Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-1700-C01
Наименование на проекта Здравословна и добре приспособена работна среда в "КИД ПЛЮС" ЕООД
Бенефициент 200833802 КИД ПЛЮС ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 11.12.2024
Дата на стартиране 11.12.2024
Дата на приключване 11.02.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение адресира пряко нуждите на „КИД ПЛЮС“ ЕООД, свързани с осигуряването на мерки, гарантиращи по-добро здраве и условия на работниците и служителите в Дружеството. Чрез заложените дейности ще се реализират мерки, осигуряващи адаптация на работещите към предизвикателствата свързани със зеления преход и климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Проектът подпомага „КИД ПЛЮС“ ЕООД, в качеството му на работодател на 63 лица, ефективно да подобри качеството на здравословната и безопасна работна среда в строителното предприятие като цяло.
Проектът включва изпълнението на 4 дейности, със значение за работата на цялата целева група, а именно: 
ДЕЙНОСТ: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „КИД ПЛЮС“ ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд – обхваща всички 63 служители;
ДЕЙНОСТ: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) – обхваща 51 работници и служители;
ДЕЙНОСТ: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, свързани с подобряване условията на труд – обхваща всички 63 служители;
ДЕЙНОСТ: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за хранене и почивка в „КИД ПЛЮС“ ЕООД – обхваща всички 63 служители;
Всички посочени по-горе дейности са насочени към постигане на заложените резултати.
Ще бъде осигурено управление на проекта, което да гарантира спазването на приложимите нормативни и други изисквания, и ефективно постигане на целите и очакваните резултати.
Дейности
  • Дейност: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „КИД ПЛЮС“ ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към постигане на Цели, свързани с: 1. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 2. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Стартирането и продължителността на изпълнение на Дейността са планирани след извършена оценка за приоритетност, зависимости и времетраене на всички предвидени дейности. Предвид ключовата значимост на Дейността, логично е същата да бъде изпълнена след подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд в дружеството, с оглед адекватност, актуалност и обективност на текущото състояние в дружеството. По този начин ще се гарантира ефикасност, ефективност и устойчивост на постигнатите резултати. Ще се осигурят доказателства, отразяващи че планът с конкретни мерки за прилагането на „зелени“ модели на организация на работните места е приложен в дружеството и има реално въведени мерки от него, които ще бъдат използвани в ежедневната работа в дългосрочен план. Това ще доведе до положителни резултати в изпълнението на задачите и отговорностите от страна на всички работници и служители в Дружеството в бъдеще и въвеждане на устойчиви добри работни практики., Договорена стойност: 12 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) : Целта на дейността е да се осигурят ЛПС и СРО за работещите, които да надградят съществуващите чрез по-висока степен на защита, по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС). „КИД ПЛЮС“ ЕООД е строителна компания, изпълняваща широк спектър от строителни дейности и като такава поставя ключов фокус върху защитата живота, здравето и работоспособността на работниците, при осъществяване на трудовата им дейност. Строителството е високорискова индустрия поради естеството на работата. Строителната работа обикновено включва широк набор от потенциално опасни дейности като работа на височина, ръчно боравене с тежки предмети, използване на тежки машини, работа с опасни вещества, работа в затворени пространства и излагане на шум, прах и вибрации. Строителството е секторът с най-големи изисквания във физическо отношение. Разходите за инциденти и влошено здраве в сектора са огромни, както за работниците, така и за работодателите и заинтересованите институции. Средствата са ограничени и това налага ограничения и в избора на ЛПС и СРО, които се избират така че да отговарят на обичайните минимални изисквания за защита. „КИД ПЛЮС“ ЕООД осигурява ЛПС и СРО на своите работници и служители съгласно оценката на риска и Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Дейността предвижда закупуване на нови и от по-висок клас специално работно облекло и лични предпазни средства, които са представени за сравнение на параметрите с наличните към момента на кандидатстване в Подробна обосновка за всяко ново ЛПС/СРО, предвидено за закупуване в Приложение V Информация за ЛПС. Чрез тях се преодоляват идентифицирани проблеми в оценката на риска и се подобряват значително условията на труд за работниците на тези длъжности. Основната цел на настоящата дейност ще допринесе до повишаване качеството на трудовия живот на заетите в „КИД ПЛЮС“ ЕООД лица, посредством минимизиране на рисковете на работното място чрез осигуряването на специално работно облекло и лични предпазни средства на заетите. Предвиденото специално работното облекло и личните предпазни средства притежават по-добри специфични характеристики и ще повишат защитата от риска от злополуки. Общо ЛПС и СРО по проекта ще бъдат осигурени за 51 работници и служители - всички 49 строителни работници, работещи по строителните площадки и 2 инженери, осъществяващи техническото ръководство на обектите. Предложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита, и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Всички планирани за закупуване ЛПС И СРО съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Към проектното предложение е представен Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО. Списъкът е разработен въз основа на извършената оценка на риска в предприятието, отговаря на изискванията на Наредба 3 и е утвърден от управителя. Всички предложени за закупуване бройки са съобразени с броя на работниците, които ги ползват и срока на износване, като се закупуват бройки само до края на проекта. Дейността предвижда закупуване ЛПС и СРО в изпълнение на описаните по-горе цели. В дейността са включени следните етапи: - Формулиране на детайлни технически спецификации; - Избор на изпълнител при спазване разпоредбите на ЗУСЕФСУ; - Организиране на доставките; - Предоставяне на ЛПС/СРО на работниците съгласно вътрешните правила в Дружеството. Инструктиране за ползването им., Договорена стойност: 80 697.27 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е подобряване параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки чрез осигуряване на нови и с повишени експлоатационни качества средства за колективна защита (СКЗ). Всички предвидени по тази дейност колективни средства са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на рисковете. Чрез предвидените по проекта инвестиции в СКЗ, ще се осигурят по-добри и безопасни условия на работа на работниците в Дружеството, посредством закупуване на: Комплект Боксово ВиК укрепване на изкопи - 3 секции с надстройка – 1 бр.: Осигурява укрепване стените на изкопи при извършване на изкопни работи за ВиК мрежи и др. и гарантира максимално повишена безопасност и защита за работниците от свличане и затрупване от земни маси. Ергономично бюро/регулируемо по височина – 9 бр. и Ергономичен стол – 11 бр: Ергономията на работните бюра (регулиране на височината им) и на работния стол ще осигурят правилно положение на тялото и ще предотвратят опасности от ергономични фактори при подреждане на работното място - Работна маса и повърхност, Работен стол. Изпълнението на служебните задължения на ръководно-административен персонал е свързано с физическо натоварване и продължително седене в постоянна поза, което натоварва тялото и създава риск излишни и затруднени движения, умора, главоболие, дискомфорт, заболяване на ОДА и др. Възможността за оптимизиране на работното място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Климатична сплит система – 6 бр.: Осигуряват мерки за защита от неблагоприятен микроклимат в шест офис помещения. Към момента офис помещенията не са климатизирани и се отопляват с радиатори. Осигуряването на безвреден микроклимат на работните пространства е от особено значение за намаляване на вредностите, които човек приема на работното място. Превантивно за недопускане на тези рискове и съществено подобряване на микроклимата на работните места е необходимо да се закупят 6 броя климатична сплит система. Този вид за отопление и климатизация е най-безопасното и енергоспестяващо решение като допринася за спазването на принципа за екологичната устойчивост. С кондиционирането на въздуха ще се осигури поддържане на необходимите параметри на въздушната среда в помещенията, в които ще се инсталират активите, които ще благоприятстват извършването на трудовата дейност на работещите в офис помещенията. Плътна строителна ограда H=2М L=2,2М – 400 л.м. – 1 комплект : Осигуряват мерки за защита и блокиране на достъпа до опасни зони с временен характер, в границите на строителната площадка, за гарантиране безопасността и сигурността на работниците. КИД ПЛЮС ЕООД изпълнява широк спектър СМР, основна част от които е свързана с изпълнението на ВиК системи, като паралелно се изпълняват няколко обекта. Този вид СМР налага изпълнението на изкоп с дълбочина 1,2÷6м и дължина по няколко километра. Технологичната последователност изисква оставянето на отворени изкопи до приключването на хидравлични проби. Дължината на отворените изкопи варира 60-100м. Изкопите се обезопасяват от падане в тях на работници чрез плътни строителни огради. Освен това оградата ще осигури организирането на пространство в границите на строителната площадка, за да се разграничат безопасни зони за паркиране, зони на постоянно движение на тежка строителна механизация и специални превозни средства. Стълба изолираща -1 бр.: осигуряваща висока степен на защита от поражения от ел. ток, изгаряния, електротравми и др. Средства за височинна защита – 10 бр.: за максимално повишена защита при работа на височина. Въже с амортизатори 2 карабини Полустатично регулируемо работно позициониращо въже Ø 12мм, с ергономичен обтегач, изработен от алуминий стоманен карабинер с тройно заключване. , Договорена стойност: 163 434.39 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за хранене и почивка в „КИД ПЛЮС“ ЕООД: Дейността цели: да се осигурят на работещите условия за пълноценен, комфортен и качествен краткотраен отдих; да направи работните места в дружеството привлекателни; да се повиши мотивацията на работещите; да се създадат условия за подобряване на социалния и хигиенния климат в предприятието; да се повиши качеството на въведените физиологични режими на труд и почивка по време на работа. Дейността включва осигуряване на помещения за хранене и отдих на работниците, които изпълняват трудовите си задължения на територията на строителните площадки, както и осигуряване на помещение за хранене за работниците и служителите, които изпълняват постоянните си и текущи задължения в Административно-производствена сграда. Поради интензивната работа във високорискова среда, строителните работници се нуждаят от пълноценна почивка и условия за възстановяване на психическото и физическото състояние. Работещите имат нужда от осигуряването на помещение за хранене и отдих. Основната част от строителните дейности, изпълнявани от Дружеството са в различни части от територията на област Видин, като паралелно се изпълняват няколко обекта. Строителните дейности са свързани с работа на открито и са силно повлияни от промяната на времето и климата – неблагоприятни температури, валежи, силно слънце и различни климатични условия. За защитата на хората, работещи на открито, от неблагоприятните метеорологически условия през зимния и летния период на строителната площадка трябва да бъдат взети допълнителни мерки и предвидени помещения за затопляне/охлаждане на работещите. С оглед естеството на работата на различни места на открито и справянето с произтичащите от това затруднения се предвижда да бъдат закупени 2 броя контейнери - Стандартен тип /2,4м ÷ 6м/ с обособени санитарна част и кухненски бокс, оборудвани с: климатик, хладилник; микровълнова печка; кафе машина; диспенсър за вода; маса и столове. В Административно-производствена сграда няма обособено помещение за хранене и отдих на работниците и служителите. Това се отразява негативно върху цялостното изпълнение на професионалните им задължения. Липсата на помещения за хранене налага търсене на варианти извън рамките на предприятието; загуба на време в придвижване до и от местата за хранене; нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите. За справянето с произтичащите от липсата на такова помещение затруднения се предвижда закупуване на Контейнер с размери 300/600/250см необорудван, както и неговото частично обзавеждане с Кухненския бокс с вградена мивка и батерия - два долни и два горни шкафа, термоплот и термогръб (комплект), който да бъде разположен в контейнера. КИД ПЛЮС ЕООД за собствена сметка ще осигури останалото необходимо обзавеждане и оборудване на помещението, така че то да предостави отлични условия за почивка и хранене на работниците и служителите, които се трудят на територията на административно-производствената база съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. В сградата се ежедневно пребивава целият ръководно-административен персонал – 11 лица и променлив брой работници (7-10 работника), които изпълняват спомагателни дейности /заготовки/ невъзможни за изпълнение на строителния обект. Изпълнението на служебните им задължения е свързано с физическо натоварване и/или продължително седене в постоянна поза, което натоварва тялото и създава риск от хронични заболявания на гръбначен стълб, схващания, главоболие и др. Обособяването на помещение за хранене и отдих ще удовлетвори съществена нужда за екипа на предприятието и ще създаде оптимални условия за хранене и отдих на работното място, като по този начин се спомогне за намаляване на умората и превенция на стреса и ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Помещението се предвижда да бъде позиционирано в прилежащия към административно-производствената сграда двор. Облагодетелствани от планираните социални придобивки ще бъдат всички служители и работници – общо 63 лица., Договорена стойност: 51 250.55 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 63.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 338 780.43 BGN
БФП 338 780.43 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN