Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0466-C01
Наименование на проекта Адаптирана работна среда в "Завод за пружини" АД
Бенефициент 123132147 ЗАВОД ЗА ПРУЖИНИ АД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 26.11.2024
Дата на стартиране 26.11.2024
Дата на приключване 26.11.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък, гр.Крън

Описание

Кратко описание на проекта
"Завод за пружини“ АД оперира в сектор металообработване и е производител на индустриални пружини с огромно разнообразие , метални звена и пълнители, и осъществява своята дейност в производствена база от 78 декара в гр. Крън. 

Проектното предложение е насочено към справяне с предизвикателствата, свързани с неутрално въглеродния преход в условията на висока конкурентност и постигането на по- устойчиви условия на труд за работниците в компанията, чрез прилагане мерки за адаптиране към промените в работната среда и  подобряване на здравословната  и безопасна среда за работещите . 

В рамките на проекта ще  бъдат реализирани следните дейности и цели: 
 -Разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд и обучение на лицата от целевата група, с които ще се създадат условия за устойчиво и екологично развитие;
-Подобряване на  безопасността и здравословността на условията на труд, чрез повишаване на защитата с  ЛПС и специално работно облекло. 
-Осигуряване на колективни предпазни средства  за защита при извършване на ключови производствени  технологичните операции, които ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в компанията;
-Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд ,чрез повишаване на ергономията при работа;

Проектните  дейности ще спомогнат за разрешаването на общи и специфични проблеми на целевата група , която включва 143 лица и ще осигурят приспособяване на работниците и предприятието към промените, чрез адаптация на работната среда и мерки за справяне с рисковете за здравето. 

Изпълнението на проекта ще доведе до подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд и внедряване на зелени модели за организация на труд , което ще  да допринесе за по-здравословни и по-устойчиви работни места, като същевременно има положително въздействие върху резултатите ,репутацията и конкурентоспособността на компанията
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Възникването на нови предизвикателства произтичащи от глобализацията и екологична ситуация налага предприемане на ефективни мерки за адаптиране към промените , ориентиране на фирмата към климатично неутрално производство и насърчаване на екологичната устойчивост на работните места. Целта на дейността е преминаването на компанията към икономически профил с ефективно използване на ресурсите , чрез създаване на устойчиви работни места и придобиване на зелени умения и знания от целевата група, които са 23 заети лица в компанията: 18 лица от Звено „Администрация и Управление“ ( на длъжности : финасов директор-1, счетоводители-3, главен счетоводител-1, началник склад инструменти -1, ръководител човешки ресурси-1, инспектор здраве и безоп -1, ръководител отдел в промишлеността- 2, икономист външна търговия-1, , организатор обработка производствена информация-1 , гл.конструктор -1, инженер инструментална екипировка-2, инженер производствена ефективност-1, директор икономика-1 , юристконсулт-1, ) и 4 лица на длъжности началници производство в 4 основни цеха и началник склад -1 лице. Необходимостта от висока ефективност и бързо адаптиране към екологичните предизвикателства за намаляване въздействието върху околната среда и осигуряване на проактивен подход определя и целенасочени действия към тези работни места. За да имат значимо въздействие и мултиплициращ ефект инициативите за устойчивост трябва да се въвеждат първоначално в ръководните звена,които провеждат фирмените политики и звената ,които решават въпросите с веригата на доставки и персонала. Обхващането на служителите от тези отдели ще има най -голям ефект вкл. репутационен върху цялата организация, ще се демонстрира осезаем ангажимент към устойчивостта на компанията в политиката и организацията на човешките ресурси. В рамките на дейността ще бъда разработени и въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси на обхванатите работни места, които имат пряка връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на 23 работни места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, план от мерки за прилагането им.Ще бъдат изготвени „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и обучение на служителите за промените. Ще бъде проведено обучение на служителите относно въведените промени и екологични практики и значението на устойчивостта, което ще помогне за насърчаване на култура на екологична отговорност в компанията. Дейността ще се възложи на външен изпълнител и конкретните на „зелени“ модели на организация на труд, които ще бъдат разработени и приложени по проекта, ще бъдат предложени от избрания изпълнител след извършване на необходимия анализ; Задължителните четири етапа , които ще бъдат спазени в тяхната логическа последователност са следните: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Договорена стойност: 4 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да се осигурят по-висококачествени и осигуряващи по-висока степен на защита ЛПС и специално работно облекло на 9 заети лица, които съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Завод за пружини АД се грижи за сигурността на персонала си като осигурява лични предпазни средства, които отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Въз основа на извършената оценка риска са предписаните мерки осигуряване на ЛПС с по-високо ниво на защита - шлем с респиратор поради повишен риск от попадане на заваръчни газове в дихателните пътища и нейонизиращи лъчения /основание чл.17 от Наредба №3/2001г.“за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място”/ за две заети лица : машинен оператор –обработка метал Цех 120 и Заварчик, Цех 310. Необходимостта произтича от разширяване обема на дейностите, които извършват двамата работници и които са свързани с пряк контакт с различни химични опасни агенти под формата на газ, аерозоли, пари при осъществяване на производствени операции по заварки и шлайфане. Шлемовете с респиратор ще осигурят защита, осигурявана до момента с помощта на две различни ЛПС: полумаска с респиратор и заваръчен шлем. С разширяване дейността на предприятието и обема на работа на двамата служители е и увеличен риска за тях и се налага използване на нови технологии за едновременна защита на лице , очи и дихателни пътища и осигуряване на по-висока степен на защита и по-безопасна работа . Новите ЛПС също отговарят на стандартите EN 175 и EN 166 ( за защита на лицето и очите,) но и на стандарта за подсилено филтриращо устройство. Със техническите характеристики на двата шлема с респиратор , които се използват за широк спектър от заваръчни операции с различно оборудване ( аргон, оксижен) , се осигурява по висока степен на радиационна защита ; по-висока степен на затъмнение DIN 13, която изцяло се елиминира риска от увреждане на очите , по-голяма безопасност и по-висок кофморт на работа поради по-голямо зрително поле, автоматичното регулиране на въздуха и използването на вентилатор вместо силата на белите дробове за изтегляне на въздух през филтъра укрепва бронхиалната защита,постига се най-висока степен на защита ТН3 на дихателните пътища. По Списъка на работните места за длъжност машинен оператор –обработка метал Цех 120 ( 1 лице ) , Заварчик Цех 310 -1 заето лице и Запойчици 7 заети лица ще бъдат закупени -9 бр. заваръчни, предпазни престилки . При настоящия начин на работа са използват велурени престилки, които отговарят на стандарт EN ISO 11611 и предпазват работниците от сияйната топлина от електрическа дъга, използвана при заваръчни работи и от малки пръски от разтопен метал и краткотраен контакт с пламък, но вече са износени. За осигуряване на по-висока защита, при нарастващ обем на раб.задачи ще се закупят 9 броя предпазни престилки EN ISO 11611, с които ще се осигури по висока защита на служителите: изработка от кожа ще осигури по-висока устойчивост на пръски и изгаряния , наличие на нишки Кевлар дава устойчивост и издържливост на материята, презрамките на гърба ще осигурят по-висока защита с по - плътно прилягане към тялото и по-добро удобство при работа. Необходимите лични предпазни средства и специално работно облекло са съобразени с предписанията на трудовата медицина са включени в Утвърдена програма за минимизиране на риска и в Утвърдения списък на работните места и видовете работа и ще осигурят по-добра защита от текущо използваните. Дейността включва Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло и раздаването им на работещи в предприятието по утвърдения списък, които отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, Договорена стойност: 9 105.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства: Целта на дейността е подобряване условията на труд, чрез осигуряване на колективни предпазни средства за защита. Целевата група от 125 лица е подробно описана ,като характеристики в т.9 .Всички КПС произлизат от Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска КПС Подопочистващи машини с вакуум - 4 бр (2 бр. ширина 65 см., 1 бр. ширина 56, 1 бр. ширина 70 см.) и 1 бр. с мокро почистване са определени като мерки за ограничаване на вторичното прахово замърсяване на работната среда за почистване на пода около работните места в четирите производствени цеха и за складовите пространства. При текущото състояние във всички помещения на цеховете при извършване на металургичните операции по навиване, щанцоване , шлайфане, торсиране, финишни операции на пружинните изделия се отделят стружки и прах, които централните амортизирали аспирационни системи не могат поемат и при повишаване обема на работа се повишава риска от запрашаване. Металният прах се натрупва по машините, разнася се и в складовете и в работната производствена среда и използваните към момента методи на почистване с метене и пистолет със сгъстен метод са недостатъчно ефективни. Броят на прахосмукачките е и съобразен с големите площи на които са организирани работните места в производството и складовата дейност (цех 110 -3100 кв.м, цех 120- 980 кв./м , цех 170-1080 кв./м и складови помещения 1500 кв/м ) и са предвидени различни модели ,съобразно с технологичните пространства между машините. За цехът , в който има процеси по лакиране, в помещение за закалка и помещение за омасляване и е определен риск от замърсяване на работната среда от масла е предвидена прахосмукачка за мокро почистване. Ще се постигне изчистване на производствения прах от работната среда, предотвратяване на заболяване на дихателната система и опазване на здравето на работниците. КПС Мобилни аспирационни системи - 10 бр. са предназначени за работни места на 15 заети лица подробно описани в 9. Металния прах е съществен фактор на работната среда в металообработващото производство, който може да има значими неблагоприятни ефекти върху здравето на работещите. Работните процеси са свързани със значително прахоотделяне, което дори когато не превишава граничните стойности, може да има негативни здравни ефекти. При текущото състояние е неефективно използването на централните аспирационни системи. Най-опасни са праховите частици с размери под 5 µm, а фин прах се образува основно и в по-голяма концентрация на работните места на шмиргелни установки, шлайф машини , ъглошлайф, машина за фаски и преса за метал, шлосери. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ са предвидените мобилни аспирацинни системи за ограничаване на рисковете при източника на възникването им. С осигуряването на мобилните аспирации ще се подобри работната среда на 15 заети лица, ще се минимизира вероятния риск за респираторни заболявания и ще се им се осигурят по-безопасни условия труд. КПС Подвижен заваръчен екран с лентови завеси –3 бр.ще се обхване целева група от 8 заети лица , които работят в хале за производство на горещо навити пружини в.Цех 120 В оценката на риска е препоръчано закупуване на преносими, плътни заграждения на постовете за рязане краища на пружини, където се извършва шмиргелене, така че размерите им да осигуряват защита от хвърчащи частици и увреждане на зрителния анализатор на останалите работещи в халето. Обособяване на дейностите с ъглошлайф, които генерират искри, зад паравани е в изпълнение на един от основните принципи на превенция в политиката по осигуряване на ЗБУТ-използване на колективните средства за защита с предимство пред личните . Ще се изолира пространството, в което може да се прояви опасност и отделяне на работното пространство , което ще създаде по- безопасна работа на околните работни места . Поради липса на символи ПРОДЪЛЖАВА Описание на Дейност 4, Договорена стойност: 201 440.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства Продължение: Апирационна маса-2 бр. ще се осигурят колективна защита ,чрез модернизация на заваръчно оборудване във връзка с подобряване условията на труд на заварчик в обща работилиница и заварчик в цех горещо навити пружини . Необходимостта от осигуряването им произлиза от оценката на риска. При текущото състояне предпазният шлем който използват заварчиците за предпазване на очите, предпазва донякъде и от директното вдишване на тези газове и прах , но при по - интензивна и продължителна работа има висока концентрация не могат да се разсеят толкова бързо, което налага прекъсване на производствените заваръчни операции и има риск за дихателни проблеми на работниците . С предвидените за закупуване колективни средства за защита ще се отстранят вредните агенти от мястото на образуването им - на работното място на заварчика , като вредните емисии се улавят преди да достигнат зоната на дишане с цел отстраняване на риска от респираторни, алергични и дерматологични заболявания. Ще се създадат по-добри условия на труд за двете заети лица. КПС Индустриални столове -69 ще се постигне осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд чрез повишаване на ергономията при работа.: Целта на дейността е да се подобрят условията на труд на работещи в Завод за пружини АД с основна седяща работна поза чрез подобряване на ергономията при работата им. При продължителна седяща работна поза (характерна за значителна част от работещите в производството, описани детайлно в точка 9 : 69 стола за 69 работни места ) е необходима превенция на неблагоприятните здравни ефекти при: статично напрежение на мускулатурата, умора в мускулите на гърба и врата, напрежение върху гръбначния стълб, особено в долната част на гърба или врата, застой на кръвта в долните крайници и малкия таз . Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на работниците. Работните столове, които в момента се използват, са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми водят до преумора, както и при по-дълго използване - до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно наличните столове (в значителна степен и амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на горецитираните нежелани последици. Дейността включва закупуването на съвременни ергономичните индустриални работни столове, осигуряващи възможности за: - Регулиране на височината на седалката съобразно ръста на работещия и височината на работната маса. -Подпорната зона на облегалката се адаптира лесно според антропометричните данни на работника т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста на работещия, липсва накланяне и пресягане . За 3 работни места са препоръчни от оценителите индустриални столове с възможност за по-голям диапазон на регулиране на височина с цел превенция на неблагоприятните здравни ефекти при продължителна седяща работна поза. Допълнителни предимства на такива ергономични столове че са изработени от интегрална пяна -материя подходяща за индустриално производство,като нашето , където е възможен контакт с агресивни вещества или остри части , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КАНТОРА НАБИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 485.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 201 373.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 143.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 236 659.50 BGN
БФП 236 659.50 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на средства за колективна защита и оборудване в четири обособени позиции : Обособена позиция 1: Подопочистващи машини и прахосмукачка : Подопочистваща машина сухо почистване с вакум , работна ширина вкл.странични четки 65 см -2 бр. , Подопочистваща машина с миене и вакум, работна ширина 56 см -1 бр.. , Подопочистваща машина сухо почистване с вакум , работна ширина 70 см -1 бр. , Прахосмукачка мокро почистване-1 бр Обособена позиция 2: Мобилна аспирационна система-10 бр и Аспирационни маси-2 бр. Обособена позиция 3: Подвижен заваръчен екран с лентови завеси-3 бр. Обособена позиция 4: Индустриални столове: Индустриални столове 1 вид-3 броя , Индустриални столове 2 вид- 66 броя, Прогнозна стойност: 201 440.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Подопочистващи машини и прахосмукачка : Подопочистваща машина сухо почистване с вакум , работна ширина вкл.странични четки 65 см -2 бр. , Подопочистваща машина с миене и вакум, работна ширина 56 см -1 бр.. , Подопочистваща машина сухо почистване с вакум , работна ширина 70 см -1 бр. , Прахосмукачка мокро почистване-1 бр
    Изпълнител: "КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 53 720.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Мобилна аспирационна система-10 бр и Аспирационни маси-2 бр.
    Изпълнител: "КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 110 360.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Подвижен заваръчен екран с лентови завеси-3 бр.
    Изпълнител: "КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 676.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: Индустриални столове: Индустриални столове 1 вид-3 броя , Индустриални столове 2 вид- 66 броя
    Изпълнител: "КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34 617.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN