите ще може да подобри кръвообращението си, в следствие на продължителната седнала поза. Заетите лица ще могат да балансират работните часове с релаксиращ масаж през обедната почивка, като ще бъде минимизрано неприятното състояние от застой и ще бъде въздействано превантивно от възможността за дистрофия на мускулите. Осигуряването на масажен стол е предпоставка за по-голямо желание за работа, след тонизиране на организма и възстановяване на енергийния баланс. -масажен стол - 1 бр. За изпълнение на дългосрочната стратегия за успешно развитие на "Комфортстрой" ЕООД и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки, с което да се удовлетворени от работния процес и с мотивация и целание да изпълняват задълженията си. Защита от неблагоприятен микроклимат, включително системи подобряващи микроклимата – температура, влажност, скорост на въздушното течение. Предвидено е закупуване на: - климатик - 1 брой за помещението за преобличане/съблекалня Чрез закупуването на климатиците ще бъде осигурен подходящ микроклимат за постигане на необходимата температура в използваните от служителите помещения, съгласно предписанията на СТМ в оценката на риска и в утвърдената програма за минимизиране на риска., Договорена стойност: 74 765.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част II: Чрез закупуването им ще бъде осигурен подходящ микроклимат за постигане на необходимата работна температура в производствените помещения, съгласно предписанията на СТМ в оценката на риска и в утвърдената програма за минимизиране на риска. 3)Ергономия при работа е един от водещите признаци за постигане на съответствие. Съществуващите работни столове, които се използват от фирмата са стари и амортизирани. За подобряване на ергонометрията на работните места и предотвратяване на гръбначните изкривявания на служителите в "Мебелиана" ЕООД, е необходимо смяна на съществуващите работни столове с нови, ергономични: 8 бр. ергономични офис стола за служителите, чиято работа е свързана с по-продължително време стоене в седнало положение, които трябва да са стабилни, да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, регулираща се седалка на височина, облегалката на стола да се регулира на височина и наклонРаботният процес е свързан със заемането на нестандартна поза за тялото съобразена с машините, както и изцяло седнало положение продължитлено време както за шивачките, тапицерите, опаковчика, машинните оператири, психолога и общия работник, което поражда и нуждата от осигуряване на: -Ергономични столове – работни, с регулируема височина, степенка за крака и ергономична облегалка с лумбална опора 7 бр. -Ергономични офис столове с регулируема височина, степенка за крака и ергономична облегалка, с лумбална опора 1 бр. Ползите от използване на ергономични столове са: по-добро здраве, по-добър тонус, по-добър комфорт вследствие на възможност за регулиране на височината на работния стол и повишаване продуктивността вследствие на осигурения комфорт по време на работа. Тяхното използване спомага за повишаване на ефективността на служителите и намалява вероятността за професионални заболявания, свързани с опорно-двигателния апарат на човешкия организъм 4) Защита от пожар и взрив Рисковата група в която се намират работниците на мебелното производство изисква да се гарантира максимално живота и здравето им. Работата с изключитлено бързо запалим и лесно горим дървен материал крие опасности от неволни инциденти както от страна на клиенти, така и от страна на служители. Поради тази причина е предвидено закупуване на следните КПС: -пожароизвестителна инсталация - 1 бр. Всички предвидени инвестициите по проекта за осигуряване на по-добри условия на труд за служителите, представляват една дългосрочна инвестиция за предприятието, като направените разходи за подобряване на работната среда ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността им на труд. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. ремонт, модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част III-СМР: Производствения цех на компаниятя е с изключително висок, което не позволява постигането на необходимата работна температура, а дори да се достигне тя се изисква много време на работа на отоплителни уреди, с което практически се повишава консумацията на енергийните източници и не се осигурява оптималното им използване. Помепението от 550 кв. м. изисква да бъде поставен окачен таван с което да се създаде както по-лесен начин за отопление на помещението, така и предотвратяване на завихряне на въздуга и течения. За целта ще бъде редуциран обема на помещението с което ще може да се подобти не само микроклимата, но и по-лесно премахване на прах, вредни остатъчни частици от дървообработката и изготвянето на заготовките от текстил/кожа, както и да се почиства много по-ефективно цялото помещение., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 23.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 190 765.30 BGN
БФП 190 765.30 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. ремонт, модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: 1. Извършване на текущ ремонт /поставяне на окачен таван/ на производствено помещение с площ: 550 кв.м. Обща стойност на процедурата: 24 200.00 лева без ДДС, Прогнозна стойност: 24 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Осигуряване на КПС , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, както следва: В рамките на дейността е предвидено закупуване на средства за колективна защита, съгласно утвърдената програма за минимизиране на риска в "Мебелиана" ЕООД, както следва: 1.Локална аспирационна система - 2 бр. на стойност 29 300.00 лв 2.Електростатичен уловител на прах и твърди прахови частици с филтър с активен въглен за улавяне на токсичен пушек и миризми-1 бр. на стойност 15 074.00 лв 3.Индустриални прахосмукачки - 2 бр. на стойност 3 554.00 лв 4.Климатици - 2 бр. на стойност 3 500.00 лв 5.Ергономични столове /работни/ – 7 бр. на стойност 3 465.00 лв 6.Ергономични офис столове с регулируема височина - 1 бр. на стойност 615.00 лв 7.Пожароизвестителна инсталация - 1 бр. на стойност 14 350.00 лв Обща стойност на предмета на процедурата: 69 858.00 лева без ДДС , Прогнозна стойност: 69 858.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др“, както следва: 1.Фургон за отдих, хранене, почивка и преобличане - 1 бр. на стойност 51 745.00 лева 2.Кафемашина - 1 бр. на стойност 1 650.00 лева 3.Хладилник - 1 бр. на стойност 1 075.00 лева 4.Телевизор - 1 бр. на стойност 935.00 лева 5.Микровънлова печка - 1 бр. на стойност 295.00 лева 6.Диспенсер за вода - 1 бр. на стойност 840.00 лева 7.Маси за хранене - 6 бр. на стойност 1 170.00 лева 8.Столове - 23 бр. на стойност 6 555.00 лева 9.Климатик - 1 бр. на стойност 1 750.00 лева 10.Масажен стол - 1 бр. на стойност 8 750.00 лева Обща стойност на предмета на процедурата: 74 765.00 лева без ДДС , Прогнозна стойност: 74 765.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на непреки разходи във връзка с изпълнение на проектното предложение 1.Непреки разходи свързани с упавлението на проектното предложение Обща стойност на предмета на процедурата: 17 342.30 лева без ДДС, Прогнозна стойност: 17 342.30
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предмет на процедурата са дейностите по извършване на следните услуги: „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ Обюата стойност на предмета на процедурата възлиза на 4 600.00 лева без ДДС, Прогнозна стойност: 4 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN